Els gimnasos del territori valencià confien en obrir les seues portes dilluns que ve

 

Este dimarts, 9 de març, alguns representants del sector de l’activitat física i de la Generalitat han mantingut una nova reunió sobre les restriccions contra el coronavirus, després de la qual el delegat de la Federació d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives, Juan Carlos Gómez-Pantoja, s’ha mostrat molt optimista amb què les instal·lacions esportives i els gimnasos puguen obrir dilluns que ve.

 

Gómez-Pantoja ha indicat que, durant esta reunió de treball, els responsables de l’administració s’han mostrat molt receptius amb les peticions d’obertura del sector. «Amb les dades actuals de la Comunitat Valenciana, considerem una desproporció mantindre els centres esportius tancats», ha subratllat.

 

«Som optimistes i esperem que dilluns que ve puguem obrir les nostres instal·lacions, això sí, amb restriccions d’aforament i alguna limitació», ha expressat Gómez-Pantoja al final de la reunió.

 

El territori valencià, l’única comunitat amb els gimnasos tancats

La patronal ha mostrat a l’administració una taula amb les restriccions en vigor en cada comunitat respecte als centres esportius i han insistit que el territori valencià és l’únic que els manté tancats.

 

«Els hem dit que ens pareixia una postura molt dura, la considerem desproporcionada» ha defensat Gómez-Pantoja, abans de ressaltar els protocols de seguretat de les instal·lacions, en les que es controlen els accessos: «Sabem a quina hora entra i ix algú i qui va a cada classe, amb quantes persones es relaciona. Sabem, si hi haguera infecció, detectar-la i de seguida tallar el focus».

 

Els empresaris d’instal·lacions esportives s’han mostrat partidaris de l’obligatorietat de les mascaretes dins de les instal·lacions i durant la pràctica del deport, si bé han traslladat a la Generalitat que és determinant que es permeta l’ús de vestuaris i de les dutxes, sempre que estes siguen individualitzades. «Li hem posat la comparació que no deixar dutxes és com anar a restaurants i poder menjar, però no beure», ha precisat Gómez-Pantoja.

 

Conseqüències del tancament dels centres esportius

El representant dels centres esportius han indicat que des de l’administració han insistit a abordar la flexibilització de restriccions amb tranquil·litat i anar a poc a poc.

 

Gómez-Pantoja ha insistit en les conseqüències per a la salut mental i física que pot implicar la falta d’exercici físic. «Molts estudis diuen que per un euro gastat pels nostres clients el sistema sanitari i farmacèutic s’estalvia tres. Quina millor política que incentivar la pràctica d’exercici físic per a millorar la salut de la població?», ha agregat.

 

En la reunió també ha participat la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, que ha demanat oficialment a la Generalitat Valenciana poder reprendre totes les competicions territorials de futbol i futbol sala a partir del pròxim dilluns 15 de març.

 

Denuncien la discriminació de l’esport en la Comunitat Valenciana

A demés, hi ha un 50% d’aforament en les instal·lacions esportives, tal com s’ha permés en cinemes i teatres durant el pic més alt de la pandèmia, i un aforament màxim del 20% en estadis de més de 8.000 espectadors.

 

La federació ha insistit que el futbol no incidix en l’índex de contagis en la Comunitat Valenciana, tal com ha quedat demostrat amb dades durant les diferents fases de la pandèmia, i en què la incidència acumulada està a nivells de juliol, abans fins i tot de començar la pretemporada.

 

A demés, durant la reunió han denunciat la discriminació de l’esport en la Generalitat Valenciana i ha instat a la Generalitat que tinga en compte la declaració de l’esport com a activitat essencial que va fer el Congrés dels Diputats.

 

Finalment, la federació ha incidit en la necessitat que el públic entre a les instal·lacions perquè estiga molt millor controlat i perquè no es repetisquen les imàtgens de familiars apinyats en les tanques dels poliesportius.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.