Generalitat i Renfe signen el conveni per a integrar el tren de Rodalia a la Targeta Móbilis

 

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i presidenta del Consell d’Administració de l’Autoritat de Transport Metropolità de València, ATMV, María José Salvador, signava aquest dijous amb el president de Renfe, Isaías Táboas, el conveni de col·laboració per a la integració dels títols de Rodalia de Renfe Viatgers en la Targeta Móbilis.

 

El conveni estableix que en una mateixa targeta Móbilis es puguen recarregar títols de viatge de diversos operadors. Així, els usuaris podran tindre en una mateixa targeta un bo 10 de Renfe, FGV, EMT o títols coordinats, segons informava la Generalitat en un comunicat.

 

Una vegada signat el conveni, els equips dels dos departaments es posaran a treballar amb l’objectiu de realitzar els “ajustos tècnics i els desenvolupaments de compatibilitat de sistemes per a què en els pròxims mesos puga entrar en funcionament”.

 

Segons el Govern valencià, aquest conveni és “un pas més que s’emmarca dins de l’objectiu de la Generalitat de facilitar i simplificar a l’usuari el número de suports necessaris per a desplaçar-se en l’àrea metropolitana”.

 

L’ATMV té implantades en l’àrea metropolitana targetes intel·ligents, sense contacte, interoperables, com a mitjà de pagament en el sistema de transport públic, les conegudes com a targetes Móbilis, que permeten l’emmagatzematge simultani de diversos títols de transport, urbà i interurbà, en un únic suport, amb possibilitat d’incloure a més altres serveis addicionals.

 

El conveni que se signava aquest dijous estableix en una primera fase que ATMV i Renfe realitzen les accions necessàries per a l’ús de la Targeta Móbilis, o una altra targeta de transport única, emesa per l’ATMV, com a suport dels títols de Renfe Viatgers en el nucli de Rodalia de València.

 

A més, en el text també es contempla la possibilitat de desenvolupar una addenda al conveni marc per a establir la integració tarifària amb els serveis de Renfe Rodalia, una vegada l’ATMV tinga en marxa una futura targeta d’integració tarifària per a tots els mitjans de transport.

 

Paral·lelament a aquest conveni amb Renfe, l’ATMV ja treballa amb l’objectiu final d’aconseguir la integració no solament de suports sinó també tarifària en totes les formes de transport de l’àrea metropolitana.

 

Amb aquesta finalitat s’estan fent els treballs i estudis preliminars necessaris per a fixar les condicions tècniques, i els treballs de consultoria necessaris per a establir un pla de treball que haurà de ser aprovat pel Consell d’Administració.

 

Aquest procés ha de culminar amb la creació d’un bitllet únic amb transbords bonificats per als diferents serveis de transport públic en l’àrea metropolitana de València que facilitarà i potenciarà l’ús del transport públic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.