Les famílies de 38 col·legis més de la Comunitat diuen ‘sí’ a la jornada contínua

 

Les famílies d’un total de 38 col·legis de la Comunitat Valenciana -dels 68 que estaven cridats a votar- s’han pronunciat a favor de modificar l’horari escolar i implantar la jornada contínua, segons les dades provisionals facilitades per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

 

D’acord amb aquesta informació, dels 68 centres educatius que l’1 d’abril van realitzar les consultes -cinc de la província d’Alacant, 9 de Castelló i 54 de València- les famílies de 38 col·legis d’Infantil i Primària han dit majoritàriament ‘sí’ al canvi, mentre que 30 l’han rebutjat.

 

Podien votar 26.793 pares i mares en tot el territori valencià, 2.136 de la demarcació d’Alacant, 4.879 de Castelló i 19.778 de València. Del total del cens, han participat en el procés el 73,79%. Per províncies, la participació registrada ha sigut a Alacant del 74,77%; a Castelló, el 73,77%, i a València, el 73,69%.

 

Perquè el resultat siga favorable a la modificació de la jornada, es necessitava l’obtenció de 55% de vots favorables de la totalitat del cens. Segons aquest criteri, el resultat ha sigut a favor en 38 col·legis i en contra, en 30.

 

Dels cinc centres educatius convocats de les comarques d’Alacant, en tres d’ells s’ha votat a favor de la modificació de la jornada escolar i en dos en contra. Pel que fa a Castelló, hi havia nou centres convocats, dels quals en quatre s’ha produït un sí a la modificació de l’horari de jornada escolar i en cinc un no.

 

A València, la consulta estava convocada en 59 centres. D’aquests, 31 han votat a favor de la modificació de l’horari de jornada escolar i 23 de mantindre’s.

 

Autorització definitiva

Una vegada coneguts els resultats definitius i atesos els possibles recursos d’alçada, el director general de Política Educativa dictarà, abans del període de matriculació per al pròxim curs, l’autorització definitiva o no del canvi de jornada escolar.

 

Les modificacions es podran aplicar a partir d’octubre, que coincideix amb el canvi a l’horari habitual de tot el curs. L’autorització definitiva s’estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables, sempre que els resultats s’ajusten a les millores previstes en el pla.

 

L’avaluació es realitzarà en funció de la incidència del nou horari sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat.

 

Des del departament que dirigeix Vicent Marzà recorden que, actualment, en el curs 2018-2019, hi ha 615 centres que apliquen la jornada contínua. D’aquests, 361 a la província d’Alacant, 54 a la de Castelló i 200 a València.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.