La Generalitat no descarta el tancament perimetral unilateral per Setmana Santa

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este dijous que la Generalitat no descarta aplicar un tancament perimetral unilateral per Setmana Santa si la resta de comunitats decidixen obrir les seues fronteres. «Per descomptat, ho vam fer per Nadal, és una possibilitat que és ací», ha afirmat, ja que entra dins de les competències autonòmiques en l’estat d’alarma.

 

En tot cas, ha insistit que preferix arribar a un consens perquè totes les autonomies estiguen tancades en les vacacions de Pasqua, com ha traslladat en els últims dies als presidents autonòmics veïns dels valencians. Puig, en roda de premsa, ha reiterat «amb tota claredat» que eixa és la posició de la Generalitat, amb l’objectiu de no trencar la tendència positiva de la pandèmia.

 

Al seu juí, flexibilitzar massa aniria en contra de la superació de la pandèmia gràcies a la vacunació, ja que «ara podem vore que la llum al final d’este túnel terrible és una realitat. Ja estem en condicions d’abordar el final d’una etapa», ha augurat remarcant que no serà d’un dia per a un altre.

 

Es tracta, ha defensat, d’«encapsular» en la mesura que siga possible esta situació perquè després de Setmana Santa, quan acabe l’estat d’alarma es puguen «alçar definitivament les restriccions». «Són simplement esparadraps per a suturar la ferida, a ningú ens agraden», ha asseverat, perquè entén que la gent està molt cansada i l’economia continua «patint».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís qüestiona que la patrulla en patinet de València protegisca els ciclistes

Compromís critica que la nova patrulla en patinet de València no prioritza sancionar a motos i altres vehicles que invadixen els carrils bici, mentres l'Ajuntament defén el seu enfocament a reduir la sinistralitat.

Més de 105.000 persones reben en la Comunitat Valenciana la vacuna del papil·loma humà en 2025

La Conselleria de Sanitat va administrar 105.126 dosi de la vacuna enfront del virus del papil·loma humà en 2025 i va consolidar la pauta d'una sola dosi en la Comunitat Valenciana.

La Diputació de València repara les 72 depuradores danyades per la dana a la província

La Diputació de València ha finalitzat la reparació de les 72 depuradores afectades per la dana, amb obres executades per Egevasa i un cost pròxim als 20 milions d'euros.

El jutjat de la DANA nega a Pradas la transcripció de la seua declaració i de l’acarament

El jutjat que investiga la gestió de la DANA de 2024 rebutja entregar a la exconsellera de Justícia Salomé Pradas la transcripció literal de la seua declaració i de l'acarament amb el seu excap de gabinet.

Presó provisional per a dos jóvens per una brutal baralla al costat d’una discoteca de Gandia

La justícia ordena presó provisional per a dos jóvens de 19 i 20 anys acusats de temptativa d'homicidi i lesions després d'una violenta baralla amb botella trencada al costat d'una discoteca de Gandia.

Els embassaments del Xúquer freguen el 68% i els del Segura superen el 55% en una setmana de pujades

Els embassaments del Xúquer aconseguixen el 67,8% de la seua capacitat i els del Segura el 55,4%, en una setmana en la qual la reserva hídrica d'Espanya puja fins al 83,5%. Tretze de les setze conques superen ja el 80% d'ompliment.

La Comunitat Valenciana frega el 90% d’ocupació hotelera en una Setmana Santa millor del que es preveu

La Comunitat Valenciana ha aconseguit una ocupació hotelera mitjana del 88,2% en el període central de Setmana Santa, superant les previsions gràcies a les reserves d'última hora, el bon temps i una oferta turística plenament operativa.

Pérez Llorca evita donar data als pressupostos però garantix que ja es treballen

Juanfran Pérez Llorca assegura que el Consell treballa en els pressupostos de la Generalitat però rehúye fixar terminis i subratlla que la prioritat és la capacitat econòmica per a complir objectius.