El Govern estudiarà un nou estat d’alarma pels brots de coronavirus

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha posat a tots els països en alerta i és per això que, fins que no hi haja una vacuna, cap territori ha descartat tornar a confinar a la seua població. Això mateix ha manifestat Carmen Calvo, vicepresidenta primera del Govern, que estudiarà «decretar l’alarma en una part del territori, si no en tot el país», davant d’un nou rebrot de contagis massiu.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Onze rebrots: el més preocupant, el d’Osca

«Tant de bo no ho hàgem de fer, però en cas de situació greu, es prendran decisions contundents», manifestava la vicepresidenta. «Hem sigut molt contundents i responsables. Des de què l’OMS va decretar la pandèmia, vam optar per la mesura més severa, el confinament», afirmava.

 

De moment, ha admés que el rebrot que més els preocupa és el de l’Aragó, a on el Govern autonòmic ha decidit que diverses comarques d’Osca retrocedisquen a la fase 2 de la desescalada. A demés, hi ha 11 rebrots en Espanya localitzats i «controlats», segons Calvo —l’últim, el d’una residència de gent gran en la ciutat de Lleida—.

 

A pesar dels rebrots, la vicepresidenta ha fet una crida a la calma, ja que Espanya «es troba en una situació dins del previsible», de manera que en principi no se sospesa la possibilitat de tornar a decretar l’estat d’alarma en el país. «En principi, els brots no necessiten més mesures que la sanitària. Es pot retrocedir de fase», ha explicat en ‘Antena 3’.

 

La rapidesa en la detecció és fonamental per a evitar brots

Carmen Calvo ha afegit que hi ha la possibilitat de l’«aïllament» per a «casos concrets i puntuals», com va passar en Igualada i la Conca d’Òdena en el mes de març. Com a punt destacat, ha manifestat que «l’important és la rapidesa en la detecció dels casos per l’aïllament, el rastreig i el control». «No pensem que no hi haurà brots. Esta és ara la normalitat», afirmava.

 

També ha recalcat la importància de la responsabilitat individual del ciutadà per a evitar possibles brots i que s’haja de tornar a decretar l’estat d’alarma, del que Espanya va eixir el diumenge passat després de tres mesos.

Últimes notícies

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.