Les famílies de 38 col·legis més de la Comunitat diuen ‘sí’ a la jornada contínua

 

Les famílies d’un total de 38 col·legis de la Comunitat Valenciana -dels 68 que estaven cridats a votar- s’han pronunciat a favor de modificar l’horari escolar i implantar la jornada contínua, segons les dades provisionals facilitades per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

 

D’acord amb aquesta informació, dels 68 centres educatius que l’1 d’abril van realitzar les consultes -cinc de la província d’Alacant, 9 de Castelló i 54 de València- les famílies de 38 col·legis d’Infantil i Primària han dit majoritàriament ‘sí’ al canvi, mentre que 30 l’han rebutjat.

 

Podien votar 26.793 pares i mares en tot el territori valencià, 2.136 de la demarcació d’Alacant, 4.879 de Castelló i 19.778 de València. Del total del cens, han participat en el procés el 73,79%. Per províncies, la participació registrada ha sigut a Alacant del 74,77%; a Castelló, el 73,77%, i a València, el 73,69%.

 

Perquè el resultat siga favorable a la modificació de la jornada, es necessitava l’obtenció de 55% de vots favorables de la totalitat del cens. Segons aquest criteri, el resultat ha sigut a favor en 38 col·legis i en contra, en 30.

 

Dels cinc centres educatius convocats de les comarques d’Alacant, en tres d’ells s’ha votat a favor de la modificació de la jornada escolar i en dos en contra. Pel que fa a Castelló, hi havia nou centres convocats, dels quals en quatre s’ha produït un sí a la modificació de l’horari de jornada escolar i en cinc un no.

 

A València, la consulta estava convocada en 59 centres. D’aquests, 31 han votat a favor de la modificació de l’horari de jornada escolar i 23 de mantindre’s.

 

Autorització definitiva

Una vegada coneguts els resultats definitius i atesos els possibles recursos d’alçada, el director general de Política Educativa dictarà, abans del període de matriculació per al pròxim curs, l’autorització definitiva o no del canvi de jornada escolar.

 

Les modificacions es podran aplicar a partir d’octubre, que coincideix amb el canvi a l’horari habitual de tot el curs. L’autorització definitiva s’estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables, sempre que els resultats s’ajusten a les millores previstes en el pla.

 

L’avaluació es realitzarà en funció de la incidència del nou horari sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat.

 

Des del departament que dirigeix Vicent Marzà recorden que, actualment, en el curs 2018-2019, hi ha 615 centres que apliquen la jornada contínua. D’aquests, 361 a la província d’Alacant, 54 a la de Castelló i 200 a València.

Últimes notícies

Canvi en l’alcaldia de Manises: Jesús Borràs substituïx Javier Mansilla segons el pacte de govern

Jesús Borràs, regidor d’APM-Compromís, ha assumit l’alcaldia de Manises en substitució del socialista Javier Mansilla, tal com preveia el pacte de govern signat a l’inici de la legislatura entre PSPV-PSOE, APM-Compromís i Podem.

CSIF exigix saber amb quin personal es reforçaran els centres de salut este estiu

El sindicat CSIF ha reclamat a la Conselleria de Sanitat que detalle ja amb quin personal reforçarà cada departament de salut este estiu per a cobrir vacacions i l’augment de població, mentre la Conselleria recorda que ja ha remés el Pla de Vacacions de 2026 als sindicats.

Els llauradors tindran cobert el 100 % del cost de replantar fruiters i cítrics danyats per la dana

La Generalitat ha llançat una ordre d’ajudes de 26,7 milions per a cobrir fins al 100 % del cost de replantar vinya, cítrics i altres cultius llenyosos arrasats per la dana, amb un màxim de 6.000 euros per hectàrea i 50.000 euros per beneficiari en tres anys.

Este sera l’estiu amb mes mitjans contra els incendis forestals a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana compta este estiu amb el major dispositiu de prevencio i extincio d’incendis forestals de la seua historia, amb 4.401 professionals i quasi 300 milions d’euros de pressupost.

Algemesí acollirà divendres la segona reunió per a coordinar la reconstrucció després de la dana

La segona reunió de la Comissió Mixta entre la Generalitat i el Govern d'Espanya per a coordinar la reconstrucció després de la dana de 2024 se celebrarà este divendres a l'Ajuntament d'Algemesí, amb Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres al capdavant.

Un jutjat de Paterna declara injust el fusellament d’un regidor republicà en 1939

El Jutjat d’Instrucció número 5 de Paterna ha reconegut en un auto que José Manuel Murcia Martínez, regidor d’Ayora afusellat en 1939, va ser condemnat sense proves ni garanties. La resolució arxiva la causa per falta d’imputats vius però obri vies de reparació per a la família.

Edició de rècord del Trofeu SM la Reina amb 130 vaixells en aigües de València

El Trofeu SM la Reina 2026 reunirà 130 vaixells i uns 1.200 regatistes en aigües de València, la xifra més alta des de la Copa Amèrica de 2007, i consolidarà la ciutat com a referent internacional de la vela de creuer.

Una dona es recupera després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja

Una dona ha sigut reanimada durant més de mitja hora per la Guàrdia Civil després d’ofegar-se a la platja dels Locos de Torrevieja. La víctima va arribar a entrar en coma però actualment està recuperada.