La Generalitat invertirà 14 milions de € en el Centre de Control de Plagues

El Centre de Control Biològic de Plagues rebrà 14,2 milions de € de la Generalitat per a implementar diferents millores en la planta que té a Caudete de las Fuentes i crear nous centres de producció i investigació.

L’anunci s’ha produït en una visita del president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, a la planta que té a la localitat de la comarca d’Utiel-Requena.

Amb aquesta injecció de capital es vol situar al Centre com a un «referent mundial de la lluita biològica contra les plagues» i els diners aniran destinats a construir una nova planta, renovar la maquinària i implantar sistemes de robotització i automatització, així com disposar d’equips de producció d’energia renovable i millora de l’eficiència energètica.

Les inversions començaran a materialitzar-se aquest mateix any amb la construcció d’un nou edifici a Caudete, un nou evolucionari a Elx i altres instal·lacions per a l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries a Moncada.

La planta de Caudete es va inaugurar el 2007 i allà s’ha desenvolupat una tècnica pionera en la lluita envers la plaga de la mosca del Mediterrani que afecta els cítrics, la qual consisteix a esterilitzar els mascles d’aquesta espècie i amollar-los, per tal d’evitar que es produïsca la fecundació.

Així s’ha aconseguit la reducció de la població d’aquesta espècie en un 50% i la fumigació química per via aèria en un 95%. L’objectiu de la inversió és augmentar aquesta producció de larves esterilitzades de 500 a 800 milions d’exemplars i, per tant, poder estendre aquesta tècnica de les 140.000 hectàrees actuals fins a les 200.000.

La intenció de la Generalitat és que aquesta planta també investigue si el mateix mètode es pot emprar contra altres plagues com la del cotonet o la mosca de l’olivera.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU