La Generalitat no descarta el tancament perimetral unilateral per Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este dijous que la Generalitat no descarta aplicar un tancament perimetral unilateral per Setmana Santa si la resta de comunitats decidixen obrir les seues fronteres. «Per descomptat, ho vam fer per Nadal, és una possibilitat que és ací», ha afirmat, ja que entra dins de les competències autonòmiques en l’estat d’alarma.

 

En tot cas, ha insistit que preferix arribar a un consens perquè totes les autonomies estiguen tancades en les vacacions de Pasqua, com ha traslladat en els últims dies als presidents autonòmics veïns dels valencians. Puig, en roda de premsa, ha reiterat «amb tota claredat» que eixa és la posició de la Generalitat, amb l’objectiu de no trencar la tendència positiva de la pandèmia.

 

Al seu juí, flexibilitzar massa aniria en contra de la superació de la pandèmia gràcies a la vacunació, ja que «ara podem vore que la llum al final d’este túnel terrible és una realitat. Ja estem en condicions d’abordar el final d’una etapa», ha augurat remarcant que no serà d’un dia per a un altre.

 

Es tracta, ha defensat, d’«encapsular» en la mesura que siga possible esta situació perquè després de Setmana Santa, quan acabe l’estat d’alarma es puguen «alçar definitivament les restriccions». «Són simplement esparadraps per a suturar la ferida, a ningú ens agraden», ha asseverat, perquè entén que la gent està molt cansada i l’economia continua «patint».

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.