La Fundació Fisabio i les fiscalies contra delictes d’odi premiats per Les Corts

 

El día de les Corts, 25 d’abril, com cada any es commemora l’aniversari de la Batalla d’Almansa de 1707. Esta derrota va comportar la pèrdua de les institucions i de les lleis pròpies valencianes.

Enguany el Parlament valencià fa entrega de l’Alta Distinció Francesc de Vinatea a la fundació Fisabio per la seua contribució a la lluita contra la Covid-19 i del Premi Guillem Agulló a les fiscalies contra els delictes d’odi. Així, l’hemicicle ha fet valdre el treball silenciós dels i les professionals que treballen per a erradicar el discurs d’odi a la Comunitat Valenciana.

L’any passat totes les activitats es van d’haver de reconvertir a digitals per la pandèmia, però enguany tornen a ser presencials amb un aforament reduït gràcies a la millora de la situació sanitària,

Seqüenciació del genoma de la Covid-19 

A més els laboratoris de Fisabio han sigut reconeguts per seqüenciar el genoma de la Covid-19 i també de cadascuna de les noves variants. Com ha explicat a À Punt Notícies l’investigador i catedràtic en Genètica Fernando González-Candelas, “el que aconseguim és saber quines variants tenim, quines mutacions van apareixent, quines variants s’estenen”. Lucía Martínez, cap de l’Àrea de Seqüenciació, ha volgut destacar que “per això ens hem convertit en un centre de referència en l’àmbit d’Espanya”.

Fisabio també han certificat l’eficiència de les vacunes. Com explica Javier Díez, cap de l’Àrea d’Investigació en Vacunes, “les dades aportades per la Comunitat Valenciana a través de Fisabio han sigut clau per a tota la presa de decisions sobre la seguretat de’AstraZeneca a Europa”. A més, els laboratoris han fet més de 27.000 PCR, fins a 600 per dia.

Molta lluita contra els delictes d’odi

Pel que fa al Premi Guillem Agulló, és per a tots els i les professionals que treballen en les fiscalies contra els delictes d’odi, que persegueixen els delictes d’odi i discriminació i donen suport a les víctimes.

Susana Gisbert, fiscal corordinardora de Delictes d’Odi de València, ha emfasitzat que ‘”la nostra missió és la de protegir les víctimes més vulnerables, i sens dubte les persones víctimes de delictes d’odi ho són”. Este guardó reconeix cada any les iniciatives que destaquen en la lluita contra la xenofòbia, el racisme i els delictes d’odi.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.