20.2 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

El govern espanyol preveu un augment del 0,9% en les pensions i sous públics

 

 

Les pensions i els sous públics tindran un augment del 0,9% el pròxim 2021. Segons detalla El Periódico, l’increment dels pensionistes figura en l’últim text del pla de pressupost del conjunt de les administracions públiques que el govern espanyol ha d’enviar a Brussel·les este dijous. Pel que fa a la pujada dels sous públics ara per ara no s’ha inclòs però és el càlcul de l’executiu de cara els pròxims comptes estatals.

 

Este increment del 0,9% correspon, tal com indica el citat mitjà, a la previsió d’inflació del govern espanyol del pròxim any i el compromís de garantir el poder adquisitiu dels pensionistes. Cal recordar que enguany ja es va produir un 0,9% d’augment. Tot i constar en el document que s’enviarà a Brussel·les, el govern espanyol assenyala que fruit de les futures negociacions dels pressupostos la xifra pot tindre un increment diferent i superior. D’esta manera, vol evitar tensions que siga interpretat com una decisió unilateral de Pedro Sánchez.

 

Tot i plantejar una congelació dels sous públics de cara el pròxim any, finalment es preveu que s’aplique el mateix augment als sous públics de les administracions de l’Estat, les comunitats autònomes i ajuntaments. Un increment menor que el d’enguany, que ha estat d’un 2%.

 

Els possibles canvis en els impostos

En matèria d’impostos, no hi ha un acord clar entre el govern espanyol sobre quins impostos s’han de vore afectats de cara el pròxim any. És possible que es facen canvis com un augment de l’IRPF en les rendes més elevades o l’eliminació de l’exempció de l’IVA en els servicis privats de Sanitat i Educació entre d’altres.

 

Cal destacar que el pla pressupostari no és el mateix que el projecte de llei de Pressupostos de l’Estat encara que si que ha d’incloure xifres d’ingressos i despeses de les administracions públics, i un escenari macroeconòmic de l’executiu.

Últimes notícies

Muñoz (PSPV) afirma que Juanfran Pérez Llorca està tacat per la tragèdia de la dana

Muñoz ha acusat a Juanfran Pérez Llorca d'estar 'tacat' per la tragèdia de la dana i ha lamentat que la seua primera cita siga davant la jutgessa i no en un debat d'investidura. A més, exigix a Carlos Mazón declarar en seu judicial, renunciar a l'aforament i reclama eleccions en la Comunitat Valenciana.

Vicente Lafuente, nou president de la CEV per aclamació a l’ésser l’únic candidat

Vicente Lafuente ha sigut elegit per aclamació com a president de la CEV en presentar-se com a únic candidat. Relleva a Salvador Navarro i ha fixat un full de ruta continuista amb obertura al consens.

El Govern xifra en 8.200 milions la inversió postdana a València, el 10% del PIB provincial

Economia assegura que la reconstrucció després de la DANA ja summa 8.200 milions a la província de València, amb més del 98% de sol·licituds tramitades pel Consorci.

Alacant exigirà assegurança de responsabilitat civil als patinets elèctrics amb certificat des de gener

Alacant aplicarà des del 2 de gener l'obligació d'assegurança de responsabilitat civil als VMP amb certificat de circulació i reforçarà els controls. A més, inicia l'actualització del reglament de l'autobús urbà amb una consulta pública oberta fins al 5 de desembre.

Eder Sarabia defén la bona línia de l’Elx malgrat sumar menys punts

El tècnic de l'Elx sosté que l'equip competix bé encara que els resultats recents no ho reflectisquen i anticipa un dol molt exigent davant la Reial Societat.

El PP portarà el seu comité a Melilla amb la immigració en el focus mentres negocia amb Vox el relleu de Mazón

El PP celebrarà el dilluns el seu comité de direcció a Melilla, amb la immigració com a eix. La cita arriba mentres manté amb Vox la negociació sobre el relleu de Mazón.

Álvarez (UGT) reclama una comissió de seguiment de la DANA per a aclarir els fons i demana un pacte d’Estat

Pepe Álvarez ha exigit una comissió de seguiment per a la reconstrucció després de la DANA que aclarisca quant diners arriba i com s'empra. També ha valorat la dimissió de Mazón i ha urgit un pacte d'Estat davant l'emergència climàtica.

Álvarez (UGT) acusa la CEOE de prepotència per rebutjar ampliar el permís per defunció

El líder d'UGT ha retret a la CEOE la seua negativa a debatre l'ampliació del permís per defunció i ha reclamat reobrir la negociació. També ha vinculat les queixes per absentisme amb la falta de servicis mèdics i l'augment d'accidents laborals.