15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Fiscalia de València advertix de situacions «dramàtiques» en residències: sense mitjans i empleats al límit

 

La Fiscalia Provincial de València ha advertit de situacions «dramàtiques» que s’estan vivint en moltes residències de la província a conseqüència del coronavirus. Tal com estan traslladant des dels centres d’ancians al ministeri públic, existeix una «patent» mancada de mitjans i els empleats estan «desbordats, al límit» de les seues possibilitats.

 

D’eixa manera ho ha manifestat  la coordinadora de la secció de Civil de València, Ana Lanuza, en relació amb la situació que travessen les residències en València i l’elevat nombre d’ancians contagiats i morts.

 

Des d’esta secció de la Fiscalia, que no observa cap classe de responsabilitat en la manera d’actuar de les residències, s’han posat en contacte amb la majoria de centres de la província, tant públics com privats, per a conéixer de primera mà com estan afrontant la crisi del coronavirus, saber les seues necessitats i oferir-los ajuda.

 

Fan les seues pròpies màscares

En primer lloc, se’ls va remetre un ofici per a preguntar-los per la seua situació i, seguidament, s’ha anat parlant una a una per a conéixer el seu estat. En estes comunicacions, segons ha indicat Lanuza, des de les residències estan traslladant una falta de recursos «extrema» i, com a exemple, ha manifestat que a voltes els empleats s’encarreguen de fer les seues pròpies màscares perquè disposen d’algunes que tenen més de 10 anys.

 

«Ens estem trobant amb situacions realment dramàtiques, en les que els professionals de les residències estan desbordats i no saben ja com actuar. No disposen de mitjans ni tampoc de test ràpids per a detectar possible coronavirus en treballadors i aïllar-los dels ancians», ha comentat.

 

També ha ressaltat l’actuació «heroica» d’estos professionals, que ara mateix tenen encarregada esta «gran responsabilitat» de cuidar als majors, un col·lectiu vulnerable enmig d’esta crisi sanitària. Estos treballadors, ha insistit, «estan fent molt amb molt poc i, damunt, se’ls està qüestionant la seua actuació en molts llocs», ha lamentat, per a afegir que «pot haver algun supòsit mal fet, però no és ni molt menys la tònica general. Més bé al contrari», ha puntualitzat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.