Els gimnasos del territori valencià confien en obrir les seues portes dilluns que ve

 

Este dimarts, 9 de març, alguns representants del sector de l’activitat física i de la Generalitat han mantingut una nova reunió sobre les restriccions contra el coronavirus, després de la qual el delegat de la Federació d’Empresaris d’Instal·lacions Esportives, Juan Carlos Gómez-Pantoja, s’ha mostrat molt optimista amb què les instal·lacions esportives i els gimnasos puguen obrir dilluns que ve.

 

Gómez-Pantoja ha indicat que, durant esta reunió de treball, els responsables de l’administració s’han mostrat molt receptius amb les peticions d’obertura del sector. «Amb les dades actuals de la Comunitat Valenciana, considerem una desproporció mantindre els centres esportius tancats», ha subratllat.

 

«Som optimistes i esperem que dilluns que ve puguem obrir les nostres instal·lacions, això sí, amb restriccions d’aforament i alguna limitació», ha expressat Gómez-Pantoja al final de la reunió.

 

El territori valencià, l’única comunitat amb els gimnasos tancats

La patronal ha mostrat a l’administració una taula amb les restriccions en vigor en cada comunitat respecte als centres esportius i han insistit que el territori valencià és l’únic que els manté tancats.

 

«Els hem dit que ens pareixia una postura molt dura, la considerem desproporcionada» ha defensat Gómez-Pantoja, abans de ressaltar els protocols de seguretat de les instal·lacions, en les que es controlen els accessos: «Sabem a quina hora entra i ix algú i qui va a cada classe, amb quantes persones es relaciona. Sabem, si hi haguera infecció, detectar-la i de seguida tallar el focus».

 

Els empresaris d’instal·lacions esportives s’han mostrat partidaris de l’obligatorietat de les mascaretes dins de les instal·lacions i durant la pràctica del deport, si bé han traslladat a la Generalitat que és determinant que es permeta l’ús de vestuaris i de les dutxes, sempre que estes siguen individualitzades. «Li hem posat la comparació que no deixar dutxes és com anar a restaurants i poder menjar, però no beure», ha precisat Gómez-Pantoja.

 

Conseqüències del tancament dels centres esportius

El representant dels centres esportius han indicat que des de l’administració han insistit a abordar la flexibilització de restriccions amb tranquil·litat i anar a poc a poc.

 

Gómez-Pantoja ha insistit en les conseqüències per a la salut mental i física que pot implicar la falta d’exercici físic. «Molts estudis diuen que per un euro gastat pels nostres clients el sistema sanitari i farmacèutic s’estalvia tres. Quina millor política que incentivar la pràctica d’exercici físic per a millorar la salut de la població?», ha agregat.

 

En la reunió també ha participat la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana, que ha demanat oficialment a la Generalitat Valenciana poder reprendre totes les competicions territorials de futbol i futbol sala a partir del pròxim dilluns 15 de març.

 

Denuncien la discriminació de l’esport en la Comunitat Valenciana

A demés, hi ha un 50% d’aforament en les instal·lacions esportives, tal com s’ha permés en cinemes i teatres durant el pic més alt de la pandèmia, i un aforament màxim del 20% en estadis de més de 8.000 espectadors.

 

La federació ha insistit que el futbol no incidix en l’índex de contagis en la Comunitat Valenciana, tal com ha quedat demostrat amb dades durant les diferents fases de la pandèmia, i en què la incidència acumulada està a nivells de juliol, abans fins i tot de començar la pretemporada.

 

A demés, durant la reunió han denunciat la discriminació de l’esport en la Generalitat Valenciana i ha instat a la Generalitat que tinga en compte la declaració de l’esport com a activitat essencial que va fer el Congrés dels Diputats.

 

Finalment, la federació ha incidit en la necessitat que el públic entre a les instal·lacions perquè estiga molt millor controlat i perquè no es repetisquen les imàtgens de familiars apinyats en les tanques dels poliesportius.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.