8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La Generalitat invertirà 14 milions de € en el Centre de Control de Plagues

El Centre de Control Biològic de Plagues rebrà 14,2 milions de € de la Generalitat per a implementar diferents millores en la planta que té a Caudete de las Fuentes i crear nous centres de producció i investigació.

L’anunci s’ha produït en una visita del president de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, i la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, a la planta que té a la localitat de la comarca d’Utiel-Requena.

Amb aquesta injecció de capital es vol situar al Centre com a un “referent mundial de la lluita biològica contra les plagues” i els diners aniran destinats a construir una nova planta, renovar la maquinària i implantar sistemes de robotització i automatització, així com disposar d’equips de producció d’energia renovable i millora de l’eficiència energètica.

Les inversions començaran a materialitzar-se aquest mateix any amb la construcció d’un nou edifici a Caudete, un nou evolucionari a Elx i altres instal·lacions per a l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries a Moncada.

La planta de Caudete es va inaugurar el 2007 i allà s’ha desenvolupat una tècnica pionera en la lluita envers la plaga de la mosca del Mediterrani que afecta els cítrics, la qual consisteix a esterilitzar els mascles d’aquesta espècie i amollar-los, per tal d’evitar que es produïsca la fecundació.

Així s’ha aconseguit la reducció de la població d’aquesta espècie en un 50% i la fumigació química per via aèria en un 95%. L’objectiu de la inversió és augmentar aquesta producció de larves esterilitzades de 500 a 800 milions d’exemplars i, per tant, poder estendre aquesta tècnica de les 140.000 hectàrees actuals fins a les 200.000.

La intenció de la Generalitat és que aquesta planta també investigue si el mateix mètode es pot emprar contra altres plagues com la del cotonet o la mosca de l’olivera.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.