Generalitat i Renfe signen el conveni per a integrar el tren de Rodalia a la Targeta Móbilis

 

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i presidenta del Consell d’Administració de l’Autoritat de Transport Metropolità de València, ATMV, María José Salvador, signava aquest dijous amb el president de Renfe, Isaías Táboas, el conveni de col·laboració per a la integració dels títols de Rodalia de Renfe Viatgers en la Targeta Móbilis.

 

El conveni estableix que en una mateixa targeta Móbilis es puguen recarregar títols de viatge de diversos operadors. Així, els usuaris podran tindre en una mateixa targeta un bo 10 de Renfe, FGV, EMT o títols coordinats, segons informava la Generalitat en un comunicat.

 

Una vegada signat el conveni, els equips dels dos departaments es posaran a treballar amb l’objectiu de realitzar els “ajustos tècnics i els desenvolupaments de compatibilitat de sistemes per a què en els pròxims mesos puga entrar en funcionament”.

 

Segons el Govern valencià, aquest conveni és “un pas més que s’emmarca dins de l’objectiu de la Generalitat de facilitar i simplificar a l’usuari el número de suports necessaris per a desplaçar-se en l’àrea metropolitana”.

 

L’ATMV té implantades en l’àrea metropolitana targetes intel·ligents, sense contacte, interoperables, com a mitjà de pagament en el sistema de transport públic, les conegudes com a targetes Móbilis, que permeten l’emmagatzematge simultani de diversos títols de transport, urbà i interurbà, en un únic suport, amb possibilitat d’incloure a més altres serveis addicionals.

 

El conveni que se signava aquest dijous estableix en una primera fase que ATMV i Renfe realitzen les accions necessàries per a l’ús de la Targeta Móbilis, o una altra targeta de transport única, emesa per l’ATMV, com a suport dels títols de Renfe Viatgers en el nucli de Rodalia de València.

 

A més, en el text també es contempla la possibilitat de desenvolupar una addenda al conveni marc per a establir la integració tarifària amb els serveis de Renfe Rodalia, una vegada l’ATMV tinga en marxa una futura targeta d’integració tarifària per a tots els mitjans de transport.

 

Paral·lelament a aquest conveni amb Renfe, l’ATMV ja treballa amb l’objectiu final d’aconseguir la integració no solament de suports sinó també tarifària en totes les formes de transport de l’àrea metropolitana.

 

Amb aquesta finalitat s’estan fent els treballs i estudis preliminars necessaris per a fixar les condicions tècniques, i els treballs de consultoria necessaris per a establir un pla de treball que haurà de ser aprovat pel Consell d’Administració.

 

Aquest procés ha de culminar amb la creació d’un bitllet únic amb transbords bonificats per als diferents serveis de transport públic en l’àrea metropolitana de València que facilitarà i potenciarà l’ús del transport públic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.