Fernando Simón: «La Comunitat Valenciana està en una situació molt crítica»

Ejemplo de shortcode con estilo
  El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.   Així ho ha […]

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.

 

Així ho ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), a preguntes dels mitjans sobre els possibles motius pels quals la Comunitat Valenciana patix la major incidència de coronavirus.

 

Fernando Simón ha explicat que el Ministeri no té «detalls exactes» de per què la Comunitat Valenciana ha experimentat un increment tan ràpid.

 

Una fase de desacceleració important

A demés, ha indicat que, segons les dades que remena el Ministeri de Sanitat, la Comunitat «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser fins i tot d’inici d’un suau descens».

 

«En tot cas –ha afegit–, el territori valencià ha implementat moltes mesures de control molt dràstiques i eixe efecte s’ha de vore prompte».

 

Simón ha assenyalat que «la Comunitat Valenciana ara mateix està en una situació molt crítica» i ha indicat que, encara que «és la primera, hi ha altres que estan molt a prop i no és l’única que està patint molt».

 

La variant britànica podria explicar l’expansió disparada del virus

En este sentit, Simón ha afirmat que «el problema és que la variant britànica, encara que a escala general no represente un número molt important de casos, sí progressivament pot arribar a representar-lo, per este motiu, cal estar molt atents».

 

Segons el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, «en alguns punts concrets de la Comunitat Valenciana, per les característiques de la població que residix allí i que accedix allí en determinats períodes, la variant britànica podria estar tenint algun impacte». No obstant això, no creu que eixe impacte siga extrapolable al total del territori valencià.

 

«Estem parlant constantment amb la Comunitat Valenciana d’este efecte de la variant, que cada setmana pot tindre major impacte, però segons les dades progressivament estem arribant potser a eixa fase de desacceleració o fins i tot descens, encara que és suau, del número de casos», ha agregat.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana del 2024 preparen actes d’homenatge a Paiporta, Alaquàs i València

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 commemoraran el segon aniversari amb actes d’homenatge i marxes a Alaquàs, Paiporta, València i altres municipis de la província. Els actes inclouen reconeixements, projeccions, música i una manifestació a València.

Temps estable en la Comunitat Valenciana i lleu descens de les temperatures

La Comunitat Valenciana afronta el tram final de la setmana amb oratge estable, alguns intervals de núvols i un lleu descens tèrmic este dijous. El vent bufarà fluix amb canvis de direcció i hi haurà marejadeta a les aigües costaneres.

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.