9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Fundació Fisabio i les fiscalies contra delictes d’odi premiats per Les Corts

 

El día de les Corts, 25 d’abril, com cada any es commemora l’aniversari de la Batalla d’Almansa de 1707. Esta derrota va comportar la pèrdua de les institucions i de les lleis pròpies valencianes.

Enguany el Parlament valencià fa entrega de l’Alta Distinció Francesc de Vinatea a la fundació Fisabio per la seua contribució a la lluita contra la Covid-19 i del Premi Guillem Agulló a les fiscalies contra els delictes d’odi. Així, l’hemicicle ha fet valdre el treball silenciós dels i les professionals que treballen per a erradicar el discurs d’odi a la Comunitat Valenciana.

L’any passat totes les activitats es van d’haver de reconvertir a digitals per la pandèmia, però enguany tornen a ser presencials amb un aforament reduït gràcies a la millora de la situació sanitària,

Seqüenciació del genoma de la Covid-19 

A més els laboratoris de Fisabio han sigut reconeguts per seqüenciar el genoma de la Covid-19 i també de cadascuna de les noves variants. Com ha explicat a À Punt Notícies l’investigador i catedràtic en Genètica Fernando González-Candelas, “el que aconseguim és saber quines variants tenim, quines mutacions van apareixent, quines variants s’estenen”. Lucía Martínez, cap de l’Àrea de Seqüenciació, ha volgut destacar que “per això ens hem convertit en un centre de referència en l’àmbit d’Espanya”.

Fisabio també han certificat l’eficiència de les vacunes. Com explica Javier Díez, cap de l’Àrea d’Investigació en Vacunes, “les dades aportades per la Comunitat Valenciana a través de Fisabio han sigut clau per a tota la presa de decisions sobre la seguretat de’AstraZeneca a Europa”. A més, els laboratoris han fet més de 27.000 PCR, fins a 600 per dia.

Molta lluita contra els delictes d’odi

Pel que fa al Premi Guillem Agulló, és per a tots els i les professionals que treballen en les fiscalies contra els delictes d’odi, que persegueixen els delictes d’odi i discriminació i donen suport a les víctimes.

Susana Gisbert, fiscal corordinardora de Delictes d’Odi de València, ha emfasitzat que ‘”la nostra missió és la de protegir les víctimes més vulnerables, i sens dubte les persones víctimes de delictes d’odi ho són”. Este guardó reconeix cada any les iniciatives que destaquen en la lluita contra la xenofòbia, el racisme i els delictes d’odi.

 

Últimes notícies

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.

Neva a l’interior de Castelló i les ratxes de vent aconseguixen 124 km/h

Les zones altes de Castelló han registrat neu i les ratxes de vent han superat els 100 km/h, amb 124 a Xodos i 121 a Xixona. Aemet preveu empitjorament a partir de migdia.

Pérez Llorca anuncia més desgravacions per a les rendes mitjanes amb efectes retroactius

El president ha avançat que en les pròximes setmanes ampliarà les deduccions socials per a rendes mitjanes. El pla inclou retroactivitat i afecta a prop d'un milió de persones.