La falla ‘La Meditadora’ torna a la plaça de l’Ajuntament de València

 

La falla municipal La Meditadora ha tornat aquest dimecres a la Plaça de l’Ajuntament de València “pràcticament nova” i sense màscara després d’un any i mig guardada en La Marina i per a la seua nova plantà que comença hui per a la celebració de les festes entre l’1 i el 5 de setembre. Els seus creadors s’han vist obligats a retocar-la pels efectes causats per la pluja quan va estar plantada al març de 2020 i la humitat patida en aquest temps de magatzematge.

L’artista José Ramón Espuig ha explicat els retocs que han realitzat perquè la falla, sota el lema ‘Açò també passarà’ estiga preparada per als actes fallers de setembre. En relació amb la previsió de pluges per a aquests dies, Espuig creu que “si plou amb coneixement, no passarà res; el dolent és que comence a caure calamarsa”, encara que considera que, una vegada plantada, el monument “ja pot aguantar bastant la pluja”.

 

En aquesta línia, l’altre artista faller encarregat d’aquest projecte, Manolo Martín, ha dit que en Falles “ja no tens por de la pluja perquè hi ha moltíssims anys dolents”, per la qual cosa hauran d’adaptar-se al que vinga. Malgrat la situació meterològica, Martín pensa que la gent respondrà bé perquè “hi ha moltes ganes de veure coses al carrer; és molt estrany tot”.

 

Una versió atípica de les Falles de 2021

Al seu judici, encara que es perdran alguns esdeveniments d’aquestes festes a causa de la pandèmia, com les “tremendes” mascletaes, que no es dispararan en la Plaça de l’Ajuntament, el monument “és la falla, és el centre de les festes i això serà als carrers”. A més, considera que un percentatge alt de la societat l’assumeix bé perquè és “conscient de com està la situació”.

 

Des del sentiment que tenen com a artistes fallers en tornar a muntar la seua falla, Espuig ha explicat que està “molt content” perquè “hi ha moltíssima expectació” i ha insistit que ‘Açò també passarà’, com bé assenyala el lema del monument. El seu company Martín ha incidit en què tenen moltes ganes de “tancar un capítol”: “Les falles es fan per a cremar-se i no per a guardar-se”.

 

“Portem any i mig amb les falles guardades, aquest és el quart transport que fem de la falla municipal. Tenim ganes de tancar el capítol de les falles que es tanca també amb el foc”, ha indicat l’artista faller.

 

Falles suspeses per la pandèmia

El coronavirus va obligar el 17 de març del passat any a cremar abans d’hora i amb les festes suspeses la part principal del monument, a excepció de la gegant de la Meditadora, que es va salvar momentàniament de les flames, sense anunci previ i sense més públic que els efectius de bombers i policia. Al capdavant se li va col·locar en aqueixes primeres falles suspeses una màscara, que ara ja no presenta.

 

Espuig ha explicat que la raó per la qual aquesta vegada La Meditadora no porta màscara és perquè la gent la puga gaudir perquè amb la màscara “ja va haver-hi molts dies que la van gaudir”.

 

“Aquesta vegada no porta perquè no té sentit. Tindria molt sentit posar-li-la per a fer un acte de llevar-li-la, però si haguérem vençut al covid, que no l’hem vençut”, ha assenyalat Martín qui ha considerat que “mereix tindre la seua cara neta, esplendorosa, per a culminar en el foc la seua llarga vida, que arriba a la seua fi, sense màscara, com d’ací a poc espere que puguem estar tots”.

 

Manolo Martín ha explicat que aquest dimecres només anaven a dur a terme el transport del monument i que planegen tindre muntada la falla entre el dijous i el divendres. “A partir d’ací, el que queda fins a la plantà, anirem a muntar altres falles que tenim tant el meu company José Ramón com jo. El dilluns i el dimarts tornarem a rematar el que són les juntes, portar els ‘ninots’… el que anomenem acabats”, ha resumit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els fallers de Cuba-Literat Azorín planten la seua falla davant l’absència de l’artista

La comissió de Ruzafa culmina pel seu compte la plantà de 'Passant a millor vida' després de no concloure l'artista el seu treball. Han comunicat la incidència a la JCF.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.

Baldoví afirma que Compromís ha donat una resposta immediata davant la denúncia per violència masclista contra un regidor d’Altea

Joan Baldoví ha defés que la coalició ha cessat l'edil de les seues àrees i l'ha apartat del govern local, a més d'activar els protocols interns. Ha recalcat el respecte al procés judicial i la línia roja enfront de la violència de gènere.