Les famílies de 38 col·legis més de la Comunitat diuen ‘sí’ a la jornada contínua

 

Les famílies d’un total de 38 col·legis de la Comunitat Valenciana -dels 68 que estaven cridats a votar- s’han pronunciat a favor de modificar l’horari escolar i implantar la jornada contínua, segons les dades provisionals facilitades per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

 

D’acord amb aquesta informació, dels 68 centres educatius que l’1 d’abril van realitzar les consultes -cinc de la província d’Alacant, 9 de Castelló i 54 de València- les famílies de 38 col·legis d’Infantil i Primària han dit majoritàriament ‘sí’ al canvi, mentre que 30 l’han rebutjat.

 

Podien votar 26.793 pares i mares en tot el territori valencià, 2.136 de la demarcació d’Alacant, 4.879 de Castelló i 19.778 de València. Del total del cens, han participat en el procés el 73,79%. Per províncies, la participació registrada ha sigut a Alacant del 74,77%; a Castelló, el 73,77%, i a València, el 73,69%.

 

Perquè el resultat siga favorable a la modificació de la jornada, es necessitava l’obtenció de 55% de vots favorables de la totalitat del cens. Segons aquest criteri, el resultat ha sigut a favor en 38 col·legis i en contra, en 30.

 

Dels cinc centres educatius convocats de les comarques d’Alacant, en tres d’ells s’ha votat a favor de la modificació de la jornada escolar i en dos en contra. Pel que fa a Castelló, hi havia nou centres convocats, dels quals en quatre s’ha produït un sí a la modificació de l’horari de jornada escolar i en cinc un no.

 

A València, la consulta estava convocada en 59 centres. D’aquests, 31 han votat a favor de la modificació de l’horari de jornada escolar i 23 de mantindre’s.

 

Autorització definitiva

Una vegada coneguts els resultats definitius i atesos els possibles recursos d’alçada, el director general de Política Educativa dictarà, abans del període de matriculació per al pròxim curs, l’autorització definitiva o no del canvi de jornada escolar.

 

Les modificacions es podran aplicar a partir d’octubre, que coincideix amb el canvi a l’horari habitual de tot el curs. L’autorització definitiva s’estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables, sempre que els resultats s’ajusten a les millores previstes en el pla.

 

L’avaluació es realitzarà en funció de la incidència del nou horari sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat.

 

Des del departament que dirigeix Vicent Marzà recorden que, actualment, en el curs 2018-2019, hi ha 615 centres que apliquen la jornada contínua. D’aquests, 361 a la província d’Alacant, 54 a la de Castelló i 200 a València.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.