El Govern creu que el tancament de la central nuclear de Cofrentes serà en el 2030

Cofrentes | Cofrentes

 

El Govern estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes, en la Vall d’Aiora (València), per a novembre de 2030, segons consta en una resposta parlamentària del passat mes de febrer al senador de Compromís, Carles Mulet, que s’havia interessat sobre la data per a la conclusió de l’activitat en la instal·lació.

 

L’executiu assenyala en la resposta que la seguretat en l’operació de les centrals nuclears és competència del Consell de Seguretat Nuclear (CSN), organisme independent de l’administració encarregat de vigilar que el funcionament d’estes instal·lacions «no represente cap risc ni per als treballadors ni per a les persones o el medi ambient».

 

A demés, és l’encarregat d’elaborar els informes sobre seguretat de les centrals, que precedixen, amb caràcter vinculant en tal matèria, a la corresponent autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica.

 

Amb estes condicionants, explica que els propietaris de les centrals i l’Empresa Nacional de Residus Radioactius van signar en març de 2019 un Protocol que conté el calendari de tancament ordenat de les instal·lacions, «amb base a l’horitzó temporal contemplat en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima i en base, també, a les sol·licituds de renovació de les autoritzacions per a la continuïtat de la seua explotació, l’aprovació de la que correspon al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic».

 

«Iberdrola està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

Amb estes premisses, «s’informa que s’estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes per a novembre de l’any 2030», conclou el Govern. Mulet havia traslladat a l’executiu la «preocupació» pel manteniment actiu de la central de nuclear de Cofrentes.

 

De la mateixa manera, recordava que la passada legislatura, a proposta dels grups parlamentaris que fan costat al Govern del Botànic, es va aprovar una iniciativa per a que el Consell exigira al Govern central el tancament i desmantellament de la central i afegia que, quan queda un any per a la data de la fi del funcionament de la nuclear valenciana, «l’empresa explotadora del subministrament, Iberdrola, està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

 

Compromís afirmava que Cofrentes té les piscines del combustible «plenes de residus nuclears», cosa que significa que els residus que es generen cada dia «han d’eixir d’eixes piscines al Magatzem Temporal Individualitzat»(ATI) que està situat al costat de la central, a poc més d’un quilòmetre del poble i a uns 200 metres del riu Xúquer.

Últimes notícies

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.