19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El govern espanyol preveu un augment del 0,9% en les pensions i sous públics

 

 

Les pensions i els sous públics tindran un augment del 0,9% el pròxim 2021. Segons detalla El Periódico, l’increment dels pensionistes figura en l’últim text del pla de pressupost del conjunt de les administracions públiques que el govern espanyol ha d’enviar a Brussel·les este dijous. Pel que fa a la pujada dels sous públics ara per ara no s’ha inclòs però és el càlcul de l’executiu de cara els pròxims comptes estatals.

 

Este increment del 0,9% correspon, tal com indica el citat mitjà, a la previsió d’inflació del govern espanyol del pròxim any i el compromís de garantir el poder adquisitiu dels pensionistes. Cal recordar que enguany ja es va produir un 0,9% d’augment. Tot i constar en el document que s’enviarà a Brussel·les, el govern espanyol assenyala que fruit de les futures negociacions dels pressupostos la xifra pot tindre un increment diferent i superior. D’esta manera, vol evitar tensions que siga interpretat com una decisió unilateral de Pedro Sánchez.

 

Tot i plantejar una congelació dels sous públics de cara el pròxim any, finalment es preveu que s’aplique el mateix augment als sous públics de les administracions de l’Estat, les comunitats autònomes i ajuntaments. Un increment menor que el d’enguany, que ha estat d’un 2%.

 

Els possibles canvis en els impostos

En matèria d’impostos, no hi ha un acord clar entre el govern espanyol sobre quins impostos s’han de vore afectats de cara el pròxim any. És possible que es facen canvis com un augment de l’IRPF en les rendes més elevades o l’eliminació de l’exempció de l’IVA en els servicis privats de Sanitat i Educació entre d’altres.

 

Cal destacar que el pla pressupostari no és el mateix que el projecte de llei de Pressupostos de l’Estat encara que si que ha d’incloure xifres d’ingressos i despeses de les administracions públics, i un escenari macroeconòmic de l’executiu.

Últimes notícies

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.

Tunde se centra en ser ell mateix, ser valent i treballar per a l’equip

L'extrem del Llevant es va assentar en l'onze després d'arrancar en el filial i va admetre que el salt a Primera li va arribar abans de l'esperat. Va reivindicar valentia, treball i la confiança del tècnic.

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.