11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

El Govern creu que el tancament de la central nuclear de Cofrentes serà en el 2030

Cofrentes | Cofrentes

 

El Govern estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes, en la Vall d’Aiora (València), per a novembre de 2030, segons consta en una resposta parlamentària del passat mes de febrer al senador de Compromís, Carles Mulet, que s’havia interessat sobre la data per a la conclusió de l’activitat en la instal·lació.

 

L’executiu assenyala en la resposta que la seguretat en l’operació de les centrals nuclears és competència del Consell de Seguretat Nuclear (CSN), organisme independent de l’administració encarregat de vigilar que el funcionament d’estes instal·lacions «no represente cap risc ni per als treballadors ni per a les persones o el medi ambient».

 

A demés, és l’encarregat d’elaborar els informes sobre seguretat de les centrals, que precedixen, amb caràcter vinculant en tal matèria, a la corresponent autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica.

 

Amb estes condicionants, explica que els propietaris de les centrals i l’Empresa Nacional de Residus Radioactius van signar en març de 2019 un Protocol que conté el calendari de tancament ordenat de les instal·lacions, «amb base a l’horitzó temporal contemplat en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima i en base, també, a les sol·licituds de renovació de les autoritzacions per a la continuïtat de la seua explotació, l’aprovació de la que correspon al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic».

 

«Iberdrola està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

Amb estes premisses, «s’informa que s’estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes per a novembre de l’any 2030», conclou el Govern. Mulet havia traslladat a l’executiu la «preocupació» pel manteniment actiu de la central de nuclear de Cofrentes.

 

De la mateixa manera, recordava que la passada legislatura, a proposta dels grups parlamentaris que fan costat al Govern del Botànic, es va aprovar una iniciativa per a que el Consell exigira al Govern central el tancament i desmantellament de la central i afegia que, quan queda un any per a la data de la fi del funcionament de la nuclear valenciana, «l’empresa explotadora del subministrament, Iberdrola, està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

 

Compromís afirmava que Cofrentes té les piscines del combustible «plenes de residus nuclears», cosa que significa que els residus que es generen cada dia «han d’eixir d’eixes piscines al Magatzem Temporal Individualitzat»(ATI) que està situat al costat de la central, a poc més d’un quilòmetre del poble i a uns 200 metres del riu Xúquer.

Últimes notícies

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.