Gran part de la població valenciana pateix oboestrés.

 

Hem parlat en la nutricionista valenciana Carolina Garrido perquè ens explique un poc sobre el oboestrés que des que començà la pandèmia sembla que s’ha incrementat entre els valencians.

Què és el oboestrés?

L’estrès subjectiu. La resposta que es genera enfront d’una situació en concret fluctua d’una persona a una altra i mentre que el 20% de la població no variarà el seu patró alimentari enfront de situacions estressants, el 40% l’incrementa.

En la societat actual estem sotmesos a contínues fonts d’incertesa i estrés, personals, econòmiques i laborals augmenta l’estrés dels individus i modifica el seu comportament alimentari fent més freqüent l’elecció dels aliments de pitjor qualitat nutricional i un augment en la grandària de les racions.

Enfront d’esta situació, tan sols 19% de persones que es trobaven baix esta situació van acudir a un especialista mentre que el 92% va preferir recórrer a les «dietes miracle» encara que reconeixen no creure en els seus beneficis per a la salut, ni en els seus ràpids resultats.

Adquirir pautes saludables de manera progressiva i mantinguts en el temps sempre és la millor opció per a la salut i per a baixar de pes, si bé el procés requereix més temps, es manté en el temps i no repercuteix negativament en la nostra salut.

Per què mengem més quan estem estressats?

L’apetit voraç que sentim en les situacions d’aclaparament no s’origina en l’estómac, sinó en la ment. Introduir rutines i aprendre a controlar l’ansietat és el primer pas per a dissociar la relació entre estrés i alimentació.

Estàs treballant en un projecte realment important. Li dónes voltes al capdavant dia i nit i inverteixes moltes hores per a tindreu tot acabat satisfactòriament a temps. Estàs més atabalat que de costum i, amb freqüència, viatges a la cuina per a atracar la nevera. Sembla que el menjar alleuja momentàniament l’estrés i l’ansietat. I tot este temps que estem vivint de pandèmia ho agreuja més Però, de veritat ho te lleva el estrés menjar malament? «Hi ha que adquirir pautes saludables de forma progressiva menjant d’una forma adequada i saludable i de vegades este procés requereix més temps, però és el millor per a la nostra salut. A més de fer alguna cosa d’esport, caminar…» ha explicat la nutricionista Carolina Garrido.

Ja saps està en les teues mans aconseguir una vida més saludable. Segons Garrido no és tan complicat, és qüestió de mentalitzar-se i ser responsable en un mateix.

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.