Sanitat i les comunitats autònomes acorden mantindre els tancaments perimetrals en Setmana Santa

El president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha posat en contacte amb tots els presidents de les comunitats limítrofes -Balears, Aragó, Múrcia, Castella-la Manxa i Catalunya– per a «acordar una posició conjunta de limitar la mobilitat durant les vacacions de Setmana Santa i Pasqua», segons han informat fonts del Consell.

 

Puig ha fet estes declaracions després de reunir-se amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la posició que el territori valencià defensarà en la reunió d’esta vesprada del Consell Interterritorial del Sistema Nacional, que és la de «mantindre les restriccions de mobilitat vigents» entre les comunitats autònomes perquè «no pot haver-hi alguna que pose en risc l’esforç que s’ha fet pels valencians».

 

En eixe sentit, Puig ha insistit en cal ser «prudent» en un moment en el que «gràcies a l’esforç de la societat valenciana s’estan conseguint grans avanços». De fet, ha ressaltat que hui es preveu baixar d’una incidència acumulada en els últims 14 dies de 100 casos per cada 100.000 habitants .

 

Sobre este tema, ha recalcat que encara que es tracta d’«una dada extraordinària, encara estem lluny de la consolidació definitiva per a superar la pandèmia». Per això, ha exigit la corresponsabilitat de totes les comunitats autònomes perquè no pot haver comunitats que posen en risc este esforç que s’ha fet pels valencians. «La situació epidemiològica continua millorant, però no podem tirar per la borda els esforços fets per la societat valenciana durant les últimes setmanes. Cal consolidar la millora conseguida», ha postil·lat.
 

 

Oltra ha demanat «un poc de responsabilitat» 

Encara que «tots estem cansats» un any després que s’expandira el virus, Oltra ha demanat a la gent que aguante i tinga cautela i «un poc més de paciència perquè ja queda menys i estem veient la llum. Si tornem a empitjorar, la frustració col·lectiva serà molt gran», ha avisat.

 

També ha demanat «un poc de responsabilitat» davant de la intenció de Madrid de no tancar per Setmana Santa, a demés de recordar que esta comunitat està en el centre d’Espanya i «si no tanca i la resta sí no podran eixir a cap lloc». Per a la també líder de Compromís, el millor és que totes les comunitats arriben a un consens i «cada una se situe un poc. Si això es torna a desbordar i solapem una quarta ona posem en risc la vida», ha emfatitzat.

 

I ha posat l’accent que «qualsevol govern responsable ha de posar això com primer objectiu: salvar-nos com a éssers humans», en relació a la postura de la Comunitat de Madrid, governada pel PP i Ciutadans. «Ja vam salvar el Nadal i no ens va anar molt bé», ha postil·lat.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.