9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre

La fira del llibre de València se celebrarà a finals d'octubre

Cartell de la 55a edició de la Fira del Llibre | Europa Press

 

La 55a edició de la Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre de 2020 en els Jardins de Vivers, «esperant que la situació d’excepcionalitat torne a la normalitat en la tardor». La cita estava programada del 30 d’abril al 10 de maig, però va ser ajornada per la crisi sanitària mundial causada pel Covid-19.

 

El Patronat de la Fundació Fira del Llibre de València ha triat les noves dates amb l’objectiu de no solapar-se amb la campanya del llibre de text, ni amb altres actes culturals de la ciutat, i treballa, de nou, «amb il·lusió en la preparació de la cita més important, al voltant de llibre, de la nostra comunitat», han indicat en un comunicat.

 

La passada edició de la Fira va tindre un volum de vendes estimades en 1.100.000 euros i més de mig milió de visitants, a demés de 122 presentacions de llibres, 700 sessions de signatures d’exemplars, 23 taules redones i debats, 14 tallers de lectura, 11 concerts, 6 lliuraments de premis, 6 recitals, 5 espectacles teatrals i de dansa, 5 exposicions, diferents homenatges, 4 trobades professionals, 3 trobades de clubs de lectura i 91 activitats infantils dirigides, en la seua majoria, als 4.300 escolars que van passar pel recinte de Vivers.

 

El sector del llibre, precaritzat pel coronavirus

La situació «excepcional que estem vivint a causa de l’emergència sanitària ha deixat al sector del llibre, ja de per si mateix precaritzat, en una situació de gran feblesa». L’ajornament de fires nacionals com València, Madrid o Sevilla, i del Sant Jordi-Dia del Llibre-, suposa «la reducció del 20-30% dels ingressos anuals de moltes llibreries».

 

A esta situació s’unix la prohibició del Reial decret 463/2020, pel que «es declara l’estat d’alarma, que establix el tancament de totes les llibreries al públic, en considerar que els llibres no són productes de primera necessitat». El sector del llibre en Espanya estima pèrdues de, al voltant de 1.000 milions d’euros, l’equivalent a un terç de la seua facturació.

 

«Són moments difícils per a les llibreries i tots els professionals que componen el sector. Ara més que mai, es necessita la unió tots els agents que formen part de la creació i producció del llibre que, en estos moments treballa amb l’administració en solucions que beneficien al sector per complet», ha indicat.

Últimes notícies

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.