Ford Almussafes trasllada a Amèrica del Nord el 90% de la fabricació dels seus motors

Ford Almussafes | EP

 

La planta de motors de Ford Almussafes, en la Ribera Baixa (València), no fabricarà la nova generació de motors Ecoboost de 2.0 i 2.3 litres, després de què la companyia haja decidit traslladar la seua producció a Amèrica del Nord a partir de 2022.

 

  

Segons han informat fonts de Ford España, la decisió es justifica perquè més del 90% dels actuals propulsors Ecoboost fabricats en Almussafes s’exporten a Amèrica del Nord.

 

 

«Esta decisió situarà la producció del nou motor més prop de les operacions d’assemblatge dels vehicles implicats i millorarà la nostra eficiència global de fabricació», van detallar des de Ford

 

La decisió afectarà a unes 900 persones encarregades de l’elaboració de propulsors Ecoboost 2.0 i 2.3.

 

A pesar de tot, l’empresa apunta a que les projeccions de volum de motors fabricats en l’actualitat en la planta valenciana continuen sent «fortes» i que la producció continuarà almenys fins a 2024.

 

En este sentit, Ford buscarà potencials oportunitats de producció per a la planta de motors de València a través d’una revisió contínua de la seua cartera de productes.

 

«La companyia compartirà amb els representants dels treballadors i altres parts implicades de la Planta de Motors de València més detalls sobre futures alternatives a mesura que estiguen disponibles», van apuntar des de l’empresa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.