Felipe González, sobre Carles Puigdemont: Ningú és més capaç de fer el ridícul que Puigdemont

L’expresident del Govern, Felipe González, ha manifestat que no creu que hi haja ningú “més capaç de fer el ridícul” que l’expresident català Carles Puigdemont. Ho feia en un debat celebrat en la vesprada del passat divendres.

Partidari del diàleg

González també s’ha mostrat partidari de mantenir el diàleg “amb el govern independentista” català “i amb la societat catalana “per a resoldre el conflicte. “Ací fa falta política, però política dins de la Constitució”, que és “el nostre primer cinturó de seguretat”, assenyala Felipe González.

Considera que, si no es vol judicialitzar el conflicte català, “el que no es pot és incomplir les regles del joc” i voler fer un referèndum d’independència.

Felipe González: “Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul”

Estes declaracions de l’expresident del Govern Felipe González responen a les primeres paraules de Puigdemont en la seua eixida de la presó de Bancari, en Sàsser: “Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul“.

Així mateix, l’expresident català ha assenyalat que sempre ha pensat que la detenció podia passar, “però sabíem també com pot acabar, perquè la decisió del Tribunal General de la UE és claríssima, i hui s’ha vist“.

Felipe González també critica que el PP no vulga renovar el CGPJ

Felipe González també ha tingut unes paraules per al Partit Popular davant la negativa d’estos a renovar els vocals del Consell General del Poder Judicial, ha comentat que li “irrita més” que els que incompleixen la Constitució siguen “els que la defensen”.

Segons apunta González, el PP se situa amb la seua negativa a renovar el CGPJ “en el terreny” de Carles Puigdemont “incomplint la legalitat”. “Els pregue que facen l’exercici de mostrar que per a defensar una norma cal complir-la”, ha insistit. Per a González, “no sembla lògic” que, “un partit com el PP que s’autoproclama constitucionalista, no complisca amb la llei”.

Política “de trinxeres”

A més, Felipe González també ha manifestat que la política actual és “una política de trinxeres” i “molt més crispada”. En la seua opinió, la crispació està generant “mal a la convivència democràtica, a la política i al periodisme“.

Fa molt temps que estem en la política de trinxeres, jo no vull política de trinxeres, vull política de l’enteniment“, assegura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.