Els gimnasos del territori valencià confien en obrir les seues portes dilluns que ve

 

Este dimarts, 9 de març, alguns representants del sector de l’activitat física i de la Generalitat han mantingut una nova reunió sobre les restriccions contra el coronavirus, després de la qual el delegat de la Federació d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives, Juan Carlos Gómez-Pantoja, s’ha mostrat molt optimista amb què les instal·lacions esportives i els gimnasos puguen obrir dilluns que ve.

 

Gómez-Pantoja ha indicat que, durant esta reunió de treball, els responsables de l’administració s’han mostrat molt receptius amb les peticions d’obertura del sector. «Amb les dades actuals de la Comunitat Valenciana, considerem una desproporció mantindre els centres esportius tancats», ha subratllat.

 

«Som optimistes i esperem que dilluns que ve puguem obrir les nostres instal·lacions, això sí, amb restriccions d’aforament i alguna limitació», ha expressat Gómez-Pantoja al final de la reunió.

 

El territori valencià, l’única comunitat amb els gimnasos tancats

La patronal ha mostrat a l’administració una taula amb les restriccions en vigor en cada comunitat respecte als centres esportius i han insistit que el territori valencià és l’únic que els manté tancats.

 

«Els hem dit que ens pareixia una postura molt dura, la considerem desproporcionada» ha defensat Gómez-Pantoja, abans de ressaltar els protocols de seguretat de les instal·lacions, en les que es controlen els accessos: «Sabem a quina hora entra i ix algú i qui va a cada classe, amb quantes persones es relaciona. Sabem, si hi haguera infecció, detectar-la i de seguida tallar el focus».

 

Els empresaris d’instal·lacions esportives s’han mostrat partidaris de l’obligatorietat de les mascaretes dins de les instal·lacions i durant la pràctica del deport, si bé han traslladat a la Generalitat que és determinant que es permeta l’ús de vestuaris i de les dutxes, sempre que estes siguen individualitzades. «Li hem posat la comparació que no deixar dutxes és com anar a restaurants i poder menjar, però no beure», ha precisat Gómez-Pantoja.

 

Conseqüències del tancament dels centres esportius

El representant dels centres esportius han indicat que des de l’administració han insistit a abordar la flexibilització de restriccions amb tranquil·litat i anar a poc a poc.

 

Gómez-Pantoja ha insistit en les conseqüències per a la salut mental i física que pot implicar la falta d’exercici físic. «Molts estudis diuen que per un euro gastat pels nostres clients el sistema sanitari i farmacèutic s’estalvia tres. Quina millor política que incentivar la pràctica d’exercici físic per a millorar la salut de la població?», ha agregat.

 

En la reunió també ha participat la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, que ha demanat oficialment a la Generalitat Valenciana poder reprendre totes les competicions territorials de futbol i futbol sala a partir del pròxim dilluns 15 de març.

 

Denuncien la discriminació de l’esport en la Comunitat Valenciana

A demés, hi ha un 50% d’aforament en les instal·lacions esportives, tal com s’ha permés en cinemes i teatres durant el pic més alt de la pandèmia, i un aforament màxim del 20% en estadis de més de 8.000 espectadors.

 

La federació ha insistit que el futbol no incidix en l’índex de contagis en la Comunitat Valenciana, tal com ha quedat demostrat amb dades durant les diferents fases de la pandèmia, i en què la incidència acumulada està a nivells de juliol, abans fins i tot de començar la pretemporada.

 

A demés, durant la reunió han denunciat la discriminació de l’esport en la Generalitat Valenciana i ha instat a la Generalitat que tinga en compte la declaració de l’esport com a activitat essencial que va fer el Congrés dels Diputats.

 

Finalment, la federació ha incidit en la necessitat que el públic entre a les instal·lacions perquè estiga molt millor controlat i perquè no es repetisquen les imàtgens de familiars apinyats en les tanques dels poliesportius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.