La germana del rei emèrit, Pilar, confirma que patix càncer

Imagen de Doña Pilar de Borbón

La infanta Pilar de Borbó, germana del rei emèrit, té càncer | València Diari

 

ACTUALITZACIÓ 29/05/2019 11.00 hores: 

La infanta Pilar, germana del rei emèrit Joan Carles I, ha confirmat este dimecres que patix càncer, després que la notícia eixira a la llum a principis de setmana. «He sigut operada d’un càncer de còlon i estic divinament», ha assegurat.  Pilar també ha volgut pronunciar-se sobre l’anunci de la retirada de la vida pública de Joan Carles I, prevista per al pròxim 2 de juny. «Jo no he parlat amb ell, no sé res d’açò», ha explicat. 

 

La infanta Pilar, una vida activa

Encara no es coneixen més detalls concrets sobre l’estat de salut de la infanta Pilar de Borbó, tot i que els rumors apunten a què el càncer li hauria afectat la zona intestinal. Segons han informat fonts familiars, la filla dels comtes de Barcelona es troba «raonablement bé» i que «el tractament de quimioteràpia que rep no li impedix fer vida social i familiar, o inclús viatges».

 

Doña Pilar de Borbón junto a su hermano

La infanta Pilar de Borbó amb el seu germà, el rei emèrit Joan Carles | València Diari

 

La germana del rei Joan Carles farà 83 anys d’ací a uns mesos i continua tan activa com sempre, sent habitual vore-la viatjant per tot el món. Ara, la infanta Pilar està en Portugal, on visita a uns amics que va fer en Estoril durant l’exili dels seus pares. Este és el primer viatge que fa després de ser intervinguda el passat mes de febrer, quan la van operar d’una obstrucció intestinal i va estar hospitalitzada vint dies en la clínica Ruber Internacional.

 

Tot i que durant este mes de maig s’ha pogut vore a la infanta Pilar públicament, en els últims dies ha patit diversos disgustos que podrien estar perjudicant la seua recuperació, com els problemes de salut del seu germà, el rei emèrit Joan Carles, i la separació d’un dels seus fills, Joan, que es va casar l’any 2014 amb la nord-americana Winston Holmes Carney, amb qui té un fill de sis anys, però que ara han posat punt final a la seua relació per incompatibilitat de caràcters. Ara, l’únic dels seus cinc fills que continua casat és Bruno Gómez Acebo.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.