Fora de l’aigua, el vaixell bolcat el 28 de maig a PortCastelló

 

El vaixell Nazmiye Ana, que va bolcar el passat 28 de maig a l’accident que encara està sent investigat i després del qual encara segueix desaparegut, David, l’estibador de 36 anys a què es continua buscant, ja està per fi, al moll del Port de Castelló.

La complexa tara d’hissar-lo i portar-lo a la superfície, ha estat realitzada este dimecres al matí, en un operatiu que ha obligat a tallar el trànsit marítim al Port fins a les 15 hores, segons la previsió inicial.

Esta operació forma part del Pla de remoció que es va iniciar ja fa dies després d’una llarga espera en la qual es van haver de valorar diferents opcions de propostes d’empreses especialitzades.

Finalment es va optar per un pla conjunt elaborat per una empresa espanyola i una holandesa en la qual, com en el seu moment va voler ressaltar el president de l’autoritat portuària, Rafa Simó, Es prioritzava «seguir amb la recerca de David».

De fet, una de les primeres operacions va ser el desplaçament en paral·lel al Moll del centenari de l’embarcació bolcada, de manera que es pogués alliberar la càrrega dels contenidors que durant estes setmanes està sent extreta mentre es continuen les tasques de recerca.

Cal recordar a més que l’accident d’este vaixell de càrrega de bandera panamenya es va saldar amb tres ferits i la mort d’un mariner de l’embarcació de 22 anys, A més de la desaparició de l’estibador castellonenc.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.