La Generalitat activarà 12.500 nous bons turístics per a recuperar al sector

 

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat aquest dilluns es destinaran 5 milions d’euros per a l’activació de 12.500 nous bons turístics que es podran utilitzar a partir del 15 de setembre. L’objectiu de la mesura, ha explicat, és «consolidar la recuperació econòmica del sector turístic» després dels efectes de la Covid-19 i «desestacionalitzar una activitat clau per a l’economia de la Comunitat Valenciana«.

 

Si fins hui, al voltant de 75.000 valencians i valencianes ha pogut gaudir dels bons turístics posats en marxa pel Consell, la pròxima tardor vindrà marcat per 12.500 nous bons que pretenen servir de «incentiu» per a consolidar la recuperació econòmica del sector després de la temporada estival.

 

Sobre aquest tema, el cap del Consell ha avançat que la temporada estival ha superat les expectatives inicials del propi sector, atés que s’han aconseguit dades d’ocupació similars a 2019, i fins i tot superiors en alguns segments, «la qual cosa suposa una molt bona notícia per a l’economia valenciana«.

 

El president ha explicat que les dades registrades mostren un descens del turisme internacional, que s’ha vist suplit amb un increment dels mercats nacional i francés. Així mateix ha defensat que la Comunitat Valenciana és un «destí segur», incidint en què l’agenda del Consell «passa tant per la superació de la pandèmia com per la recuperació econòmica i social, per a això el turisme és essencial».

 

Puig ha destacat l’aposta de la Generalitat «per continuar millorant les bones dades registrades en la primera fase de l’estiu», per a això s’activarà novament el Bo Viatge a partir del mes de setembre. En concret, en el període comprés entre setembre i desembre es concediran 12.500 bons que podran ser usats per les valencianes i els valencians i «contribuiran a consolidar la recuperació del sector clau en l’economia de la Comunitat Valenciana«, ha conclòs.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU