La Federació de Moros i Cristians d’Oliva suspén els actes del Mig Any Fester de 2021

 

Davant de la situació de greu crisi sanitària, la Federació de Moros i Cristians d’Oliva informa que els actes del Mig Any Fester de 2021 queden suspesos. El Mig Any Fester de 2021 estava previst per al primer i segon cap de setmana de febrer, com és tradicional. Les previsions epidemiològiques apunten a un escenari complicat, el que fa que no siga convenient realitzar cap acte públic.

 

Donaven per descomptat que els actes oficials (Presentació de càrrecs a l’Olímpia, Sopar de gal·la i Concurs de Putxeros) no anaven a poder-se celebrar. Per això, des de la Junta de la FMICO s’havia plantejat al grup de presidents de les Filades la possibilitat de fer un programa especial de ràdio, un concert fester i una exposició (aprofitant que estem a l’any del centenari de les primeres celebracions de Moros i Cristians a la localitat d’Oliva).

 

La situació d’extrema gravetat de la pandèmia desaconsella tota activitat que puga comportar la reunió de gran número de gent. No és moment de fer cap acte públic, ja que la salut i la seguretat han d’estar per davant de tot. No obstant això, segons evolucione la situació sanitària al nostre municipi, no es descarta que en el mes de maig pogueren fer-se les activitats que s’han exposat anteriorment, tot garantit les mesures de seguretat que estiguen vigents aplegat el moment.

 

«La Junta de la FMICO lamenta tindre que fer novament un comunicat de suspensió d’actes festers, però hem d’estar a l’altura de les circumstàncies i obrar a consciència. El col·lectiu fester dels Moros i Cristians d’Oliva hem de ser exemplar amb el compliment estricte de les recomanacions sanitàries que les administracions dicten», explica el col·lectiu.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU