La Generalitat Valenciana no té previst passar a la fase 3 la setmana que ve

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

El president Ximo Puig ha fet les declaracions este matí   | EFE

 

La Generalitat Valenciana no preveu en estos moments demanar el pas del territori valencià a la fase 3, el dilluns que ve, i la seua voluntat és «actuar amb la màxima prudència» i oferir la major seguretat possible als ciutadans i mantindre també la seua «imatge de rigor» de cara als turistes que arribaran pròximament.

 

D’eixa manera ho ha indicat el president Ximo Puig en una roda de premsa després de visitar les instal·lacions de General d’Anàlisi, Materials i Servicis (Gamaser) –el laboratori i entitat d’inspecció especialitzada de Global Omnium– en ser preguntat sobre si es demanarà eixe canvi de fase, després d’haver estrenat esta mateixa setmana la fase 2 de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mesures especials de la fase 3 en la fase 2

«La nostra voluntat és mantindre’ns en l’estat de prudència en què hem estat instal·lats en tot moment», ha dit, i encara que els indicadors són «molt positius» cal ser prudents: «Quan la Comunitat Valenciana passe a fase 3 ho serà amb totes les garanties i amb tota la possibilitat d’oferir una seguretat sanitària que és un actiu fonamental per a la reactivació».

 

Eixa actitud, ha prosseguit, és positiva per a oferir rigor i donar la imatge d’un Mediterrani «viu i segur» de cara a la reactivació econòmica, marcada en bona part pel turisme. El president Puig sí que ha precisat que, en tot cas, continuaran parlant amb el Ministeri de Sanitat per a vore «si hi ha alguna mesura que es poguera avançar la setmana que ve».

 

Preguntat sobre si eixa mesura consistiria en permetre els desplaçaments entre les tres províncies valencianes, ha explicat que ja s’ha estat parlant sobre qüestions concretes com el poder anar a les segones residències encara que estiguen en una altra província i es continuarà fent «des de la tranquil·litat, posant damunt de la taula la seguretat sanitària» perquè «és la garantia d’avançar amb fermesa».

 

Ha indicat que la seua voluntat és «accelerar el més ràpid possible que dins del territori autonòmic hi haja una desfronterització provincial i que la unitat territorial siga l’autonomia». En tot cas, ha indicat que «no hi ha tampoc que accelerar més del necessari» i també cal estar expectants en vore què passa el cap de setmana que ve, el primer en fase 2 i amb les platges obertes i vore’n «les conseqüències».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les places en vivendes turístiques baixen amb força a València i Alacant

Exceltur atribueix el descens a la finestreta única digital i al major control sobre l’oferta turística

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.