Els gimnasos del territori valencià confien en obrir les seues portes dilluns que ve

Ejemplo de shortcode con estilo
  Este dimarts, 9 de març, alguns representants del sector de l’activitat física i de la Generalitat han mantingut una nova reunió sobre les restriccions contra el coronavirus, després de la qual el delegat de la Federació d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives, Juan Carlos Gómez-Pantoja, s’ha mostrat molt optimista amb què les instal·lacions esportives i els gimnasos puguen obrir dilluns […]

 

Este dimarts, 9 de març, alguns representants del sector de l’activitat física i de la Generalitat han mantingut una nova reunió sobre les restriccions contra el coronavirus, després de la qual el delegat de la Federació d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives, Juan Carlos Gómez-Pantoja, s’ha mostrat molt optimista amb què les instal·lacions esportives i els gimnasos puguen obrir dilluns que ve.

 

Gómez-Pantoja ha indicat que, durant esta reunió de treball, els responsables de l’administració s’han mostrat molt receptius amb les peticions d’obertura del sector. «Amb les dades actuals de la Comunitat Valenciana, considerem una desproporció mantindre els centres esportius tancats», ha subratllat.

 

«Som optimistes i esperem que dilluns que ve puguem obrir les nostres instal·lacions, això sí, amb restriccions d’aforament i alguna limitació», ha expressat Gómez-Pantoja al final de la reunió.

 

El territori valencià, l’única comunitat amb els gimnasos tancats

La patronal ha mostrat a l’administració una taula amb les restriccions en vigor en cada comunitat respecte als centres esportius i han insistit que el territori valencià és l’únic que els manté tancats.

 

«Els hem dit que ens pareixia una postura molt dura, la considerem desproporcionada» ha defensat Gómez-Pantoja, abans de ressaltar els protocols de seguretat de les instal·lacions, en les que es controlen els accessos: «Sabem a quina hora entra i ix algú i qui va a cada classe, amb quantes persones es relaciona. Sabem, si hi haguera infecció, detectar-la i de seguida tallar el focus».

 

Els empresaris d’instal·lacions esportives s’han mostrat partidaris de l’obligatorietat de les mascaretes dins de les instal·lacions i durant la pràctica del deport, si bé han traslladat a la Generalitat que és determinant que es permeta l’ús de vestuaris i de les dutxes, sempre que estes siguen individualitzades. «Li hem posat la comparació que no deixar dutxes és com anar a restaurants i poder menjar, però no beure», ha precisat Gómez-Pantoja.

 

Conseqüències del tancament dels centres esportius

El representant dels centres esportius han indicat que des de l’administració han insistit a abordar la flexibilització de restriccions amb tranquil·litat i anar a poc a poc.

 

Gómez-Pantoja ha insistit en les conseqüències per a la salut mental i física que pot implicar la falta d’exercici físic. «Molts estudis diuen que per un euro gastat pels nostres clients el sistema sanitari i farmacèutic s’estalvia tres. Quina millor política que incentivar la pràctica d’exercici físic per a millorar la salut de la població?», ha agregat.

 

En la reunió també ha participat la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, que ha demanat oficialment a la Generalitat Valenciana poder reprendre totes les competicions territorials de futbol i futbol sala a partir del pròxim dilluns 15 de març.

 

Denuncien la discriminació de l’esport en la Comunitat Valenciana

A demés, hi ha un 50% d’aforament en les instal·lacions esportives, tal com s’ha permés en cinemes i teatres durant el pic més alt de la pandèmia, i un aforament màxim del 20% en estadis de més de 8.000 espectadors.

 

La federació ha insistit que el futbol no incidix en l’índex de contagis en la Comunitat Valenciana, tal com ha quedat demostrat amb dades durant les diferents fases de la pandèmia, i en què la incidència acumulada està a nivells de juliol, abans fins i tot de començar la pretemporada.

 

A demés, durant la reunió han denunciat la discriminació de l’esport en la Generalitat Valenciana i ha instat a la Generalitat que tinga en compte la declaració de l’esport com a activitat essencial que va fer el Congrés dels Diputats.

 

Finalment, la federació ha incidit en la necessitat que el públic entre a les instal·lacions perquè estiga molt millor controlat i perquè no es repetisquen les imàtgens de familiars apinyats en les tanques dels poliesportius.

Últimes notícies

Detingut a Picanya un impulsor de Blocus España per instigar aldarulls

Un dels tres detinguts a la província de Valencia està considerat fundador de Blocus España. La investigació el relaciona amb aldarulls a Barcelona i convocatòries a València.

El litoral sud de Valencia tindrà avís groc per pluges dissabte

L’Aemet ha activat un avís groc per pluges al litoral sud de la província de Valencia este dissabte. Podrien caure fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Els comerços del centre de València es protegixen davant l’amenaça de possibles saquejos

Els establiments del centre de València protegixen els aparadors i alguns tanquen per precaució davant possibles disturbis este dissabte.

Pluja al litoral valencià i fins a 30 graus pel pont de Tots Sants

El pont de Tots Sants combinarà ruixats intensos a València i Alacant amb temperatures de fins a 30 graus al sud. La setmana següent podria portar més pluja i fred nocturn.

Ferran Torres conquista el mercat del luxe amb la seua imatge ‘canalla’

El gol de Ferran Torres en el Mundial ha impulsat la seua projecció comercial. Les marques de moda, restauració i esport busquen ara la seua imatge.

Marta Suárez s’estrena en la convocatòria d’Espanya i Awa Fam és baixa

Marta Suárez ha sigut convocada per primera vegada amb la selecció absoluta per a la classificació de l’Eurobasket de 2027. Awa Fam és una de les quatre absències respecte al Mundial.

Otorbi renova fins a 2031 i vol tornar per ajudar el Valencia

David Otorbi ha ampliat el contracte amb el Valencia fins a juny de 2031. La clàusula puja a 60 milions d’euros i el jugador es recupera d’una lesió.

Halloween impulsa un 16 % les vendes de carabassa en un any

La demanda de carabassa ha augmentat un 16 % respecte de 2025. La Comunitat Valenciana lidera el cultiu a Espanya, amb 1.780 hectàrees.