Només un genotip de coronavirus va generar el 60% dels casos en la primera setmana de març

 

Un sol genotip del coronavirus va generar el 60% dels casos la primera setmana de març, segons un informe que mostra el mapa de la diversitat genòmica del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, durant els primers tres mesos de l’epidèmia, de febrer a abril.

 

La investigació del consorci SeqCovid-Spain, liderat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha recollit mostres del genoma del virus de trenta hospitals de tota Espanya i ha identificat el genotip que va generar el 30% de tots els casos seqüenciats i va arribar a representar un 60% a principi de març.

 

L’estudi ha observat que la diversitat genòmica del coronavirus en Espanya és única en Europa, i més pròxima als genotips del virus circulants en Àsia entre finals de 2019 i principis de 2020, segons en un comunicat de CSIC. Este fet concorda amb la introducció primerenca del virus al país, sobretot a partir de la segona mitat de febrer, i amb una expansió molt veloç a tot el territori nacional a final de mes.

 

El treball del consorci està liderat per l’investigador del CSIC Iñaki Comas, de l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), i la viròloga Mireia Coscolla, de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) del CSIC i la Universitat de València. Al costat d’ells està Fernando González Candelas, responsable de la Unitat Mixta d’Investigació en Infecció i Salut Pública de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.

Unai Elgezabal s’acomiada del Llevant i reconeix que no esperava eixir tan prompte

El defensa basc Unai Elgezabal ha anunciat la seua marxa del Llevant UD amb un emotiu missatge en xarxes socials i ha admés que no esperava abandonar el club tan prompte, després de dos temporades i 54 partits.

Juan Foyth torna als terrenys de joc després de sis mesos lesionat

El defensa internacional argentí del Villarreal ha reaparegut en un amistós davant el Levante a la Ciutat Esportiva, després de mig any fora per una ruptura del tendó d'Aquil·les.

Una nova nit tòrrida deixa mínimes de fins a 26 graus al litoral valencià

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb 26,1 graus a Miramar i 25 graus en les tres capitals, i Castelló ha assolit el seu màxim històric de nits tòrrides a aquestes altures d’agost.

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.
FILMOTECA D'ESTIU