Les festes de Moros i Cristians d’Oliva es posposen a l’any que ve

Els Moros i Cristians d'Oliva es posposen a l'any que ve, en la Safor (València)

Filades dels Moros i Cristians d’Oliva | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva (FMiC), en la comarca de la Safor (València), ha anunciat la suspensió de tots els actes previstos per a l’any 2020 davant de la incertesa que comporta la pandèmia de la COVID-19.

 

Des de la FMiC han assegurat que la crisi sanitària anirà estabilitzant-se progressivament però les autoritats sanitàries competents afirmen que difícilment este estiu es puguen fer actes multitudinaris, com són les festes de Moros i Cristians 2020.

 

Per este motiu, la Federació es veu obligada a avançar possibles escenaris i adaptar decisions responsables que han estat consensuades amb els presidents de les 11 filades i els càrrecs festers d’enguany i que compten amb el suport de l’Ajuntament d’Oliva.

 

Es mantenen els càrrecs festers

A demés, la programació festiva i cultural es traslladarà al pròxim 2021 però mantenint tots els càrrecs festers d’enguany. És a dir, les filades dels Masers i dels Taifes repetiran càrrecs i l’Abanderat de la FMiC el mantindrà en la Filà dels Taifes, com establix el torn del 2020.

 

La Regidora de Festes, Yolanda Navarro, ha assegurat que la decisió ha sigut molt complicada i que tan la Federació de MiC d’Oliva com l’Ajuntament han intentat mantindre la possibilitat fins a l’últim instant, però davant les forçades circumstàncies i tenint en compte l’esforç econòmic i personal de les filades, i en especial de les capitanies, el més sensat i prudent és suspendre la festivitat fins a que la situació millore.

 

Des de la Federació de Moros i Cristians han agraït la col·laboració, consell i suport de tots els que han participat en la presa d’esta difícil decisió, especialment als càrrecs de 2020 i els presidents pel suport a la Junta Directiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.