11 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Les festes de Moros i Cristians d’Oliva es posposen a l’any que ve

Els Moros i Cristians d'Oliva es posposen a l'any que ve, en la Safor (València)

Filades dels Moros i Cristians d’Oliva | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva (FMiC), en la comarca de la Safor (València), ha anunciat la suspensió de tots els actes previstos per a l’any 2020 davant de la incertesa que comporta la pandèmia de la COVID-19.

 

Des de la FMiC han assegurat que la crisi sanitària anirà estabilitzant-se progressivament però les autoritats sanitàries competents afirmen que difícilment este estiu es puguen fer actes multitudinaris, com són les festes de Moros i Cristians 2020.

 

Per este motiu, la Federació es veu obligada a avançar possibles escenaris i adaptar decisions responsables que han estat consensuades amb els presidents de les 11 filades i els càrrecs festers d’enguany i que compten amb el suport de l’Ajuntament d’Oliva.

 

Es mantenen els càrrecs festers

A demés, la programació festiva i cultural es traslladarà al pròxim 2021 però mantenint tots els càrrecs festers d’enguany. És a dir, les filades dels Masers i dels Taifes repetiran càrrecs i l’Abanderat de la FMiC el mantindrà en la Filà dels Taifes, com establix el torn del 2020.

 

La Regidora de Festes, Yolanda Navarro, ha assegurat que la decisió ha sigut molt complicada i que tan la Federació de MiC d’Oliva com l’Ajuntament han intentat mantindre la possibilitat fins a l’últim instant, però davant les forçades circumstàncies i tenint en compte l’esforç econòmic i personal de les filades, i en especial de les capitanies, el més sensat i prudent és suspendre la festivitat fins a que la situació millore.

 

Des de la Federació de Moros i Cristians han agraït la col·laboració, consell i suport de tots els que han participat en la presa d’esta difícil decisió, especialment als càrrecs de 2020 i els presidents pel suport a la Junta Directiva.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.