7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Fiscalia de València advertix de situacions «dramàtiques» en residències: sense mitjans i empleats al límit

 

La Fiscalia Provincial de València ha advertit de situacions «dramàtiques» que s’estan vivint en moltes residències de la província a conseqüència del coronavirus. Tal com estan traslladant des dels centres d’ancians al ministeri públic, existeix una «patent» mancada de mitjans i els empleats estan «desbordats, al límit» de les seues possibilitats.

 

D’eixa manera ho ha manifestat  la coordinadora de la secció de Civil de València, Ana Lanuza, en relació amb la situació que travessen les residències en València i l’elevat nombre d’ancians contagiats i morts.

 

Des d’esta secció de la Fiscalia, que no observa cap classe de responsabilitat en la manera d’actuar de les residències, s’han posat en contacte amb la majoria de centres de la província, tant públics com privats, per a conéixer de primera mà com estan afrontant la crisi del coronavirus, saber les seues necessitats i oferir-los ajuda.

 

Fan les seues pròpies màscares

En primer lloc, se’ls va remetre un ofici per a preguntar-los per la seua situació i, seguidament, s’ha anat parlant una a una per a conéixer el seu estat. En estes comunicacions, segons ha indicat Lanuza, des de les residències estan traslladant una falta de recursos «extrema» i, com a exemple, ha manifestat que a voltes els empleats s’encarreguen de fer les seues pròpies màscares perquè disposen d’algunes que tenen més de 10 anys.

 

«Ens estem trobant amb situacions realment dramàtiques, en les que els professionals de les residències estan desbordats i no saben ja com actuar. No disposen de mitjans ni tampoc de test ràpids per a detectar possible coronavirus en treballadors i aïllar-los dels ancians», ha comentat.

 

També ha ressaltat l’actuació «heroica» d’estos professionals, que ara mateix tenen encarregada esta «gran responsabilitat» de cuidar als majors, un col·lectiu vulnerable enmig d’esta crisi sanitària. Estos treballadors, ha insistit, «estan fent molt amb molt poc i, damunt, se’ls està qüestionant la seua actuació en molts llocs», ha lamentat, per a afegir que «pot haver algun supòsit mal fet, però no és ni molt menys la tònica general. Més bé al contrari», ha puntualitzat.

Últimes notícies

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.