Les Falles al límit: Sanitat ja negocia amb la Generalitat la seua suspensió

Imatge de la mascletà

Imatge de la mascletà | València Diari

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en una roda de premsa, este dimarts, que es procedirà a estudiar, cas per cas, tots els esdeveniments d’oci i culturals que es duran a terme en el país, fora de les zones de trasmissió significativa (Madrid, La Rioja i el País Basc).

 

Les declaracions fan desprendre que les negociacions amb l’executiu valencià iniciaran de manera immediata, per a valorar si efectivament se suspenen les Falles en la ciutat de València.

 

De fet, a preguntes del periodistes Illa ha assegurat que amb l’únic objectiu de mantindre la salut pública s’estudiarà amb la Comunitat Valenciana si és viable o no la celebració de les Falles, i sense estudiar el cost polític que puga tindre la cancel·lació d’estes festes.

 

A demés, el ministre també ha apuntat que, segons avancen els dies les mesures podrien incrementar-se en qualsevol de les comunitats autònomes del país, i sempre segons avance el virus.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha recordat que amb dades tancades a les 13.00 hores a Espanya hi haurien 1.622 casos positius, 35 morts i 109 en l’UCI. La majoria a Madrid (782).

 

En esta línia també s’ha determinat que se celebraran a porta tancada tots els esdeveniments deportius, competicions nacionals professionals i no professionals, com la Lliga de Futbol i de bàsquet. En les zones amb més incidència del virus se suspenen totes les activitats col·lectives en centres tancats de més de 1.000 persones i en els de menys de 1.000 es reduiran a un terç de l’aforament.

Últimes notícies

Carlos Baño acudix a la comissió pel presumpte frau dels bons comercie reivindicant el seu honor

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, compareix en la comissió d'investigació de la Diputació sobre el presumpte frau en els bons comercie de 2022 i 2023 assegurant que arriba molt tranquil i amb l'honor molt alt.

Simulacre del sistema És-Alert en els municipis de l’entorn de la nuclear de Cofrentes

El Govern prova el sistema d'avisos És-Alert en diversos municipis pròxims a la central nuclear de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i ajustar els protocols d'emergència si fora necessari.

El València Basket busca a Saragossa el primer pas cap a la seua quarta lliga femenina

El València Basket obri en la pista del Casademont Zaragoza la final de la Lliga Femenina Endesa, una sèrie al millor de tres en la qual perseguix el seu quart títol consecutiu.

Generalitat i Diputació de València destinaran 51 milions a modernitzar 77 depuradores

La Generalitat i la Diputació de València invertiran 51 milions d'euros entre 2026 i 2029 per a modernitzar 62 depuradores i construir 15 noves en 13 comarques de la província.

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.