El Govern Central invertirà més de 600 milions per a millorar la xarxa ferroviària de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat els “anuncis decisius” realitzats aquest dijous per la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per a avançar en l’inici de les obres de la xarxa ferroviària per al nou canal d’accés a València, dotades amb quasi 500 milions d’euros, l’accés sud a PortCastelló, que representen 123 milions d’euros, i la connexió de l’Aeroport Miguel Hernández Alacant-Elx amb Alacant, per import de 80 milions d’euros.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha afirmat hui que aquest Govern “ha licitat més de 600 milions d’euros a la Comunitat Valenciana. A més, s’han executat 824 milions d’euros, la xifra major en els últims 10 anys“.

Així ho ha indicat en la compareixença posterior a la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb la ministra i que, tal com ha destacat, ha permés realitzar una revisió mèdica dels projectes d’infraestructures previstos per a la Comunitat Valenciana, així com constatar que “hi ha voluntat política d’acabar amb les velles ferides” que té el territori valencià en matèria d’infraestructures.

El responsable del Consell ha valorat en aquest sentit la creació d’una comissió de seguiment d’inversions de l’Estat en la Comunitat Valenciana, acordada amb el president del Govern i que, de manera trimestral, analitzarà els nivells d’execució dels projectes estatals i impulsarà el seu compliment.

El president ha considerat “molt profitós” el resultat de la reunió d’aquest dijous, així com les “bones notícies” traslladades per a portar avant aquestes “obres cabdals” per a la Comunitat Valenciana. Així mateix, també s’ha referit a l’acceleració del ritme d’execució de les inversions d’aquest trimestre.

D’altra banda, el responsable del Consell ha destacat la col·laboració entre el Govern valencià i l’Executiu central per a portar avant iniciatives de millora de la mobilitat, i ha avançat que la targeta SUMA, que permet viatjar amb el mateix bitllet en Metrovalencia, l’EMT, MetroBus i la Rodalia de Renfe, s’ampliarà al conjunt de la Rodalia a la tardor.

Licitacions

La ministra de Transports ha anunciat, per part seua, en la roda de premsa que l’ens Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) licitarà a la fi de juliol el nou canal ferroviari d’accés a València. Raquel Sánchez ha precisat en aquest sentit que s’acaba d’aprovar el projecte de construcció, la qual cosa permetrà avançar en la signatura del conveni amb la Generalitat i l’Ajuntament.

A més, ha precisat que Adif i Adif-Alta Velocitat han licitat aquesta setmana les obres de la plataforma del nou accés ferroviari sud al port de Castelló per 123 milions d’euros i la restauració de les façanes i cobertes de l’estació de València Nord, per 20 milions.

Així mateix, ha avançat que està previst licitar enguany la redacció del projecte de la fase 1 de l’accés a l’aeroport d’Alacant-Elx.

La titular ministerial de Transports ha subratllat l’aposta del Govern pel Corredor Mediterrani, i referent a això ha indicat que un de cada quatre euros pressupostats en aquesta infraestructura s’inverteixen en la Comunitat Valenciana.

Com a exemple, ha al·ludit a les obres en el tram L’Alzina-Xátiva-València, que reduiran el temps de viatge entre València i Alacant a una hora, les actuacions per a l’adaptació a l’ample internacional en el tram València-Castelló, el canvi d’ample de Castelló-Vinaròs o l’adaptació a ample mixt entre València- Almussafes. També s’ha referit al desenvolupament de terminals intermodals i logístiques i als estudis informatius de la Xarxa Arterial Ferroviària de València del túnel passant i de la doble plataforma, que ja han sigut aprovats provisionalment, i de la prolongació sud del túnel de Serradora de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.