El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival comença el pròxim 28 de març | Ajuntament de València

 

El festival ‘Dansa València’, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura, se celebrarà entre el 28 de març i el 5 d’abril amb la presència de l’espectacle ‘Las Muchísimas’, de la coreògrafa Mariantònia Oliver, que torna al festival amb este espectacle dedicat a 12 dones d’edats entre 65 i 70 anys.

 

Per a dur-lo a terme, el festival busca a dones majors de 65 anys amb disposició per a ballar i moure’s, que vulguen participar en esta peça de dansa-performance que és tota una celebració de la maduresa. L’espectacle s’estrenarà en València el pròxim 28 de març, i les dones participants han de realitzar prèviament un taller sobre el moviment del cos, que es farà del 24 al 27 de març.

 

‘Las Muchísimas’ és una proposta escènica en la que les intèrprets no es disfressen, ni es maquillen, ni representen res. El que hi ha és el que és. «No hi ha reivindicació, ens mostrem tal com som», explica la directora de la companyia, Mariantònia Oliver. Dones que expressen orgulloses la diversitat, l’experiència i el fet de ser i estar sense perjudicis ni dependències.

 

La companyia Mariantònia Oliver

 

Una part important del procés en esta obra és l’intercanvi entre dones. A partir d’esta experiència, la companyia de Mariantònia Olive, ha volgut crear un espectacle dedicat a totes elles, ‘Las Muchísimas’.

  

La companyia Mariantònia Oliver es va constituir en 1989 en Barcelona. En  el 2000 es va instal·lar en Mallorca i va començar un treball de fort compromís social. A demés de la creació d’espectacles per a públic adult i familiar, la companyia duu a terme projectes pedagògics regularment en escoles i també treballa amb persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió social i persones majors, amb els que fa projectes de dansa comunitària i d’inclusió des de fa una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.