13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Sanitat autoritza este cap de setmana les celebracions prèviament contractades

 

Actualització 06/11/2020 a les 17.10 hores. La Conselleria de Sanitat ha modificat la resolució publicada este divendres amb mesures adicionals extraordinaries en el territori valencià.

 

D’esta manera, es permitirà durant este cap de setmana les celebracions en les que es puga acreditar tindre prèviament concertats els servicis d’hostaleria i restauració. La mesura que limita estes celebracions, entra en vigor a les 00.00 hores del pròxim dilluns, 9 de novembre. 

 

D’altra banda, en les mesures relatives a esdeveniments i activitats multitudinàries s’ha introduït la definició d’esdeveniments multitudinaris, que especifica quins no tindran esta consideració i, per tant, quedaran fora de la norma.

 

Es tracta d’inclosos en la programació ordinària, habitual dels locals i establiments culturals i artístics com a teatres, cinemes, auditoris de música, centres culturals, sales de concerts, sales d’exposicions, sales de conferències i altres espais de naturalesa anàloga l’activitat ordinària de la qual siga cultural i que compten amb protocols suficients per al desenvolupament de la seua activitat. 

 

En relació als establiments i locals comercials minoristes i d’activitats de servicis professionals, l’aforament serà del 50%. I les mesures relatives a l’activitat física o esport no professional, ni federat, no afectaran els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana i al Campionat Autonòmic d’Esports Universitari.  
 

La Generalitat restringix a la mitat l’aforament en locals i limita terrasses i espais culturals al 50%

La Generalitat Valenciana ha restringit a un 50% l’aforament en locals comercials minoristes i interior d’espais de restauració i ha limitat l’aforament de terrasses i espais culturals al 50%.

 

D’esta forma ho ha confirmat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa celebrada este matí de divendre. A demés, s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), que es deixa sense efecte les restriccions en les localitats més afectades que es van decretar la setmana passada.

 

El text estarà en vigor des de la mitjanit d’este dissabte fins al 9 de desembre a les 23.59 hores, ha anunciat Ana Barceló junt al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

 

Limitació per sectors

  • Vetles i enterraments: màxim d’un terç de l’aforament, i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, siguen o no convivents i sempre que es garantisca la distància de seguretat.
  • Cerimònies i celebracions posteriors en hostaleria i restauració: màxim un terç de l’aforament i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, entre familiars i persones reunides, sempre que es garantisca la distància.
  • Activitats multitudinàries: no s’autoritzen.
  • Activitats festeres tradicionals: no es poden superar les 6 persones i en cap cas estaran obertes al públic.
  • Parcs infantils recreatius a l’aire lliure, castells inflables, tobogans i altres jocs infantils: neteja diària, aforament limitat al 50%, distància de seguretat de 1’5 metres excepte convivents o pertanyents al mateix grup. Les activitats grupals tindran un màxim de 6 participants.

 

Locals comercials

  • Establiments minoristes i d’activitats de serveis professionals que no formen part de centres i parcs comercials: aforament d’un 50%.
  • Mercats ambulants a l’aire lliure: aforament del 50%. Quan acabe l’activitat, es desinfectaran sòls i superfícies.
  • Centres comercials: aforament del 50% en cada local. No es permet romandre en les zones comunes. Tancades les zones recreatives com a parcs infantils.
  • Establiments d’hostaleria i restauració: se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, *karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe, així com la realització de *karaokes i actuacions esporàdiques o amateur de cant en establiments de restauració i hostaleria.
  • El consum a l’interior del local no podrà superar un terç de l’aforament, ni en terrasses el 50%. No es permeten els serveis tipus self-service o bufet, ni el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics alié als establiments d’hostaleria.
  • Hotels i allotjaments turístics: aforament d’un terç en zones comunes dels hotels i allotjaments turístics. Les persones pertanyents a diferents grups de convivència no podran pernoctar ni utilitzar simultàniament els serveis col·lectius.

 

Biblioteques, museus i cines

  • Biblioteques, museus, sales d’exposicions i zoològics: aforament del 50% per a les activitats.
  • Cinemes, teatres, auditoris, circs i espais tancats similars: 50% de l’aforament, es prohibeix menjar i beure a l’interior de les sales i les entrades han de ser numerades i els seients *preasignados, amb identificació de les persones que els ocupen. No es permeten els espectacles itinerants on públic i espectacle es mouen alhora.

 

Activitat deportiva no professional

  • Es podran fer activitats físiques en grups fins a un màxim de 30 persones en instal·lacions obertes, i un màxim de 20 en instal·lacions tancades, sense contacte físic, amb distància de seguretat i un terç de l’aforament.
  • Actes deportius en instal·lacions o en la via pública: sense públic.

Últimes notícies

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.