12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre

La fira del llibre de València se celebrarà a finals d'octubre

Cartell de la 55a edició de la Fira del Llibre | Europa Press

 

La 55a edició de la Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre de 2020 en els Jardins de Vivers, «esperant que la situació d’excepcionalitat torne a la normalitat en la tardor». La cita estava programada del 30 d’abril al 10 de maig, però va ser ajornada per la crisi sanitària mundial causada pel Covid-19.

 

El Patronat de la Fundació Fira del Llibre de València ha triat les noves dates amb l’objectiu de no solapar-se amb la campanya del llibre de text, ni amb altres actes culturals de la ciutat, i treballa, de nou, «amb il·lusió en la preparació de la cita més important, al voltant de llibre, de la nostra comunitat», han indicat en un comunicat.

 

La passada edició de la Fira va tindre un volum de vendes estimades en 1.100.000 euros i més de mig milió de visitants, a demés de 122 presentacions de llibres, 700 sessions de signatures d’exemplars, 23 taules redones i debats, 14 tallers de lectura, 11 concerts, 6 lliuraments de premis, 6 recitals, 5 espectacles teatrals i de dansa, 5 exposicions, diferents homenatges, 4 trobades professionals, 3 trobades de clubs de lectura i 91 activitats infantils dirigides, en la seua majoria, als 4.300 escolars que van passar pel recinte de Vivers.

 

El sector del llibre, precaritzat pel coronavirus

La situació «excepcional que estem vivint a causa de l’emergència sanitària ha deixat al sector del llibre, ja de per si mateix precaritzat, en una situació de gran feblesa». L’ajornament de fires nacionals com València, Madrid o Sevilla, i del Sant Jordi-Dia del Llibre-, suposa «la reducció del 20-30% dels ingressos anuals de moltes llibreries».

 

A esta situació s’unix la prohibició del Reial decret 463/2020, pel que «es declara l’estat d’alarma, que establix el tancament de totes les llibreries al públic, en considerar que els llibres no són productes de primera necessitat». El sector del llibre en Espanya estima pèrdues de, al voltant de 1.000 milions d’euros, l’equivalent a un terç de la seua facturació.

 

«Són moments difícils per a les llibreries i tots els professionals que componen el sector. Ara més que mai, es necessita la unió tots els agents que formen part de la creació i producció del llibre que, en estos moments treballa amb l’administració en solucions que beneficien al sector per complet», ha indicat.

Últimes notícies

Pérez Llorca ha anunciat menys imposats, més deduccions i eliminar estructures ideològiques

En la seua investidura en Les Corts, Pérez Llorca ha promés baixar impostos, ampliar un 50% les deduccions autonòmiques de l'IRPF i suprimir estructures 'ideològiques'. A més, ha reclamat reformar el finançament autonòmic amb un fons d'anivellament transitori i ha demanat unitat al PSPV.

Satse denuncia la implantació precipitada de la infermera de triatge en centres de salut

El sindicat ha qüestionat el desplegament de la figura de la infermera de triatge des d'esta setmana per falta de protocols, formació i informació a usuaris, mentres Sanitat defén que s'ajusta a un decret acordat en Taula Sectorial.

Gomar va donar per fet que el Nou Mestalla serà seu del Mundial 2030 i un dels millors estadis

El president de la FFCV va assegurar que el Nou Mestalla serà seu del Mundial 2030 i va defendre que l'estadi estarà entre els millors, amb obres ja en fase visible.

Pérez Llorca reclama al Govern preses a Vilamarxant i Cheste i la reparació urgent de Forata

Pérez Llorca ha reclamat en el seu debat d'investidura que el Govern execute les preses de Vilamarxant i Cheste i repare amb urgència la de Forata. A més, s'ha compromés a impulsar en Les Corts una iniciativa per a exigir el finançament i execució de les obres hidràuliques pendents en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca situa el Pacte Verd com la major amenaça per al camp i defén Cofrentes

El candidat del PP ha assegurat en la seua investidura que el Pacte Verd Europeu, tal com està plantejat, ha fracassat per al camp per costos i burocràcia. També ha reiterat que Cofrentes no es tanca.

Mazón s’absenta del ple d’investidura per a donar protagonisme al candidat

El president en funcions ha explicat que no acudirà a l'arrancada del debat per a no desviar el focus del candidat i que entrarà abans de la votació.

Pérez Llorca ha assegurat que demanarà perdó a les víctimes de la dana si és investit

El candidat del PP ha assegurat en la seua investidura que, si és triat, les seues primeres paraules seran per a demanar perdó a les famílies de les 229 víctimes de la dana. També ha anunciat que exigirà disculpes i responsabilitats a la resta d'administracions, assenyalant al Govern per la falta d'explicacions.

Morant titlla de ‘fake’ la investidura de Juafran Pérez Llorca i de ‘nova mentida’ als valencians

Diana Morant ha qualificat la investidura de Juafran Pérez Llorca com 'fake' i una 'nova mentida' per als valencians. Acusa opacitat en el pacte amb Vox i advertix de retallades i retrocessos en drets.