Fiscalia de València advertix de situacions «dramàtiques» en residències: sense mitjans i empleats al límit

 

La Fiscalia Provincial de València ha advertit de situacions «dramàtiques» que s’estan vivint en moltes residències de la província a conseqüència del coronavirus. Tal com estan traslladant des dels centres d’ancians al ministeri públic, existeix una «patent» mancada de mitjans i els empleats estan «desbordats, al límit» de les seues possibilitats.

 

D’eixa manera ho ha manifestat  la coordinadora de la secció de Civil de València, Ana Lanuza, en relació amb la situació que travessen les residències en València i l’elevat nombre d’ancians contagiats i morts.

 

Des d’esta secció de la Fiscalia, que no observa cap classe de responsabilitat en la manera d’actuar de les residències, s’han posat en contacte amb la majoria de centres de la província, tant públics com privats, per a conéixer de primera mà com estan afrontant la crisi del coronavirus, saber les seues necessitats i oferir-los ajuda.

 

Fan les seues pròpies màscares

En primer lloc, se’ls va remetre un ofici per a preguntar-los per la seua situació i, seguidament, s’ha anat parlant una a una per a conéixer el seu estat. En estes comunicacions, segons ha indicat Lanuza, des de les residències estan traslladant una falta de recursos «extrema» i, com a exemple, ha manifestat que a voltes els empleats s’encarreguen de fer les seues pròpies màscares perquè disposen d’algunes que tenen més de 10 anys.

 

«Ens estem trobant amb situacions realment dramàtiques, en les que els professionals de les residències estan desbordats i no saben ja com actuar. No disposen de mitjans ni tampoc de test ràpids per a detectar possible coronavirus en treballadors i aïllar-los dels ancians», ha comentat.

 

També ha ressaltat l’actuació «heroica» d’estos professionals, que ara mateix tenen encarregada esta «gran responsabilitat» de cuidar als majors, un col·lectiu vulnerable enmig d’esta crisi sanitària. Estos treballadors, ha insistit, «estan fent molt amb molt poc i, damunt, se’ls està qüestionant la seua actuació en molts llocs», ha lamentat, per a afegir que «pot haver algun supòsit mal fet, però no és ni molt menys la tònica general. Més bé al contrari», ha puntualitzat.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.