El govern espanyol baixarà l’IVA de les mascaretes a partir del pròxim dimarts

 

La rebaixa de l’IVA de les mascaretes ja és una realitat. El govern de Pedro Sánchez ha anunciat este dimecres que finalment es rebaixarà IVA del 21% actual al 4%, després de rebre el vistiplau de la Comissió Europea durant la vesprada del dimarts. La rebaixa s’aprovarà el pròxim dimarts durant el Consell de Ministres.

 

La pressió sobre l’Executiu per a aplicar esta mesura havia augmentat durant les últimes setmanes a causa de diferents campanyes que s’han dut a terme a través de les xarxes socials per a denunciar que l’IVA que s’aplicava, fins ara, en les mascaretes en Espanya era dels més elevats d’Europa. De fet, fa una setmana, va ser motiu de polèmica la diferència de preu de les mascaretes entre Espanya i Portugal.

 

No obstant això, el govern espanyol mostrava reticències a abaixar l’IVA de les mascaretes perquè la directiva europea no permet eixos canvis. És per això que des del govern van contactar directament amb la Comissió Europea per a preguntar si era possible, en el context de pandèmia actual, fer eixos canvis.

 

ESte dimarts la Comissió va respondre al requeriment d’Espanya, pel que el govern imposarà una baixada de l’IVA al 4% en els pròxims dies. La resposta de la Comissió confirma que no es pot fer una baixada d’estes característiques, però ha manifestat que no multarà a cap país que no complisca amb esta regla, com a mínim en el context actual.

 

Adriana Lastra, portaveu del PSOE en el Congrés, va defensar la postura del govern davant de la pressió de l’oposició, assegurant que altres països com Itàlia «es van saltar la llei» per a reduir el preu de les seues mascaretes, i que a l’Executiu espanyol «li importa complir les normes, i per tant volem que les decisions que adoptem siguen conforme a dret».

 

El preu de les mascaretes, a debat

El preu de les mascaretes ha estat objecte de debat pràcticament des de l’inici de la pandèmia, però, sobretot, des que es va convertir en un ‘accessoriobligatori fins i tot per a eixir al carrer. Per este motiu, el govern s’havia mostrat obert a reduir «sí o sí» el preu de les mascaretes, però encara no s’havia arribat a un enteniment sobre com fer-lo, si baixant l’IVA o imposant un preu de venda al públic màxim inferior a l’actual.

 

Diferents membres del govern van haver d’eixr a defensar esta qüestió després que alguns mitjans publicaren que era Hisenda qui rebutjava la reducció de l’IVA de les mascaretes per por de perdre més de 1.500 milions d’euros en ingressos. 

 

Montero va informar que la directiva europea permet reduir l’IVA de les mascaretes que es distribuïxen en centres públics, com per exemple als hospitals, però que impedix rebaixar-lo quan el producte es venga al mercat, que és a on la gran majoria d’espanyols adquirixen les mascaretes actualment.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.