El Fòrum Connecta Labora de Torrent ofereix 86 llocs de treball

Torrent acollirà el dimecres, 9 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes. Dins d’este esdeveniment les persones inscrites podran realitzar entrevistes de treball per als 86 llocs de treball oferits, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses. Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

El fòrum serà inaugurat per directora general d’Ocupació i Formació de Labora, Rocío Briones; per l’alcalde de Torrent, Jesús Ros; per la presidenta de la Mancomunitat Intermunicipal Horta Sud, Eva Ángela Sanz; per l’adjunta a la Secretària d’Ocupació i Formació de CCOO, Carolina Sánchez, a més del secretari de València Sud i Interior, Javier Marqueda.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment es realitzarà en un format semipresencial, amb la finalitat de donar servei a la ciutadania dels municipis que formen part de la Mancomunitat Intermunicipal de l’Horta Sud que desitgen realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Antic Mercat, en la plaça de Colom de 9.00 hores a 15.00 hores, mentre que de manera virtual la programació es prolongarà fins a les 18.00 hores de la vesprada. Per a participar les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web www.connectalabora.com.

En este sentit, fins al moment, el Fòrum Connecta Labora de Torrent compta amb 93 inscripcions per a participar en els diferents tallers i sessions, com són els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com elaborar un currículum amb la seua carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

D’altra banda, en el Fòrum Connecta Labora de Torrent un total 22 empreses dels municipis que formen part de la Mancomunitat Intermunicipal de l’Horta Sud realitzaran entrevistes de treball per a cobrir els 86 llocs de treball oferits; algunes estaran de manera presencial en el Fòrum, mentre que unes altres optaran per la cerca de candidats a través del fòrum virtual per a cobrir els perfils d’ocupació que es troben oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora de Torrent.

Entre les empreses participants estaran: AddecoLeroy Merlin i Transvia, entre altres.

En el model virtual del fòrum destaca la taula redona ‘Ocupació i formació’. A més, s’han programat sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran atesos per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

També podran accedir a onze tallers i píndoles formatives sense eixir de casa. Així mateix, es realitzarà una sessió sobre les iniciatives que es duen a terme des del Fons Social Europeu en matèria d’ocupació.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’administració pública.

Les sessions consistiran en webinaris que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom. Algunes d’elles seran la presentació dels serveis de Labora, una sessió sobre formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants a una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien. Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum de Torrent, els pròxims fòrums tindran lloc a Alacant (16 de juny) i Elx (30 de juny).

S’han habilitat diferents zones en els Fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat. S’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums. Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista. Estes entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions.

També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional. Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals.

D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i tècnics de Labora.

A través d’un seminari web, una persona dinamitzarà les intervencions i introduirà les preguntes del públic.

Últimes notícies

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.