Experts valencians alerten del risc d’intoxicació en menors pels gels hidroalcohòlics

 

El Departament de Salut de Manises, en l’Horta de València, advertix que l’ús de gels hidroalcohòlics —molt habitual en estos moments per a previndre contagis de Covid-19— ha d’estar supervisat en el cas de menors pel perill de què ingerisquen el producte, amb un alt percentatge d’alcohol, i puguen intoxicar-se.

 

Des de què va començar l’estat d’alarma a causa de la pandèmia del coronavirus, l’ús de productes desinfectants com a gels hidroalcohòlics per al llavat de mans s’ha estés com a mesura de prevenció contra el virus i es poden trobar en tots els establiments públics.

 

Els gels d’hidroalchol, expliquen els sanitaris, estan compostos principalment per alcohol etílic i aigua, encara que també s’inclouen altres compostos com la glicerina o aromes de flors o plantes cítriques que poden atraure als xiquets. Per tant, el seu ús ha d’estar supervisat per un adult fins que siguen capaços de fer-ho a soles i comprendre quan i com utilitzar-lo. Això sol donar-se entre els 8 i 10 anys. Quan els xiquets són més xicotets, es recomana mantindre’ls sempre fora de l’abast per a evitar un mal ús o la ingesta.

 

Atés que és un producte que té alcohol en altes concentracions, en cas d’ingesta accidental, a demés de tindre cert efecte irritatiu com de cremada lleu, els símptomes principals són els d’una intoxicació per alcohol, que en els xiquets pot ser greu en funció de la quantitat ingerida.

 

Cal tindre especial atenció, subratllen, amb els xiquets que encara es xuplen el dit perquè poden estar més exposats a intoxicacions. Els principals símptomes són els de la irritació de la boca i dels ulls en casos lleus i en casos més greus, dificultat de respirar o mantindre’s despert.

 

«Davant esta classe de situacions, es recomana llavar amb abundant aigua les zones de contacte cutani més irritades, no provocar el vòmit, mantindre el producte que ha generat la intoxicació i, en els casos de major gravetat, acudir a urgències», indica, en un comunicat, el doctor Juan Carlos Jurado.

 

Exposició al sol

A demés, és important saber quan i com usar estos productes, ja que en determinades situacions poden ser desaconsellables pel contacte amb una altra substància o element. Este és el cas del contacte amb el sol, especialment en esta època d’estiu en la que és major. No és recomanable el seu ús si es donarà una exposició al sol en platges o piscines ja que els components que contenen poden generar cremades en la pell dels qui l’utilitzen.

 

«El llavat freqüent i correcte de mans amb aigua i sabó és la mesura més eficaç per a previndre el contagi de centenars de malalties, pel que en estos casos és recomanable que s’evite l’ús de productes amb alcohol i se substituïsca pel correcte llavat de mans», conclou Jurat.

Últimes notícies

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.

Fins a 28 anys de presó per a huit acusats d’explotar dones en pisos d’Elx

Seis dones i dos hòmens s’enfronten a penes d’entre 18 i 28 anys i mig de presó per integrar, segons la fiscalia, una xarxa criminal que explotava sexualment víctimes en tres pisos d’Elx i blanquejava els beneficis.

La militància de Bellver en l’aire: el PP ajorna la suspensió fins al juí oral

Juanfran Pérez Llorca recorda que els estatuts del PP només permeten suspendre de militància quan s’obri juí oral i admet que, de moment, no hi ha novetats sobre el futur de Jorge Bellver com a alt càrrec de la Generalitat.

Camarero es reserva a entregar a la jutgessa els missatges de WhatsApp sobre la DANA

Susana Camarero ha declarat com a testimoni pel cas de la DANA i ha afirmat que encara decidirà si entrega voluntàriament a la jutgessa els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb altres consellers el 29 d’octubre de 2024.

Tres detinguts a Alacant per robar diners amb el mètode del cogoter gràcies a un agent fora de servici

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i una dona, relacionats amb diversos furts de diners a clients de banc a la província d'Alacant, gràcies a la intervenció d'un agent que es trobava fora de servici.

Dotze persones detingudes per vendre roba falsificada en el mercat ambulant de Dénia

La Policia Nacional ha detingut dotze persones que regentaven parades al mercat ambulant de Dénia per vendre roba i complements falsificats, entre ells equipacions esportives de seleccions i clubs de futbol.