La Generalitat Valenciana no es planteja «tancaments totals» però sí de «locals o zones determinades»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que el territori valencià «no es planteja tancaments totals» a causa de la pandèmia del coronavirus, però sí ha admés la possibilitat de «tancaments de locals o en zones determinades».

 

D’esta manera s’ha expressat el president este diumenge en Morella, a on ha assistit a un acte en homenatge a les víctimes del Covid-19 (més de 20 en esta localitat, a on hi va haver un brot en una residència d’ancians), i en el que ha anunciat que es farà un homenatge a nivell autonòmic «cap al 9 d’Octubre».

 

Respecte als possibles tancaments d’espais, Puig ha destacat que «no és una qüestió de blancs o negres» i ha apuntat que «en estos moments, els contagis es produïxen en espais de màxima confiança a on es baixen els braços» i ha apuntat a les reunions de familiars, celebracions o espais d’oci.

 

«Es tracta de fomentar la màxima responsabilitat de cada un, també la dels empresaris dels llocs d’oci. La majoria ho està fent, cal complir les normes», ha indicat el president, que ha destacat l’operatiu de seguretat implantat este cap de setmana.

 

Puig també s’ha referit als jóvens, dels qui ha dit que «són la solució». «No coincidisc amb les persones que els estan mirant com si foren el problema», ha dit, i ha apostat per «una aliança efectiva amb els jóvens en diferents àmbits per a que ells siguen els que ajuden a véncer la pandèmia».

 

Espera conseguir l’acord institucional

En esta línia, el líder de l’executiu valencià ha considerat que la Comunitat Valenciana «necessita unió davant la pandèmia, la reconstrucció i la reactivació econòmica», pel que espera conseguir «un acord institucional entre ajuntaments i diputacions» per a «treballar tots junts en la reactivació».

 

«Hi ha més coses que ens unixen que ens separen, hi ha una esperança en el futur de la Comunitat Valenciana i, davant d’això, ningú pot posar-se de perfil i estar al marge. Crec que hi ha espai per a l’acord i treballarem fins a l’últim moment», ha indicat.

 

Puig també ha recordat que «mentres no se supere la pandèmia, estarem en esta situació»: «El primer és donar cobertura sanitària i intentar acabar com més prompte millor amb la pandèmia». Igualment, ha indicat que «cal conviure amb estos brots» i que «la reactivació és fonamental» per a una economia que està «baix mínims». Per això, ha avisat que «la tardor pot ser molt complicada».

 

«No pot haver-hi una contradicció entre sanitat i economia, és tot una mateixa cosa: hem de véncer la pandèmia per al renaixement econòmic. Ara hem de conviure amb esta situació difícil, pot haver-hi passos arrere i passos avant, però han de ser operacions quirúrgiques sense demonitzar a cap sector econòmic, que han de complir totes les mesures que s’han implantat», ha dit.

Últimes notícies

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.

A presó el líder d’un grup criminal de tràfic de drogues desarticulat a Elx

La Policia Nacional ha desarticulat a Elx un grup criminal de tràfic de drogues al menudeig amb set detinguts. El suposat cap del entramat ha ingressat a presó per orde judicial.

Un veí de Burjassot i una dona d’Alcora, ferits en l’últim encierro dels Sanfermines

L’últim encierro dels Sanfermines deixa dos corredors cornejats i diversos ferits, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora.

Ferits un home de Burjassot i una dona d’Alcora en l’últim encierro dels Sanfermins

L’últim encierro dels Sanfermins ha deixat deu atesos a l’Hospital Universitario de Navarra, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora, a més de dos corredors cornejats amb pronòstic reservat.

La compravenda de vivendes baixa un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana i supera la caiguda estatal

La compravenda de vivendes ha baixat un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana, fins a 8.669 operacions, una caiguda superior al 7,3 % registrat a Espanya. Tot i això, respecte d’abril les operacions han repuntat un 6 % i el sector suma un descens acumulat del 3,4 % en l’any.