15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El Govern valencià dona suport a la proposta d’Illa per a l’acord de restricció de mobilitat

 

El territori valencià dona suport al document presentat pel Ministeri de Sanitat per a la restricció de mobilitat en les ciutats de més de 100.000 habitants amb més de 500 casos de Covid-19.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en el que el Ministeri de Sanitat ha presentat el document amb criteris que determinen mesures per a ciutats a on existixen determinats factors, ha detallat la Generalitat en un comunicat.

 

Barceló ha mostrat el seu suport a este document perquè «és important que es prenguen decisions de manera coordinada entre totes les comunitats autònomes com hem fet des de l’inici de la pandèmia». En este sentit, ha destacat que «l’aprovació d’este acord no interferix en les competències valencianes i en les mesures que es puguen continuar adoptant per al control de la pandèmia».

 

Cap de les ciutats valencianes més grans té eixa incidència

En el territori valencià hi ha quatre ciutats amb més de 100.000 habitants: Castelló de la Plana (171.728 habitants), València (794.288), Alacant (334.887) i Elx (232.517), i en cap d’elles s’ha conseguit mai una taxa d’incidència de 500 contagis per cada 100.000 habitants. És més, «ni s’ha arribat mai, ni en la fase més aguda de la pandèmia, a la mitat d’eixe llindar», ha indicat la Generalitat.

 

De fet, ara mateixa, la incidència acumulada dels últims 14 dies en el territori valencià és de 107,90 casos per cada 100.000 habitants. En la ciutat de València, és de 115,45; en la ciutat d’Alacant, 137,96; en Castelló de la Plana, 155,48; i en Elx se situa esta taxa en 164,72. Respecte a la capacitat hospitalària per a respondre a la pandèmia, l’ocupació de llits UCI per part de pacients Covid-19 és del 10,9%, i en planta del 3,9%.

Últimes notícies

Bolaños acusa a Feijóo de faltar a la veritat sobre Mazón i la DANA per a atacar al Govern

Bolaños ha retret a Feijóo haver-hi 'va faltar a la veritat' sobre les seues comunicacions amb Mazón en els dies de la DANA, després de rectificar davant la jutgessa. També ha valorat com molt positiva l'alliberament de presos espanyols a Veneçuela, ha emmarcat en 'persecució' la querella de Fes-te Sentir contra Zapatero i ha descartat tancar bases dels EUA.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central del València va ser intervingut de la musculatura isquiotibial dreta després de lesionar-se davant el Celta. La cirurgia es va realitzar 'amb èxit' i estarà diversos mesos de baixa.

Diakhaby, operat d’una lesió isquiotibial a la cama dreta

El central va ser operat de l'isquiotibial dret després de lesionar-se davant el Celta. El club no va donar terminis, s'espera una baixa de diversos mesos i la cirurgia va ser 'amb èxit'.

Feijóo ha defés davant la jutgessa que la dana a València va ser una emergència nacional que degué assumir el Govern

Feijóo ha sostingut davant la magistrada que Interior o la vicepresidència de Teresa Ribera degueren coordinar la resposta per l'adscripció de CHJ i Aemet. La jutgessa ha recordat que el pla especial d'inundacions és autonòmic i ha indagat en els missatges amb Mazón i les decisions durant la crisi.

Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració judicial sobre la DANA

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' després de la seua declaració telemàtica per la gestió de la DANA. El líder del PP va admetre que es va confondre amb les dates en parlar del seu contacte amb Carlos Mazón.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet valencià després del naufragi del 26-D

Indonèsia va posar fi este divendres a la busca del xiquet valencià de 10 anys desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. L'operatiu de 15 dies va trobar tres cossos i va deixar dos supervivents, mentres la investigació per possible negligència continua oberta.

València Basket busca aprofitar els dubtes d’Unicaja i assegurar cap de sèrie en la seua Copa

El València rep a Unicaja en el Roig Arena amb el propòsit de sumar un triomf que li acoste a ser cap de sèrie en la Copa. També perseguix reforçar el seu pols amb el Reial Madrid per liderar la primera volta.

Assumix 4 anys i 9 mesos per intentar matar a la seua parella a l’hospital després de donar a llum

L'acusat ha reconegut que va apunyalar a la seua parella a l'hospital del Vinalopó, tres dies després del part, i ha acceptat 4 anys i 9 mesos de presó. La pena s'ha rebaixat per reparar el mal amb 15.000 euros i comporta pèrdua de la pàtria potestat i 10 anys d'allunyament.