9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Ford Almussafes trasllada a Amèrica del Nord el 90% de la fabricació dels seus motors

Ford Almussafes | EP

 

La planta de motors de Ford Almussafes, en la Ribera Baixa (València), no fabricarà la nova generació de motors Ecoboost de 2.0 i 2.3 litres, després de què la companyia haja decidit traslladar la seua producció a Amèrica del Nord a partir de 2022.

 

  

Segons han informat fonts de Ford España, la decisió es justifica perquè més del 90% dels actuals propulsors Ecoboost fabricats en Almussafes s’exporten a Amèrica del Nord.

 

 

«Esta decisió situarà la producció del nou motor més prop de les operacions d’assemblatge dels vehicles implicats i millorarà la nostra eficiència global de fabricació», van detallar des de Ford

 

La decisió afectarà a unes 900 persones encarregades de l’elaboració de propulsors Ecoboost 2.0 i 2.3.

 

A pesar de tot, l’empresa apunta a que les projeccions de volum de motors fabricats en l’actualitat en la planta valenciana continuen sent «fortes» i que la producció continuarà almenys fins a 2024.

 

En este sentit, Ford buscarà potencials oportunitats de producció per a la planta de motors de València a través d’una revisió contínua de la seua cartera de productes.

 

«La companyia compartirà amb els representants dels treballadors i altres parts implicades de la Planta de Motors de València més detalls sobre futures alternatives a mesura que estiguen disponibles», van apuntar des de l’empresa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.