Les festes de Moros i Cristians d’Oliva es posposen a l’any que ve

Els Moros i Cristians d'Oliva es posposen a l'any que ve, en la Safor (València)

Filades dels Moros i Cristians d’Oliva | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva (FMiC), en la comarca de la Safor (València), ha anunciat la suspensió de tots els actes previstos per a l’any 2020 davant de la incertesa que comporta la pandèmia de la COVID-19.

 

Des de la FMiC han assegurat que la crisi sanitària anirà estabilitzant-se progressivament però les autoritats sanitàries competents afirmen que difícilment este estiu es puguen fer actes multitudinaris, com són les festes de Moros i Cristians 2020.

 

Per este motiu, la Federació es veu obligada a avançar possibles escenaris i adaptar decisions responsables que han estat consensuades amb els presidents de les 11 filades i els càrrecs festers d’enguany i que compten amb el suport de l’Ajuntament d’Oliva.

 

Es mantenen els càrrecs festers

A demés, la programació festiva i cultural es traslladarà al pròxim 2021 però mantenint tots els càrrecs festers d’enguany. És a dir, les filades dels Masers i dels Taifes repetiran càrrecs i l’Abanderat de la FMiC el mantindrà en la Filà dels Taifes, com establix el torn del 2020.

 

La Regidora de Festes, Yolanda Navarro, ha assegurat que la decisió ha sigut molt complicada i que tan la Federació de MiC d’Oliva com l’Ajuntament han intentat mantindre la possibilitat fins a l’últim instant, però davant les forçades circumstàncies i tenint en compte l’esforç econòmic i personal de les filades, i en especial de les capitanies, el més sensat i prudent és suspendre la festivitat fins a que la situació millore.

 

Des de la Federació de Moros i Cristians han agraït la col·laboració, consell i suport de tots els que han participat en la presa d’esta difícil decisió, especialment als càrrecs de 2020 i els presidents pel suport a la Junta Directiva.

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.