El govern espanyol preveu un augment del 0,9% en les pensions i sous públics

 

 

Les pensions i els sous públics tindran un augment del 0,9% el pròxim 2021. Segons detalla El Periódico, l’increment dels pensionistes figura en l’últim text del pla de pressupost del conjunt de les administracions públiques que el govern espanyol ha d’enviar a Brussel·les este dijous. Pel que fa a la pujada dels sous públics ara per ara no s’ha inclòs però és el càlcul de l’executiu de cara els pròxims comptes estatals.

 

Este increment del 0,9% correspon, tal com indica el citat mitjà, a la previsió d’inflació del govern espanyol del pròxim any i el compromís de garantir el poder adquisitiu dels pensionistes. Cal recordar que enguany ja es va produir un 0,9% d’augment. Tot i constar en el document que s’enviarà a Brussel·les, el govern espanyol assenyala que fruit de les futures negociacions dels pressupostos la xifra pot tindre un increment diferent i superior. D’esta manera, vol evitar tensions que siga interpretat com una decisió unilateral de Pedro Sánchez.

 

Tot i plantejar una congelació dels sous públics de cara el pròxim any, finalment es preveu que s’aplique el mateix augment als sous públics de les administracions de l’Estat, les comunitats autònomes i ajuntaments. Un increment menor que el d’enguany, que ha estat d’un 2%.

 

Els possibles canvis en els impostos

En matèria d’impostos, no hi ha un acord clar entre el govern espanyol sobre quins impostos s’han de vore afectats de cara el pròxim any. És possible que es facen canvis com un augment de l’IRPF en les rendes més elevades o l’eliminació de l’exempció de l’IVA en els servicis privats de Sanitat i Educació entre d’altres.

 

Cal destacar que el pla pressupostari no és el mateix que el projecte de llei de Pressupostos de l’Estat encara que si que ha d’incloure xifres d’ingressos i despeses de les administracions públics, i un escenari macroeconòmic de l’executiu.

Últimes notícies

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.