23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Fernando Simón aposta per impedir els viatges entre autonomies per Setmana Santa

 

Este dilluns, 1 de març, Fernando Simón ha oferit una roda de premsa a on s’ha mostrat en contra de permetre els viatges entre comunitats autònomes durant la Setmana Santa a causa de l’actual situació epidemiològica.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, el portaveu de Sanitat i director del CCAES, Fernando Simón, ha deixat clar que «si les condicions de transmissió no són les correctes perquè es puga tindre un poc més d’obertura quant a les mesures de mobilitat, no es deuen ni plantejar», ha assenyalat l’epidemiòleg.

 

«Fa uns quants mesos se’m preguntava moltes voltes si anàvem a poder salvar el Nadal. No sé si la vam salvar o no, però el poc que es poguera salvar de les festes de Nadal hem vist el seu impacte al gener», ha recordat Simón, fent una clara referència a la tercera ona de la pandèmia del coronavirus que va travessar Espanya després de les festes nadalenques.

 

Espanya tancada entre comunitats

El Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes negocien des de fa uns dies l’elaboració d’un pla destinat a evitar que el virus es descontrole per Setmana Santa com ho va fer després de Nadal. Ara com ara, no es coneixen les mesures sobre les que el Ministeri de Sanitat està treballant, però un dels punts més delicats serà la mobilitat entre comunitats autònomes.

 

Al nostre país, totes les comunitats tenen actualment les fronteres tancades, excepte Madrid i Extremadura. No obstant això, la millora de les dades pot fer que alguns territoris es plantegen obrir les seues fronteres, ja que estan sent pressionats pels sectors empresarials més perjudicats pels tancaments. De moment, la majoria es mantenen a l’espera de l’evolució dels contagis.

 

Fernando Simón posa data a la fi de la tercera ona «Queda un mes o mes i mig»

D’altra banda, Fernando Simón ha assenyalat que «les coses van bé i estem en la línia que ens interessa. La incidència acumulada descendix a nivells que no es veien des de l’agost passat, però el nivell d’ocupació en l’UCI continua sent molt alt». 

 

Per això, Simón ha recalcat que «la seua missió, com a epidemiòleg, ha de ser la d’aconsellar per a tractar de controlar la transmissió al màxim, i ha demanat «no fer una excessiva pressió perquè els tècnics que treballen per controlar la pandèmia facen les propostes correctes».

 

Per últim, el portaveu de Sanitat també ha demanat un esforç xicotet per al mes o mes i mig que queda. «Hi ha molta fatiga, però cada dia queda menys. Podem aguantar un mes o mes i mig», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.

Catalá veu tardana la Comissió Mixta de la dana i Bernabé confia en una coordinació efectiva

Catalá ha criticat que l'òrgan s'active 16 mesos després de la dana, mentres Bernabé ha defés la seua utilitat per a reforçar la coordinació entre administracions.

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

Més de 6.000 agents i un operatiu coordinat entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia Local asseguraran les Falles 2026. Hi haurà mesurades per a evitar aglomeracions i reforçar el control de pirotècnia, trànsit i patrimoni.

Les comunitats rebutgen per tercera vegada declarar l’anguila en perill d’extinció

Les comunitats autònomes han rebutjat per tercera vegada la proposta del Miteco per a catalogar l'anguila com a espècie en perill d'extinció i han acordat crear un grup de treball. El ministeri defén que l'espècie patix un declivi acusat i part de les regions supedita la seua postura a informació addicional.

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.