La Generalitat Valenciana no es planteja «tancaments totals» però sí de «locals o zones determinades»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que el territori valencià «no es planteja tancaments totals» a causa de la pandèmia del coronavirus, però sí ha admés la possibilitat de «tancaments de locals o en zones determinades».

 

D’esta manera s’ha expressat el president este diumenge en Morella, a on ha assistit a un acte en homenatge a les víctimes del Covid-19 (més de 20 en esta localitat, a on hi va haver un brot en una residència d’ancians), i en el que ha anunciat que es farà un homenatge a nivell autonòmic «cap al 9 d’Octubre».

 

Respecte als possibles tancaments d’espais, Puig ha destacat que «no és una qüestió de blancs o negres» i ha apuntat que «en estos moments, els contagis es produïxen en espais de màxima confiança a on es baixen els braços» i ha apuntat a les reunions de familiars, celebracions o espais d’oci.

 

«Es tracta de fomentar la màxima responsabilitat de cada un, també la dels empresaris dels llocs d’oci. La majoria ho està fent, cal complir les normes», ha indicat el president, que ha destacat l’operatiu de seguretat implantat este cap de setmana.

 

Puig també s’ha referit als jóvens, dels qui ha dit que «són la solució». «No coincidisc amb les persones que els estan mirant com si foren el problema», ha dit, i ha apostat per «una aliança efectiva amb els jóvens en diferents àmbits per a que ells siguen els que ajuden a véncer la pandèmia».

 

Espera conseguir l’acord institucional

En esta línia, el líder de l’executiu valencià ha considerat que la Comunitat Valenciana «necessita unió davant la pandèmia, la reconstrucció i la reactivació econòmica», pel que espera conseguir «un acord institucional entre ajuntaments i diputacions» per a «treballar tots junts en la reactivació».

 

«Hi ha més coses que ens unixen que ens separen, hi ha una esperança en el futur de la Comunitat Valenciana i, davant d’això, ningú pot posar-se de perfil i estar al marge. Crec que hi ha espai per a l’acord i treballarem fins a l’últim moment», ha indicat.

 

Puig també ha recordat que «mentres no se supere la pandèmia, estarem en esta situació»: «El primer és donar cobertura sanitària i intentar acabar com més prompte millor amb la pandèmia». Igualment, ha indicat que «cal conviure amb estos brots» i que «la reactivació és fonamental» per a una economia que està «baix mínims». Per això, ha avisat que «la tardor pot ser molt complicada».

 

«No pot haver-hi una contradicció entre sanitat i economia, és tot una mateixa cosa: hem de véncer la pandèmia per al renaixement econòmic. Ara hem de conviure amb esta situació difícil, pot haver-hi passos arrere i passos avant, però han de ser operacions quirúrgiques sense demonitzar a cap sector econòmic, que han de complir totes les mesures que s’han implantat», ha dit.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.