Gran part de la població valenciana pateix oboestrés.

 

Hem parlat en la nutricionista valenciana Carolina Garrido perquè ens explique un poc sobre el oboestrés que des que començà la pandèmia sembla que s’ha incrementat entre els valencians.

Què és el oboestrés?

L’estrès subjectiu. La resposta que es genera enfront d’una situació en concret fluctua d’una persona a una altra i mentre que el 20% de la població no variarà el seu patró alimentari enfront de situacions estressants, el 40% l’incrementa.

En la societat actual estem sotmesos a contínues fonts d’incertesa i estrés, personals, econòmiques i laborals augmenta l’estrés dels individus i modifica el seu comportament alimentari fent més freqüent l’elecció dels aliments de pitjor qualitat nutricional i un augment en la grandària de les racions.

Enfront d’esta situació, tan sols 19% de persones que es trobaven baix esta situació van acudir a un especialista mentre que el 92% va preferir recórrer a les «dietes miracle» encara que reconeixen no creure en els seus beneficis per a la salut, ni en els seus ràpids resultats.

Adquirir pautes saludables de manera progressiva i mantinguts en el temps sempre és la millor opció per a la salut i per a baixar de pes, si bé el procés requereix més temps, es manté en el temps i no repercuteix negativament en la nostra salut.

Per què mengem més quan estem estressats?

L’apetit voraç que sentim en les situacions d’aclaparament no s’origina en l’estómac, sinó en la ment. Introduir rutines i aprendre a controlar l’ansietat és el primer pas per a dissociar la relació entre estrés i alimentació.

Estàs treballant en un projecte realment important. Li dónes voltes al capdavant dia i nit i inverteixes moltes hores per a tindreu tot acabat satisfactòriament a temps. Estàs més atabalat que de costum i, amb freqüència, viatges a la cuina per a atracar la nevera. Sembla que el menjar alleuja momentàniament l’estrés i l’ansietat. I tot este temps que estem vivint de pandèmia ho agreuja més Però, de veritat ho te lleva el estrés menjar malament? «Hi ha que adquirir pautes saludables de forma progressiva menjant d’una forma adequada i saludable i de vegades este procés requereix més temps, però és el millor per a la nostra salut. A més de fer alguna cosa d’esport, caminar…» ha explicat la nutricionista Carolina Garrido.

Ja saps està en les teues mans aconseguir una vida més saludable. Segons Garrido no és tan complicat, és qüestió de mentalitzar-se i ser responsable en un mateix.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.