La Generalitat instal·la de nou el carril de la Línia 10 de MetroValencia que va ser retirat en 2015

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat els treballs per a instal·lar de nou el carril de la Línia 10 de Metrovalencia, que va ser retirat per seguretat i per a afavorir la circulació de vehicles l’any 2015, en l’avinguda Antonio Ferrandis, en l’encreuament amb l’avinguda Estimat Granell.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, durant un recorregut per este tram de les obres, «els treballs continuen avançant a bon ritme, amb la finalitat que la Línia 10, que connectarà el centre de València amb el barri de Natzaret, puga estar operativa en el primer trimestre de 2022». Durant el recorregut, el conseller ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

«El carril existent en este punt d’encreuament va ser retirat l’any 2015, amb la finalitat d’afavorir una circulació de vehicles segura i perquè este projecte portava anys paralitzat; ara, amb les obres ja avançades, és necessària la seua instal·lació, per a poder connectar els trams existents als de nova construcció», ha afegit el conseller.

Estes obres d’adequació i instal·lació del carril d’enllaç entre les plataformes tramviàries ja construïdes obliguen a ocupar, fins al pròxim 17 d’abril, la calçada en este punt i a establir itineraris alternatius per a possibilitar la circulació de vehicles. A més, amb la finalitat d’informar i garantir la mobilitat en la zona, FGV, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, ha senyalitzat els punts afectats, en els quals s’indiquen els itineraris alternatius establerts.

Estos treballs formen part de les actuacions de condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de la sortida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, pressupostades en més de sis milions d’euros.

En concret, les actuacions d’arquitectura en les parades de superfície inclouen el condicionament i equipament de les marquesines, així com les instal·lacions elèctriques i il·luminat comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades per l’obra.

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, «ampliant de manera molt considerable» l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Esta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.