Sanitat autoritza este cap de setmana les celebracions prèviament contractades

 

Actualització 06/11/2020 a les 17.10 hores. La Conselleria de Sanitat ha modificat la resolució publicada este divendres amb mesures adicionals extraordinaries en el territori valencià.

 

D’esta manera, es permitirà durant este cap de setmana les celebracions en les que es puga acreditar tindre prèviament concertats els servicis d’hostaleria i restauració. La mesura que limita estes celebracions, entra en vigor a les 00.00 hores del pròxim dilluns, 9 de novembre. 

 

D’altra banda, en les mesures relatives a esdeveniments i activitats multitudinàries s’ha introduït la definició d’esdeveniments multitudinaris, que especifica quins no tindran esta consideració i, per tant, quedaran fora de la norma.

 

Es tracta d’inclosos en la programació ordinària, habitual dels locals i establiments culturals i artístics com a teatres, cinemes, auditoris de música, centres culturals, sales de concerts, sales d’exposicions, sales de conferències i altres espais de naturalesa anàloga l’activitat ordinària de la qual siga cultural i que compten amb protocols suficients per al desenvolupament de la seua activitat. 

 

En relació als establiments i locals comercials minoristes i d’activitats de servicis professionals, l’aforament serà del 50%. I les mesures relatives a l’activitat física o esport no professional, ni federat, no afectaran els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana i al Campionat Autonòmic d’Esports Universitari.  
 

La Generalitat restringix a la mitat l’aforament en locals i limita terrasses i espais culturals al 50%

La Generalitat Valenciana ha restringit a un 50% l’aforament en locals comercials minoristes i interior d’espais de restauració i ha limitat l’aforament de terrasses i espais culturals al 50%.

 

D’esta forma ho ha confirmat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa celebrada este matí de divendre. A demés, s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), que es deixa sense efecte les restriccions en les localitats més afectades que es van decretar la setmana passada.

 

El text estarà en vigor des de la mitjanit d’este dissabte fins al 9 de desembre a les 23.59 hores, ha anunciat Ana Barceló junt al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

 

Limitació per sectors

  • Vetles i enterraments: màxim d’un terç de l’aforament, i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, siguen o no convivents i sempre que es garantisca la distància de seguretat.
  • Cerimònies i celebracions posteriors en hostaleria i restauració: màxim un terç de l’aforament i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, entre familiars i persones reunides, sempre que es garantisca la distància.
  • Activitats multitudinàries: no s’autoritzen.
  • Activitats festeres tradicionals: no es poden superar les 6 persones i en cap cas estaran obertes al públic.
  • Parcs infantils recreatius a l’aire lliure, castells inflables, tobogans i altres jocs infantils: neteja diària, aforament limitat al 50%, distància de seguretat de 1’5 metres excepte convivents o pertanyents al mateix grup. Les activitats grupals tindran un màxim de 6 participants.

 

Locals comercials

  • Establiments minoristes i d’activitats de serveis professionals que no formen part de centres i parcs comercials: aforament d’un 50%.
  • Mercats ambulants a l’aire lliure: aforament del 50%. Quan acabe l’activitat, es desinfectaran sòls i superfícies.
  • Centres comercials: aforament del 50% en cada local. No es permet romandre en les zones comunes. Tancades les zones recreatives com a parcs infantils.
  • Establiments d’hostaleria i restauració: se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, *karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe, així com la realització de *karaokes i actuacions esporàdiques o amateur de cant en establiments de restauració i hostaleria.
  • El consum a l’interior del local no podrà superar un terç de l’aforament, ni en terrasses el 50%. No es permeten els serveis tipus self-service o bufet, ni el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics alié als establiments d’hostaleria.
  • Hotels i allotjaments turístics: aforament d’un terç en zones comunes dels hotels i allotjaments turístics. Les persones pertanyents a diferents grups de convivència no podran pernoctar ni utilitzar simultàniament els serveis col·lectius.

 

Biblioteques, museus i cines

  • Biblioteques, museus, sales d’exposicions i zoològics: aforament del 50% per a les activitats.
  • Cinemes, teatres, auditoris, circs i espais tancats similars: 50% de l’aforament, es prohibeix menjar i beure a l’interior de les sales i les entrades han de ser numerades i els seients *preasignados, amb identificació de les persones que els ocupen. No es permeten els espectacles itinerants on públic i espectacle es mouen alhora.

 

Activitat deportiva no professional

  • Es podran fer activitats físiques en grups fins a un màxim de 30 persones en instal·lacions obertes, i un màxim de 20 en instal·lacions tancades, sense contacte físic, amb distància de seguretat i un terç de l’aforament.
  • Actes deportius en instal·lacions o en la via pública: sense públic.

Últimes notícies

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.

La maièutica ens fa falta

Maièutica és una veu que no pronunciem tots els...

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.