8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

El Govern valencià dona suport a la proposta d’Illa per a l’acord de restricció de mobilitat

 

El territori valencià dona suport al document presentat pel Ministeri de Sanitat per a la restricció de mobilitat en les ciutats de més de 100.000 habitants amb més de 500 casos de Covid-19.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en el que el Ministeri de Sanitat ha presentat el document amb criteris que determinen mesures per a ciutats a on existixen determinats factors, ha detallat la Generalitat en un comunicat.

 

Barceló ha mostrat el seu suport a este document perquè «és important que es prenguen decisions de manera coordinada entre totes les comunitats autònomes com hem fet des de l’inici de la pandèmia». En este sentit, ha destacat que «l’aprovació d’este acord no interferix en les competències valencianes i en les mesures que es puguen continuar adoptant per al control de la pandèmia».

 

Cap de les ciutats valencianes més grans té eixa incidència

En el territori valencià hi ha quatre ciutats amb més de 100.000 habitants: Castelló de la Plana (171.728 habitants), València (794.288), Alacant (334.887) i Elx (232.517), i en cap d’elles s’ha conseguit mai una taxa d’incidència de 500 contagis per cada 100.000 habitants. És més, «ni s’ha arribat mai, ni en la fase més aguda de la pandèmia, a la mitat d’eixe llindar», ha indicat la Generalitat.

 

De fet, ara mateixa, la incidència acumulada dels últims 14 dies en el territori valencià és de 107,90 casos per cada 100.000 habitants. En la ciutat de València, és de 115,45; en la ciutat d’Alacant, 137,96; en Castelló de la Plana, 155,48; i en Elx se situa esta taxa en 164,72. Respecte a la capacitat hospitalària per a respondre a la pandèmia, l’ocupació de llits UCI per part de pacients Covid-19 és del 10,9%, i en planta del 3,9%.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.