Fernando Simón aposta per impedir els viatges entre autonomies per Setmana Santa

 

Este dilluns, 1 de març, Fernando Simón ha oferit una roda de premsa a on s’ha mostrat en contra de permetre els viatges entre comunitats autònomes durant la Setmana Santa a causa de l’actual situació epidemiològica.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el portaveu de Sanitat i director del CCAES, Fernando Simón, ha deixat clar que «si les condicions de transmissió no són les correctes perquè es puga tindre un poc més d’obertura quant a les mesures de mobilitat, no es deuen ni plantejar», ha assenyalat l’epidemiòleg.

 

«Fa uns quants mesos se’m preguntava moltes voltes si anàvem a poder salvar el Nadal. No sé si la vam salvar o no, però el poc que es poguera salvar de les festes de Nadal hem vist el seu impacte al gener», ha recordat Simón, fent una clara referència a la tercera ona de la pandèmia del coronavirus que va travessar Espanya després de les festes nadalenques.

 

Espanya tancada entre comunitats

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes negocien des de fa uns dies l’elaboració d’un pla destinat a evitar que el virus es descontrole per Setmana Santa com ho va fer després de Nadal. Ara com ara, no es coneixen les mesures sobre les que el Ministeri de Sanitat està treballant, però un dels punts més delicats serà la mobilitat entre comunitats autònomes.

 

Al nostre país, totes les comunitats tenen actualment les fronteres tancades, excepte Madrid i Extremadura. No obstant això, la millora de les dades pot fer que alguns territoris es plantegen obrir les seues fronteres, ja que estan sent pressionats pels sectors empresarials més perjudicats pels tancaments. De moment, la majoria es mantenen a l’espera de l’evolució dels contagis.

 

Fernando Simón posa data a la fi de la tercera ona «Queda un mes o mes i mig»

D’altra banda, Fernando Simón ha assenyalat que «les coses van bé i estem en la línia que ens interessa. La incidència acumulada descendix a nivells que no es veien des de l’agost passat, però el nivell d’ocupació en l’UCI continua sent molt alt». 

 

Per això, Simón ha recalcat que «la seua missió, com a epidemiòleg, ha de ser la d’aconsellar per a tractar de controlar la transmissió al màxim, i ha demanat «no fer una excessiva pressió perquè els tècnics que treballen per controlar la pandèmia facen les propostes correctes».

 

Per últim, el portaveu de Sanitat també ha demanat un esforç xicotet per al mes o mes i mig que queda. «Hi ha molta fatiga, però cada dia queda menys. Podem aguantar un mes o mes i mig», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a vetar a les dones en les processons

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha rebutjat de nou l'entrada de dones, després d'una votació amb àmplia majoria en contra, la qual cosa posa en risc la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i obri la porta a una possible batalla judicial.

El Govern inicia el procés per a retirar l’Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt per discriminar les dones

El Govern obri un expedient per a revocar la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional a la Setmana Santa de Sagunt després de la negativa de la confraria organitzadora a permetre que les dones processionen.

Pérez Llorca encapçala el minut de silenci per l’assassinat de la xicoteta Ainhara

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, presidix un minut de silenci en la seu del Consell per a condemnar l'assassinat de Ainhara, de tres anys, víctima de violència vicària a Torrevieja.

La jutgessa cita a declarar a un càrrec i dos funcionaris autonòmics per les VPP de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha citat a declarar com a testimonis al director territorial de Vivenda a Alacant i a dos alts funcionaris autonòmics.

PSPV i Compromís exigixen recuperar la taxa turística que xifren en 100 milions

PSPV i Compromís reclamen reimplantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, derogada abans d'entrar en vigor, i calculen que hauria aportat 100 milions d'euros.

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per excloure a les dones per Setmana Santa

Pilar Bernabé considera que la decisió de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt de vetar a les dones en les processons de Setmana Santa té tints contraris a la igualtat i advertix de possibles conseqüències turisticas i legals.

Detingut un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional deté a un menor de 17 anus per la presumpta agresion amb un bat de beisbol a una veïna del seu edifici a Torrent, que sufrio un traumatisme craneoencefalico.

Detingut a Sagunt un jove que va apunyalar per l’esquena al seu company de pis

La Policia Local de Sagunt ha detingut a un jove de 25 anys acusat d'intentar matar al seu company de pis, de 26, amb un ganivet en la vivenda que compartien. La víctima va patir dos ferides a l'esquena i va ser traslladada a l'Hospital de Sagunt, mentres el presumpte autor ha ingressat a la presó provisional.