El Fòrum Connecta Labora de Torrent ofereix 86 llocs de treball

Torrent acollirà el dimecres, 9 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes. Dins d’este esdeveniment les persones inscrites podran realitzar entrevistes de treball per als 86 llocs de treball oferits, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses. Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

El fòrum serà inaugurat per directora general d’Ocupació i Formació de Labora, Rocío Briones; per l’alcalde de Torrent, Jesús Ros; per la presidenta de la Mancomunitat Intermunicipal Horta Sud, Eva Ángela Sanz; per l’adjunta a la Secretària d’Ocupació i Formació de CCOO, Carolina Sánchez, a més del secretari de València Sud i Interior, Javier Marqueda.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment es realitzarà en un format semipresencial, amb la finalitat de donar servei a la ciutadania dels municipis que formen part de la Mancomunitat Intermunicipal de l’Horta Sud que desitgen realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Antic Mercat, en la plaça de Colom de 9.00 hores a 15.00 hores, mentre que de manera virtual la programació es prolongarà fins a les 18.00 hores de la vesprada. Per a participar les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web www.connectalabora.com.

En este sentit, fins al moment, el Fòrum Connecta Labora de Torrent compta amb 93 inscripcions per a participar en els diferents tallers i sessions, com són els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com elaborar un currículum amb la seua carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

D’altra banda, en el Fòrum Connecta Labora de Torrent un total 22 empreses dels municipis que formen part de la Mancomunitat Intermunicipal de l’Horta Sud realitzaran entrevistes de treball per a cobrir els 86 llocs de treball oferits; algunes estaran de manera presencial en el Fòrum, mentre que unes altres optaran per la cerca de candidats a través del fòrum virtual per a cobrir els perfils d’ocupació que es troben oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora de Torrent.

Entre les empreses participants estaran: AddecoLeroy Merlin i Transvia, entre altres.

En el model virtual del fòrum destaca la taula redona ‘Ocupació i formació’. A més, s’han programat sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran atesos per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

També podran accedir a onze tallers i píndoles formatives sense eixir de casa. Així mateix, es realitzarà una sessió sobre les iniciatives que es duen a terme des del Fons Social Europeu en matèria d’ocupació.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’administració pública.

Les sessions consistiran en webinaris que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom. Algunes d’elles seran la presentació dels serveis de Labora, una sessió sobre formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants a una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien. Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum de Torrent, els pròxims fòrums tindran lloc a Alacant (16 de juny) i Elx (30 de juny).

S’han habilitat diferents zones en els Fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat. S’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums. Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista. Estes entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions.

També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional. Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals.

D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i tècnics de Labora.

A través d’un seminari web, una persona dinamitzarà les intervencions i introduirà les preguntes del públic.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.