Fora de l’aigua, el vaixell bolcat el 28 de maig a PortCastelló

 

El vaixell Nazmiye Ana, que va bolcar el passat 28 de maig a l’accident que encara està sent investigat i després del qual encara segueix desaparegut, David, l’estibador de 36 anys a què es continua buscant, ja està per fi, al moll del Port de Castelló.

La complexa tara d’hissar-lo i portar-lo a la superfície, ha estat realitzada este dimecres al matí, en un operatiu que ha obligat a tallar el trànsit marítim al Port fins a les 15 hores, segons la previsió inicial.

Esta operació forma part del Pla de remoció que es va iniciar ja fa dies després d’una llarga espera en la qual es van haver de valorar diferents opcions de propostes d’empreses especialitzades.

Finalment es va optar per un pla conjunt elaborat per una empresa espanyola i una holandesa en la qual, com en el seu moment va voler ressaltar el president de l’autoritat portuària, Rafa Simó, Es prioritzava “seguir amb la recerca de David”.

De fet, una de les primeres operacions va ser el desplaçament en paral·lel al Moll del centenari de l’embarcació bolcada, de manera que es pogués alliberar la càrrega dels contenidors que durant estes setmanes està sent extreta mentre es continuen les tasques de recerca.

Cal recordar a més que l’accident d’este vaixell de càrrega de bandera panamenya es va saldar amb tres ferits i la mort d’un mariner de l’embarcació de 22 anys, A més de la desaparició de l’estibador castellonenc.

Últimes notícies

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.