9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La Fundació Fisabio i les fiscalies contra delictes d’odi premiats per Les Corts

 

El día de les Corts, 25 d’abril, com cada any es commemora l’aniversari de la Batalla d’Almansa de 1707. Esta derrota va comportar la pèrdua de les institucions i de les lleis pròpies valencianes.

Enguany el Parlament valencià fa entrega de l’Alta Distinció Francesc de Vinatea a la fundació Fisabio per la seua contribució a la lluita contra la Covid-19 i del Premi Guillem Agulló a les fiscalies contra els delictes d’odi. Així, l’hemicicle ha fet valdre el treball silenciós dels i les professionals que treballen per a erradicar el discurs d’odi a la Comunitat Valenciana.

L’any passat totes les activitats es van d’haver de reconvertir a digitals per la pandèmia, però enguany tornen a ser presencials amb un aforament reduït gràcies a la millora de la situació sanitària,

Seqüenciació del genoma de la Covid-19 

A més els laboratoris de Fisabio han sigut reconeguts per seqüenciar el genoma de la Covid-19 i també de cadascuna de les noves variants. Com ha explicat a À Punt Notícies l’investigador i catedràtic en Genètica Fernando González-Candelas, “el que aconseguim és saber quines variants tenim, quines mutacions van apareixent, quines variants s’estenen”. Lucía Martínez, cap de l’Àrea de Seqüenciació, ha volgut destacar que “per això ens hem convertit en un centre de referència en l’àmbit d’Espanya”.

Fisabio també han certificat l’eficiència de les vacunes. Com explica Javier Díez, cap de l’Àrea d’Investigació en Vacunes, “les dades aportades per la Comunitat Valenciana a través de Fisabio han sigut clau per a tota la presa de decisions sobre la seguretat de’AstraZeneca a Europa”. A més, els laboratoris han fet més de 27.000 PCR, fins a 600 per dia.

Molta lluita contra els delictes d’odi

Pel que fa al Premi Guillem Agulló, és per a tots els i les professionals que treballen en les fiscalies contra els delictes d’odi, que persegueixen els delictes d’odi i discriminació i donen suport a les víctimes.

Susana Gisbert, fiscal corordinardora de Delictes d’Odi de València, ha emfasitzat que ‘”la nostra missió és la de protegir les víctimes més vulnerables, i sens dubte les persones víctimes de delictes d’odi ho són”. Este guardó reconeix cada any les iniciatives que destaquen en la lluita contra la xenofòbia, el racisme i els delictes d’odi.

 

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.