La Generalitat instal·la de nou el carril de la Línia 10 de MetroValencia que va ser retirat en 2015

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat els treballs per a instal·lar de nou el carril de la Línia 10 de Metrovalencia, que va ser retirat per seguretat i per a afavorir la circulació de vehicles l’any 2015, en l’avinguda Antonio Ferrandis, en l’encreuament amb l’avinguda Estimat Granell.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, durant un recorregut per este tram de les obres, “els treballs continuen avançant a bon ritme, amb la finalitat que la Línia 10, que connectarà el centre de València amb el barri de Natzaret, puga estar operativa en el primer trimestre de 2022”. Durant el recorregut, el conseller ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

“El carril existent en este punt d’encreuament va ser retirat l’any 2015, amb la finalitat d’afavorir una circulació de vehicles segura i perquè este projecte portava anys paralitzat; ara, amb les obres ja avançades, és necessària la seua instal·lació, per a poder connectar els trams existents als de nova construcció”, ha afegit el conseller.

Estes obres d’adequació i instal·lació del carril d’enllaç entre les plataformes tramviàries ja construïdes obliguen a ocupar, fins al pròxim 17 d’abril, la calçada en este punt i a establir itineraris alternatius per a possibilitar la circulació de vehicles. A més, amb la finalitat d’informar i garantir la mobilitat en la zona, FGV, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, ha senyalitzat els punts afectats, en els quals s’indiquen els itineraris alternatius establerts.

Estos treballs formen part de les actuacions de condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de la sortida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, pressupostades en més de sis milions d’euros.

En concret, les actuacions d’arquitectura en les parades de superfície inclouen el condicionament i equipament de les marquesines, així com les instal·lacions elèctriques i il·luminat comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades per l’obra.

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, “ampliant de manera molt considerable” l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Esta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.