El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival comença el pròxim 28 de març | Ajuntament de València

 

El festival ‘Dansa València’, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura, se celebrarà entre el 28 de març i el 5 d’abril amb la presència de l’espectacle ‘Las Muchísimas’, de la coreògrafa Mariantònia Oliver, que torna al festival amb este espectacle dedicat a 12 dones d’edats entre 65 i 70 anys.

 

Per a dur-lo a terme, el festival busca a dones majors de 65 anys amb disposició per a ballar i moure’s, que vulguen participar en esta peça de dansa-performance que és tota una celebració de la maduresa. L’espectacle s’estrenarà en València el pròxim 28 de març, i les dones participants han de realitzar prèviament un taller sobre el moviment del cos, que es farà del 24 al 27 de març.

 

‘Las Muchísimas’ és una proposta escènica en la que les intèrprets no es disfressen, ni es maquillen, ni representen res. El que hi ha és el que és. «No hi ha reivindicació, ens mostrem tal com som», explica la directora de la companyia, Mariantònia Oliver. Dones que expressen orgulloses la diversitat, l’experiència i el fet de ser i estar sense perjudicis ni dependències.

 

La companyia Mariantònia Oliver

 

Una part important del procés en esta obra és l’intercanvi entre dones. A partir d’esta experiència, la companyia de Mariantònia Olive, ha volgut crear un espectacle dedicat a totes elles, ‘Las Muchísimas’.

  

La companyia Mariantònia Oliver es va constituir en 1989 en Barcelona. En  el 2000 es va instal·lar en Mallorca i va començar un treball de fort compromís social. A demés de la creació d’espectacles per a públic adult i familiar, la companyia duu a terme projectes pedagògics regularment en escoles i també treballa amb persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió social i persones majors, amb els que fa projectes de dansa comunitària i d’inclusió des de fa una dècada.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

El fiscal Anticorrupció rebutja que Sánchez fora el número u de la trama de Ábalos

El fiscal cap d'Anticorrupció sosté davant el Suprem que Pedro Sánchez no era el líder de l'organització criminal que situa entorn de l'exministre José Luis Ábalos i defén que va haver-hi una estructura delictiva nascuda en Transports.

Els sindicats docents reclamen a Pérez Llorca que medie per a frenar la vaga en Educació

Els sindicats del professorat es concentren davant el Palau de la Generalitat per a exigir la mediació de Juanfran Pérez Llorca amb Educació i Hisenda i desbloquejar la vaga general prevista.

Gátova exigix a la CHJ una neteja urgent del barranc del Carraixet per risc de riuades i incendis

L'Ajuntament de Gátova reclama a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer una intervenció urgent i integral en el barranc del Carraixet davant l'acumulació massiva de canyes invasores i l'augment del risc d'inundacions i incendis.

Elx mobilitza els seus símbols en un vídeo per a espentar a l’equip cap a la salvació

L'Elx difon un vídeo en les seues xarxes en el qual recorre a símbols il·licitans, personatges històrics i oficis tradicionals per a animar a l'equip en la lluita per la permanència en Primera Divisió.

Nova marxa lenta de taxis a València contra el servici dels VTC

Set associacions del taxi a València convoquen per a este dijous una marxa lenta amb els vehicles i una concentració a peu per a denunciar l'augment dels VTC sense resposta de la Conselleria.

Jutgen a un advocat d’Elx per quedar-se 65.000 euros de la indemnització d’una clienta

Un advocat d'Elx s'enfronta a tres anys de presó acusat d'apropiar-se de 65.000 euros de la indemnització que havia de cobrar una dona per un greu accident de trànsit patit al costat de la seua filla menor.