Fernando Simón aposta per impedir els viatges entre autonomies per Setmana Santa

 

Este dilluns, 1 de març, Fernando Simón ha oferit una roda de premsa a on s’ha mostrat en contra de permetre els viatges entre comunitats autònomes durant la Setmana Santa a causa de l’actual situació epidemiològica.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el portaveu de Sanitat i director del CCAES, Fernando Simón, ha deixat clar que «si les condicions de transmissió no són les correctes perquè es puga tindre un poc més d’obertura quant a les mesures de mobilitat, no es deuen ni plantejar», ha assenyalat l’epidemiòleg.

 

«Fa uns quants mesos se’m preguntava moltes voltes si anàvem a poder salvar el Nadal. No sé si la vam salvar o no, però el poc que es poguera salvar de les festes de Nadal hem vist el seu impacte al gener», ha recordat Simón, fent una clara referència a la tercera ona de la pandèmia del coronavirus que va travessar Espanya després de les festes nadalenques.

 

Espanya tancada entre comunitats

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes negocien des de fa uns dies l’elaboració d’un pla destinat a evitar que el virus es descontrole per Setmana Santa com ho va fer després de Nadal. Ara com ara, no es coneixen les mesures sobre les que el Ministeri de Sanitat està treballant, però un dels punts més delicats serà la mobilitat entre comunitats autònomes.

 

Al nostre país, totes les comunitats tenen actualment les fronteres tancades, excepte Madrid i Extremadura. No obstant això, la millora de les dades pot fer que alguns territoris es plantegen obrir les seues fronteres, ja que estan sent pressionats pels sectors empresarials més perjudicats pels tancaments. De moment, la majoria es mantenen a l’espera de l’evolució dels contagis.

 

Fernando Simón posa data a la fi de la tercera ona «Queda un mes o mes i mig»

D’altra banda, Fernando Simón ha assenyalat que «les coses van bé i estem en la línia que ens interessa. La incidència acumulada descendix a nivells que no es veien des de l’agost passat, però el nivell d’ocupació en l’UCI continua sent molt alt». 

 

Per això, Simón ha recalcat que «la seua missió, com a epidemiòleg, ha de ser la d’aconsellar per a tractar de controlar la transmissió al màxim, i ha demanat «no fer una excessiva pressió perquè els tècnics que treballen per controlar la pandèmia facen les propostes correctes».

 

Per últim, el portaveu de Sanitat també ha demanat un esforç xicotet per al mes o mes i mig que queda. «Hi ha molta fatiga, però cada dia queda menys. Podem aguantar un mes o mes i mig», ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.