La Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre

La fira del llibre de València se celebrarà a finals d'octubre

Cartell de la 55a edició de la Fira del Llibre | Europa Press

 

La 55a edició de la Fira del Llibre de València se celebrarà del 22 d’octubre a l’1 de novembre de 2020 en els Jardins de Vivers, «esperant que la situació d’excepcionalitat torne a la normalitat en la tardor». La cita estava programada del 30 d’abril al 10 de maig, però va ser ajornada per la crisi sanitària mundial causada pel Covid-19.

 

El Patronat de la Fundació Fira del Llibre de València ha triat les noves dates amb l’objectiu de no solapar-se amb la campanya del llibre de text, ni amb altres actes culturals de la ciutat, i treballa, de nou, «amb il·lusió en la preparació de la cita més important, al voltant de llibre, de la nostra comunitat», han indicat en un comunicat.

 

La passada edició de la Fira va tindre un volum de vendes estimades en 1.100.000 euros i més de mig milió de visitants, a demés de 122 presentacions de llibres, 700 sessions de signatures d’exemplars, 23 taules redones i debats, 14 tallers de lectura, 11 concerts, 6 lliuraments de premis, 6 recitals, 5 espectacles teatrals i de dansa, 5 exposicions, diferents homenatges, 4 trobades professionals, 3 trobades de clubs de lectura i 91 activitats infantils dirigides, en la seua majoria, als 4.300 escolars que van passar pel recinte de Vivers.

 

El sector del llibre, precaritzat pel coronavirus

La situació «excepcional que estem vivint a causa de l’emergència sanitària ha deixat al sector del llibre, ja de per si mateix precaritzat, en una situació de gran feblesa». L’ajornament de fires nacionals com València, Madrid o Sevilla, i del Sant Jordi-Dia del Llibre-, suposa «la reducció del 20-30% dels ingressos anuals de moltes llibreries».

 

A esta situació s’unix la prohibició del Reial decret 463/2020, pel que «es declara l’estat d’alarma, que establix el tancament de totes les llibreries al públic, en considerar que els llibres no són productes de primera necessitat». El sector del llibre en Espanya estima pèrdues de, al voltant de 1.000 milions d’euros, l’equivalent a un terç de la seua facturació.

 

«Són moments difícils per a les llibreries i tots els professionals que componen el sector. Ara més que mai, es necessita la unió tots els agents que formen part de la creació i producció del llibre que, en estos moments treballa amb l’administració en solucions que beneficien al sector per complet», ha indicat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.