Felipe González, sobre Carles Puigdemont: Ningú és més capaç de fer el ridícul que Puigdemont

L’expresident del Govern, Felipe González, ha manifestat que no creu que hi haja ningú «més capaç de fer el ridícul» que l’expresident català Carles Puigdemont. Ho feia en un debat celebrat en la vesprada del passat divendres.

Partidari del diàleg

González també s’ha mostrat partidari de mantenir el diàleg «amb el govern independentista» català «i amb la societat catalana «per a resoldre el conflicte. «Ací fa falta política, però política dins de la Constitució», que és «el nostre primer cinturó de seguretat», assenyala Felipe González.

Considera que, si no es vol judicialitzar el conflicte català, «el que no es pot és incomplir les regles del joc» i voler fer un referèndum d’independència.

Felipe González: «Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul»

Estes declaracions de l’expresident del Govern Felipe González responen a les primeres paraules de Puigdemont en la seua eixida de la presó de Bancari, en Sàsser: «Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul«.

Així mateix, l’expresident català ha assenyalat que sempre ha pensat que la detenció podia passar, «però sabíem també com pot acabar, perquè la decisió del Tribunal General de la UE és claríssima, i hui s’ha vist«.

Felipe González també critica que el PP no vulga renovar el CGPJ

Felipe González també ha tingut unes paraules per al Partit Popular davant la negativa d’estos a renovar els vocals del Consell General del Poder Judicial, ha comentat que li «irrita més» que els que incompleixen la Constitució siguen «els que la defensen».

Segons apunta González, el PP se situa amb la seua negativa a renovar el CGPJ «en el terreny» de Carles Puigdemont «incomplint la legalitat». «Els pregue que facen l’exercici de mostrar que per a defensar una norma cal complir-la», ha insistit. Per a González, «no sembla lògic» que, «un partit com el PP que s’autoproclama constitucionalista, no complisca amb la llei».

Política «de trinxeres»

A més, Felipe González també ha manifestat que la política actual és «una política de trinxeres» i «molt més crispada». En la seua opinió, la crispació està generant «mal a la convivència democràtica, a la política i al periodisme«.

«Fa molt temps que estem en la política de trinxeres, jo no vull política de trinxeres, vull política de l’enteniment«, assegura.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.