Fiscalia de València advertix de situacions «dramàtiques» en residències: sense mitjans i empleats al límit

 

La Fiscalia Provincial de València ha advertit de situacions «dramàtiques» que s’estan vivint en moltes residències de la província a conseqüència del coronavirus. Tal com estan traslladant des dels centres d’ancians al ministeri públic, existeix una «patent» mancada de mitjans i els empleats estan «desbordats, al límit» de les seues possibilitats.

 

D’eixa manera ho ha manifestat  la coordinadora de la secció de Civil de València, Ana Lanuza, en relació amb la situació que travessen les residències en València i l’elevat nombre d’ancians contagiats i morts.

 

Des d’esta secció de la Fiscalia, que no observa cap classe de responsabilitat en la manera d’actuar de les residències, s’han posat en contacte amb la majoria de centres de la província, tant públics com privats, per a conéixer de primera mà com estan afrontant la crisi del coronavirus, saber les seues necessitats i oferir-los ajuda.

 

Fan les seues pròpies màscares

En primer lloc, se’ls va remetre un ofici per a preguntar-los per la seua situació i, seguidament, s’ha anat parlant una a una per a conéixer el seu estat. En estes comunicacions, segons ha indicat Lanuza, des de les residències estan traslladant una falta de recursos «extrema» i, com a exemple, ha manifestat que a voltes els empleats s’encarreguen de fer les seues pròpies màscares perquè disposen d’algunes que tenen més de 10 anys.

 

«Ens estem trobant amb situacions realment dramàtiques, en les que els professionals de les residències estan desbordats i no saben ja com actuar. No disposen de mitjans ni tampoc de test ràpids per a detectar possible coronavirus en treballadors i aïllar-los dels ancians», ha comentat.

 

També ha ressaltat l’actuació «heroica» d’estos professionals, que ara mateix tenen encarregada esta «gran responsabilitat» de cuidar als majors, un col·lectiu vulnerable enmig d’esta crisi sanitària. Estos treballadors, ha insistit, «estan fent molt amb molt poc i, damunt, se’ls està qüestionant la seua actuació en molts llocs», ha lamentat, per a afegir que «pot haver algun supòsit mal fet, però no és ni molt menys la tònica general. Més bé al contrari», ha puntualitzat.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.