La Generalitat Valenciana no té previst passar a la fase 3 la setmana que ve

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

El president Ximo Puig ha fet les declaracions este matí   | EFE

 

La Generalitat Valenciana no preveu en estos moments demanar el pas del territori valencià a la fase 3, el dilluns que ve, i la seua voluntat és «actuar amb la màxima prudència» i oferir la major seguretat possible als ciutadans i mantindre també la seua «imatge de rigor» de cara als turistes que arribaran pròximament.

 

D’eixa manera ho ha indicat el president Ximo Puig en una roda de premsa després de visitar les instal·lacions de General d’Anàlisi, Materials i Servicis (Gamaser) –el laboratori i entitat d’inspecció especialitzada de Global Omnium– en ser preguntat sobre si es demanarà eixe canvi de fase, després d’haver estrenat esta mateixa setmana la fase 2 de la desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Mesures especials de la fase 3 en la fase 2

«La nostra voluntat és mantindre’ns en l’estat de prudència en què hem estat instal·lats en tot moment», ha dit, i encara que els indicadors són «molt positius» cal ser prudents: «Quan la Comunitat Valenciana passe a fase 3 ho serà amb totes les garanties i amb tota la possibilitat d’oferir una seguretat sanitària que és un actiu fonamental per a la reactivació».

 

Eixa actitud, ha prosseguit, és positiva per a oferir rigor i donar la imatge d’un Mediterrani «viu i segur» de cara a la reactivació econòmica, marcada en bona part pel turisme. El president Puig sí que ha precisat que, en tot cas, continuaran parlant amb el Ministeri de Sanitat per a vore «si hi ha alguna mesura que es poguera avançar la setmana que ve».

 

Preguntat sobre si eixa mesura consistiria en permetre els desplaçaments entre les tres províncies valencianes, ha explicat que ja s’ha estat parlant sobre qüestions concretes com el poder anar a les segones residències encara que estiguen en una altra província i es continuarà fent «des de la tranquil·litat, posant damunt de la taula la seguretat sanitària» perquè «és la garantia d’avançar amb fermesa».

 

Ha indicat que la seua voluntat és «accelerar el més ràpid possible que dins del territori autonòmic hi haja una desfronterització provincial i que la unitat territorial siga l’autonomia». En tot cas, ha indicat que «no hi ha tampoc que accelerar més del necessari» i també cal estar expectants en vore què passa el cap de setmana que ve, el primer en fase 2 i amb les platges obertes i vore’n «les conseqüències».

Últimes notícies

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.