Una família valenciana que va perdre a un bebé amb síndrome de Down crea una tenda per a ajudar-ne a altres

 

Una família valenciana que va patir fa tres anys la mort d’un fill de 20 mesos, Matías, amb síndrome de Down i greus problemes de salut des del seu naixement, ha creat ara una tenda virtual amb la marcaEMM el mundown de Matías’ per a ajudar a altres famílies amb dificultats econòmiques i amb situacions paregudes a la seua.

 

Segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat, en 2016 Mariam Saguar i Iván Alamar van conéixer que anaven a tindre al seu tercer fill però, després d’una ecografia els van comunicar que serien bessons, una xiqueta i un xiquet, i que este últim tindria síndrome de Down.

 

En la setmana 26 d’embaràs, els metges van informar els pares que el sac amniòtic amb el seu futur fill s’havia trencat i els van donar «molt poques esperances» de vida per al xicotet; els van comunicar que la xiqueta també podia morir o que la mare podia tindre una infecció, detalla el periòdic ‘Paraula’.

 

La finalitat és ajudar a altres famílies

El matrimoni va decidir continuar amb l’embaràs i Matías i la seua germana, María, van nàixer en les primeres hores del dia de Nadal. Els dos van ser ingressats res més nàixer en l’UCI. María va passar a nounats als dos mesos, però la situació de Matías va empitjorar i va quedar ingressat en l’hospital, a on va morir vint mesos després, el 27 d’agost de 2018.

 

Tres anys després, la família ha creat una tenda virtual amb productes que cus la mare, com coixins, i també amb altres estris que els arriben com a jaquetes o motxilles, per a ajudar amb l’obtingut amb la seua venda a famílies que es troben amb dificultats econòmiques i amb una situació pareguda a la seua, amb fills amb síndrome de Down.

 

En un primer moment, la família va crear un blog per a narrar el dia a dia de Matías i un compte en Instagram, @elmundowndematias, a on van donar a conéixer la seua història i des de la que van compartir experiències amb famílies amb fills amb síndrome de Down o en situacions similars a la seua.

 

Ara, la família ha creat també la tenda virtual en la que els productes es poden adquirir a través del perfil d’Instagram @EMM_elmundowndematias i pròximament en la web que estan fent  al costat dels seus fills majors.

Últimes notícies

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

La campanya l’Espera Infinita denuncia el deteriorament de Rodalia a la província de València

El president provincial del PP de València, Vicent Mompó, ha llançat a Gandia la campanya l'Espera Infinita per a denunciar retards, cancel·lacions i averies constants a les línies de Rodalia, que considera un abandó del Govern central.

Braxton Key deixa el Valencia Basket després de rebutjar la renovació

Braxton Key ha finalitzat contracte amb el Valencia Basket i no ha acceptat l’oferta de renovació del club, després d’una temporada clau en els èxits a l’Eurolliga i la Lliga Endesa.

València restaura el monument a les víctimes del metro en el 20é aniversari de la tragèdia

L’Ajuntament de València ha completat la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, consensuada amb l’associació de víctimes i l’artista autora, coincidint amb el 20é aniversari del sinistre.

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.