La Generalitat invertirà 14 milions de € en el Centre de Control de Plagues

El Centre de Control Biològic de Plagues rebrà 14,2 milions de € de la Generalitat per a implementar diferents millores en la planta que té a Caudete de las Fuentes i crear nous centres de producció i investigació.

L’anunci s’ha produït en una visita del president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, a la planta que té a la localitat de la comarca d’Utiel-Requena.

Amb aquesta injecció de capital es vol situar al Centre com a un «referent mundial de la lluita biològica contra les plagues» i els diners aniran destinats a construir una nova planta, renovar la maquinària i implantar sistemes de robotització i automatització, així com disposar d’equips de producció d’energia renovable i millora de l’eficiència energètica.

Les inversions començaran a materialitzar-se aquest mateix any amb la construcció d’un nou edifici a Caudete, un nou evolucionari a Elx i altres instal·lacions per a l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries a Moncada.

La planta de Caudete es va inaugurar el 2007 i allà s’ha desenvolupat una tècnica pionera en la lluita envers la plaga de la mosca del Mediterrani que afecta els cítrics, la qual consisteix a esterilitzar els mascles d’aquesta espècie i amollar-los, per tal d’evitar que es produïsca la fecundació.

Així s’ha aconseguit la reducció de la població d’aquesta espècie en un 50% i la fumigació química per via aèria en un 95%. L’objectiu de la inversió és augmentar aquesta producció de larves esterilitzades de 500 a 800 milions d’exemplars i, per tant, poder estendre aquesta tècnica de les 140.000 hectàrees actuals fins a les 200.000.

La intenció de la Generalitat és que aquesta planta també investigue si el mateix mètode es pot emprar contra altres plagues com la del cotonet o la mosca de l’olivera.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.