El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival comença el pròxim 28 de març | Ajuntament de València

 

El festival ‘Dansa València’, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura, se celebrarà entre el 28 de març i el 5 d’abril amb la presència de l’espectacle ‘Las Muchísimas’, de la coreògrafa Mariantònia Oliver, que torna al festival amb este espectacle dedicat a 12 dones d’edats entre 65 i 70 anys.

 

Per a dur-lo a terme, el festival busca a dones majors de 65 anys amb disposició per a ballar i moure’s, que vulguen participar en esta peça de dansa-performance que és tota una celebració de la maduresa. L’espectacle s’estrenarà en València el pròxim 28 de març, i les dones participants han de realitzar prèviament un taller sobre el moviment del cos, que es farà del 24 al 27 de març.

 

‘Las Muchísimas’ és una proposta escènica en la que les intèrprets no es disfressen, ni es maquillen, ni representen res. El que hi ha és el que és. «No hi ha reivindicació, ens mostrem tal com som», explica la directora de la companyia, Mariantònia Oliver. Dones que expressen orgulloses la diversitat, l’experiència i el fet de ser i estar sense perjudicis ni dependències.

 

La companyia Mariantònia Oliver

 

Una part important del procés en esta obra és l’intercanvi entre dones. A partir d’esta experiència, la companyia de Mariantònia Olive, ha volgut crear un espectacle dedicat a totes elles, ‘Las Muchísimas’.

  

La companyia Mariantònia Oliver es va constituir en 1989 en Barcelona. En  el 2000 es va instal·lar en Mallorca i va començar un treball de fort compromís social. A demés de la creació d’espectacles per a públic adult i familiar, la companyia duu a terme projectes pedagògics regularment en escoles i també treballa amb persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió social i persones majors, amb els que fa projectes de dansa comunitària i d’inclusió des de fa una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.

Un detingut i tres investigats per enviar tabac de contraban des de Riba-roja

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Vigilància Duanera desmantella a Riba-roja de Túria un punt de picat i enviament de picada de tabac il·legal, amb 157 quilos intervinguts i quatre persones implicades.

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.