El Govern estudiarà un nou estat d’alarma pels brots de coronavirus

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha posat a tots els països en alerta i és per això que, fins que no hi haja una vacuna, cap territori ha descartat tornar a confinar a la seua població. Això mateix ha manifestat Carmen Calvo, vicepresidenta primera del Govern, que estudiarà «decretar l’alarma en una part del territori, si no en tot el país», davant d’un nou rebrot de contagis massiu.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Onze rebrots: el més preocupant, el d’Osca

«Tant de bo no ho hàgem de fer, però en cas de situació greu, es prendran decisions contundents», manifestava la vicepresidenta. «Hem sigut molt contundents i responsables. Des de què l’OMS va decretar la pandèmia, vam optar per la mesura més severa, el confinament», afirmava.

 

De moment, ha admés que el rebrot que més els preocupa és el de l’Aragó, a on el Govern autonòmic ha decidit que diverses comarques d’Osca retrocedisquen a la fase 2 de la desescalada. A demés, hi ha 11 rebrots en Espanya localitzats i «controlats», segons Calvo —l’últim, el d’una residència de gent gran en la ciutat de Lleida—.

 

A pesar dels rebrots, la vicepresidenta ha fet una crida a la calma, ja que Espanya «es troba en una situació dins del previsible», de manera que en principi no se sospesa la possibilitat de tornar a decretar l’estat d’alarma en el país. «En principi, els brots no necessiten més mesures que la sanitària. Es pot retrocedir de fase», ha explicat en ‘Antena 3’.

 

La rapidesa en la detecció és fonamental per a evitar brots

Carmen Calvo ha afegit que hi ha la possibilitat de l’«aïllament» per a «casos concrets i puntuals», com va passar en Igualada i la Conca d’Òdena en el mes de març. Com a punt destacat, ha manifestat que «l’important és la rapidesa en la detecció dels casos per l’aïllament, el rastreig i el control». «No pensem que no hi haurà brots. Esta és ara la normalitat», afirmava.

 

També ha recalcat la importància de la responsabilitat individual del ciutadà per a evitar possibles brots i que s’haja de tornar a decretar l’estat d’alarma, del que Espanya va eixir el diumenge passat després de tres mesos.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.