Experts valencians alerten del risc d’intoxicació en menors pels gels hidroalcohòlics

 

El Departament de Salut de Manises, en l’Horta de València, advertix que l’ús de gels hidroalcohòlics —molt habitual en estos moments per a previndre contagis de Covid-19— ha d’estar supervisat en el cas de menors pel perill de què ingerisquen el producte, amb un alt percentatge d’alcohol, i puguen intoxicar-se.

 

Des de què va començar l’estat d’alarma a causa de la pandèmia del coronavirus, l’ús de productes desinfectants com a gels hidroalcohòlics per al llavat de mans s’ha estés com a mesura de prevenció contra el virus i es poden trobar en tots els establiments públics.

 

Els gels d’hidroalchol, expliquen els sanitaris, estan compostos principalment per alcohol etílic i aigua, encara que també s’inclouen altres compostos com la glicerina o aromes de flors o plantes cítriques que poden atraure als xiquets. Per tant, el seu ús ha d’estar supervisat per un adult fins que siguen capaços de fer-ho a soles i comprendre quan i com utilitzar-lo. Això sol donar-se entre els 8 i 10 anys. Quan els xiquets són més xicotets, es recomana mantindre’ls sempre fora de l’abast per a evitar un mal ús o la ingesta.

 

Atés que és un producte que té alcohol en altes concentracions, en cas d’ingesta accidental, a demés de tindre cert efecte irritatiu com de cremada lleu, els símptomes principals són els d’una intoxicació per alcohol, que en els xiquets pot ser greu en funció de la quantitat ingerida.

 

Cal tindre especial atenció, subratllen, amb els xiquets que encara es xuplen el dit perquè poden estar més exposats a intoxicacions. Els principals símptomes són els de la irritació de la boca i dels ulls en casos lleus i en casos més greus, dificultat de respirar o mantindre’s despert.

 

«Davant esta classe de situacions, es recomana llavar amb abundant aigua les zones de contacte cutani més irritades, no provocar el vòmit, mantindre el producte que ha generat la intoxicació i, en els casos de major gravetat, acudir a urgències», indica, en un comunicat, el doctor Juan Carlos Jurado.

 

Exposició al sol

A demés, és important saber quan i com usar estos productes, ja que en determinades situacions poden ser desaconsellables pel contacte amb una altra substància o element. Este és el cas del contacte amb el sol, especialment en esta època d’estiu en la que és major. No és recomanable el seu ús si es donarà una exposició al sol en platges o piscines ja que els components que contenen poden generar cremades en la pell dels qui l’utilitzen.

 

«El llavat freqüent i correcte de mans amb aigua i sabó és la mesura més eficaç per a previndre el contagi de centenars de malalties, pel que en estos casos és recomanable que s’evite l’ús de productes amb alcohol i se substituïsca pel correcte llavat de mans», conclou Jurat.

Últimes notícies

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.