La Generalitat invertirà 14 milions de € en el Centre de Control de Plagues

El Centre de Control Biològic de Plagues rebrà 14,2 milions de € de la Generalitat per a implementar diferents millores en la planta que té a Caudete de las Fuentes i crear nous centres de producció i investigació.

L’anunci s’ha produït en una visita del president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, a la planta que té a la localitat de la comarca d’Utiel-Requena.

Amb aquesta injecció de capital es vol situar al Centre com a un “referent mundial de la lluita biològica contra les plagues” i els diners aniran destinats a construir una nova planta, renovar la maquinària i implantar sistemes de robotització i automatització, així com disposar d’equips de producció d’energia renovable i millora de l’eficiència energètica.

Les inversions començaran a materialitzar-se aquest mateix any amb la construcció d’un nou edifici a Caudete, un nou evolucionari a Elx i altres instal·lacions per a l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries a Moncada.

La planta de Caudete es va inaugurar el 2007 i allà s’ha desenvolupat una tècnica pionera en la lluita envers la plaga de la mosca del Mediterrani que afecta els cítrics, la qual consisteix a esterilitzar els mascles d’aquesta espècie i amollar-los, per tal d’evitar que es produïsca la fecundació.

Així s’ha aconseguit la reducció de la població d’aquesta espècie en un 50% i la fumigació química per via aèria en un 95%. L’objectiu de la inversió és augmentar aquesta producció de larves esterilitzades de 500 a 800 milions d’exemplars i, per tant, poder estendre aquesta tècnica de les 140.000 hectàrees actuals fins a les 200.000.

La intenció de la Generalitat és que aquesta planta també investigue si el mateix mètode es pot emprar contra altres plagues com la del cotonet o la mosca de l’olivera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.