El govern espanyol baixarà l’IVA de les mascaretes a partir del pròxim dimarts

 

La rebaixa de l’IVA de les mascaretes ja és una realitat. El govern de Pedro Sánchez ha anunciat este dimecres que finalment es rebaixarà IVA del 21% actual al 4%, després de rebre el vistiplau de la Comissió Europea durant la vesprada del dimarts. La rebaixa s’aprovarà el pròxim dimarts durant el Consell de Ministres.

 

La pressió sobre l’Executiu per a aplicar esta mesura havia augmentat durant les últimes setmanes a causa de diferents campanyes que s’han dut a terme a través de les xarxes socials per a denunciar que l’IVA que s’aplicava, fins ara, en les mascaretes en Espanya era dels més elevats d’Europa. De fet, fa una setmana, va ser motiu de polèmica la diferència de preu de les mascaretes entre Espanya i Portugal.

 

No obstant això, el govern espanyol mostrava reticències a abaixar l’IVA de les mascaretes perquè la directiva europea no permet eixos canvis. És per això que des del govern van contactar directament amb la Comissió Europea per a preguntar si era possible, en el context de pandèmia actual, fer eixos canvis.

 

ESte dimarts la Comissió va respondre al requeriment d’Espanya, pel que el govern imposarà una baixada de l’IVA al 4% en els pròxims dies. La resposta de la Comissió confirma que no es pot fer una baixada d’estes característiques, però ha manifestat que no multarà a cap país que no complisca amb esta regla, com a mínim en el context actual.

 

Adriana Lastra, portaveu del PSOE en el Congrés, va defensar la postura del govern davant de la pressió de l’oposició, assegurant que altres països com Itàlia «es van saltar la llei» per a reduir el preu de les seues mascaretes, i que a l’Executiu espanyol «li importa complir les normes, i per tant volem que les decisions que adoptem siguen conforme a dret».

 

El preu de les mascaretes, a debat

El preu de les mascaretes ha estat objecte de debat pràcticament des de l’inici de la pandèmia, però, sobretot, des que es va convertir en un ‘accessoriobligatori fins i tot per a eixir al carrer. Per este motiu, el govern s’havia mostrat obert a reduir «sí o sí» el preu de les mascaretes, però encara no s’havia arribat a un enteniment sobre com fer-lo, si baixant l’IVA o imposant un preu de venda al públic màxim inferior a l’actual.

 

Diferents membres del govern van haver d’eixr a defensar esta qüestió després que alguns mitjans publicaren que era Hisenda qui rebutjava la reducció de l’IVA de les mascaretes per por de perdre més de 1.500 milions d’euros en ingressos. 

 

Montero va informar que la directiva europea permet reduir l’IVA de les mascaretes que es distribuïxen en centres públics, com per exemple als hospitals, però que impedix rebaixar-lo quan el producte es venga al mercat, que és a on la gran majoria d’espanyols adquirixen les mascaretes actualment.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dansa València reforça la seua projecció internacional amb un centenar d’agents culturals

Dansa València convertirà la ciutat en un punt de trobada clau per a la dansa entre el 15 i el 19 d'abril, amb un centenar de professionals, aliances europees i un ampli programa formatiu i divulgatiu.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació d'empreses, amb 1.772 noves societats i la millor dada de la sèrie històrica per a eixe mes.

Detingut a Alacant un fugitiu que va apunyalar als seus exsuegros a Màlaga amb un matxet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 43 anys en crida i cerca per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes d'allunyament i requisitòries judicials.

El Parc Central d’Alacant integrarà la ciutat amb un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a eliminar la històrica barrera ferroviària i connectar barris hui separats.

El projecte del Parc Central dividix a l’oposició entre l’optimisme del PSOE i els dubtes de Compromís, EU-Podem i Vox

L'anunci del projecte del Parc Central a Alacant desperta entusiasme en el PSOE, mentres Compromís i EU-Podem expressen recels i Vox es desmarca amb dures crítiques a l'acte i al ministre de Transports.

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.

Eray Cömert patix una lesió abdominal i sembra dubtes en la defensa del València

Eray Cömert patix una lesió en la musculatura abdominal després d'un colp davant l'Elx i s'unix a la baixa de Unai Núñez, deixant a César Tárrega com a únic central disponible del València.

El València aconseguirà els 3.000 partits en Primera enfront del Mallorca

El València CF arribarà als 3.000 partits en Primera Divisió en el seu pròxim dol de Lliga davant el Mallorca, una fita que consolida al club com un dels històrics del futbol espanyol.