9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Fernando Simón reconeix l’error: «El que vam fer mal durant la pandèmia»

 

Jesús Calleja ha explicat esta matinada de dijous en el programa ‘El Faro’ de la Cadena Ser com va convéncer a Fernando Simón perquè estiguera en el seu programa: «Jo mateix li vaig telefonar, esperant-me un no rotund, dient-me que està la situació com perquè este home vinga i ens explique alguna cosa que no siga institucional, però la sorpresa és que va dir que sí i posarem una data», ha dit.

 

Simón parlarà en ‘Planeta Calleja’ sobre la pandèmia

«Li vaig telefonar perquè des de la comunitat alpinística sabíem que Simón escalava i a demés d’escalar molt bé, té un nivell bastant elevat. En eixe moment vam dir, si hi ha una persona que estiga ara mateix en l’actualitat i que li podíem fer les preguntes que no foren les que ja estan dites en les rodes de premsa, este és Fernando Simón», ha prosseguit Calleja.

 

El presentador de ‘Planeta Calleja’ entén la polèmica sorgida i respecta totes les opinions, però advertix que en el programa, Simón donarà detalls sobre «què es va fer malament en la pandèmia, què s’ha fet bé, quin és el present que tenim en este moment, què passarà des d’este moment al gener, què passarà de gener a juny i quan acabarà esta pandèmia».

 

El director del CCAES donarà una «informació esperançadora», assegura Calleja

«El programa és molt sorprenent, perquè no ha esquivat cap pregunta. Dona dates concretes, com serà el procés, quan s’acabarà la pandèmia», detalla Calleja, que avança que en l’episodi es dona «informació esperançadora. Si es complís crec que anem cap a un escenari molt bo en el moment en què les vacunes estiguen actives, no immediatament», afegix.

 

Calleja confessa que es vorà a un Simón diferent al de les rodes de premsa habituals d’anàlisi de la pandèmia: «No és el mateix que tu estigues posat amb el que toca dir, és a dir, amb el que hages de dir, o que de sobte estigues en un programa, a on l’espai és diferent, et desinhibixes, et relaxes, estàs fora d’esta pressió que pots tindre diàriament i que algú li faja les preguntes més com un ciutadà que com un periodista».

 

Des que es va conéixer la participació de Fernando Simón en ‘Planeta Calleja’ les opinions s’han disparat des de tots els àmbits i fins i tot el director del CCAES va ser preguntat per este programa en la seua última roda de premsa. Simón no va voler comentar res sobre este tema: «Les meues vacacions són les meues vacacions, no les comentaré», va sentenciar.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.