Sanitat i les comunitats autònomes acorden mantindre els tancaments perimetrals en Setmana Santa

El president de la Generalitat, Ximo Puig, s’ha posat en contacte amb tots els presidents de les comunitats limítrofes -Balears, Aragó, Múrcia, Castella-la Manxa i Catalunya– per a «acordar una posició conjunta de limitar la mobilitat durant les vacacions de Setmana Santa i Pasqua», segons han informat fonts del Consell.

 

Puig ha fet estes declaracions després de reunir-se amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar la posició que el territori valencià defensarà en la reunió d’esta vesprada del Consell Interterritorial del Sistema Nacional, que és la de «mantindre les restriccions de mobilitat vigents» entre les comunitats autònomes perquè «no pot haver-hi alguna que pose en risc l’esforç que s’ha fet pels valencians».

 

En eixe sentit, Puig ha insistit en cal ser «prudent» en un moment en el que «gràcies a l’esforç de la societat valenciana s’estan conseguint grans avanços». De fet, ha ressaltat que hui es preveu baixar d’una incidència acumulada en els últims 14 dies de 100 casos per cada 100.000 habitants .

 

Sobre este tema, ha recalcat que encara que es tracta d’«una dada extraordinària, encara estem lluny de la consolidació definitiva per a superar la pandèmia». Per això, ha exigit la corresponsabilitat de totes les comunitats autònomes perquè no pot haver comunitats que posen en risc este esforç que s’ha fet pels valencians. «La situació epidemiològica continua millorant, però no podem tirar per la borda els esforços fets per la societat valenciana durant les últimes setmanes. Cal consolidar la millora conseguida», ha postil·lat.
 

 

Oltra ha demanat «un poc de responsabilitat» 

Encara que «tots estem cansats» un any després que s’expandira el virus, Oltra ha demanat a la gent que aguante i tinga cautela i «un poc més de paciència perquè ja queda menys i estem veient la llum. Si tornem a empitjorar, la frustració col·lectiva serà molt gran», ha avisat.

 

També ha demanat «un poc de responsabilitat» davant de la intenció de Madrid de no tancar per Setmana Santa, a demés de recordar que esta comunitat està en el centre d’Espanya i «si no tanca i la resta sí no podran eixir a cap lloc». Per a la també líder de Compromís, el millor és que totes les comunitats arriben a un consens i «cada una se situe un poc. Si això es torna a desbordar i solapem una quarta ona posem en risc la vida», ha emfatitzat.

 

I ha posat l’accent que «qualsevol govern responsable ha de posar això com primer objectiu: salvar-nos com a éssers humans», en relació a la postura de la Comunitat de Madrid, governada pel PP i Ciutadans. «Ja vam salvar el Nadal i no ens va anar molt bé», ha postil·lat.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.