Només un genotip de coronavirus va generar el 60% dels casos en la primera setmana de març

 

Un sol genotip del coronavirus va generar el 60% dels casos la primera setmana de març, segons un informe que mostra el mapa de la diversitat genòmica del SARS-CoV-2, causant del Covid-19, durant els primers tres mesos de l’epidèmia, de febrer a abril.

 

La investigació del consorci SeqCovid-Spain, liderat pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha recollit mostres del genoma del virus de trenta hospitals de tota Espanya i ha identificat el genotip que va generar el 30% de tots els casos seqüenciats i va arribar a representar un 60% a principi de març.

 

L’estudi ha observat que la diversitat genòmica del coronavirus en Espanya és única en Europa, i més pròxima als genotips del virus circulants en Àsia entre finals de 2019 i principis de 2020, segons en un comunicat de CSIC. Este fet concorda amb la introducció primerenca del virus al país, sobretot a partir de la segona mitat de febrer, i amb una expansió molt veloç a tot el territori nacional a final de mes.

 

El treball del consorci està liderat per l’investigador del CSIC Iñaki Comas, de l’Institut de Biomedicina de València (IBV-CSIC), i la viròloga Mireia Coscolla, de l’Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) del CSIC i la Universitat de València. Al costat d’ells està Fernando González Candelas, responsable de la Unitat Mixta d’Investigació en Infecció i Salut Pública de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.

Agost de 2026 bat tots els rècords de calor a la Comunitat Valenciana

Agost de 2026 ha sigut el més calorós registrat a la Comunitat Valenciana, amb una anomalia tèrmica de 2,1 graus i nits sufocants. Les pluges han sigut globalment normals, però molt irregulars i amb reventons que han deixat ratxes de vent de més de 100 km/h.

El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha afirmat que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi migratòria de Ceuta i ha exigit la convocatòria d’eleccions generals. També ha defensat les mobilitzacions multitudinàries en diverses ciutats i ha remarcat que la Comunitat Valenciana no ha rebut cap proposta per a l’acollida de menors no acompanyats.

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.