La Generalitat Valenciana no té previst passar a la fase 3 la setmana que ve

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

El president Ximo Puig ha fet les declaracions este matí   | EFE

 

La Generalitat Valenciana no preveu en estos moments demanar el pas del territori valencià a la fase 3, el dilluns que ve, i la seua voluntat és «actuar amb la màxima prudència» i oferir la major seguretat possible als ciutadans i mantindre també la seua «imatge de rigor» de cara als turistes que arribaran pròximament.

 

D’eixa manera ho ha indicat el president Ximo Puig en una roda de premsa després de visitar les instal·lacions de General d’Anàlisi, Materials i Servicis (Gamaser) –el laboratori i entitat d’inspecció especialitzada de Global Omnium– en ser preguntat sobre si es demanarà eixe canvi de fase, després d’haver estrenat esta mateixa setmana la fase 2 de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mesures especials de la fase 3 en la fase 2

«La nostra voluntat és mantindre’ns en l’estat de prudència en què hem estat instal·lats en tot moment», ha dit, i encara que els indicadors són «molt positius» cal ser prudents: «Quan la Comunitat Valenciana passe a fase 3 ho serà amb totes les garanties i amb tota la possibilitat d’oferir una seguretat sanitària que és un actiu fonamental per a la reactivació».

 

Eixa actitud, ha prosseguit, és positiva per a oferir rigor i donar la imatge d’un Mediterrani «viu i segur» de cara a la reactivació econòmica, marcada en bona part pel turisme. El president Puig sí que ha precisat que, en tot cas, continuaran parlant amb el Ministeri de Sanitat per a vore «si hi ha alguna mesura que es poguera avançar la setmana que ve».

 

Preguntat sobre si eixa mesura consistiria en permetre els desplaçaments entre les tres províncies valencianes, ha explicat que ja s’ha estat parlant sobre qüestions concretes com el poder anar a les segones residències encara que estiguen en una altra província i es continuarà fent «des de la tranquil·litat, posant damunt de la taula la seguretat sanitària» perquè «és la garantia d’avançar amb fermesa».

 

Ha indicat que la seua voluntat és «accelerar el més ràpid possible que dins del territori autonòmic hi haja una desfronterització provincial i que la unitat territorial siga l’autonomia». En tot cas, ha indicat que «no hi ha tampoc que accelerar més del necessari» i també cal estar expectants en vore què passa el cap de setmana que ve, el primer en fase 2 i amb les platges obertes i vore’n «les conseqüències».

Últimes notícies

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.

Mazón demana entrar en la causa judicial que investiga la gestió de la DANA

El expresident Carlos Mazón sol·licita personar-se en la causa sobre la gestió de la DANA per a accedir a les diligències que l'afecten després del rebuig del TSJCV a investigar-li.

València reforça la Devesa del Saler amb tres nous canons antiincendis SIDEINFO

L'Ajuntament de València incorpora tres nous canons SIDEINFO al sistema de protecció de la Devesa del Saler, que suma ja onze equips i es reforça davant el risc d'incendis per Setmana Santa i Pasqua.

Muñoz celebra la decisió d’Oltra i veu clau la seua candidatura per al bloc progressista en 2027

José Muñoz considera molt positiva la intenció de Mónica Oltra de competir per l'alcaldia de València i creu que la seua candidatura mobilitzarà a l'electorat progressista de cara a 2027.

La Generalitat llança 100 milions en crèdits bonificats per a empreses valencianes afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà 100 milions en crèdits bonificats i noves ajudes per a empreses i autònoms de la Comunitat Valenciana afectats per la guerra de l'Iran, al costat de mesures fiscals i de suport social.