La Generalitat Valenciana no es planteja «tancaments totals» però sí de «locals o zones determinades»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que el territori valencià «no es planteja tancaments totals» a causa de la pandèmia del coronavirus, però sí ha admés la possibilitat de «tancaments de locals o en zones determinades».

 

D’esta manera s’ha expressat el president este diumenge en Morella, a on ha assistit a un acte en homenatge a les víctimes del Covid-19 (més de 20 en esta localitat, a on hi va haver un brot en una residència d’ancians), i en el que ha anunciat que es farà un homenatge a nivell autonòmic «cap al 9 d’Octubre».

 

Respecte als possibles tancaments d’espais, Puig ha destacat que «no és una qüestió de blancs o negres» i ha apuntat que «en estos moments, els contagis es produïxen en espais de màxima confiança a on es baixen els braços» i ha apuntat a les reunions de familiars, celebracions o espais d’oci.

 

«Es tracta de fomentar la màxima responsabilitat de cada un, també la dels empresaris dels llocs d’oci. La majoria ho està fent, cal complir les normes», ha indicat el president, que ha destacat l’operatiu de seguretat implantat este cap de setmana.

 

Puig també s’ha referit als jóvens, dels qui ha dit que «són la solució». «No coincidisc amb les persones que els estan mirant com si foren el problema», ha dit, i ha apostat per «una aliança efectiva amb els jóvens en diferents àmbits per a que ells siguen els que ajuden a véncer la pandèmia».

 

Espera conseguir l’acord institucional

En esta línia, el líder de l’executiu valencià ha considerat que la Comunitat Valenciana «necessita unió davant la pandèmia, la reconstrucció i la reactivació econòmica», pel que espera conseguir «un acord institucional entre ajuntaments i diputacions» per a «treballar tots junts en la reactivació».

 

«Hi ha més coses que ens unixen que ens separen, hi ha una esperança en el futur de la Comunitat Valenciana i, davant d’això, ningú pot posar-se de perfil i estar al marge. Crec que hi ha espai per a l’acord i treballarem fins a l’últim moment», ha indicat.

 

Puig també ha recordat que «mentres no se supere la pandèmia, estarem en esta situació»: «El primer és donar cobertura sanitària i intentar acabar com més prompte millor amb la pandèmia». Igualment, ha indicat que «cal conviure amb estos brots» i que «la reactivació és fonamental» per a una economia que està «baix mínims». Per això, ha avisat que «la tardor pot ser molt complicada».

 

«No pot haver-hi una contradicció entre sanitat i economia, és tot una mateixa cosa: hem de véncer la pandèmia per al renaixement econòmic. Ara hem de conviure amb esta situació difícil, pot haver-hi passos arrere i passos avant, però han de ser operacions quirúrgiques sense demonitzar a cap sector econòmic, que han de complir totes les mesures que s’han implantat», ha dit.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.