El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival ‘Dansa València’ busca dones majors de 65 anys per a un espectacle experimental

El festival comença el pròxim 28 de març | Ajuntament de València

 

El festival ‘Dansa València’, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura, se celebrarà entre el 28 de març i el 5 d’abril amb la presència de l’espectacle ‘Las Muchísimas’, de la coreògrafa Mariantònia Oliver, que torna al festival amb este espectacle dedicat a 12 dones d’edats entre 65 i 70 anys.

 

Per a dur-lo a terme, el festival busca a dones majors de 65 anys amb disposició per a ballar i moure’s, que vulguen participar en esta peça de dansa-performance que és tota una celebració de la maduresa. L’espectacle s’estrenarà en València el pròxim 28 de març, i les dones participants han de realitzar prèviament un taller sobre el moviment del cos, que es farà del 24 al 27 de març.

 

‘Las Muchísimas’ és una proposta escènica en la que les intèrprets no es disfressen, ni es maquillen, ni representen res. El que hi ha és el que és. «No hi ha reivindicació, ens mostrem tal com som», explica la directora de la companyia, Mariantònia Oliver. Dones que expressen orgulloses la diversitat, l’experiència i el fet de ser i estar sense perjudicis ni dependències.

 

La companyia Mariantònia Oliver

 

Una part important del procés en esta obra és l’intercanvi entre dones. A partir d’esta experiència, la companyia de Mariantònia Olive, ha volgut crear un espectacle dedicat a totes elles, ‘Las Muchísimas’.

  

La companyia Mariantònia Oliver es va constituir en 1989 en Barcelona. En  el 2000 es va instal·lar en Mallorca i va començar un treball de fort compromís social. A demés de la creació d’espectacles per a públic adult i familiar, la companyia duu a terme projectes pedagògics regularment en escoles i també treballa amb persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió social i persones majors, amb els que fa projectes de dansa comunitària i d’inclusió des de fa una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.