Generalitat i Renfe signen el conveni per a integrar el tren de Rodalia a la Targeta Móbilis

 

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i presidenta del Consell d’Administració de l’Autoritat de Transport Metropolità de València, ATMV, María José Salvador, signava aquest dijous amb el president de Renfe, Isaías Táboas, el conveni de col·laboració per a la integració dels títols de Rodalia de Renfe Viatgers en la Targeta Móbilis.

 

El conveni estableix que en una mateixa targeta Móbilis es puguen recarregar títols de viatge de diversos operadors. Així, els usuaris podran tindre en una mateixa targeta un bo 10 de Renfe, FGV, EMT o títols coordinats, segons informava la Generalitat en un comunicat.

 

Una vegada signat el conveni, els equips dels dos departaments es posaran a treballar amb l’objectiu de realitzar els «ajustos tècnics i els desenvolupaments de compatibilitat de sistemes per a què en els pròxims mesos puga entrar en funcionament».

 

Segons el Govern valencià, aquest conveni és «un pas més que s’emmarca dins de l’objectiu de la Generalitat de facilitar i simplificar a l’usuari el número de suports necessaris per a desplaçar-se en l’àrea metropolitana».

 

L’ATMV té implantades en l’àrea metropolitana targetes intel·ligents, sense contacte, interoperables, com a mitjà de pagament en el sistema de transport públic, les conegudes com a targetes Móbilis, que permeten l’emmagatzematge simultani de diversos títols de transport, urbà i interurbà, en un únic suport, amb possibilitat d’incloure a més altres serveis addicionals.

 

El conveni que se signava aquest dijous estableix en una primera fase que ATMV i Renfe realitzen les accions necessàries per a l’ús de la Targeta Móbilis, o una altra targeta de transport única, emesa per l’ATMV, com a suport dels títols de Renfe Viatgers en el nucli de Rodalia de València.

 

A més, en el text també es contempla la possibilitat de desenvolupar una addenda al conveni marc per a establir la integració tarifària amb els serveis de Renfe Rodalia, una vegada l’ATMV tinga en marxa una futura targeta d’integració tarifària per a tots els mitjans de transport.

 

Paral·lelament a aquest conveni amb Renfe, l’ATMV ja treballa amb l’objectiu final d’aconseguir la integració no solament de suports sinó també tarifària en totes les formes de transport de l’àrea metropolitana.

 

Amb aquesta finalitat s’estan fent els treballs i estudis preliminars necessaris per a fixar les condicions tècniques, i els treballs de consultoria necessaris per a establir un pla de treball que haurà de ser aprovat pel Consell d’Administració.

 

Aquest procés ha de culminar amb la creació d’un bitllet únic amb transbords bonificats per als diferents serveis de transport públic en l’àrea metropolitana de València que facilitarà i potenciarà l’ús del transport públic.

Últimes notícies

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.