El Govern valencià dona suport a la proposta d’Illa per a l’acord de restricció de mobilitat

 

El territori valencià dona suport al document presentat pel Ministeri de Sanitat per a la restricció de mobilitat en les ciutats de més de 100.000 habitants amb més de 500 casos de Covid-19.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha participat este dimecres en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut en el que el Ministeri de Sanitat ha presentat el document amb criteris que determinen mesures per a ciutats a on existixen determinats factors, ha detallat la Generalitat en un comunicat.

 

Barceló ha mostrat el seu suport a este document perquè «és important que es prenguen decisions de manera coordinada entre totes les comunitats autònomes com hem fet des de l’inici de la pandèmia». En este sentit, ha destacat que «l’aprovació d’este acord no interferix en les competències valencianes i en les mesures que es puguen continuar adoptant per al control de la pandèmia».

 

Cap de les ciutats valencianes més grans té eixa incidència

En el territori valencià hi ha quatre ciutats amb més de 100.000 habitants: Castelló de la Plana (171.728 habitants), València (794.288), Alacant (334.887) i Elx (232.517), i en cap d’elles s’ha conseguit mai una taxa d’incidència de 500 contagis per cada 100.000 habitants. És més, «ni s’ha arribat mai, ni en la fase més aguda de la pandèmia, a la mitat d’eixe llindar», ha indicat la Generalitat.

 

De fet, ara mateixa, la incidència acumulada dels últims 14 dies en el territori valencià és de 107,90 casos per cada 100.000 habitants. En la ciutat de València, és de 115,45; en la ciutat d’Alacant, 137,96; en Castelló de la Plana, 155,48; i en Elx se situa esta taxa en 164,72. Respecte a la capacitat hospitalària per a respondre a la pandèmia, l’ocupació de llits UCI per part de pacients Covid-19 és del 10,9%, i en planta del 3,9%.

Últimes notícies

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.