Sanitat autoritza este cap de setmana les celebracions prèviament contractades

 

Actualització 06/11/2020 a les 17.10 hores. La Conselleria de Sanitat ha modificat la resolució publicada este divendres amb mesures adicionals extraordinaries en el territori valencià.

 

D’esta manera, es permitirà durant este cap de setmana les celebracions en les que es puga acreditar tindre prèviament concertats els servicis d’hostaleria i restauració. La mesura que limita estes celebracions, entra en vigor a les 00.00 hores del pròxim dilluns, 9 de novembre. 

 

D’altra banda, en les mesures relatives a esdeveniments i activitats multitudinàries s’ha introduït la definició d’esdeveniments multitudinaris, que especifica quins no tindran esta consideració i, per tant, quedaran fora de la norma.

 

Es tracta d’inclosos en la programació ordinària, habitual dels locals i establiments culturals i artístics com a teatres, cinemes, auditoris de música, centres culturals, sales de concerts, sales d’exposicions, sales de conferències i altres espais de naturalesa anàloga l’activitat ordinària de la qual siga cultural i que compten amb protocols suficients per al desenvolupament de la seua activitat. 

 

En relació als establiments i locals comercials minoristes i d’activitats de servicis professionals, l’aforament serà del 50%. I les mesures relatives a l’activitat física o esport no professional, ni federat, no afectaran els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana i al Campionat Autonòmic d’Esports Universitari.  
 

La Generalitat restringix a la mitat l’aforament en locals i limita terrasses i espais culturals al 50%

La Generalitat Valenciana ha restringit a un 50% l’aforament en locals comercials minoristes i interior d’espais de restauració i ha limitat l’aforament de terrasses i espais culturals al 50%.

 

D’esta forma ho ha confirmat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa celebrada este matí de divendre. A demés, s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), que es deixa sense efecte les restriccions en les localitats més afectades que es van decretar la setmana passada.

 

El text estarà en vigor des de la mitjanit d’este dissabte fins al 9 de desembre a les 23.59 hores, ha anunciat Ana Barceló junt al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

 

Limitació per sectors

  • Vetles i enterraments: màxim d’un terç de l’aforament, i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, siguen o no convivents i sempre que es garantisca la distància de seguretat.
  • Cerimònies i celebracions posteriors en hostaleria i restauració: màxim un terç de l’aforament i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, entre familiars i persones reunides, sempre que es garantisca la distància.
  • Activitats multitudinàries: no s’autoritzen.
  • Activitats festeres tradicionals: no es poden superar les 6 persones i en cap cas estaran obertes al públic.
  • Parcs infantils recreatius a l’aire lliure, castells inflables, tobogans i altres jocs infantils: neteja diària, aforament limitat al 50%, distància de seguretat de 1’5 metres excepte convivents o pertanyents al mateix grup. Les activitats grupals tindran un màxim de 6 participants.

 

Locals comercials

  • Establiments minoristes i d’activitats de serveis professionals que no formen part de centres i parcs comercials: aforament d’un 50%.
  • Mercats ambulants a l’aire lliure: aforament del 50%. Quan acabe l’activitat, es desinfectaran sòls i superfícies.
  • Centres comercials: aforament del 50% en cada local. No es permet romandre en les zones comunes. Tancades les zones recreatives com a parcs infantils.
  • Establiments d’hostaleria i restauració: se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, *karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe, així com la realització de *karaokes i actuacions esporàdiques o amateur de cant en establiments de restauració i hostaleria.
  • El consum a l’interior del local no podrà superar un terç de l’aforament, ni en terrasses el 50%. No es permeten els serveis tipus self-service o bufet, ni el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics alié als establiments d’hostaleria.
  • Hotels i allotjaments turístics: aforament d’un terç en zones comunes dels hotels i allotjaments turístics. Les persones pertanyents a diferents grups de convivència no podran pernoctar ni utilitzar simultàniament els serveis col·lectius.

 

Biblioteques, museus i cines

  • Biblioteques, museus, sales d’exposicions i zoològics: aforament del 50% per a les activitats.
  • Cinemes, teatres, auditoris, circs i espais tancats similars: 50% de l’aforament, es prohibeix menjar i beure a l’interior de les sales i les entrades han de ser numerades i els seients *preasignados, amb identificació de les persones que els ocupen. No es permeten els espectacles itinerants on públic i espectacle es mouen alhora.

 

Activitat deportiva no professional

  • Es podran fer activitats físiques en grups fins a un màxim de 30 persones en instal·lacions obertes, i un màxim de 20 en instal·lacions tancades, sense contacte físic, amb distància de seguretat i un terç de l’aforament.
  • Actes deportius en instal·lacions o en la via pública: sense públic.

Últimes notícies

Multa segura si circules amb patinet sense registrar per València a finals de juny

La Policia Local de València farà entre el 22 i el 28 de juny una campanya intensiva per a comprovar que tots els vehicles de mobilitat personal estan inscrits en el registre municipal obligatori.

La nova campanya d’estiu blinda La Devesa del Saler contra els incendis forestals

L’Ajuntament de València ha activat el dispositiu especial d’estiu a La Devesa del Saler, amb més bombers, patrulles mixtes i 11 canons SIDEINFO que es posaran en marxa en dies d’alerta màxima.

El gran somni d’un neuròleg valencià: arribar a curar l’Alzheimer

El neuròleg José Miguel Laínez, reconegut com a Membre d’Honor per la SEN, destaca els avanços que estan transformant el tractament de malalties com l’Alzheimer, el Parkinson o la migraña i alerta sobre la importància de cuidar el cervell i de la falta de neuròlegs.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i pols en suspensió

Este dissabte l oratge a la Comunitat Valenciana vindrà marcat per cels poc nuvolosos, pols en suspensió i temperatures en ascens, sobretot pel que fa a les mínimes. El vent bufarà del nord-est en la costa i fluix i variable en l interior, i la calor continuarà augmentant diumenge.

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.