Fernando Simón: «La Comunitat Valenciana està en una situació molt crítica»

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha indicat este dijous que, si bé el territori valencià «està en una situació molt crítica» i «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser, fins i tot, d’inici d’un suau descens» en l’evolució de la pandèmia.

 

Així ho ha indicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS), a preguntes dels mitjans sobre els possibles motius pels quals la Comunitat Valenciana patix la major incidència de coronavirus.

 

Fernando Simón ha explicat que el Ministeri no té «detalls exactes» de per què la Comunitat Valenciana ha experimentat un increment tan ràpid.

 

Una fase de desacceleració important

A demés, ha indicat que, segons les dades que remena el Ministeri de Sanitat, la Comunitat «podria estar en una fase de desacceleració molt important o potser fins i tot d’inici d’un suau descens».

 

«En tot cas –ha afegit–, el territori valencià ha implementat moltes mesures de control molt dràstiques i eixe efecte s’ha de vore prompte».

 

Simón ha assenyalat que «la Comunitat Valenciana ara mateix està en una situació molt crítica» i ha indicat que, encara que «és la primera, hi ha altres que estan molt a prop i no és l’única que està patint molt».

 

La variant britànica podria explicar l’expansió disparada del virus

En este sentit, Simón ha afirmat que «el problema és que la variant britànica, encara que a escala general no represente un número molt important de casos, sí progressivament pot arribar a representar-lo, per este motiu, cal estar molt atents».

 

Segons el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, «en alguns punts concrets de la Comunitat Valenciana, per les característiques de la població que residix allí i que accedix allí en determinats períodes, la variant britànica podria estar tenint algun impacte». No obstant això, no creu que eixe impacte siga extrapolable al total del territori valencià.

 

«Estem parlant constantment amb la Comunitat Valenciana d’este efecte de la variant, que cada setmana pot tindre major impacte, però segons les dades progressivament estem arribant potser a eixa fase de desacceleració o fins i tot descens, encara que és suau, del número de casos», ha agregat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.