La Generalitat no descarta el tancament perimetral unilateral per Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este dijous que la Generalitat no descarta aplicar un tancament perimetral unilateral per Setmana Santa si la resta de comunitats decidixen obrir les seues fronteres. «Per descomptat, ho vam fer per Nadal, és una possibilitat que és ací», ha afirmat, ja que entra dins de les competències autonòmiques en l’estat d’alarma.

 

En tot cas, ha insistit que preferix arribar a un consens perquè totes les autonomies estiguen tancades en les vacacions de Pasqua, com ha traslladat en els últims dies als presidents autonòmics veïns dels valencians. Puig, en roda de premsa, ha reiterat «amb tota claredat» que eixa és la posició de la Generalitat, amb l’objectiu de no trencar la tendència positiva de la pandèmia.

Anuncios

 

Al seu juí, flexibilitzar massa aniria en contra de la superació de la pandèmia gràcies a la vacunació, ja que «ara podem vore que la llum al final d’este túnel terrible és una realitat. Ja estem en condicions d’abordar el final d’una etapa», ha augurat remarcant que no serà d’un dia per a un altre.

 

Es tracta, ha defensat, d’«encapsular» en la mesura que siga possible esta situació perquè després de Setmana Santa, quan acabe l’estat d’alarma es puguen «alçar definitivament les restriccions». «Són simplement esparadraps per a suturar la ferida, a ningú ens agraden», ha asseverat, perquè entén que la gent està molt cansada i l’economia continua «patint».

Anuncios

Últimes notícies

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.