Fora de l’aigua, el vaixell bolcat el 28 de maig a PortCastelló

 

El vaixell Nazmiye Ana, que va bolcar el passat 28 de maig a l’accident que encara està sent investigat i després del qual encara segueix desaparegut, David, l’estibador de 36 anys a què es continua buscant, ja està per fi, al moll del Port de Castelló.

La complexa tara d’hissar-lo i portar-lo a la superfície, ha estat realitzada este dimecres al matí, en un operatiu que ha obligat a tallar el trànsit marítim al Port fins a les 15 hores, segons la previsió inicial.

Esta operació forma part del Pla de remoció que es va iniciar ja fa dies després d’una llarga espera en la qual es van haver de valorar diferents opcions de propostes d’empreses especialitzades.

Finalment es va optar per un pla conjunt elaborat per una empresa espanyola i una holandesa en la qual, com en el seu moment va voler ressaltar el president de l’autoritat portuària, Rafa Simó, Es prioritzava “seguir amb la recerca de David”.

De fet, una de les primeres operacions va ser el desplaçament en paral·lel al Moll del centenari de l’embarcació bolcada, de manera que es pogués alliberar la càrrega dels contenidors que durant estes setmanes està sent extreta mentre es continuen les tasques de recerca.

Cal recordar a més que l’accident d’este vaixell de càrrega de bandera panamenya es va saldar amb tres ferits i la mort d’un mariner de l’embarcació de 22 anys, A més de la desaparició de l’estibador castellonenc.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.