15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La Generalitat no descarta el tancament perimetral unilateral per Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este dijous que la Generalitat no descarta aplicar un tancament perimetral unilateral per Setmana Santa si la resta de comunitats decidixen obrir les seues fronteres. «Per descomptat, ho vam fer per Nadal, és una possibilitat que és ací», ha afirmat, ja que entra dins de les competències autonòmiques en l’estat d’alarma.

 

En tot cas, ha insistit que preferix arribar a un consens perquè totes les autonomies estiguen tancades en les vacacions de Pasqua, com ha traslladat en els últims dies als presidents autonòmics veïns dels valencians. Puig, en roda de premsa, ha reiterat «amb tota claredat» que eixa és la posició de la Generalitat, amb l’objectiu de no trencar la tendència positiva de la pandèmia.

 

Al seu juí, flexibilitzar massa aniria en contra de la superació de la pandèmia gràcies a la vacunació, ja que «ara podem vore que la llum al final d’este túnel terrible és una realitat. Ja estem en condicions d’abordar el final d’una etapa», ha augurat remarcant que no serà d’un dia per a un altre.

 

Es tracta, ha defensat, d’«encapsular» en la mesura que siga possible esta situació perquè després de Setmana Santa, quan acabe l’estat d’alarma es puguen «alçar definitivament les restriccions». «Són simplement esparadraps per a suturar la ferida, a ningú ens agraden», ha asseverat, perquè entén que la gent està molt cansada i l’economia continua «patint».

Últimes notícies

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.