14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La Generalitat Valenciana no es planteja «tancaments totals» però sí de «locals o zones determinades»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que el territori valencià «no es planteja tancaments totals» a causa de la pandèmia del coronavirus, però sí ha admés la possibilitat de «tancaments de locals o en zones determinades».

 

D’esta manera s’ha expressat el president este diumenge en Morella, a on ha assistit a un acte en homenatge a les víctimes del Covid-19 (més de 20 en esta localitat, a on hi va haver un brot en una residència d’ancians), i en el que ha anunciat que es farà un homenatge a nivell autonòmic «cap al 9 d’Octubre».

 

Respecte als possibles tancaments d’espais, Puig ha destacat que «no és una qüestió de blancs o negres» i ha apuntat que «en estos moments, els contagis es produïxen en espais de màxima confiança a on es baixen els braços» i ha apuntat a les reunions de familiars, celebracions o espais d’oci.

 

«Es tracta de fomentar la màxima responsabilitat de cada un, també la dels empresaris dels llocs d’oci. La majoria ho està fent, cal complir les normes», ha indicat el president, que ha destacat l’operatiu de seguretat implantat este cap de setmana.

 

Puig també s’ha referit als jóvens, dels qui ha dit que «són la solució». «No coincidisc amb les persones que els estan mirant com si foren el problema», ha dit, i ha apostat per «una aliança efectiva amb els jóvens en diferents àmbits per a que ells siguen els que ajuden a véncer la pandèmia».

 

Espera conseguir l’acord institucional

En esta línia, el líder de l’executiu valencià ha considerat que la Comunitat Valenciana «necessita unió davant la pandèmia, la reconstrucció i la reactivació econòmica», pel que espera conseguir «un acord institucional entre ajuntaments i diputacions» per a «treballar tots junts en la reactivació».

 

«Hi ha més coses que ens unixen que ens separen, hi ha una esperança en el futur de la Comunitat Valenciana i, davant d’això, ningú pot posar-se de perfil i estar al marge. Crec que hi ha espai per a l’acord i treballarem fins a l’últim moment», ha indicat.

 

Puig també ha recordat que «mentres no se supere la pandèmia, estarem en esta situació»: «El primer és donar cobertura sanitària i intentar acabar com més prompte millor amb la pandèmia». Igualment, ha indicat que «cal conviure amb estos brots» i que «la reactivació és fonamental» per a una economia que està «baix mínims». Per això, ha avisat que «la tardor pot ser molt complicada».

 

«No pot haver-hi una contradicció entre sanitat i economia, és tot una mateixa cosa: hem de véncer la pandèmia per al renaixement econòmic. Ara hem de conviure amb esta situació difícil, pot haver-hi passos arrere i passos avant, però han de ser operacions quirúrgiques sense demonitzar a cap sector econòmic, que han de complir totes les mesures que s’han implantat», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.