Les festes de Moros i Cristians d’Oliva es posposen a l’any que ve

Els Moros i Cristians d'Oliva es posposen a l'any que ve, en la Safor (València)

Filades dels Moros i Cristians d’Oliva | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Moros i Cristians d’Oliva (FMiC), en la comarca de la Safor (València), ha anunciat la suspensió de tots els actes previstos per a l’any 2020 davant de la incertesa que comporta la pandèmia de la COVID-19.

 

Des de la FMiC han assegurat que la crisi sanitària anirà estabilitzant-se progressivament però les autoritats sanitàries competents afirmen que difícilment este estiu es puguen fer actes multitudinaris, com són les festes de Moros i Cristians 2020.

 

Per este motiu, la Federació es veu obligada a avançar possibles escenaris i adaptar decisions responsables que han estat consensuades amb els presidents de les 11 filades i els càrrecs festers d’enguany i que compten amb el suport de l’Ajuntament d’Oliva.

 

Es mantenen els càrrecs festers

A demés, la programació festiva i cultural es traslladarà al pròxim 2021 però mantenint tots els càrrecs festers d’enguany. És a dir, les filades dels Masers i dels Taifes repetiran càrrecs i l’Abanderat de la FMiC el mantindrà en la Filà dels Taifes, com establix el torn del 2020.

 

La Regidora de Festes, Yolanda Navarro, ha assegurat que la decisió ha sigut molt complicada i que tan la Federació de MiC d’Oliva com l’Ajuntament han intentat mantindre la possibilitat fins a l’últim instant, però davant les forçades circumstàncies i tenint en compte l’esforç econòmic i personal de les filades, i en especial de les capitanies, el més sensat i prudent és suspendre la festivitat fins a que la situació millore.

 

Des de la Federació de Moros i Cristians han agraït la col·laboració, consell i suport de tots els que han participat en la presa d’esta difícil decisió, especialment als càrrecs de 2020 i els presidents pel suport a la Junta Directiva.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.