Experts valencians alerten del risc d’intoxicació en menors pels gels hidroalcohòlics

 

El Departament de Salut de Manises, en l’Horta de València, advertix que l’ús de gels hidroalcohòlics —molt habitual en estos moments per a previndre contagis de Covid-19— ha d’estar supervisat en el cas de menors pel perill de què ingerisquen el producte, amb un alt percentatge d’alcohol, i puguen intoxicar-se.

 

Des de què va començar l’estat d’alarma a causa de la pandèmia del coronavirus, l’ús de productes desinfectants com a gels hidroalcohòlics per al llavat de mans s’ha estés com a mesura de prevenció contra el virus i es poden trobar en tots els establiments públics.

 

Els gels d’hidroalchol, expliquen els sanitaris, estan compostos principalment per alcohol etílic i aigua, encara que també s’inclouen altres compostos com la glicerina o aromes de flors o plantes cítriques que poden atraure als xiquets. Per tant, el seu ús ha d’estar supervisat per un adult fins que siguen capaços de fer-ho a soles i comprendre quan i com utilitzar-lo. Això sol donar-se entre els 8 i 10 anys. Quan els xiquets són més xicotets, es recomana mantindre’ls sempre fora de l’abast per a evitar un mal ús o la ingesta.

 

Atés que és un producte que té alcohol en altes concentracions, en cas d’ingesta accidental, a demés de tindre cert efecte irritatiu com de cremada lleu, els símptomes principals són els d’una intoxicació per alcohol, que en els xiquets pot ser greu en funció de la quantitat ingerida.

 

Cal tindre especial atenció, subratllen, amb els xiquets que encara es xuplen el dit perquè poden estar més exposats a intoxicacions. Els principals símptomes són els de la irritació de la boca i dels ulls en casos lleus i en casos més greus, dificultat de respirar o mantindre’s despert.

 

«Davant esta classe de situacions, es recomana llavar amb abundant aigua les zones de contacte cutani més irritades, no provocar el vòmit, mantindre el producte que ha generat la intoxicació i, en els casos de major gravetat, acudir a urgències», indica, en un comunicat, el doctor Juan Carlos Jurado.

 

Exposició al sol

A demés, és important saber quan i com usar estos productes, ja que en determinades situacions poden ser desaconsellables pel contacte amb una altra substància o element. Este és el cas del contacte amb el sol, especialment en esta època d’estiu en la que és major. No és recomanable el seu ús si es donarà una exposició al sol en platges o piscines ja que els components que contenen poden generar cremades en la pell dels qui l’utilitzen.

 

«El llavat freqüent i correcte de mans amb aigua i sabó és la mesura més eficaç per a previndre el contagi de centenars de malalties, pel que en estos casos és recomanable que s’evite l’ús de productes amb alcohol i se substituïsca pel correcte llavat de mans», conclou Jurat.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.