El Govern estudiarà un nou estat d’alarma pels brots de coronavirus

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha posat a tots els països en alerta i és per això que, fins que no hi haja una vacuna, cap territori ha descartat tornar a confinar a la seua població. Això mateix ha manifestat Carmen Calvo, vicepresidenta primera del Govern, que estudiarà «decretar l’alarma en una part del territori, si no en tot el país», davant d’un nou rebrot de contagis massiu.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Onze rebrots: el més preocupant, el d’Osca

«Tant de bo no ho hàgem de fer, però en cas de situació greu, es prendran decisions contundents», manifestava la vicepresidenta. «Hem sigut molt contundents i responsables. Des de què l’OMS va decretar la pandèmia, vam optar per la mesura més severa, el confinament», afirmava.

 

De moment, ha admés que el rebrot que més els preocupa és el de l’Aragó, a on el Govern autonòmic ha decidit que diverses comarques d’Osca retrocedisquen a la fase 2 de la desescalada. A demés, hi ha 11 rebrots en Espanya localitzats i «controlats», segons Calvo —l’últim, el d’una residència de gent gran en la ciutat de Lleida—.

 

A pesar dels rebrots, la vicepresidenta ha fet una crida a la calma, ja que Espanya «es troba en una situació dins del previsible», de manera que en principi no se sospesa la possibilitat de tornar a decretar l’estat d’alarma en el país. «En principi, els brots no necessiten més mesures que la sanitària. Es pot retrocedir de fase», ha explicat en ‘Antena 3’.

 

La rapidesa en la detecció és fonamental per a evitar brots

Carmen Calvo ha afegit que hi ha la possibilitat de l’«aïllament» per a «casos concrets i puntuals», com va passar en Igualada i la Conca d’Òdena en el mes de març. Com a punt destacat, ha manifestat que «l’important és la rapidesa en la detecció dels casos per l’aïllament, el rastreig i el control». «No pensem que no hi haurà brots. Esta és ara la normalitat», afirmava.

 

També ha recalcat la importància de la responsabilitat individual del ciutadà per a evitar possibles brots i que s’haja de tornar a decretar l’estat d’alarma, del que Espanya va eixir el diumenge passat després de tres mesos.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.