La FVET no secundarà l’aturada del transport

La Junta Directiva de la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha anunciat este dimecres que no secunda l’aturada sectorialcom a solució a les problemàtiques que a hores d’ara viu el transport per carretera“.

La decisió s’ha pres en la junta directiva de FVET celebrada este mateix dimecres i que va ser convocada dilluns passat després de la decisió adoptada per la Plataforma, que no forma part del Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC), organisme d’interlocució entre les associacions del sector i El Govern (a través del Ministeri de Transport).

En línia amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, màxim òrgan de representació sectorial, i les organitzacions que ho integren, la Federació aposta per mantindre el “llit de negociacions “amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En la conjuntura econòmica actual, no és responsable ni per a les empreses, ni per a la societat, ni per al propi transport assumir una aturada sectorial que provocaria un desabastiment i un empitjorament generalitzat de la situació econòmica i social”, ha assegurat el president de la FVET, Carlos Prades.

Prades ha recordat que les negociacions amb el ministeri han de realitzar-se en el marc del Comité Nacional i ha instat que es permeta treballar a aquells transportistes que així ho desitgen. En este sentit, ha sol·licitat al Govern que “es garantisca la llibertat de tots per a treballar“.

Des de la Federació confien en el fet que, en este context, les empreses que trien treballarpuguen fer-ho amb totals garanties” i apel·len en este sentit al “respecte de totes les parts“, segons assenyala en un comunicat. Preguntat sobre este tema, el president de FVET ha assegurat que aquesta situació depén de cada empresa, per la qual cosa no es pot generalitzar”.

L’aturada tindrà caràcter indefinit i es convoca, segons explica la Plataforma en Defensa del Transport, per a denunciar l’incompliment per part dels carregadors (els clients dels transportistes) de la llei que prohibeix treballar a pèrdues en el sector, i assenyala al Ministeri de Transports de desautoritzar la Guàrdia Civil a controlar i denunciar este incompliment.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.