El govern espanyol preveu un augment del 0,9% en les pensions i sous públics

 

 

Les pensions i els sous públics tindran un augment del 0,9% el pròxim 2021. Segons detalla El Periódico, l’increment dels pensionistes figura en l’últim text del pla de pressupost del conjunt de les administracions públiques que el govern espanyol ha d’enviar a Brussel·les este dijous. Pel que fa a la pujada dels sous públics ara per ara no s’ha inclòs però és el càlcul de l’executiu de cara els pròxims comptes estatals.

 

Este increment del 0,9% correspon, tal com indica el citat mitjà, a la previsió d’inflació del govern espanyol del pròxim any i el compromís de garantir el poder adquisitiu dels pensionistes. Cal recordar que enguany ja es va produir un 0,9% d’augment. Tot i constar en el document que s’enviarà a Brussel·les, el govern espanyol assenyala que fruit de les futures negociacions dels pressupostos la xifra pot tindre un increment diferent i superior. D’esta manera, vol evitar tensions que siga interpretat com una decisió unilateral de Pedro Sánchez.

 

Tot i plantejar una congelació dels sous públics de cara el pròxim any, finalment es preveu que s’aplique el mateix augment als sous públics de les administracions de l’Estat, les comunitats autònomes i ajuntaments. Un increment menor que el d’enguany, que ha estat d’un 2%.

 

Els possibles canvis en els impostos

En matèria d’impostos, no hi ha un acord clar entre el govern espanyol sobre quins impostos s’han de vore afectats de cara el pròxim any. És possible que es facen canvis com un augment de l’IRPF en les rendes més elevades o l’eliminació de l’exempció de l’IVA en els servicis privats de Sanitat i Educació entre d’altres.

 

Cal destacar que el pla pressupostari no és el mateix que el projecte de llei de Pressupostos de l’Estat encara que si que ha d’incloure xifres d’ingressos i despeses de les administracions públics, i un escenari macroeconòmic de l’executiu.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.