Fora de l’aigua, el vaixell bolcat el 28 de maig a PortCastelló

 

El vaixell Nazmiye Ana, que va bolcar el passat 28 de maig a l’accident que encara està sent investigat i després del qual encara segueix desaparegut, David, l’estibador de 36 anys a què es continua buscant, ja està per fi, al moll del Port de Castelló.

La complexa tara d’hissar-lo i portar-lo a la superfície, ha estat realitzada este dimecres al matí, en un operatiu que ha obligat a tallar el trànsit marítim al Port fins a les 15 hores, segons la previsió inicial.

Esta operació forma part del Pla de remoció que es va iniciar ja fa dies després d’una llarga espera en la qual es van haver de valorar diferents opcions de propostes d’empreses especialitzades.

Finalment es va optar per un pla conjunt elaborat per una empresa espanyola i una holandesa en la qual, com en el seu moment va voler ressaltar el president de l’autoritat portuària, Rafa Simó, Es prioritzava «seguir amb la recerca de David».

De fet, una de les primeres operacions va ser el desplaçament en paral·lel al Moll del centenari de l’embarcació bolcada, de manera que es pogués alliberar la càrrega dels contenidors que durant estes setmanes està sent extreta mentre es continuen les tasques de recerca.

Cal recordar a més que l’accident d’este vaixell de càrrega de bandera panamenya es va saldar amb tres ferits i la mort d’un mariner de l’embarcació de 22 anys, A més de la desaparició de l’estibador castellonenc.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU