La FVET no secundarà l’aturada del transport

La Junta Directiva de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha anunciat este dimecres que no secunda l’aturada sectorialcom a solució a les problemàtiques que a hores d’ara viu el transport per carretera“.

La decisió s’ha pres en la junta directiva de FVET celebrada este mateix dimecres i que va ser convocada dilluns passat després de la decisió adoptada per la Plataforma, que no forma part del Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC), organisme d’interlocució entre les associacions del sector i El Govern (a través del Ministeri de Transport).

En línia amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, màxim òrgan de representació sectorial, i les organitzacions que ho integren, la Federació aposta per mantindre el “llit de negociacions “amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En la conjuntura econòmica actual, no és responsable ni per a les empreses, ni per a la societat, ni per al propi transport assumir una aturada sectorial que provocaria un desabastiment i un empitjorament generalitzat de la situació econòmica i social”, ha assegurat el president de la FVET, Carlos Prades.

Prades ha recordat que les negociacions amb el ministeri han de realitzar-se en el marc del Comité Nacional i ha instat que es permeta treballar a aquells transportistes que així ho desitgen. En este sentit, ha sol·licitat al Govern que “es garantisca la llibertat de tots per a treballar“.

Des de la Federació confien en el fet que, en este context, les empreses que trien treballarpuguen fer-ho amb totals garanties” i apel·len en este sentit al “respecte de totes les parts“, segons assenyala en un comunicat. Preguntat sobre este tema, el president de FVET ha assegurat que aquesta situació depén de cada empresa, per la qual cosa no es pot generalitzar”.

L’aturada tindrà caràcter indefinit i es convoca, segons explica la Plataforma en Defensa del Transport, per a denunciar l’incompliment per part dels carregadors (els clients dels transportistes) de la llei que prohibeix treballar a pèrdues en el sector, i assenyala al Ministeri de Transports de desautoritzar la Guàrdia Civil a controlar i denunciar este incompliment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.