9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

La Generalitat rep 47.200 sol·licituds per a les ajudes del ‘Pla Resisteix’ en el seu primer dia

 

La web de Labora ha rebut 47.200 sol·licituds per a les ajudes a autònoms i empreses més afectats per la pandèmia dins del ‘Pla Resisteix’ en el primer dia del període habilitat per a inscriure’s, amb dades fins a les 18.55 hores, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

A les 13.30 hores, el nombre de sol·licituds rebudes ascendia a 44.000, segons ha ressaltat el secretari autonòmic d’Ocupació i director general de Labora, Enric Nomdedéu. Cap a les 18.55 hores, la xifra s’ha elevat fins a les 47.200. L’afluència de sol·licituds ha provocat que la web de la Generalitat caiguera pel matí de dijous, a primera hora, coincidint amb l’obertura del període per a sol·licitar les ajudes, dotades amb 80 milions d’euros.

 

Cap a les 10.00 hores ha començat a restablir-se el servici. La primera web en recuperar-se ha sigut la de Labora, en la que es tramiten estes ajudes, perquè poguera absorbir tota la demanda de sol·licituds. Només en els primers 35 minuts s’han registrat més de 30.000 sol·licituds. Cal recordar que en tràmit d’este dijous només es dona cita i hora per a pujar la resta de la documentació.

 

La resta de webs de la Generalitat s’ha anat recuperant progressivament fins a les 11.00 hores. En tot cas, l’Administració ha volgut recordar que les ajudes no van per ordre de registre, si no estan pensades per a atorgar 600 fixos més 600 euros per treballador o 300 euros si estan a mitja jornada.

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.