19.8 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Fernando Simón aposta per impedir els viatges entre autonomies per Setmana Santa

 

Este dilluns, 1 de març, Fernando Simón ha oferit una roda de premsa a on s’ha mostrat en contra de permetre els viatges entre comunitats autònomes durant la Setmana Santa a causa de l’actual situació epidemiològica.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el portaveu de Sanitat i director del CCAES, Fernando Simón, ha deixat clar que «si les condicions de transmissió no són les correctes perquè es puga tindre un poc més d’obertura quant a les mesures de mobilitat, no es deuen ni plantejar», ha assenyalat l’epidemiòleg.

 

«Fa uns quants mesos se’m preguntava moltes voltes si anàvem a poder salvar el Nadal. No sé si la vam salvar o no, però el poc que es poguera salvar de les festes de Nadal hem vist el seu impacte al gener», ha recordat Simón, fent una clara referència a la tercera ona de la pandèmia del coronavirus que va travessar Espanya després de les festes nadalenques.

 

Espanya tancada entre comunitats

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes negocien des de fa uns dies l’elaboració d’un pla destinat a evitar que el virus es descontrole per Setmana Santa com ho va fer després de Nadal. Ara com ara, no es coneixen les mesures sobre les que el Ministeri de Sanitat està treballant, però un dels punts més delicats serà la mobilitat entre comunitats autònomes.

 

Al nostre país, totes les comunitats tenen actualment les fronteres tancades, excepte Madrid i Extremadura. No obstant això, la millora de les dades pot fer que alguns territoris es plantegen obrir les seues fronteres, ja que estan sent pressionats pels sectors empresarials més perjudicats pels tancaments. De moment, la majoria es mantenen a l’espera de l’evolució dels contagis.

 

Fernando Simón posa data a la fi de la tercera ona «Queda un mes o mes i mig»

D’altra banda, Fernando Simón ha assenyalat que «les coses van bé i estem en la línia que ens interessa. La incidència acumulada descendix a nivells que no es veien des de l’agost passat, però el nivell d’ocupació en l’UCI continua sent molt alt». 

 

Per això, Simón ha recalcat que «la seua missió, com a epidemiòleg, ha de ser la d’aconsellar per a tractar de controlar la transmissió al màxim, i ha demanat «no fer una excessiva pressió perquè els tècnics que treballen per controlar la pandèmia facen les propostes correctes».

 

Per últim, el portaveu de Sanitat també ha demanat un esforç xicotet per al mes o mes i mig que queda. «Hi ha molta fatiga, però cada dia queda menys. Podem aguantar un mes o mes i mig», ha conclòs.

Últimes notícies

Grip i covid baixen en la Comunitat Valenciana, però el VRS es dispara un 143%

La Comunitat Valenciana va registrar una caiguda de la grip i la covid en la setmana 45, però el VRS es va disparar un 143,4% i va elevar la incidència global i els ingressos.

Jorge Bellver s’acull al seu dret a no declarar com investigat en el cas Assut

El director general de Relacions amb Les Corts i exconcejal del PP s'ha acollit al seu dret a no declarar davant el Jutjat d'Instrucció 13, on figura com investigat. La causa analitza adjudicacions i regals presumptes entre 1999 i 2013.

Mazón sosté que els escortes li van acompanyar al Ventorro però no a l’eixida

El president en funcions ha defés en el Congrés que els seus escortes només li van acompanyar a l'entrada del restaurant el dia de la dana i ha negat canvis de roba. També ha desvinculat d'eixe episodi les medalles a dos policies.

Hisenda oferix a les comunitats una dècima de dèficit i entregues rècord per a 2026

Hisenda ha plantejat a les comunitats un dèficit del 0,1% entre 2026 i 2028 i lliuraments a compte rècord de 157.731 milions com a pas previ als Pressupostos. La proposta obri un marge addicional de 5.485 milions i encara una tramitació parlamentària incerta.

Catalá defén a Mazón per la DANA i demana explicacions als qui no compareixen

Catalá ha sostingut que a Mazón poc més se li pot demanar perquè ja ha dimitit, assumit responsabilitats i dau la cara. Reclama explicacions als qui no compareixen ni demanen perdó, citant a Sánchez, Bernabé i a CHJ i Aemet.

Familiars de víctimes de la DANA es concentren davant el Congrés contra la gestió de Mazón

Un centenar de familiars i amics de les víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a retraure a Carlos Mazón la seua gestió durant el temporal. La protesta ha coincidit amb la seua compareixença per a donar explicacions.

Mazón sosté que els escortes li van acompanyar en arribar al Ventorro però no en eixir

El president en funcions ha defés davant la comissió en el Congrés que els escortes només li van acompanyar a l'entrada del Ventorro i no a l'eixida. També ha negat decidir les medalles i ha explicat que no es va canviar de roba.

Mazón atribuïx les 229 morts de la dana a la falta d’informació i sosté que no havia d’acudir al Cecopi

El president en funcions ha sostingut en la comissió del Congrés que el problema va ser la informació, no les decisions. Assegura que va acudir al Cecopi malgrat no estar obligat.