8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

El govern espanyol preveu un augment del 0,9% en les pensions i sous públics

 

 

Les pensions i els sous públics tindran un augment del 0,9% el pròxim 2021. Segons detalla El Periódico, l’increment dels pensionistes figura en l’últim text del pla de pressupost del conjunt de les administracions públiques que el govern espanyol ha d’enviar a Brussel·les este dijous. Pel que fa a la pujada dels sous públics ara per ara no s’ha inclòs però és el càlcul de l’executiu de cara els pròxims comptes estatals.

 

Este increment del 0,9% correspon, tal com indica el citat mitjà, a la previsió d’inflació del govern espanyol del pròxim any i el compromís de garantir el poder adquisitiu dels pensionistes. Cal recordar que enguany ja es va produir un 0,9% d’augment. Tot i constar en el document que s’enviarà a Brussel·les, el govern espanyol assenyala que fruit de les futures negociacions dels pressupostos la xifra pot tindre un increment diferent i superior. D’esta manera, vol evitar tensions que siga interpretat com una decisió unilateral de Pedro Sánchez.

 

Tot i plantejar una congelació dels sous públics de cara el pròxim any, finalment es preveu que s’aplique el mateix augment als sous públics de les administracions de l’Estat, les comunitats autònomes i ajuntaments. Un increment menor que el d’enguany, que ha estat d’un 2%.

 

Els possibles canvis en els impostos

En matèria d’impostos, no hi ha un acord clar entre el govern espanyol sobre quins impostos s’han de vore afectats de cara el pròxim any. És possible que es facen canvis com un augment de l’IRPF en les rendes més elevades o l’eliminació de l’exempció de l’IVA en els servicis privats de Sanitat i Educació entre d’altres.

 

Cal destacar que el pla pressupostari no és el mateix que el projecte de llei de Pressupostos de l’Estat encara que si que ha d’incloure xifres d’ingressos i despeses de les administracions públics, i un escenari macroeconòmic de l’executiu.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.