Sanitat autoritza este cap de setmana les celebracions prèviament contractades

 

Actualització 06/11/2020 a les 17.10 hores. La Conselleria de Sanitat ha modificat la resolució publicada este divendres amb mesures adicionals extraordinaries en el territori valencià.

 

D’esta manera, es permitirà durant este cap de setmana les celebracions en les que es puga acreditar tindre prèviament concertats els servicis d’hostaleria i restauració. La mesura que limita estes celebracions, entra en vigor a les 00.00 hores del pròxim dilluns, 9 de novembre. 

Anuncios

 

D’altra banda, en les mesures relatives a esdeveniments i activitats multitudinàries s’ha introduït la definició d’esdeveniments multitudinaris, que especifica quins no tindran esta consideració i, per tant, quedaran fora de la norma.

 

Es tracta d’inclosos en la programació ordinària, habitual dels locals i establiments culturals i artístics com a teatres, cinemes, auditoris de música, centres culturals, sales de concerts, sales d’exposicions, sales de conferències i altres espais de naturalesa anàloga l’activitat ordinària de la qual siga cultural i que compten amb protocols suficients per al desenvolupament de la seua activitat. 

 

En relació als establiments i locals comercials minoristes i d’activitats de servicis professionals, l’aforament serà del 50%. I les mesures relatives a l’activitat física o esport no professional, ni federat, no afectaran els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana i al Campionat Autonòmic d’Esports Universitari.  
 

La Generalitat restringix a la mitat l’aforament en locals i limita terrasses i espais culturals al 50%

La Generalitat Valenciana ha restringit a un 50% l’aforament en locals comercials minoristes i interior d’espais de restauració i ha limitat l’aforament de terrasses i espais culturals al 50%.

 

D’esta forma ho ha confirmat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa celebrada este matí de divendre. A demés, s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), que es deixa sense efecte les restriccions en les localitats més afectades que es van decretar la setmana passada.

 

El text estarà en vigor des de la mitjanit d’este dissabte fins al 9 de desembre a les 23.59 hores, ha anunciat Ana Barceló junt al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

 

Limitació per sectors

  • Vetles i enterraments: màxim d’un terç de l’aforament, i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, siguen o no convivents i sempre que es garantisca la distància de seguretat.
  • Cerimònies i celebracions posteriors en hostaleria i restauració: màxim un terç de l’aforament i de 25 persones a l’aire lliure i de 15 en espais tancats, entre familiars i persones reunides, sempre que es garantisca la distància.
  • Activitats multitudinàries: no s’autoritzen.
  • Activitats festeres tradicionals: no es poden superar les 6 persones i en cap cas estaran obertes al públic.
  • Parcs infantils recreatius a l’aire lliure, castells inflables, tobogans i altres jocs infantils: neteja diària, aforament limitat al 50%, distància de seguretat de 1’5 metres excepte convivents o pertanyents al mateix grup. Les activitats grupals tindran un màxim de 6 participants.

 

Locals comercials

  • Establiments minoristes i d’activitats de serveis professionals que no formen part de centres i parcs comercials: aforament d’un 50%.
  • Mercats ambulants a l’aire lliure: aforament del 50%. Quan acabe l’activitat, es desinfectaran sòls i superfícies.
  • Centres comercials: aforament del 50% en cada local. No es permet romandre en les zones comunes. Tancades les zones recreatives com a parcs infantils.
  • Establiments d’hostaleria i restauració: se suspén l’activitat de discoteques, sales de ball, *karaoke i bars de copes amb i sense actuacions musicals en directe, així com la realització de *karaokes i actuacions esporàdiques o amateur de cant en establiments de restauració i hostaleria.
  • El consum a l’interior del local no podrà superar un terç de l’aforament, ni en terrasses el 50%. No es permeten els serveis tipus self-service o bufet, ni el consum col·lectiu o en grup, de begudes al carrer o en espais públics alié als establiments d’hostaleria.
  • Hotels i allotjaments turístics: aforament d’un terç en zones comunes dels hotels i allotjaments turístics. Les persones pertanyents a diferents grups de convivència no podran pernoctar ni utilitzar simultàniament els serveis col·lectius.

 

Biblioteques, museus i cines

  • Biblioteques, museus, sales d’exposicions i zoològics: aforament del 50% per a les activitats.
  • Cinemes, teatres, auditoris, circs i espais tancats similars: 50% de l’aforament, es prohibeix menjar i beure a l’interior de les sales i les entrades han de ser numerades i els seients *preasignados, amb identificació de les persones que els ocupen. No es permeten els espectacles itinerants on públic i espectacle es mouen alhora.

 

Activitat deportiva no professional

  • Es podran fer activitats físiques en grups fins a un màxim de 30 persones en instal·lacions obertes, i un màxim de 20 en instal·lacions tancades, sense contacte físic, amb distància de seguretat i un terç de l’aforament.
  • Actes deportius en instal·lacions o en la via pública: sense públic.
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.