19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

El Govern creu que el tancament de la central nuclear de Cofrentes serà en el 2030

Cofrentes | Cofrentes

 

El Govern estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes, en la Vall d’Aiora (València), per a novembre de 2030, segons consta en una resposta parlamentària del passat mes de febrer al senador de Compromís, Carles Mulet, que s’havia interessat sobre la data per a la conclusió de l’activitat en la instal·lació.

 

L’executiu assenyala en la resposta que la seguretat en l’operació de les centrals nuclears és competència del Consell de Seguretat Nuclear (CSN), organisme independent de l’administració encarregat de vigilar que el funcionament d’estes instal·lacions «no represente cap risc ni per als treballadors ni per a les persones o el medi ambient».

 

A demés, és l’encarregat d’elaborar els informes sobre seguretat de les centrals, que precedixen, amb caràcter vinculant en tal matèria, a la corresponent autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica.

 

Amb estes condicionants, explica que els propietaris de les centrals i l’Empresa Nacional de Residus Radioactius van signar en març de 2019 un Protocol que conté el calendari de tancament ordenat de les instal·lacions, «amb base a l’horitzó temporal contemplat en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima i en base, també, a les sol·licituds de renovació de les autoritzacions per a la continuïtat de la seua explotació, l’aprovació de la que correspon al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic».

 

«Iberdrola està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

Amb estes premisses, «s’informa que s’estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes per a novembre de l’any 2030», conclou el Govern. Mulet havia traslladat a l’executiu la «preocupació» pel manteniment actiu de la central de nuclear de Cofrentes.

 

De la mateixa manera, recordava que la passada legislatura, a proposta dels grups parlamentaris que fan costat al Govern del Botànic, es va aprovar una iniciativa per a que el Consell exigira al Govern central el tancament i desmantellament de la central i afegia que, quan queda un any per a la data de la fi del funcionament de la nuclear valenciana, «l’empresa explotadora del subministrament, Iberdrola, està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

 

Compromís afirmava que Cofrentes té les piscines del combustible «plenes de residus nuclears», cosa que significa que els residus que es generen cada dia «han d’eixir d’eixes piscines al Magatzem Temporal Individualitzat»(ATI) que està situat al costat de la central, a poc més d’un quilòmetre del poble i a uns 200 metres del riu Xúquer.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.