El Govern estudiarà un nou estat d’alarma pels brots de coronavirus

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha posat a tots els països en alerta i és per això que, fins que no hi haja una vacuna, cap territori ha descartat tornar a confinar a la seua població. Això mateix ha manifestat Carmen Calvo, vicepresidenta primera del Govern, que estudiarà «decretar l’alarma en una part del territori, si no en tot el país», davant d’un nou rebrot de contagis massiu.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Onze rebrots: el més preocupant, el d’Osca

«Tant de bo no ho hàgem de fer, però en cas de situació greu, es prendran decisions contundents», manifestava la vicepresidenta. «Hem sigut molt contundents i responsables. Des de què l’OMS va decretar la pandèmia, vam optar per la mesura més severa, el confinament», afirmava.

 

De moment, ha admés que el rebrot que més els preocupa és el de l’Aragó, a on el Govern autonòmic ha decidit que diverses comarques d’Osca retrocedisquen a la fase 2 de la desescalada. A demés, hi ha 11 rebrots en Espanya localitzats i «controlats», segons Calvo —l’últim, el d’una residència de gent gran en la ciutat de Lleida—.

 

A pesar dels rebrots, la vicepresidenta ha fet una crida a la calma, ja que Espanya «es troba en una situació dins del previsible», de manera que en principi no se sospesa la possibilitat de tornar a decretar l’estat d’alarma en el país. «En principi, els brots no necessiten més mesures que la sanitària. Es pot retrocedir de fase», ha explicat en ‘Antena 3’.

 

La rapidesa en la detecció és fonamental per a evitar brots

Carmen Calvo ha afegit que hi ha la possibilitat de l’«aïllament» per a «casos concrets i puntuals», com va passar en Igualada i la Conca d’Òdena en el mes de març. Com a punt destacat, ha manifestat que «l’important és la rapidesa en la detecció dels casos per l’aïllament, el rastreig i el control». «No pensem que no hi haurà brots. Esta és ara la normalitat», afirmava.

 

També ha recalcat la importància de la responsabilitat individual del ciutadà per a evitar possibles brots i que s’haja de tornar a decretar l’estat d’alarma, del que Espanya va eixir el diumenge passat després de tres mesos.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.