La Generalitat Valenciana no té previst passar a la fase 3 la setmana que ve

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

El president Ximo Puig ha fet les declaracions este matí   | EFE

 

La Generalitat Valenciana no preveu en estos moments demanar el pas del territori valencià a la fase 3, el dilluns que ve, i la seua voluntat és «actuar amb la màxima prudència» i oferir la major seguretat possible als ciutadans i mantindre també la seua «imatge de rigor» de cara als turistes que arribaran pròximament.

 

D’eixa manera ho ha indicat el president Ximo Puig en una roda de premsa després de visitar les instal·lacions de General d’Anàlisi, Materials i Servicis (Gamaser) –el laboratori i entitat d’inspecció especialitzada de Global Omnium– en ser preguntat sobre si es demanarà eixe canvi de fase, després d’haver estrenat esta mateixa setmana la fase 2 de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mesures especials de la fase 3 en la fase 2

«La nostra voluntat és mantindre’ns en l’estat de prudència en què hem estat instal·lats en tot moment», ha dit, i encara que els indicadors són «molt positius» cal ser prudents: «Quan la Comunitat Valenciana passe a fase 3 ho serà amb totes les garanties i amb tota la possibilitat d’oferir una seguretat sanitària que és un actiu fonamental per a la reactivació».

 

Eixa actitud, ha prosseguit, és positiva per a oferir rigor i donar la imatge d’un Mediterrani «viu i segur» de cara a la reactivació econòmica, marcada en bona part pel turisme. El president Puig sí que ha precisat que, en tot cas, continuaran parlant amb el Ministeri de Sanitat per a vore «si hi ha alguna mesura que es poguera avançar la setmana que ve».

 

Preguntat sobre si eixa mesura consistiria en permetre els desplaçaments entre les tres províncies valencianes, ha explicat que ja s’ha estat parlant sobre qüestions concretes com el poder anar a les segones residències encara que estiguen en una altra província i es continuarà fent «des de la tranquil·litat, posant damunt de la taula la seguretat sanitària» perquè «és la garantia d’avançar amb fermesa».

 

Ha indicat que la seua voluntat és «accelerar el més ràpid possible que dins del territori autonòmic hi haja una desfronterització provincial i que la unitat territorial siga l’autonomia». En tot cas, ha indicat que «no hi ha tampoc que accelerar més del necessari» i també cal estar expectants en vore què passa el cap de setmana que ve, el primer en fase 2 i amb les platges obertes i vore’n «les conseqüències».

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.