Gandia treballa per a potenciar la participació ciutadana en els barris

Reunió per a participació ciutadana

Gandia és una ciutat referent en matèria de participació | Ajuntament de Gandia

 

El regidor delegat de Polítiques amb la Ciutadania, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada d’Educació i Benestar Social, Carmen Fuster, la Directora General de Participació Ciutadana de la Generalitat, María Jesús Pérez i el seu homòleg municipal en Gandia, Juanjo Giner, ha presentat este dilluns en la Casa de la Marquesa les jornades sobre el ‘Diagnòstic per a la redacció de l’estratègia de dinamització de barris de Gandia’, un document estratègic per a
l’Ajuntament de Gandia, en la comarca de la Safor (València), elaborat per l’entitat municipal ‘Estudi la Dula’, que servix com punt de partida d’un Pla d’Acció que busca promoure la participació veïnal en els barris de la ciutat.

 

Arran de les conclusions que recull este informe, González ha agraït la labor de l’equip tècnic de la Dula i ha destacat que l’anàlisi demostra «per una banda, que Gandia és una ciutat referent en matèria de participació que ha apostat durant molts anys per a que tinguera elements per a poder dialogar amb la ciutadania i amb els col·lectius socials en matèria social, cultural i veïnal, com per exemple consells, organismes de barri com les juntes de districte i un col·lectiu associatiu molt apoderat; i per d’altra, reconéixer que encara tenim molts objectius per abordar. Estem vivint una època molt difícil de pandèmia, i tot això, hem de millorar les ferramentes, hem de donar suport als col·lectius i hem de treballar per apoderar més la ciutadania perquè al final la democràcia es pot considerar democràcia si la ciutadania conseguix tindre veu i capacitat de decidir en estes matèries i en el dia a dia d’una ciutat com és Gandia».

 

De la mateixa manera, González ha volgut agrair a tots els col·lectius i agents la implicació en el «treball transversal per a fomentar la participació de la ciutadania en la nostra ciutat».

 

Necessitats de la ciutadania

D’altra banda, Fuster ha subratllat que «estes metodologies són molt importants perquè es partix de les necessitats de la ciutadania dels barris i de les associacions a les que se tracta d’adaptar-se i donar la resposta adequada».

 

Per la seua part, Pérez ha mostrat el seu suport a l’impuls de projectes com este que «són concordes al govern obert que gestiona la pròpia Generalitat Valenciana en polítiques de participació ciutadana amb la governança participativa, per tant, cal donar suport i acompanyar esta classe de polítiques que són importantíssimes i fonamentals per a la política en el seu conjunt».

 

Finalment, Giner ha incidit en el fet que este diagnòstic amb que compta Gandia serà «pioner en el País Valencià» i servix per a motivar la «dinamització dels barris i la cogestió dels espais populars i centres socials públics».

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.