Felipe González, sobre Carles Puigdemont: Ningú és més capaç de fer el ridícul que Puigdemont

L’expresident del Govern, Felipe González, ha manifestat que no creu que hi haja ningú «més capaç de fer el ridícul» que l’expresident català Carles Puigdemont. Ho feia en un debat celebrat en la vesprada del passat divendres.

Partidari del diàleg

González també s’ha mostrat partidari de mantenir el diàleg «amb el govern independentista» català «i amb la societat catalana «per a resoldre el conflicte. «Ací fa falta política, però política dins de la Constitució», que és «el nostre primer cinturó de seguretat», assenyala Felipe González.

Considera que, si no es vol judicialitzar el conflicte català, «el que no es pot és incomplir les regles del joc» i voler fer un referèndum d’independència.

Felipe González: «Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul»

Estes declaracions de l’expresident del Govern Felipe González responen a les primeres paraules de Puigdemont en la seua eixida de la presó de Bancari, en Sàsser: «Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul«.

Així mateix, l’expresident català ha assenyalat que sempre ha pensat que la detenció podia passar, «però sabíem també com pot acabar, perquè la decisió del Tribunal General de la UE és claríssima, i hui s’ha vist«.

Felipe González també critica que el PP no vulga renovar el CGPJ

Felipe González també ha tingut unes paraules per al Partit Popular davant la negativa d’estos a renovar els vocals del Consell General del Poder Judicial, ha comentat que li «irrita més» que els que incompleixen la Constitució siguen «els que la defensen».

Segons apunta González, el PP se situa amb la seua negativa a renovar el CGPJ «en el terreny» de Carles Puigdemont «incomplint la legalitat». «Els pregue que facen l’exercici de mostrar que per a defensar una norma cal complir-la», ha insistit. Per a González, «no sembla lògic» que, «un partit com el PP que s’autoproclama constitucionalista, no complisca amb la llei».

Política «de trinxeres»

A més, Felipe González també ha manifestat que la política actual és «una política de trinxeres» i «molt més crispada». En la seua opinió, la crispació està generant «mal a la convivència democràtica, a la política i al periodisme«.

«Fa molt temps que estem en la política de trinxeres, jo no vull política de trinxeres, vull política de l’enteniment«, assegura.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.