12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Experts valencians alerten del risc d’intoxicació en menors pels gels hidroalcohòlics

 

El Departament de Salut de Manises, en l’Horta de València, advertix que l’ús de gels hidroalcohòlics —molt habitual en estos moments per a previndre contagis de Covid-19— ha d’estar supervisat en el cas de menors pel perill de què ingerisquen el producte, amb un alt percentatge d’alcohol, i puguen intoxicar-se.

 

Des de què va començar l’estat d’alarma a causa de la pandèmia del coronavirus, l’ús de productes desinfectants com a gels hidroalcohòlics per al llavat de mans s’ha estés com a mesura de prevenció contra el virus i es poden trobar en tots els establiments públics.

 

Els gels d’hidroalchol, expliquen els sanitaris, estan compostos principalment per alcohol etílic i aigua, encara que també s’inclouen altres compostos com la glicerina o aromes de flors o plantes cítriques que poden atraure als xiquets. Per tant, el seu ús ha d’estar supervisat per un adult fins que siguen capaços de fer-ho a soles i comprendre quan i com utilitzar-lo. Això sol donar-se entre els 8 i 10 anys. Quan els xiquets són més xicotets, es recomana mantindre’ls sempre fora de l’abast per a evitar un mal ús o la ingesta.

 

Atés que és un producte que té alcohol en altes concentracions, en cas d’ingesta accidental, a demés de tindre cert efecte irritatiu com de cremada lleu, els símptomes principals són els d’una intoxicació per alcohol, que en els xiquets pot ser greu en funció de la quantitat ingerida.

 

Cal tindre especial atenció, subratllen, amb els xiquets que encara es xuplen el dit perquè poden estar més exposats a intoxicacions. Els principals símptomes són els de la irritació de la boca i dels ulls en casos lleus i en casos més greus, dificultat de respirar o mantindre’s despert.

 

«Davant esta classe de situacions, es recomana llavar amb abundant aigua les zones de contacte cutani més irritades, no provocar el vòmit, mantindre el producte que ha generat la intoxicació i, en els casos de major gravetat, acudir a urgències», indica, en un comunicat, el doctor Juan Carlos Jurado.

 

Exposició al sol

A demés, és important saber quan i com usar estos productes, ja que en determinades situacions poden ser desaconsellables pel contacte amb una altra substància o element. Este és el cas del contacte amb el sol, especialment en esta època d’estiu en la que és major. No és recomanable el seu ús si es donarà una exposició al sol en platges o piscines ja que els components que contenen poden generar cremades en la pell dels qui l’utilitzen.

 

«El llavat freqüent i correcte de mans amb aigua i sabó és la mesura més eficaç per a previndre el contagi de centenars de malalties, pel que en estos casos és recomanable que s’evite l’ús de productes amb alcohol i se substituïsca pel correcte llavat de mans», conclou Jurat.

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.