Felipe González, sobre Carles Puigdemont: Ningú és més capaç de fer el ridícul que Puigdemont

L’expresident del Govern, Felipe González, ha manifestat que no creu que hi haja ningú “més capaç de fer el ridícul” que l’expresident català Carles Puigdemont. Ho feia en un debat celebrat en la vesprada del passat divendres.

Partidari del diàleg

González també s’ha mostrat partidari de mantenir el diàleg “amb el govern independentista” català “i amb la societat catalana “per a resoldre el conflicte. “Ací fa falta política, però política dins de la Constitució”, que és “el nostre primer cinturó de seguretat”, assenyala Felipe González.

Considera que, si no es vol judicialitzar el conflicte català, “el que no es pot és incomplir les regles del joc” i voler fer un referèndum d’independència.

Felipe González: “Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul”

Estes declaracions de l’expresident del Govern Felipe González responen a les primeres paraules de Puigdemont en la seua eixida de la presó de Bancari, en Sàsser: “Espanya mai perd l’oportunitat de fer el ridícul“.

Així mateix, l’expresident català ha assenyalat que sempre ha pensat que la detenció podia passar, “però sabíem també com pot acabar, perquè la decisió del Tribunal General de la UE és claríssima, i hui s’ha vist“.

Felipe González també critica que el PP no vulga renovar el CGPJ

Felipe González també ha tingut unes paraules per al Partit Popular davant la negativa d’estos a renovar els vocals del Consell General del Poder Judicial, ha comentat que li “irrita més” que els que incompleixen la Constitució siguen “els que la defensen”.

Segons apunta González, el PP se situa amb la seua negativa a renovar el CGPJ “en el terreny” de Carles Puigdemont “incomplint la legalitat”. “Els pregue que facen l’exercici de mostrar que per a defensar una norma cal complir-la”, ha insistit. Per a González, “no sembla lògic” que, “un partit com el PP que s’autoproclama constitucionalista, no complisca amb la llei”.

Política “de trinxeres”

A més, Felipe González també ha manifestat que la política actual és “una política de trinxeres” i “molt més crispada”. En la seua opinió, la crispació està generant “mal a la convivència democràtica, a la política i al periodisme“.

Fa molt temps que estem en la política de trinxeres, jo no vull política de trinxeres, vull política de l’enteniment“, assegura.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.