Felipe González, sobre Carles Puigdemont: Ningú és més capaç de fer el ridícul que Puigdemont

L’expresident del Govern, Felipe González, ha manifestat que no creu que hi haja ningú “més capaç de fer el ridícul” que l’expresident català Carles Puigdemont. Ho feia en un debat celebrat en la vesprada del passat divendres.

Partidari del diàleg

González també s’ha mostrat partidari de mantenir el diàleg “amb el govern independentista” català “i amb la societat catalana “per a resoldre el conflicte. “Ací fa falta política, però política dins de la Constitució”, que és “el nostre primer cinturó de seguretat”, assenyala Felipe González.

Considera que, si no es vol judicialitzar el conflicte català, “el que no es pot és incomplir les regles del joc” i voler fer un referèndum d’independència.

Felipe González: “Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul”

Estes declaracions de l’expresident del Govern Felipe González responen a les primeres paraules de Puigdemont en la seua eixida de la presó de Bancari, en Sàsser: “Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul“.

Així mateix, l’expresident català ha assenyalat que sempre ha pensat que la detenció podia passar, “però sabíem també com pot acabar, perquè la decisió del Tribunal General de la UE és claríssima, i hui s’ha vist“.

Felipe González també critica que el PP no vulga renovar el CGPJ

Felipe González també ha tingut unes paraules per al Partit Popular davant la negativa d’estos a renovar els vocals del Consell General del Poder Judicial, ha comentat que li “irrita més” que els que incompleixen la Constitució siguen “els que la defensen”.

Segons apunta González, el PP se situa amb la seua negativa a renovar el CGPJ “en el terreny” de Carles Puigdemont “incomplint la legalitat”. “Els pregue que facen l’exercici de mostrar que per a defensar una norma cal complir-la”, ha insistit. Per a González, “no sembla lògic” que, “un partit com el PP que s’autoproclama constitucionalista, no complisca amb la llei”.

Política “de trinxeres”

A més, Felipe González també ha manifestat que la política actual és “una política de trinxeres” i “molt més crispada”. En la seua opinió, la crispació està generant “mal a la convivència democràtica, a la política i al periodisme“.

Fa molt temps que estem en la política de trinxeres, jo no vull política de trinxeres, vull política de l’enteniment“, assegura.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.