La falla ‘La Meditadora’ torna a la plaça de l’Ajuntament de València

 

La falla municipal La Meditadora ha tornat aquest dimecres a la Plaça de l’Ajuntament de València “pràcticament nova” i sense màscara després d’un any i mig guardada en La Marina i per a la seua nova plantà que comença hui per a la celebració de les festes entre l’1 i el 5 de setembre. Els seus creadors s’han vist obligats a retocar-la pels efectes causats per la pluja quan va estar plantada al març de 2020 i la humitat patida en aquest temps de magatzematge.

L’artista José Ramón Espuig ha explicat els retocs que han realitzat perquè la falla, sota el lema ‘Açò també passarà’ estiga preparada per als actes fallers de setembre. En relació amb la previsió de pluges per a aquests dies, Espuig creu que “si plou amb coneixement, no passarà res; el dolent és que comence a caure calamarsa”, encara que considera que, una vegada plantada, el monument “ja pot aguantar bastant la pluja”.

 

En aquesta línia, l’altre artista faller encarregat d’aquest projecte, Manolo Martín, ha dit que en Falles “ja no tens por de la pluja perquè hi ha moltíssims anys dolents”, per la qual cosa hauran d’adaptar-se al que vinga. Malgrat la situació meterològica, Martín pensa que la gent respondrà bé perquè “hi ha moltes ganes de veure coses al carrer; és molt estrany tot”.

 

Una versió atípica de les Falles de 2021

Al seu judici, encara que es perdran alguns esdeveniments d’aquestes festes a causa de la pandèmia, com les “tremendes” mascletaes, que no es dispararan en la Plaça de l’Ajuntament, el monument “és la falla, és el centre de les festes i això serà als carrers”. A més, considera que un percentatge alt de la societat l’assumeix bé perquè és “conscient de com està la situació”.

 

Des del sentiment que tenen com a artistes fallers en tornar a muntar la seua falla, Espuig ha explicat que està “molt content” perquè “hi ha moltíssima expectació” i ha insistit que ‘Açò també passarà’, com bé assenyala el lema del monument. El seu company Martín ha incidit en què tenen moltes ganes de “tancar un capítol”: “Les falles es fan per a cremar-se i no per a guardar-se”.

 

“Portem any i mig amb les falles guardades, aquest és el quart transport que fem de la falla municipal. Tenim ganes de tancar el capítol de les falles que es tanca també amb el foc”, ha indicat l’artista faller.

 

Falles suspeses per la pandèmia

El coronavirus va obligar el 17 de març del passat any a cremar abans d’hora i amb les festes suspeses la part principal del monument, a excepció de la gegant de la Meditadora, que es va salvar momentàniament de les flames, sense anunci previ i sense més públic que els efectius de bombers i policia. Al capdavant se li va col·locar en aqueixes primeres falles suspeses una màscara, que ara ja no presenta.

 

Espuig ha explicat que la raó per la qual aquesta vegada La Meditadora no porta màscara és perquè la gent la puga gaudir perquè amb la màscara “ja va haver-hi molts dies que la van gaudir”.

 

“Aquesta vegada no porta perquè no té sentit. Tindria molt sentit posar-li-la per a fer un acte de llevar-li-la, però si haguérem vençut al covid, que no l’hem vençut”, ha assenyalat Martín qui ha considerat que “mereix tindre la seua cara neta, esplendorosa, per a culminar en el foc la seua llarga vida, que arriba a la seua fi, sense màscara, com d’ací a poc espere que puguem estar tots”.

 

Manolo Martín ha explicat que aquest dimecres només anaven a dur a terme el transport del monument i que planegen tindre muntada la falla entre el dijous i el divendres. “A partir d’ací, el que queda fins a la plantà, anirem a muntar altres falles que tenim tant el meu company José Ramón com jo. El dilluns i el dimarts tornarem a rematar el que són les juntes, portar els ‘ninots’… el que anomenem acabats”, ha resumit.

Últimes notícies

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.

Partit històric del Valencia Basket: iguala el rècord d’assistències i la Penya el de triples en el ‘playoff’

El Valencia Basket ha igualat el rècord d’assistències en un partit de playoff ACB amb 29 passades de canastra, mentres que el Joventut ha igualat el registre històric de triples amb 18 encerts en un duel decidit en la pròrroga al Roig Arena.

El sector del taxi es planta contra el nou decret de mobilitat i alerta d’un futur incert

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana es declaren totalment en contra del nou decret llei de mobilitat, que veuen com una amenaça per a 9.216 famílies i com un benefici per al model de VTC.

Trobe macabre a la platja de l’Arbre del Gos d’El Saler: localitzen mitat inferior d’un cos

La Guàrdia Civil investiga la troballa de la mitat inferior d’un cos humà en avançat estat de descomposició a la zona de l’Arbre del Gos, a la platja d’El Saler, i intenta identificar el cadàver i aclarir com s’ha produït la mort.