Generalitat i Renfe signen el conveni per a integrar el tren de Rodalia a la Targeta Móbilis

 

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i presidenta del Consell d’Administració de l’Autoritat de Transport Metropolità de València, ATMV, María José Salvador, signava aquest dijous amb el president de Renfe, Isaías Táboas, el conveni de col·laboració per a la integració dels títols de Rodalia de Renfe Viatgers en la Targeta Móbilis.

 

El conveni estableix que en una mateixa targeta Móbilis es puguen recarregar títols de viatge de diversos operadors. Així, els usuaris podran tindre en una mateixa targeta un bo 10 de Renfe, FGV, EMT o títols coordinats, segons informava la Generalitat en un comunicat.

 

Una vegada signat el conveni, els equips dels dos departaments es posaran a treballar amb l’objectiu de realitzar els «ajustos tècnics i els desenvolupaments de compatibilitat de sistemes per a què en els pròxims mesos puga entrar en funcionament».

 

Segons el Govern valencià, aquest conveni és «un pas més que s’emmarca dins de l’objectiu de la Generalitat de facilitar i simplificar a l’usuari el número de suports necessaris per a desplaçar-se en l’àrea metropolitana».

 

L’ATMV té implantades en l’àrea metropolitana targetes intel·ligents, sense contacte, interoperables, com a mitjà de pagament en el sistema de transport públic, les conegudes com a targetes Móbilis, que permeten l’emmagatzematge simultani de diversos títols de transport, urbà i interurbà, en un únic suport, amb possibilitat d’incloure a més altres serveis addicionals.

 

El conveni que se signava aquest dijous estableix en una primera fase que ATMV i Renfe realitzen les accions necessàries per a l’ús de la Targeta Móbilis, o una altra targeta de transport única, emesa per l’ATMV, com a suport dels títols de Renfe Viatgers en el nucli de Rodalia de València.

 

A més, en el text també es contempla la possibilitat de desenvolupar una addenda al conveni marc per a establir la integració tarifària amb els serveis de Renfe Rodalia, una vegada l’ATMV tinga en marxa una futura targeta d’integració tarifària per a tots els mitjans de transport.

 

Paral·lelament a aquest conveni amb Renfe, l’ATMV ja treballa amb l’objectiu final d’aconseguir la integració no solament de suports sinó també tarifària en totes les formes de transport de l’àrea metropolitana.

 

Amb aquesta finalitat s’estan fent els treballs i estudis preliminars necessaris per a fixar les condicions tècniques, i els treballs de consultoria necessaris per a establir un pla de treball que haurà de ser aprovat pel Consell d’Administració.

 

Aquest procés ha de culminar amb la creació d’un bitllet únic amb transbords bonificats per als diferents serveis de transport públic en l’àrea metropolitana de València que facilitarà i potenciarà l’ús del transport públic.

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU