Una família valenciana que va perdre a un bebé amb síndrome de Down crea una tenda per a ajudar-ne a altres

 

Una família valenciana que va patir fa tres anys la mort d’un fill de 20 mesos, Matías, amb síndrome de Down i greus problemes de salut des del seu naixement, ha creat ara una tenda virtual amb la marcaEMM el mundown de Matías’ per a ajudar a altres famílies amb dificultats econòmiques i amb situacions paregudes a la seua.

 

Segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat, en 2016 Mariam Saguar i Iván Alamar van conéixer que anaven a tindre al seu tercer fill però, després d’una ecografia els van comunicar que serien bessons, una xiqueta i un xiquet, i que este últim tindria síndrome de Down.

 

En la setmana 26 d’embaràs, els metges van informar els pares que el sac amniòtic amb el seu futur fill s’havia trencat i els van donar «molt poques esperances» de vida per al xicotet; els van comunicar que la xiqueta també podia morir o que la mare podia tindre una infecció, detalla el periòdic ‘Paraula’.

 

La finalitat és ajudar a altres famílies

El matrimoni va decidir continuar amb l’embaràs i Matías i la seua germana, María, van nàixer en les primeres hores del dia de Nadal. Els dos van ser ingressats res més nàixer en l’UCI. María va passar a nounats als dos mesos, però la situació de Matías va empitjorar i va quedar ingressat en l’hospital, a on va morir vint mesos després, el 27 d’agost de 2018.

 

Tres anys després, la família ha creat una tenda virtual amb productes que cus la mare, com coixins, i també amb altres estris que els arriben com a jaquetes o motxilles, per a ajudar amb l’obtingut amb la seua venda a famílies que es troben amb dificultats econòmiques i amb una situació pareguda a la seua, amb fills amb síndrome de Down.

 

En un primer moment, la família va crear un blog per a narrar el dia a dia de Matías i un compte en Instagram, @elmundowndematias, a on van donar a conéixer la seua història i des de la que van compartir experiències amb famílies amb fills amb síndrome de Down o en situacions similars a la seua.

 

Ara, la família ha creat també la tenda virtual en la que els productes es poden adquirir a través del perfil d’Instagram @EMM_elmundowndematias i pròximament en la web que estan fent  al costat dels seus fills majors.

Últimes notícies

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.

La reserva d’aigua del Xúquer baixa al 58,5% i la del Segura al 55,3% després d’una nova setmana de descens

Els embassaments del Xúquer i del Segura han tornat a perdre aigua en l’última setmana, tot i mantindre nivells per damunt de fa un any i de la mitjana de l’última dècada. Al conjunt d’Espanya, la reserva hídrica baixa fins al 69,6% de la seua capacitat.

L’atur agrari puja lleugerament en juliol fins a 70.296 persones

L’atur en el sector agrícola ha augmentat un 0,17 % en juliol fins a 70.296 persones, encara que en comparació anual registra una caiguda del 10,33 %. A la Comunitat Valenciana, l’atur agrari baixa fins als 6.843 desocupats, amb 61 persones menys que en juny.

Els incendis ja arrasen quasi 1.000 hectàrees de camps assegurats, amb Castelló entre les zones afectades

Agroseguro ha registrat sinistres en 984 hectàrees agrícoles assegurades per incendis a Castelló, Guadalajara, Zamora, Àvila, Madrid i Saragossa. La Mierla i la comarca d’Ejea de los Caballeros concentren la major part dels danys.

Les ajudes als ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 15.000 euros per explotació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha detallat a ramaders d’Artana i Eslida el paquet d’ajudes de 67 milions aprovat pel Consell per a veïns i negocis afectats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, encara no controlat del tot.
FILMOTECA D'ESTIU