La Generalitat Valenciana destinarà en dos anys uns 240 milions d’euros per a material sanitari

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha avançat este divendres que per a garantir contractes estables relacionats amb el material sanitari, el Govern valencià destinarà uns 240 milions d’euros durant dos anys per a subministrar 200 productes sanitaris diferents.

 

En eixe contracte participaran fins a 90 empreses diferents, el 30% d’elles valencianes, segons ha explicat en una entrevista en la Ser en referir-se al material sanitari que s’ha trobat a faltar a l’inici de la pandèmia. En ella, confessa que no pot estar satisfet amb la gestió de la crisi sanitària que ha fet el seu govern perquè «sempre hi ha coses que es van poder millorar», segons un comunicat de la cadena, encara que valora que tot i els problemes el sistema públic de salut valencià ha funcionat.

 

Sobre si el subministrament de material sanitari va ser el «taló d’Aquil·les» del sistema en l’inici de la pandèmia, Puig assegura que el problema va ser mundial i que van poder reaccionar ràpidament, encara que també admet que al principi no tenien.

 

En l’entrevista, Puig va dir que ha plorat diferents voltes durant la pandèmia i que el pitjor moment va ser en l’inici, quan van vore que els hospitals es podien haver quedat sense llits lliures.

Últimes notícies

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.

Les Arts programa una temporada 2026-2027 amb grans dives de l’òpera a València

La temporada 2026-2027 del Palau de Les Arts tindrà una presència femenina destacada en òperes, sarsuela i recitals, amb noms com Cecilia Bartoli, Lise Davidsen o Lisette Oropesa i la venda d’entrades ja oberta.

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.