Sanitat autoritza este cap de setmana les celebracions prèviament contractades

 

Actualització 06/11/2020 a les 17.10 hores. La Conselleria de Sanitat ha modificat la resolució publicada este divendres amb mesures adicionals extraordinaries en el territori valencià.

 

D’esta manera, es permitirà durant este cap de setmana les celebracions en les que es puga acreditar tindre prèviament concertats els servicis d’hostaleria i restauració. La mesura que limita estes celebracions, entra en vigor a les 00.00 hores del pròxim dilluns, 9 de novembre. 

 

D’altra banda, en les mesures relatives a esdeveniments i activitats multitudinàries s’ha introduït la definició d’esdeveniments multitudinaris, que especifica quins no tindran esta consideració i, per tant, quedaran fora de la norma.

 

Es tracta d’inclosos en la programació ordinària, habitual dels locals i establiments culturals i artístics com a teatres, cinemes, auditoris de música, centres culturals, sales de concerts, sales d’exposicions, sales de conferències i altres espais de naturalesa anàloga l’activitat ordinària de la qual siga cultural i que compten amb protocols suficients per al desenvolupament de la seua activitat. 

 

En relació als establiments i locals comercials minoristes i d’activitats de servicis professionals, l’aforament serà del 50%. I les mesures relatives a l’activitat física o esport no professional, ni federat, no afectaran els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana i al Campionat Autonòmic d’Esports Universitari.  
 

La Generalitat restringix a la mitat l’aforament en locals i limita terrasses i espais culturals al 50%

La Generalitat Valenciana ha restringit a un 50% l’aforament en locals comercials minoristes i interior d’espais de restauració i ha limitat l’aforament de terrasses i espais culturals al 50%.

 

D’esta forma ho ha confirmat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa celebrada este matí de divendre. A demés, s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), que es deixa sense efecte les restriccions en les localitats més afectades que es van decretar la setmana passada.

 

El text estarà en vigor des de la mitjanit d’este dissabte fins al 9 de desembre a les 23.59 hores, ha anunciat Ana Barceló junt al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

 

Limitació per sectors

  • Vetles i enterraments: màxim d’un terç de l’aforament, i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, siguen o no convivents i sempre que es garantisca la distància de seguretat.
  • Cerimònies i celebracions posteriors en hostaleria i restauració: màxim un terç de l’aforament i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, entre familiars i persones reunides, sempre que es garantisca la distància.
  • Activitats multitudinàries: no s’autoritzen.
  • Activitats festeres tradicionals: no es poden superar les 6 persones i en cap cas estaran obertes al públic.
  • Parcs infantils recreatius a l’aire lliure, castells inflables, tobogans i altres jocs infantils: neteja diària, aforament limitat al 50%, distància de seguretat de 1’5 metres excepte convivents o pertanyents al mateix grup. Les activitats grupals tindran un màxim de 6 participants.

 

Locals comercials

  • Establiments minoristes i d’activitats de serveis professionals que no formen part de centres i parcs comercials: aforament d’un 50%.
  • Mercats ambulants a l’aire lliure: aforament del 50%. Quan acabe l’activitat, es desinfectaran sòls i superfícies.
  • Centres comercials: aforament del 50% en cada local. No es permet romandre en les zones comunes. Tancades les zones recreatives com a parcs infantils.
  • Establiments d’hostaleria i restauració: se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, *karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe, així com la realització de *karaokes i actuacions esporàdiques o amateur de cant en establiments de restauració i hostaleria.
  • El consum a l’interior del local no podrà superar un terç de l’aforament, ni en terrasses el 50%. No es permeten els serveis tipus self-service o bufet, ni el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics alié als establiments d’hostaleria.
  • Hotels i allotjaments turístics: aforament d’un terç en zones comunes dels hotels i allotjaments turístics. Les persones pertanyents a diferents grups de convivència no podran pernoctar ni utilitzar simultàniament els serveis col·lectius.

 

Biblioteques, museus i cines

  • Biblioteques, museus, sales d’exposicions i zoològics: aforament del 50% per a les activitats.
  • Cinemes, teatres, auditoris, circs i espais tancats similars: 50% de l’aforament, es prohibeix menjar i beure a l’interior de les sales i les entrades han de ser numerades i els seients *preasignados, amb identificació de les persones que els ocupen. No es permeten els espectacles itinerants on públic i espectacle es mouen alhora.

 

Activitat deportiva no professional

  • Es podran fer activitats físiques en grups fins a un màxim de 30 persones en instal·lacions obertes, i un màxim de 20 en instal·lacions tancades, sense contacte físic, amb distància de seguretat i un terç de l’aforament.
  • Actes deportius en instal·lacions o en la via pública: sense públic.

Últimes notícies

Dos Nobel demanen copiar el model de la NASA per a acostar la ciència al gran públic

Gary Ruvkun i Benjamín List reclamen aprendre de la NASA per a comunicar millor la biologia molecular i la química, i advertixen sobre els riscos de la IA i les xarxes socials.

Detingut un jove per extorquir a usuaris de webs de contactes amb amenaces econòmiques

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys acusat d'extorquir a usuaris de pàgines de contactes, als quals reclamava diners mitjançant amenaces i intimidacions.

Xàbia concedix la medalla de la ciutat a Gerson Andrés Rincón per la seua actuació heroica en un incendi

L'Ajuntament de Xàbia ha atorgat a títol pòstum la seua màxima distinció a Gerson Andrés Rincón Murillo, veí colombià que va morir en avisar porta a porta als seus veïns durant un incendi en el seu edifici al febrer de 2026.

Set detinguts per una xarxa que introduïa migrants en pasteres taxi entre Espanya i França

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desarticulat una xarxa internacional que introduïa migrants en pasteres taxi per les costes d'Alacant, Múrcia i Almeria, amb set detinguts a Espanya i França.

Les famílies exigixen explicacions per l’agressió policial a una docent enfront d’Educació

Les federacions de famílies de l'escola pública condemnen l'agressió policial patida per una professora durant una protesta enfront de la Conselleria d'Educació i reclamen una negociació ràpida per a tancar el curs amb garanties.

Quarta setmana de vaga del professorat valencià amb la negociació trencada i el front sindical dividit

La vaga indefinida del professorat valencià de la pública no universitària aconseguix la seua quarta setmana amb la taula de negociació trencada, dos blocs sindicals enfrontats i una creixent tensió per les càrregues policials.

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.