La germana del rei emèrit, Pilar, confirma que patix càncer

Imagen de Doña Pilar de Borbón

La infanta Pilar de Borbó, germana del rei emèrit, té càncer | València Diari

 

ACTUALITZACIÓ 29/05/2019 11.00 hores: 

La infanta Pilar, germana del rei emèrit Joan Carles I, ha confirmat este dimecres que patix càncer, després que la notícia eixira a la llum a principis de setmana. «He sigut operada d’un càncer de còlon i estic divinament», ha assegurat.  Pilar també ha volgut pronunciar-se sobre l’anunci de la retirada de la vida pública de Joan Carles I, prevista per al pròxim 2 de juny. «Jo no he parlat amb ell, no sé res d’açò», ha explicat. 

 

La infanta Pilar, una vida activa

Encara no es coneixen més detalls concrets sobre l’estat de salut de la infanta Pilar de Borbó, tot i que els rumors apunten a què el càncer li hauria afectat la zona intestinal. Segons han informat fonts familiars, la filla dels comtes de Barcelona es troba «raonablement bé» i que «el tractament de quimioteràpia que rep no li impedix fer vida social i familiar, o inclús viatges».

 

Doña Pilar de Borbón junto a su hermano

La infanta Pilar de Borbó amb el seu germà, el rei emèrit Joan Carles | València Diari

 

La germana del rei Joan Carles farà 83 anys d’ací a uns mesos i continua tan activa com sempre, sent habitual vore-la viatjant per tot el món. Ara, la infanta Pilar està en Portugal, on visita a uns amics que va fer en Estoril durant l’exili dels seus pares. Este és el primer viatge que fa després de ser intervinguda el passat mes de febrer, quan la van operar d’una obstrucció intestinal i va estar hospitalitzada vint dies en la clínica Ruber Internacional.

 

Tot i que durant este mes de maig s’ha pogut vore a la infanta Pilar públicament, en els últims dies ha patit diversos disgustos que podrien estar perjudicant la seua recuperació, com els problemes de salut del seu germà, el rei emèrit Joan Carles, i la separació d’un dels seus fills, Joan, que es va casar l’any 2014 amb la nord-americana Winston Holmes Carney, amb qui té un fill de sis anys, però que ara han posat punt final a la seua relació per incompatibilitat de caràcters. Ara, l’únic dels seus cinc fills que continua casat és Bruno Gómez Acebo.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.