11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

La Generalitat dicta una resolució nova per a mantindre confinat Benigànim

 

La Conselleria de Sanitat ha dictat esta mateixa vesprada una resolució que atén les precisions que requerix el jutjat contenciós administratiu número 3 de València en relació amb les mesures addicionals acordades per al municipi de Benigànim, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), a conseqüència de la situació de crisi sanitària ocasionada pel Covid-19 que viu en l’actualitat.

 

En la nova resolució es precisa que el confinament és perimetral a la població de Benigànim, permetent-se, en tot cas, la circulació de persones residents dins del municipi. S’establix fins a un màxim de 10 persones en reunions de caràcter social o familiar i els actes de culte es faran fins a un terç de la capacitat en eixos llocs, sempre respectant les normes de seguretat d’ús de la mascareta i el distanciament social.

 

La consellera, Ana Barceló, ha indicat  que «és important que s’adopte esta mesura en el municipi per a, d’una banda, evitar la propagació del virus i, d’altra banda, salvaguardar i protegir la salut de tots els veïns».

 

La resolució entrarà en vigor a partir de la seua publicació amb data de hui. En ella es donarà trasllat també a l’Advocacia General de la Generalitat amb vista a sol·licitar la ratificació judicial per la jurisdicció Contenciós-Administrativa.

Últimes notícies

Aemet establix l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres el dissabte

Aemet ha establit l'avís taronja per fenòmens costaners en el litoral d'Alacant el dissabte, de 18.00 a 23.59. L'episodi deixa diversos avisos grocs per vent i onatge en la Comunitat.

L’ex director d’Emergències nega accés i filtració de l’àudio de Aemet

Alberto Martín Moratillas ha negat haver accedit o filtrat l'àudio d'una crida entre Aemet i Emergències. Un informe de la Guàrdia Civil indica que va copiar la gravació.

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.