Les famílies de 38 col·legis més de la Comunitat diuen ‘sí’ a la jornada contínua

 

Les famílies d’un total de 38 col·legis de la Comunitat Valenciana -dels 68 que estaven cridats a votar- s’han pronunciat a favor de modificar l’horari escolar i implantar la jornada contínua, segons les dades provisionals facilitades per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

 

D’acord amb aquesta informació, dels 68 centres educatius que l’1 d’abril van realitzar les consultes -cinc de la província d’Alacant, 9 de Castelló i 54 de València- les famílies de 38 col·legis d’Infantil i Primària han dit majoritàriament ‘sí’ al canvi, mentre que 30 l’han rebutjat.

 

Podien votar 26.793 pares i mares en tot el territori valencià, 2.136 de la demarcació d’Alacant, 4.879 de Castelló i 19.778 de València. Del total del cens, han participat en el procés el 73,79%. Per províncies, la participació registrada ha sigut a Alacant del 74,77%; a Castelló, el 73,77%, i a València, el 73,69%.

 

Perquè el resultat siga favorable a la modificació de la jornada, es necessitava l’obtenció de 55% de vots favorables de la totalitat del cens. Segons aquest criteri, el resultat ha sigut a favor en 38 col·legis i en contra, en 30.

 

Dels cinc centres educatius convocats de les comarques d’Alacant, en tres d’ells s’ha votat a favor de la modificació de la jornada escolar i en dos en contra. Pel que fa a Castelló, hi havia nou centres convocats, dels quals en quatre s’ha produït un sí a la modificació de l’horari de jornada escolar i en cinc un no.

 

A València, la consulta estava convocada en 59 centres. D’aquests, 31 han votat a favor de la modificació de l’horari de jornada escolar i 23 de mantindre’s.

 

Autorització definitiva

Una vegada coneguts els resultats definitius i atesos els possibles recursos d’alçada, el director general de Política Educativa dictarà, abans del període de matriculació per al pròxim curs, l’autorització definitiva o no del canvi de jornada escolar.

 

Les modificacions es podran aplicar a partir d’octubre, que coincideix amb el canvi a l’horari habitual de tot el curs. L’autorització definitiva s’estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables, sempre que els resultats s’ajusten a les millores previstes en el pla.

 

L’avaluació es realitzarà en funció de la incidència del nou horari sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat.

 

Des del departament que dirigeix Vicent Marzà recorden que, actualment, en el curs 2018-2019, hi ha 615 centres que apliquen la jornada contínua. D’aquests, 361 a la província d’Alacant, 54 a la de Castelló i 200 a València.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.