Les Falles al límit: Sanitat ja negocia amb la Generalitat la seua suspensió

Imatge de la mascletà

Imatge de la mascletà | València Diari

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en una roda de premsa, este dimarts, que es procedirà a estudiar, cas per cas, tots els esdeveniments d’oci i culturals que es duran a terme en el país, fora de les zones de trasmissió significativa (Madrid, La Rioja i el País Basc).

 

Les declaracions fan desprendre que les negociacions amb l’executiu valencià iniciaran de manera immediata, per a valorar si efectivament se suspenen les Falles en la ciutat de València.

 

De fet, a preguntes del periodistes Illa ha assegurat que amb l’únic objectiu de mantindre la salut pública s’estudiarà amb la Comunitat Valenciana si és viable o no la celebració de les Falles, i sense estudiar el cost polític que puga tindre la cancel·lació d’estes festes.

 

A demés, el ministre també ha apuntat que, segons avancen els dies les mesures podrien incrementar-se en qualsevol de les comunitats autònomes del país, i sempre segons avance el virus.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha recordat que amb dades tancades a les 13.00 hores a Espanya hi haurien 1.622 casos positius, 35 morts i 109 en l’UCI. La majoria a Madrid (782).

 

En esta línia també s’ha determinat que se celebraran a porta tancada tots els esdeveniments deportius, competicions nacionals professionals i no professionals, com la Lliga de Futbol i de bàsquet. En les zones amb més incidència del virus se suspenen totes les activitats col·lectives en centres tancats de més de 1.000 persones i en els de menys de 1.000 es reduiran a un terç de l’aforament.

Últimes notícies

Víctor Chust deixa clar el pla de l’Elx: anar a Girona per la victòria

Víctor Chust assegura que l'Elx no eixirà a especular davant el Girona malgrat que li n'hi ha prou amb empatar per a aconseguir la permanència. El central aposta per un partit jugat com una final, amb màxima intensitat fins al final.

Matías Moreno promet que el Llevant ho donarà tot per la permanència

El defensa argentí del Llevant, Matías Moreno, agraïx el suport de l'afició després del triomf davant el Mallorca i assegura que l'equip es deixarà la vida davant el Betis per a certificar la permanència en LaLiga.

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.

Detingut un home per 14 robatoris en vivendes de Peníscola a les quals accedia per la terrassa

La Guàrdia Civil deté a un home de 43 anys acusat de 14 robatoris amb força en vivendes de Peníscola, on presumptament entrava fracturant la porta de la terrassa.

Detinguts dos hòmens i un menor a Almassora per portar droga oculta en un cotxe

La Guàrdia Civil arresta a Almassora a dos adults i un menor després de localitzar haixix, marihuana i diners en efectiu ocults en el cotxe en el qual circulaven.

Pérez Llorca abordarà en Les Corts la situació valenciana i la relació amb el Govern

Juanfran Pérez Llorca afrontarà una nova sessió de control en Les Corts centrada en la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i en la col·laboració del Govern central.

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.