El Govern creu que el tancament de la central nuclear de Cofrentes serà en el 2030

Cofrentes | Cofrentes

 

El Govern estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes, en la Vall d’Aiora (València), per a novembre de 2030, segons consta en una resposta parlamentària del passat mes de febrer al senador de Compromís, Carles Mulet, que s’havia interessat sobre la data per a la conclusió de l’activitat en la instal·lació.

 

L’executiu assenyala en la resposta que la seguretat en l’operació de les centrals nuclears és competència del Consell de Seguretat Nuclear (CSN), organisme independent de l’administració encarregat de vigilar que el funcionament d’estes instal·lacions «no represente cap risc ni per als treballadors ni per a les persones o el medi ambient».

 

A demés, és l’encarregat d’elaborar els informes sobre seguretat de les centrals, que precedixen, amb caràcter vinculant en tal matèria, a la corresponent autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica.

 

Amb estes condicionants, explica que els propietaris de les centrals i l’Empresa Nacional de Residus Radioactius van signar en març de 2019 un Protocol que conté el calendari de tancament ordenat de les instal·lacions, «amb base a l’horitzó temporal contemplat en el Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima i en base, també, a les sol·licituds de renovació de les autoritzacions per a la continuïtat de la seua explotació, l’aprovació de la que correspon al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic».

 

«Iberdrola està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

Amb estes premisses, «s’informa que s’estima el tancament de la central nuclear de Cofrentes per a novembre de l’any 2030», conclou el Govern. Mulet havia traslladat a l’executiu la «preocupació» pel manteniment actiu de la central de nuclear de Cofrentes.

 

De la mateixa manera, recordava que la passada legislatura, a proposta dels grups parlamentaris que fan costat al Govern del Botànic, es va aprovar una iniciativa per a que el Consell exigira al Govern central el tancament i desmantellament de la central i afegia que, quan queda un any per a la data de la fi del funcionament de la nuclear valenciana, «l’empresa explotadora del subministrament, Iberdrola, està maniobrant per a allargar la llicència fins a 2030».

 

Compromís afirmava que Cofrentes té les piscines del combustible «plenes de residus nuclears», cosa que significa que els residus que es generen cada dia «han d’eixir d’eixes piscines al Magatzem Temporal Individualitzat»(ATI) que està situat al costat de la central, a poc més d’un quilòmetre del poble i a uns 200 metres del riu Xúquer.

Últimes notícies

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.