Fiscalia de València advertix de situacions «dramàtiques» en residències: sense mitjans i empleats al límit

 

La Fiscalia Provincial de València ha advertit de situacions «dramàtiques» que s’estan vivint en moltes residències de la província a conseqüència del coronavirus. Tal com estan traslladant des dels centres d’ancians al ministeri públic, existeix una «patent» mancada de mitjans i els empleats estan «desbordats, al límit» de les seues possibilitats.

 

D’eixa manera ho ha manifestat  la coordinadora de la secció de Civil de València, Ana Lanuza, en relació amb la situació que travessen les residències en València i l’elevat nombre d’ancians contagiats i morts.

 

Des d’esta secció de la Fiscalia, que no observa cap classe de responsabilitat en la manera d’actuar de les residències, s’han posat en contacte amb la majoria de centres de la província, tant públics com privats, per a conéixer de primera mà com estan afrontant la crisi del coronavirus, saber les seues necessitats i oferir-los ajuda.

 

Fan les seues pròpies màscares

En primer lloc, se’ls va remetre un ofici per a preguntar-los per la seua situació i, seguidament, s’ha anat parlant una a una per a conéixer el seu estat. En estes comunicacions, segons ha indicat Lanuza, des de les residències estan traslladant una falta de recursos «extrema» i, com a exemple, ha manifestat que a voltes els empleats s’encarreguen de fer les seues pròpies màscares perquè disposen d’algunes que tenen més de 10 anys.

 

«Ens estem trobant amb situacions realment dramàtiques, en les que els professionals de les residències estan desbordats i no saben ja com actuar. No disposen de mitjans ni tampoc de test ràpids per a detectar possible coronavirus en treballadors i aïllar-los dels ancians», ha comentat.

 

També ha ressaltat l’actuació «heroica» d’estos professionals, que ara mateix tenen encarregada esta «gran responsabilitat» de cuidar als majors, un col·lectiu vulnerable enmig d’esta crisi sanitària. Estos treballadors, ha insistit, «estan fent molt amb molt poc i, damunt, se’ls està qüestionant la seua actuació en molts llocs», ha lamentat, per a afegir que «pot haver algun supòsit mal fet, però no és ni molt menys la tònica general. Més bé al contrari», ha puntualitzat.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.