12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Les festes de Moros i Cristians d’Oliva es posposen a l’any que ve

Els Moros i Cristians d'Oliva es posposen a l'any que ve, en la Safor (València)

Filades dels Moros i Cristians d’Oliva | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva (FMiC), en la comarca de la Safor (València), ha anunciat la suspensió de tots els actes previstos per a l’any 2020 davant de la incertesa que comporta la pandèmia de la COVID-19.

 

Des de la FMiC han assegurat que la crisi sanitària anirà estabilitzant-se progressivament però les autoritats sanitàries competents afirmen que difícilment este estiu es puguen fer actes multitudinaris, com són les festes de Moros i Cristians 2020.

 

Per este motiu, la Federació es veu obligada a avançar possibles escenaris i adaptar decisions responsables que han estat consensuades amb els presidents de les 11 filades i els càrrecs festers d’enguany i que compten amb el suport de l’Ajuntament d’Oliva.

 

Es mantenen els càrrecs festers

A demés, la programació festiva i cultural es traslladarà al pròxim 2021 però mantenint tots els càrrecs festers d’enguany. És a dir, les filades dels Masers i dels Taifes repetiran càrrecs i l’Abanderat de la FMiC el mantindrà en la Filà dels Taifes, com establix el torn del 2020.

 

La Regidora de Festes, Yolanda Navarro, ha assegurat que la decisió ha sigut molt complicada i que tan la Federació de MiC d’Oliva com l’Ajuntament han intentat mantindre la possibilitat fins a l’últim instant, però davant les forçades circumstàncies i tenint en compte l’esforç econòmic i personal de les filades, i en especial de les capitanies, el més sensat i prudent és suspendre la festivitat fins a que la situació millore.

 

Des de la Federació de Moros i Cristians han agraït la col·laboració, consell i suport de tots els que han participat en la presa d’esta difícil decisió, especialment als càrrecs de 2020 i els presidents pel suport a la Junta Directiva.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.