La Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre

La fira del llibre de València se celebrarà a finals d'octubre

Cartell de la 55a edició de la Fira del Llibre | Europa Press

 

La 55a edició de la Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre de 2020 en els Jardins de Vivers, «esperant que la situació d’excepcionalitat torne a la normalitat en la tardor». La cita estava programada del 30 d’abril al 10 de maig, però va ser ajornada per la crisi sanitària mundial causada pel Covid-19.

 

El Patronat de la Fundació Fira del Llibre de València ha triat les noves dates amb l’objectiu de no solapar-se amb la campanya del llibre de text, ni amb altres actes culturals de la ciutat, i treballa, de nou, «amb il·lusió en la preparació de la cita més important, al voltant de llibre, de la nostra comunitat», han indicat en un comunicat.

 

La passada edició de la Fira va tindre un volum de vendes estimades en 1.100.000 euros i més de mig milió de visitants, a demés de 122 presentacions de llibres, 700 sessions de signatures d’exemplars, 23 taules redones i debats, 14 tallers de lectura, 11 concerts, 6 lliuraments de premis, 6 recitals, 5 espectacles teatrals i de dansa, 5 exposicions, diferents homenatges, 4 trobades professionals, 3 trobades de clubs de lectura i 91 activitats infantils dirigides, en la seua majoria, als 4.300 escolars que van passar pel recinte de Vivers.

 

El sector del llibre, precaritzat pel coronavirus

La situació «excepcional que estem vivint a causa de l’emergència sanitària ha deixat al sector del llibre, ja de per si mateix precaritzat, en una situació de gran feblesa». L’ajornament de fires nacionals com València, Madrid o Sevilla, i del Sant Jordi-Dia del Llibre-, suposa «la reducció del 20-30% dels ingressos anuals de moltes llibreries».

 

A esta situació s’unix la prohibició del Reial decret 463/2020, pel que «es declara l’estat d’alarma, que establix el tancament de totes les llibreries al públic, en considerar que els llibres no són productes de primera necessitat». El sector del llibre en Espanya estima pèrdues de, al voltant de 1.000 milions d’euros, l’equivalent a un terç de la seua facturació.

 

«Són moments difícils per a les llibreries i tots els professionals que componen el sector. Ara més que mai, es necessita la unió tots els agents que formen part de la creació i producció del llibre que, en estos moments treballa amb l’administració en solucions que beneficien al sector per complet», ha indicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.