La Generalitat invertirà 14 milions de € en el Centre de Control de Plagues

El Centre de Control Biològic de Plagues rebrà 14,2 milions de € de la Generalitat per a implementar diferents millores en la planta que té a Caudete de las Fuentes i crear nous centres de producció i investigació.

L’anunci s’ha produït en una visita del president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, a la planta que té a la localitat de la comarca d’Utiel-Requena.

Amb aquesta injecció de capital es vol situar al Centre com a un “referent mundial de la lluita biològica contra les plagues” i els diners aniran destinats a construir una nova planta, renovar la maquinària i implantar sistemes de robotització i automatització, així com disposar d’equips de producció d’energia renovable i millora de l’eficiència energètica.

Les inversions començaran a materialitzar-se aquest mateix any amb la construcció d’un nou edifici a Caudete, un nou evolucionari a Elx i altres instal·lacions per a l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries a Moncada.

La planta de Caudete es va inaugurar el 2007 i allà s’ha desenvolupat una tècnica pionera en la lluita envers la plaga de la mosca del Mediterrani que afecta els cítrics, la qual consisteix a esterilitzar els mascles d’aquesta espècie i amollar-los, per tal d’evitar que es produïsca la fecundació.

Així s’ha aconseguit la reducció de la població d’aquesta espècie en un 50% i la fumigació química per via aèria en un 95%. L’objectiu de la inversió és augmentar aquesta producció de larves esterilitzades de 500 a 800 milions d’exemplars i, per tant, poder estendre aquesta tècnica de les 140.000 hectàrees actuals fins a les 200.000.

La intenció de la Generalitat és que aquesta planta també investigue si el mateix mètode es pot emprar contra altres plagues com la del cotonet o la mosca de l’olivera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.