10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Gran part de la població valenciana pateix oboestrés.

 

Hem parlat en la nutricionista valenciana Carolina Garrido perquè ens explique un poc sobre el oboestrés que des que començà la pandèmia sembla que s’ha incrementat entre els valencians.

Què és el oboestrés?

L’estrès subjectiu. La resposta que es genera enfront d’una situació en concret fluctua d’una persona a una altra i mentre que el 20% de la població no variarà el seu patró alimentari enfront de situacions estressants, el 40% l’incrementa.

En la societat actual estem sotmesos a contínues fonts d’incertesa i estrés, personals, econòmiques i laborals augmenta l’estrés dels individus i modifica el seu comportament alimentari fent més freqüent l’elecció dels aliments de pitjor qualitat nutricional i un augment en la grandària de les racions.

Enfront d’esta situació, tan sols 19% de persones que es trobaven baix esta situació van acudir a un especialista mentre que el 92% va preferir recórrer a les “dietes miracle” encara que reconeixen no creure en els seus beneficis per a la salut, ni en els seus ràpids resultats.

Adquirir pautes saludables de manera progressiva i mantinguts en el temps sempre és la millor opció per a la salut i per a baixar de pes, si bé el procés requereix més temps, es manté en el temps i no repercuteix negativament en la nostra salut.

Per què mengem més quan estem estressats?

L’apetit voraç que sentim en les situacions d’aclaparament no s’origina en l’estómac, sinó en la ment. Introduir rutines i aprendre a controlar l’ansietat és el primer pas per a dissociar la relació entre estrés i alimentació.

Estàs treballant en un projecte realment important. Li dónes voltes al capdavant dia i nit i inverteixes moltes hores per a tindreu tot acabat satisfactòriament a temps. Estàs més atabalat que de costum i, amb freqüència, viatges a la cuina per a atracar la nevera. Sembla que el menjar alleuja momentàniament l’estrés i l’ansietat. I tot este temps que estem vivint de pandèmia ho agreuja més Però, de veritat ho te lleva el estrés menjar malament? “Hi ha que adquirir pautes saludables de forma progressiva menjant d’una forma adequada i saludable i de vegades este procés requereix més temps, però és el millor per a la nostra salut. A més de fer alguna cosa d’esport, caminar…” ha explicat la nutricionista Carolina Garrido.

Ja saps està en les teues mans aconseguir una vida més saludable. Segons Garrido no és tan complicat, és qüestió de mentalitzar-se i ser responsable en un mateix.

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.