El govern espanyol baixarà l’IVA de les mascaretes a partir del pròxim dimarts

 

La rebaixa de l’IVA de les mascaretes ja és una realitat. El govern de Pedro Sánchez ha anunciat este dimecres que finalment es rebaixarà IVA del 21% actual al 4%, després de rebre el vistiplau de la Comissió Europea durant la vesprada del dimarts. La rebaixa s’aprovarà el pròxim dimarts durant el Consell de Ministres.

 

La pressió sobre l’Executiu per a aplicar esta mesura havia augmentat durant les últimes setmanes a causa de diferents campanyes que s’han dut a terme a través de les xarxes socials per a denunciar que l’IVA que s’aplicava, fins ara, en les mascaretes en Espanya era dels més elevats d’Europa. De fet, fa una setmana, va ser motiu de polèmica la diferència de preu de les mascaretes entre Espanya i Portugal.

 

No obstant això, el govern espanyol mostrava reticències a abaixar l’IVA de les mascaretes perquè la directiva europea no permet eixos canvis. És per això que des del govern van contactar directament amb la Comissió Europea per a preguntar si era possible, en el context de pandèmia actual, fer eixos canvis.

 

ESte dimarts la Comissió va respondre al requeriment d’Espanya, pel que el govern imposarà una baixada de l’IVA al 4% en els pròxims dies. La resposta de la Comissió confirma que no es pot fer una baixada d’estes característiques, però ha manifestat que no multarà a cap país que no complisca amb esta regla, com a mínim en el context actual.

 

Adriana Lastra, portaveu del PSOE en el Congrés, va defensar la postura del govern davant de la pressió de l’oposició, assegurant que altres països com Itàlia «es van saltar la llei» per a reduir el preu de les seues mascaretes, i que a l’Executiu espanyol «li importa complir les normes, i per tant volem que les decisions que adoptem siguen conforme a dret».

 

El preu de les mascaretes, a debat

El preu de les mascaretes ha estat objecte de debat pràcticament des de l’inici de la pandèmia, però, sobretot, des que es va convertir en un ‘accessoriobligatori fins i tot per a eixir al carrer. Per este motiu, el govern s’havia mostrat obert a reduir «sí o sí» el preu de les mascaretes, però encara no s’havia arribat a un enteniment sobre com fer-lo, si baixant l’IVA o imposant un preu de venda al públic màxim inferior a l’actual.

 

Diferents membres del govern van haver d’eixr a defensar esta qüestió després que alguns mitjans publicaren que era Hisenda qui rebutjava la reducció de l’IVA de les mascaretes per por de perdre més de 1.500 milions d’euros en ingressos. 

 

Montero va informar que la directiva europea permet reduir l’IVA de les mascaretes que es distribuïxen en centres públics, com per exemple als hospitals, però que impedix rebaixar-lo quan el producte es venga al mercat, que és a on la gran majoria d’espanyols adquirixen les mascaretes actualment.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.