La Generalitat instal·la de nou el carril de la Línia 10 de MetroValencia que va ser retirat en 2015

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat els treballs per a instal·lar de nou el carril de la Línia 10 de Metrovalencia, que va ser retirat per seguretat i per a afavorir la circulació de vehicles l’any 2015, en l’avinguda Antonio Ferrandis, en l’encreuament amb l’avinguda Estimat Granell.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, durant un recorregut per este tram de les obres, “els treballs continuen avançant a bon ritme, amb la finalitat que la Línia 10, que connectarà el centre de València amb el barri de Natzaret, puga estar operativa en el primer trimestre de 2022”. Durant el recorregut, el conseller ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

“El carril existent en este punt d’encreuament va ser retirat l’any 2015, amb la finalitat d’afavorir una circulació de vehicles segura i perquè este projecte portava anys paralitzat; ara, amb les obres ja avançades, és necessària la seua instal·lació, per a poder connectar els trams existents als de nova construcció”, ha afegit el conseller.

Estes obres d’adequació i instal·lació del carril d’enllaç entre les plataformes tramviàries ja construïdes obliguen a ocupar, fins al pròxim 17 d’abril, la calçada en este punt i a establir itineraris alternatius per a possibilitar la circulació de vehicles. A més, amb la finalitat d’informar i garantir la mobilitat en la zona, FGV, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, ha senyalitzat els punts afectats, en els quals s’indiquen els itineraris alternatius establerts.

Estos treballs formen part de les actuacions de condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de la sortida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, pressupostades en més de sis milions d’euros.

En concret, les actuacions d’arquitectura en les parades de superfície inclouen el condicionament i equipament de les marquesines, així com les instal·lacions elèctriques i il·luminat comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades per l’obra.

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, “ampliant de manera molt considerable” l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Esta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.