8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

La falla ‘La Meditadora’ torna a la plaça de l’Ajuntament de València

 

La falla municipal La Meditadora ha tornat aquest dimecres a la Plaça de l’Ajuntament de València “pràcticament nova” i sense màscara després d’un any i mig guardada en La Marina i per a la seua nova plantà que comença hui per a la celebració de les festes entre l’1 i el 5 de setembre. Els seus creadors s’han vist obligats a retocar-la pels efectes causats per la pluja quan va estar plantada al març de 2020 i la humitat patida en aquest temps de magatzematge.

L’artista José Ramón Espuig ha explicat els retocs que han realitzat perquè la falla, sota el lema ‘Açò també passarà’ estiga preparada per als actes fallers de setembre. En relació amb la previsió de pluges per a aquests dies, Espuig creu que “si plou amb coneixement, no passarà res; el dolent és que comence a caure calamarsa”, encara que considera que, una vegada plantada, el monument “ja pot aguantar bastant la pluja”.

 

En aquesta línia, l’altre artista faller encarregat d’aquest projecte, Manolo Martín, ha dit que en Falles “ja no tens por de la pluja perquè hi ha moltíssims anys dolents”, per la qual cosa hauran d’adaptar-se al que vinga. Malgrat la situació meterològica, Martín pensa que la gent respondrà bé perquè “hi ha moltes ganes de veure coses al carrer; és molt estrany tot”.

 

Una versió atípica de les Falles de 2021

Al seu judici, encara que es perdran alguns esdeveniments d’aquestes festes a causa de la pandèmia, com les “tremendes” mascletaes, que no es dispararan en la Plaça de l’Ajuntament, el monument “és la falla, és el centre de les festes i això serà als carrers”. A més, considera que un percentatge alt de la societat l’assumeix bé perquè és “conscient de com està la situació”.

 

Des del sentiment que tenen com a artistes fallers en tornar a muntar la seua falla, Espuig ha explicat que està “molt content” perquè “hi ha moltíssima expectació” i ha insistit que ‘Açò també passarà’, com bé assenyala el lema del monument. El seu company Martín ha incidit en què tenen moltes ganes de “tancar un capítol”: “Les falles es fan per a cremar-se i no per a guardar-se”.

 

“Portem any i mig amb les falles guardades, aquest és el quart transport que fem de la falla municipal. Tenim ganes de tancar el capítol de les falles que es tanca també amb el foc”, ha indicat l’artista faller.

 

Falles suspeses per la pandèmia

El coronavirus va obligar el 17 de març del passat any a cremar abans d’hora i amb les festes suspeses la part principal del monument, a excepció de la gegant de la Meditadora, que es va salvar momentàniament de les flames, sense anunci previ i sense més públic que els efectius de bombers i policia. Al capdavant se li va col·locar en aqueixes primeres falles suspeses una màscara, que ara ja no presenta.

 

Espuig ha explicat que la raó per la qual aquesta vegada La Meditadora no porta màscara és perquè la gent la puga gaudir perquè amb la màscara “ja va haver-hi molts dies que la van gaudir”.

 

“Aquesta vegada no porta perquè no té sentit. Tindria molt sentit posar-li-la per a fer un acte de llevar-li-la, però si haguérem vençut al covid, que no l’hem vençut”, ha assenyalat Martín qui ha considerat que “mereix tindre la seua cara neta, esplendorosa, per a culminar en el foc la seua llarga vida, que arriba a la seua fi, sense màscara, com d’ací a poc espere que puguem estar tots”.

 

Manolo Martín ha explicat que aquest dimecres només anaven a dur a terme el transport del monument i que planegen tindre muntada la falla entre el dijous i el divendres. “A partir d’ací, el que queda fins a la plantà, anirem a muntar altres falles que tenim tant el meu company José Ramón com jo. El dilluns i el dimarts tornarem a rematar el que són les juntes, portar els ‘ninots’… el que anomenem acabats”, ha resumit.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.