La Fundació Fisabio i les fiscalies contra delictes d’odi premiats per Les Corts

 

El día de les Corts, 25 d’abril, com cada any es commemora l’aniversari de la Batalla d’Almansa de 1707. Esta derrota va comportar la pèrdua de les institucions i de les lleis pròpies valencianes.

Enguany el Parlament valencià fa entrega de l’Alta Distinció Francesc de Vinatea a la fundació Fisabio per la seua contribució a la lluita contra la Covid-19 i del Premi Guillem Agulló a les fiscalies contra els delictes d’odi. Així, l’hemicicle ha fet valdre el treball silenciós dels i les professionals que treballen per a erradicar el discurs d’odi a la Comunitat Valenciana.

L’any passat totes les activitats es van d’haver de reconvertir a digitals per la pandèmia, però enguany tornen a ser presencials amb un aforament reduït gràcies a la millora de la situació sanitària,

Seqüenciació del genoma de la Covid-19 

A més els laboratoris de Fisabio han sigut reconeguts per seqüenciar el genoma de la Covid-19 i també de cadascuna de les noves variants. Com ha explicat a À Punt Notícies l’investigador i catedràtic en Genètica Fernando González-Candelas, «el que aconseguim és saber quines variants tenim, quines mutacions van apareixent, quines variants s’estenen». Lucía Martínez, cap de l’Àrea de Seqüenciació, ha volgut destacar que «per això ens hem convertit en un centre de referència en l’àmbit d’Espanya».

Fisabio també han certificat l’eficiència de les vacunes. Com explica Javier Díez, cap de l’Àrea d’Investigació en Vacunes, «les dades aportades per la Comunitat Valenciana a través de Fisabio han sigut clau per a tota la presa de decisions sobre la seguretat de’AstraZeneca a Europa». A més, els laboratoris han fet més de 27.000 PCR, fins a 600 per dia.

Molta lluita contra els delictes d’odi

Pel que fa al Premi Guillem Agulló, és per a tots els i les professionals que treballen en les fiscalies contra els delictes d’odi, que persegueixen els delictes d’odi i discriminació i donen suport a les víctimes.

Susana Gisbert, fiscal corordinardora de Delictes d’Odi de València, ha emfasitzat que ‘»la nostra missió és la de protegir les víctimes més vulnerables, i sens dubte les persones víctimes de delictes d’odi ho són». Este guardó reconeix cada any les iniciatives que destaquen en la lluita contra la xenofòbia, el racisme i els delictes d’odi.

 

Últimes notícies

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.