El Govern estudiarà un nou estat d’alarma pels brots de coronavirus

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha posat a tots els països en alerta i és per això que, fins que no hi haja una vacuna, cap territori ha descartat tornar a confinar a la seua població. Això mateix ha manifestat Carmen Calvo, vicepresidenta primera del Govern, que estudiarà «decretar l’alarma en una part del territori, si no en tot el país», davant d’un nou rebrot de contagis massiu.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Onze rebrots: el més preocupant, el d’Osca

«Tant de bo no ho hàgem de fer, però en cas de situació greu, es prendran decisions contundents», manifestava la vicepresidenta. «Hem sigut molt contundents i responsables. Des de què l’OMS va decretar la pandèmia, vam optar per la mesura més severa, el confinament», afirmava.

 

De moment, ha admés que el rebrot que més els preocupa és el de l’Aragó, a on el Govern autonòmic ha decidit que diverses comarques d’Osca retrocedisquen a la fase 2 de la desescalada. A demés, hi ha 11 rebrots en Espanya localitzats i «controlats», segons Calvo —l’últim, el d’una residència de gent gran en la ciutat de Lleida—.

 

A pesar dels rebrots, la vicepresidenta ha fet una crida a la calma, ja que Espanya «es troba en una situació dins del previsible», de manera que en principi no se sospesa la possibilitat de tornar a decretar l’estat d’alarma en el país. «En principi, els brots no necessiten més mesures que la sanitària. Es pot retrocedir de fase», ha explicat en ‘Antena 3’.

 

La rapidesa en la detecció és fonamental per a evitar brots

Carmen Calvo ha afegit que hi ha la possibilitat de l’«aïllament» per a «casos concrets i puntuals», com va passar en Igualada i la Conca d’Òdena en el mes de març. Com a punt destacat, ha manifestat que «l’important és la rapidesa en la detecció dels casos per l’aïllament, el rastreig i el control». «No pensem que no hi haurà brots. Esta és ara la normalitat», afirmava.

 

També ha recalcat la importància de la responsabilitat individual del ciutadà per a evitar possibles brots i que s’haja de tornar a decretar l’estat d’alarma, del que Espanya va eixir el diumenge passat després de tres mesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.