14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Gran part de la població valenciana pateix oboestrés.

 

Hem parlat en la nutricionista valenciana Carolina Garrido perquè ens explique un poc sobre el oboestrés que des que començà la pandèmia sembla que s’ha incrementat entre els valencians.

Què és el oboestrés?

L’estrès subjectiu. La resposta que es genera enfront d’una situació en concret fluctua d’una persona a una altra i mentre que el 20% de la població no variarà el seu patró alimentari enfront de situacions estressants, el 40% l’incrementa.

En la societat actual estem sotmesos a contínues fonts d’incertesa i estrés, personals, econòmiques i laborals augmenta l’estrés dels individus i modifica el seu comportament alimentari fent més freqüent l’elecció dels aliments de pitjor qualitat nutricional i un augment en la grandària de les racions.

Enfront d’esta situació, tan sols 19% de persones que es trobaven baix esta situació van acudir a un especialista mentre que el 92% va preferir recórrer a les “dietes miracle” encara que reconeixen no creure en els seus beneficis per a la salut, ni en els seus ràpids resultats.

Adquirir pautes saludables de manera progressiva i mantinguts en el temps sempre és la millor opció per a la salut i per a baixar de pes, si bé el procés requereix més temps, es manté en el temps i no repercuteix negativament en la nostra salut.

Per què mengem més quan estem estressats?

L’apetit voraç que sentim en les situacions d’aclaparament no s’origina en l’estómac, sinó en la ment. Introduir rutines i aprendre a controlar l’ansietat és el primer pas per a dissociar la relació entre estrés i alimentació.

Estàs treballant en un projecte realment important. Li dónes voltes al capdavant dia i nit i inverteixes moltes hores per a tindreu tot acabat satisfactòriament a temps. Estàs més atabalat que de costum i, amb freqüència, viatges a la cuina per a atracar la nevera. Sembla que el menjar alleuja momentàniament l’estrés i l’ansietat. I tot este temps que estem vivint de pandèmia ho agreuja més Però, de veritat ho te lleva el estrés menjar malament? “Hi ha que adquirir pautes saludables de forma progressiva menjant d’una forma adequada i saludable i de vegades este procés requereix més temps, però és el millor per a la nostra salut. A més de fer alguna cosa d’esport, caminar…” ha explicat la nutricionista Carolina Garrido.

Ja saps està en les teues mans aconseguir una vida més saludable. Segons Garrido no és tan complicat, és qüestió de mentalitzar-se i ser responsable en un mateix.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.