15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

La Generalitat instal·la de nou el carril de la Línia 10 de MetroValencia que va ser retirat en 2015

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat els treballs per a instal·lar de nou el carril de la Línia 10 de Metrovalencia, que va ser retirat per seguretat i per a afavorir la circulació de vehicles l’any 2015, en l’avinguda Antonio Ferrandis, en l’encreuament amb l’avinguda Estimat Granell.

Com ha explicat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi Espanya, durant un recorregut per este tram de les obres, “els treballs continuen avançant a bon ritme, amb la finalitat que la Línia 10, que connectarà el centre de València amb el barri de Natzaret, puga estar operativa en el primer trimestre de 2022”. Durant el recorregut, el conseller ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

“El carril existent en este punt d’encreuament va ser retirat l’any 2015, amb la finalitat d’afavorir una circulació de vehicles segura i perquè este projecte portava anys paralitzat; ara, amb les obres ja avançades, és necessària la seua instal·lació, per a poder connectar els trams existents als de nova construcció”, ha afegit el conseller.

Estes obres d’adequació i instal·lació del carril d’enllaç entre les plataformes tramviàries ja construïdes obliguen a ocupar, fins al pròxim 17 d’abril, la calçada en este punt i a establir itineraris alternatius per a possibilitar la circulació de vehicles. A més, amb la finalitat d’informar i garantir la mobilitat en la zona, FGV, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, ha senyalitzat els punts afectats, en els quals s’indiquen els itineraris alternatius establerts.

Estos treballs formen part de les actuacions de condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de la sortida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, pressupostades en més de sis milions d’euros.

En concret, les actuacions d’arquitectura en les parades de superfície inclouen el condicionament i equipament de les marquesines, així com les instal·lacions elèctriques i il·luminat comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades per l’obra.

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, “ampliant de manera molt considerable” l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Esta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

Últimes notícies

Bolaños acusa a Feijóo de faltar a la veritat sobre Mazón i la DANA per a atacar al Govern

Bolaños ha retret a Feijóo haver-hi 'va faltar a la veritat' sobre les seues comunicacions amb Mazón en els dies de la DANA, després de rectificar davant la jutgessa. També ha valorat com molt positiva l'alliberament de presos espanyols a Veneçuela, ha emmarcat en 'persecució' la querella de Fes-te Sentir contra Zapatero i ha descartat tancar bases dels EUA.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central del València va ser intervingut de la musculatura isquiotibial dreta després de lesionar-se davant el Celta. La cirurgia es va realitzar 'amb èxit' i estarà diversos mesos de baixa.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central va ser operat de l'isquiotibial dret després de lesionar-se davant el Celta. El club no va donar terminis, s'espera una baixa de diversos mesos i la cirurgia va ser 'amb èxit'.

Feijóo ha defés davant la jutgessa que la dana a València va ser una emergència nacional que degué assumir el Govern

Feijóo ha sostingut davant la magistrada que Interior o la vicepresidència de Teresa Ribera degueren coordinar la resposta per l'adscripció de CHJ i Aemet. La jutgessa ha recordat que el pla especial d'inundacions és autonòmic i ha indagat en els missatges amb Mazón i les decisions durant la crisi.

Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració judicial sobre la DANA

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' després de la seua declaració telemàtica per la gestió de la DANA. El líder del PP va admetre que es va confondre amb les dates en parlar del seu contacte amb Carlos Mazón.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet valencià després del naufragi del 26-D

Indonèsia va posar fi este divendres a la busca del xiquet valencià de 10 anys desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. L'operatiu de 15 dies va trobar tres cossos i va deixar dos supervivents, mentres la investigació per possible negligència continua oberta.

València Basket busca aprofitar els dubtes d’Unicaja i assegurar cap de sèrie en la seua Copa

El València rep a Unicaja en el Roig Arena amb el propòsit de sumar un triomf que li acoste a ser cap de sèrie en la Copa. També perseguix reforçar el seu pols amb el Reial Madrid per liderar la primera volta.

Assumix 4 anys i 9 mesos per intentar matar a la seua parella a l’hospital després de donar a llum

L'acusat ha reconegut que va apunyalar a la seua parella a l'hospital del Vinalopó, tres dies després del part, i ha acceptat 4 anys i 9 mesos de presó. La pena s'ha rebaixat per reparar el mal amb 15.000 euros i comporta pèrdua de la pàtria potestat i 10 anys d'allunyament.