La falla ‘La Meditadora’ torna a la plaça de l’Ajuntament de València

 

La falla municipal La Meditadora ha tornat aquest dimecres a la Plaça de l’Ajuntament de València “pràcticament nova” i sense màscara després d’un any i mig guardada en La Marina i per a la seua nova plantà que comença hui per a la celebració de les festes entre l’1 i el 5 de setembre. Els seus creadors s’han vist obligats a retocar-la pels efectes causats per la pluja quan va estar plantada al març de 2020 i la humitat patida en aquest temps de magatzematge.

L’artista José Ramón Espuig ha explicat els retocs que han realitzat perquè la falla, sota el lema ‘Açò també passarà’ estiga preparada per als actes fallers de setembre. En relació amb la previsió de pluges per a aquests dies, Espuig creu que “si plou amb coneixement, no passarà res; el dolent és que comence a caure calamarsa”, encara que considera que, una vegada plantada, el monument “ja pot aguantar bastant la pluja”.

 

En aquesta línia, l’altre artista faller encarregat d’aquest projecte, Manolo Martín, ha dit que en Falles “ja no tens por de la pluja perquè hi ha moltíssims anys dolents”, per la qual cosa hauran d’adaptar-se al que vinga. Malgrat la situació meterològica, Martín pensa que la gent respondrà bé perquè “hi ha moltes ganes de veure coses al carrer; és molt estrany tot”.

 

Una versió atípica de les Falles de 2021

Al seu judici, encara que es perdran alguns esdeveniments d’aquestes festes a causa de la pandèmia, com les “tremendes” mascletaes, que no es dispararan en la Plaça de l’Ajuntament, el monument “és la falla, és el centre de les festes i això serà als carrers”. A més, considera que un percentatge alt de la societat l’assumeix bé perquè és “conscient de com està la situació”.

 

Des del sentiment que tenen com a artistes fallers en tornar a muntar la seua falla, Espuig ha explicat que està “molt content” perquè “hi ha moltíssima expectació” i ha insistit que ‘Açò també passarà’, com bé assenyala el lema del monument. El seu company Martín ha incidit en què tenen moltes ganes de “tancar un capítol”: “Les falles es fan per a cremar-se i no per a guardar-se”.

 

“Portem any i mig amb les falles guardades, aquest és el quart transport que fem de la falla municipal. Tenim ganes de tancar el capítol de les falles que es tanca també amb el foc”, ha indicat l’artista faller.

 

Falles suspeses per la pandèmia

El coronavirus va obligar el 17 de març del passat any a cremar abans d’hora i amb les festes suspeses la part principal del monument, a excepció de la gegant de la Meditadora, que es va salvar momentàniament de les flames, sense anunci previ i sense més públic que els efectius de bombers i policia. Al capdavant se li va col·locar en aqueixes primeres falles suspeses una màscara, que ara ja no presenta.

 

Espuig ha explicat que la raó per la qual aquesta vegada La Meditadora no porta màscara és perquè la gent la puga gaudir perquè amb la màscara “ja va haver-hi molts dies que la van gaudir”.

 

“Aquesta vegada no porta perquè no té sentit. Tindria molt sentit posar-li-la per a fer un acte de llevar-li-la, però si haguérem vençut al covid, que no l’hem vençut”, ha assenyalat Martín qui ha considerat que “mereix tindre la seua cara neta, esplendorosa, per a culminar en el foc la seua llarga vida, que arriba a la seua fi, sense màscara, com d’ací a poc espere que puguem estar tots”.

 

Manolo Martín ha explicat que aquest dimecres només anaven a dur a terme el transport del monument i que planegen tindre muntada la falla entre el dijous i el divendres. “A partir d’ací, el que queda fins a la plantà, anirem a muntar altres falles que tenim tant el meu company José Ramón com jo. El dilluns i el dimarts tornarem a rematar el que són les juntes, portar els ‘ninots’… el que anomenem acabats”, ha resumit.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.