La Fundació Fisabio i les fiscalies contra delictes d’odi premiats per Les Corts

 

El día de les Corts, 25 d’abril, com cada any es commemora l’aniversari de la Batalla d’Almansa de 1707. Esta derrota va comportar la pèrdua de les institucions i de les lleis pròpies valencianes.

Enguany el Parlament valencià fa entrega de l’Alta Distinció Francesc de Vinatea a la fundació Fisabio per la seua contribució a la lluita contra la Covid-19 i del Premi Guillem Agulló a les fiscalies contra els delictes d’odi. Així, l’hemicicle ha fet valdre el treball silenciós dels i les professionals que treballen per a erradicar el discurs d’odi a la Comunitat Valenciana.

L’any passat totes les activitats es van d’haver de reconvertir a digitals per la pandèmia, però enguany tornen a ser presencials amb un aforament reduït gràcies a la millora de la situació sanitària,

Seqüenciació del genoma de la Covid-19 

A més els laboratoris de Fisabio han sigut reconeguts per seqüenciar el genoma de la Covid-19 i també de cadascuna de les noves variants. Com ha explicat a À Punt Notícies l’investigador i catedràtic en Genètica Fernando González-Candelas, “el que aconseguim és saber quines variants tenim, quines mutacions van apareixent, quines variants s’estenen”. Lucía Martínez, cap de l’Àrea de Seqüenciació, ha volgut destacar que “per això ens hem convertit en un centre de referència en l’àmbit d’Espanya”.

Fisabio també han certificat l’eficiència de les vacunes. Com explica Javier Díez, cap de l’Àrea d’Investigació en Vacunes, “les dades aportades per la Comunitat Valenciana a través de Fisabio han sigut clau per a tota la presa de decisions sobre la seguretat de’AstraZeneca a Europa”. A més, els laboratoris han fet més de 27.000 PCR, fins a 600 per dia.

Molta lluita contra els delictes d’odi

Pel que fa al Premi Guillem Agulló, és per a tots els i les professionals que treballen en les fiscalies contra els delictes d’odi, que persegueixen els delictes d’odi i discriminació i donen suport a les víctimes.

Susana Gisbert, fiscal corordinardora de Delictes d’Odi de València, ha emfasitzat que ‘”la nostra missió és la de protegir les víctimes més vulnerables, i sens dubte les persones víctimes de delictes d’odi ho són”. Este guardó reconeix cada any les iniciatives que destaquen en la lluita contra la xenofòbia, el racisme i els delictes d’odi.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla