12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

La Generalitat rep 47.200 sol·licituds per a les ajudes del ‘Pla Resisteix’ en el seu primer dia

 

La web de Labora ha rebut 47.200 sol·licituds per a les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la pandèmia dins del ‘Pla Resisteix’ en el primer dia del període habilitat per a inscriure’s, amb dades fins a les 18.55 hores, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

A les 13.30 hores, el nombre de sol·licituds rebudes ascendia a 44.000, segons ha ressaltat el secretari autonòmic d’Ocupació i director general de Labora, Enric Nomdedéu. Cap a les 18.55 hores, la xifra s’ha elevat fins a les 47.200. L’afluència de sol·licituds ha provocat que la web de la Generalitat caiguera pel matí de dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes, dotades amb 80 milions d’euros.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web en recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, perquè poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit d’este dijous només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

 

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores. En tot cas, l’Administració ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, si no estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.