Fora de l’aigua, el vaixell bolcat el 28 de maig a PortCastelló

 

El vaixell Nazmiye Ana, que va bolcar el passat 28 de maig a l’accident que encara està sent investigat i després del qual encara segueix desaparegut, David, l’estibador de 36 anys a què es continua buscant, ja està per fi, al moll del Port de Castelló.

La complexa tara d’hissar-lo i portar-lo a la superfície, ha estat realitzada este dimecres al matí, en un operatiu que ha obligat a tallar el trànsit marítim al Port fins a les 15 hores, segons la previsió inicial.

Esta operació forma part del Pla de remoció que es va iniciar ja fa dies després d’una llarga espera en la qual es van haver de valorar diferents opcions de propostes d’empreses especialitzades.

Finalment es va optar per un pla conjunt elaborat per una empresa espanyola i una holandesa en la qual, com en el seu moment va voler ressaltar el president de l’autoritat portuària, Rafa Simó, Es prioritzava «seguir amb la recerca de David».

De fet, una de les primeres operacions va ser el desplaçament en paral·lel al Moll del centenari de l’embarcació bolcada, de manera que es pogués alliberar la càrrega dels contenidors que durant estes setmanes està sent extreta mentre es continuen les tasques de recerca.

Cal recordar a més que l’accident d’este vaixell de càrrega de bandera panamenya es va saldar amb tres ferits i la mort d’un mariner de l’embarcació de 22 anys, A més de la desaparició de l’estibador castellonenc.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.