El Govern Central invertirà més de 600 milions per a millorar la xarxa ferroviària de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat els “anuncis decisius” realitzats aquest dijous per la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per a avançar en l’inici de les obres de la xarxa ferroviària per al nou canal d’accés a València, dotades amb quasi 500 milions d’euros, l’accés sud a PortCastelló, que representen 123 milions d’euros, i la connexió de l’Aeroport Miguel Hernández Alacant-Elx amb Alacant, per import de 80 milions d’euros.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha afirmat hui que aquest Govern «ha licitat més de 600 milions d’euros a la Comunitat Valenciana. A més, s’han executat 824 milions d’euros, la xifra major en els últims 10 anys«.

Així ho ha indicat en la compareixença posterior a la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb la ministra i que, tal com ha destacat, ha permés realitzar una revisió mèdica dels projectes d’infraestructures previstos per a la Comunitat Valenciana, així com constatar que “hi ha voluntat política d’acabar amb les velles ferides” que té el territori valencià en matèria d’infraestructures.

El responsable del Consell ha valorat en aquest sentit la creació d’una comissió de seguiment d’inversions de l’Estat en la Comunitat Valenciana, acordada amb el president del Govern i que, de manera trimestral, analitzarà els nivells d’execució dels projectes estatals i impulsarà el seu compliment.

El president ha considerat “molt profitós” el resultat de la reunió d’aquest dijous, així com les “bones notícies” traslladades per a portar avant aquestes “obres cabdals” per a la Comunitat Valenciana. Així mateix, també s’ha referit a l’acceleració del ritme d’execució de les inversions d’aquest trimestre.

D’altra banda, el responsable del Consell ha destacat la col·laboració entre el Govern valencià i l’Executiu central per a portar avant iniciatives de millora de la mobilitat, i ha avançat que la targeta SUMA, que permet viatjar amb el mateix bitllet en Metrovalencia, l’EMT, MetroBus i la Rodalia de Renfe, s’ampliarà al conjunt de la Rodalia a la tardor.

Licitacions

La ministra de Transports ha anunciat, per part seua, en la roda de premsa que l’ens Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) licitarà a la fi de juliol el nou canal ferroviari d’accés a València. Raquel Sánchez ha precisat en aquest sentit que s’acaba d’aprovar el projecte de construcció, la qual cosa permetrà avançar en la signatura del conveni amb la Generalitat i l’Ajuntament.

A més, ha precisat que Adif i Adif-Alta Velocitat han licitat aquesta setmana les obres de la plataforma del nou accés ferroviari sud al port de Castelló per 123 milions d’euros i la restauració de les façanes i cobertes de l’estació de València Nord, per 20 milions.

Així mateix, ha avançat que està previst licitar enguany la redacció del projecte de la fase 1 de l’accés a l’aeroport d’Alacant-Elx.

La titular ministerial de Transports ha subratllat l’aposta del Govern pel Corredor Mediterrani, i referent a això ha indicat que un de cada quatre euros pressupostats en aquesta infraestructura s’inverteixen en la Comunitat Valenciana.

Com a exemple, ha al·ludit a les obres en el tram L’Alzina-Xátiva-València, que reduiran el temps de viatge entre València i Alacant a una hora, les actuacions per a l’adaptació a l’ample internacional en el tram València-Castelló, el canvi d’ample de Castelló-Vinaròs o l’adaptació a ample mixt entre València- Almussafes. També s’ha referit al desenvolupament de terminals intermodals i logístiques i als estudis informatius de la Xarxa Arterial Ferroviària de València del túnel passant i de la doble plataforma, que ja han sigut aprovats provisionalment, i de la prolongació sud del túnel de Serradora de València.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.