El Govern creu que el tancament de la central nuclear de Cofrentes serà en el 2030

Cofrentes | Cofrentes

 

El Govern estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes, en la Vall d’Aiora (València), per a novembre de 2030, segons consta en una resposta parlamentària del passat mes de febrer al senador de Compromís, Carles Mulet, que s’havia interessat sobre la data per a la conclusió de l’activitat en la instal·lació.

 

L’executiu assenyala en la resposta que la seguretat en l’operació de les centrals nuclears és competència del Consell de Seguretat Nuclear (CSN), organisme independent de l’administració encarregat de vigilar que el funcionament d’estes instal·lacions «no represente cap risc ni per als treballadors ni per a les persones o el medi ambient».

 

A demés, és l’encarregat d’elaborar els informes sobre seguretat de les centrals, que precedixen, amb caràcter vinculant en tal matèria, a la corresponent autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica.

 

Amb estes condicionants, explica que els propietaris de les centrals i l’Empresa Nacional de Residus Radioactius van signar en març de 2019 un Protocol que conté el calendari de tancament ordenat de les instal·lacions, «amb base a l’horitzó temporal contemplat en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima i en base, també, a les sol·licituds de renovació de les autoritzacions per a la continuïtat de la seua explotació, l’aprovació de la que correspon al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic».

 

«Iberdrola està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

Amb estes premisses, «s’informa que s’estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes per a novembre de l’any 2030», conclou el Govern. Mulet havia traslladat a l’executiu la «preocupació» pel manteniment actiu de la central de nuclear de Cofrentes.

 

De la mateixa manera, recordava que la passada legislatura, a proposta dels grups parlamentaris que fan costat al Govern del Botànic, es va aprovar una iniciativa per a que el Consell exigira al Govern central el tancament i desmantellament de la central i afegia que, quan queda un any per a la data de la fi del funcionament de la nuclear valenciana, «l’empresa explotadora del subministrament, Iberdrola, està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

 

Compromís afirmava que Cofrentes té les piscines del combustible «plenes de residus nuclears», cosa que significa que els residus que es generen cada dia «han d’eixir d’eixes piscines al Magatzem Temporal Individualitzat»(ATI) que està situat al costat de la central, a poc més d’un quilòmetre del poble i a uns 200 metres del riu Xúquer.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.