18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Generalitat instal·la de nou el carril de la Línia 10 de MetroValencia que va ser retirat en 2015

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat els treballs per a instal·lar de nou el carril de la Línia 10 de Metrovalencia, que va ser retirat per seguretat i per a afavorir la circulació de vehicles l’any 2015, en l’avinguda Antonio Ferrandis, en l’encreuament amb l’avinguda Estimat Granell.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, durant un recorregut per este tram de les obres, “els treballs continuen avançant a bon ritme, amb la finalitat que la Línia 10, que connectarà el centre de València amb el barri de Natzaret, puga estar operativa en el primer trimestre de 2022”. Durant el recorregut, el conseller ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

“El carril existent en este punt d’encreuament va ser retirat l’any 2015, amb la finalitat d’afavorir una circulació de vehicles segura i perquè este projecte portava anys paralitzat; ara, amb les obres ja avançades, és necessària la seua instal·lació, per a poder connectar els trams existents als de nova construcció”, ha afegit el conseller.

Estes obres d’adequació i instal·lació del carril d’enllaç entre les plataformes tramviàries ja construïdes obliguen a ocupar, fins al pròxim 17 d’abril, la calçada en este punt i a establir itineraris alternatius per a possibilitar la circulació de vehicles. A més, amb la finalitat d’informar i garantir la mobilitat en la zona, FGV, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, ha senyalitzat els punts afectats, en els quals s’indiquen els itineraris alternatius establerts.

Estos treballs formen part de les actuacions de condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de la sortida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, pressupostades en més de sis milions d’euros.

En concret, les actuacions d’arquitectura en les parades de superfície inclouen el condicionament i equipament de les marquesines, així com les instal·lacions elèctriques i il·luminat comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades per l’obra.

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, “ampliant de manera molt considerable” l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Esta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.