El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival comença el pròxim 28 de març | Ajuntament de València

 

El festival ‘Dansa València’, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura, se celebrarà entre el 28 de març i el 5 d’abril amb la presència de l’espectacle ‘Las Muchísimas’, de la coreògrafa Mariantònia Oliver, que torna al festival amb este espectacle dedicat a 12 dones d’edats entre 65 i 70 anys.

 

Per a dur-lo a terme, el festival busca a dones majors de 65 anys amb disposició per a ballar i moure’s, que vulguen participar en esta peça de dansa-performance que és tota una celebració de la maduresa. L’espectacle s’estrenarà en València el pròxim 28 de març, i les dones participants han de realitzar prèviament un taller sobre el moviment del cos, que es farà del 24 al 27 de març.

 

‘Las Muchísimas’ és una proposta escènica en la que les intèrprets no es disfressen, ni es maquillen, ni representen res. El que hi ha és el que és. «No hi ha reivindicació, ens mostrem tal com som», explica la directora de la companyia, Mariantònia Oliver. Dones que expressen orgulloses la diversitat, l’experiència i el fet de ser i estar sense perjudicis ni dependències.

 

La companyia Mariantònia Oliver

 

Una part important del procés en esta obra és l’intercanvi entre dones. A partir d’esta experiència, la companyia de Mariantònia Olive, ha volgut crear un espectacle dedicat a totes elles, ‘Las Muchísimas’.

  

La companyia Mariantònia Oliver es va constituir en 1989 en Barcelona. En  el 2000 es va instal·lar en Mallorca i va començar un treball de fort compromís social. A demés de la creació d’espectacles per a públic adult i familiar, la companyia duu a terme projectes pedagògics regularment en escoles i també treballa amb persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió social i persones majors, amb els que fa projectes de dansa comunitària i d’inclusió des de fa una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.