Les famílies de 38 col·legis més de la Comunitat diuen ‘sí’ a la jornada contínua

 

Les famílies d’un total de 38 col·legis de la Comunitat Valenciana -dels 68 que estaven cridats a votar- s’han pronunciat a favor de modificar l’horari escolar i implantar la jornada contínua, segons les dades provisionals facilitades per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

 

D’acord amb aquesta informació, dels 68 centres educatius que l’1 d’abril van realitzar les consultes -cinc de la província d’Alacant, 9 de Castelló i 54 de València- les famílies de 38 col·legis d’Infantil i Primària han dit majoritàriament ‘sí’ al canvi, mentre que 30 l’han rebutjat.

 

Podien votar 26.793 pares i mares en tot el territori valencià, 2.136 de la demarcació d’Alacant, 4.879 de Castelló i 19.778 de València. Del total del cens, han participat en el procés el 73,79%. Per províncies, la participació registrada ha sigut a Alacant del 74,77%; a Castelló, el 73,77%, i a València, el 73,69%.

 

Perquè el resultat siga favorable a la modificació de la jornada, es necessitava l’obtenció de 55% de vots favorables de la totalitat del cens. Segons aquest criteri, el resultat ha sigut a favor en 38 col·legis i en contra, en 30.

 

Dels cinc centres educatius convocats de les comarques d’Alacant, en tres d’ells s’ha votat a favor de la modificació de la jornada escolar i en dos en contra. Pel que fa a Castelló, hi havia nou centres convocats, dels quals en quatre s’ha produït un sí a la modificació de l’horari de jornada escolar i en cinc un no.

 

A València, la consulta estava convocada en 59 centres. D’aquests, 31 han votat a favor de la modificació de l’horari de jornada escolar i 23 de mantindre’s.

 

Autorització definitiva

Una vegada coneguts els resultats definitius i atesos els possibles recursos d’alçada, el director general de Política Educativa dictarà, abans del període de matriculació per al pròxim curs, l’autorització definitiva o no del canvi de jornada escolar.

 

Les modificacions es podran aplicar a partir d’octubre, que coincideix amb el canvi a l’horari habitual de tot el curs. L’autorització definitiva s’estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables, sempre que els resultats s’ajusten a les millores previstes en el pla.

 

L’avaluació es realitzarà en funció de la incidència del nou horari sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat.

 

Des del departament que dirigeix Vicent Marzà recorden que, actualment, en el curs 2018-2019, hi ha 615 centres que apliquen la jornada contínua. D’aquests, 361 a la província d’Alacant, 54 a la de Castelló i 200 a València.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.