La Generalitat Valenciana no es planteja «tancaments totals» però sí de «locals o zones determinades»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que el territori valencià «no es planteja tancaments totals» a causa de la pandèmia del coronavirus, però sí ha admés la possibilitat de «tancaments de locals o en zones determinades».

 

D’esta manera s’ha expressat el president este diumenge en Morella, a on ha assistit a un acte en homenatge a les víctimes del Covid-19 (més de 20 en esta localitat, a on hi va haver un brot en una residència d’ancians), i en el que ha anunciat que es farà un homenatge a nivell autonòmic «cap al 9 d’Octubre».

 

Respecte als possibles tancaments d’espais, Puig ha destacat que «no és una qüestió de blancs o negres» i ha apuntat que «en estos moments, els contagis es produïxen en espais de màxima confiança a on es baixen els braços» i ha apuntat a les reunions de familiars, celebracions o espais d’oci.

 

«Es tracta de fomentar la màxima responsabilitat de cada un, també la dels empresaris dels llocs d’oci. La majoria ho està fent, cal complir les normes», ha indicat el president, que ha destacat l’operatiu de seguretat implantat este cap de setmana.

 

Puig també s’ha referit als jóvens, dels qui ha dit que «són la solució». «No coincidisc amb les persones que els estan mirant com si foren el problema», ha dit, i ha apostat per «una aliança efectiva amb els jóvens en diferents àmbits per a que ells siguen els que ajuden a véncer la pandèmia».

 

Espera conseguir l’acord institucional

En esta línia, el líder de l’executiu valencià ha considerat que la Comunitat Valenciana «necessita unió davant la pandèmia, la reconstrucció i la reactivació econòmica», pel que espera conseguir «un acord institucional entre ajuntaments i diputacions» per a «treballar tots junts en la reactivació».

 

«Hi ha més coses que ens unixen que ens separen, hi ha una esperança en el futur de la Comunitat Valenciana i, davant d’això, ningú pot posar-se de perfil i estar al marge. Crec que hi ha espai per a l’acord i treballarem fins a l’últim moment», ha indicat.

 

Puig també ha recordat que «mentres no se supere la pandèmia, estarem en esta situació»: «El primer és donar cobertura sanitària i intentar acabar com més prompte millor amb la pandèmia». Igualment, ha indicat que «cal conviure amb estos brots» i que «la reactivació és fonamental» per a una economia que està «baix mínims». Per això, ha avisat que «la tardor pot ser molt complicada».

 

«No pot haver-hi una contradicció entre sanitat i economia, és tot una mateixa cosa: hem de véncer la pandèmia per al renaixement econòmic. Ara hem de conviure amb esta situació difícil, pot haver-hi passos arrere i passos avant, però han de ser operacions quirúrgiques sense demonitzar a cap sector econòmic, que han de complir totes les mesures que s’han implantat», ha dit.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.