17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Gran part de la població valenciana pateix oboestrés.

 

Hem parlat en la nutricionista valenciana Carolina Garrido perquè ens explique un poc sobre el oboestrés que des que començà la pandèmia sembla que s’ha incrementat entre els valencians.

Què és el oboestrés?

L’estrès subjectiu. La resposta que es genera enfront d’una situació en concret fluctua d’una persona a una altra i mentre que el 20% de la població no variarà el seu patró alimentari enfront de situacions estressants, el 40% l’incrementa.

En la societat actual estem sotmesos a contínues fonts d’incertesa i estrés, personals, econòmiques i laborals augmenta l’estrés dels individus i modifica el seu comportament alimentari fent més freqüent l’elecció dels aliments de pitjor qualitat nutricional i un augment en la grandària de les racions.

Enfront d’esta situació, tan sols 19% de persones que es trobaven baix esta situació van acudir a un especialista mentre que el 92% va preferir recórrer a les “dietes miracle” encara que reconeixen no creure en els seus beneficis per a la salut, ni en els seus ràpids resultats.

Adquirir pautes saludables de manera progressiva i mantinguts en el temps sempre és la millor opció per a la salut i per a baixar de pes, si bé el procés requereix més temps, es manté en el temps i no repercuteix negativament en la nostra salut.

Per què mengem més quan estem estressats?

L’apetit voraç que sentim en les situacions d’aclaparament no s’origina en l’estómac, sinó en la ment. Introduir rutines i aprendre a controlar l’ansietat és el primer pas per a dissociar la relació entre estrés i alimentació.

Estàs treballant en un projecte realment important. Li dónes voltes al capdavant dia i nit i inverteixes moltes hores per a tindreu tot acabat satisfactòriament a temps. Estàs més atabalat que de costum i, amb freqüència, viatges a la cuina per a atracar la nevera. Sembla que el menjar alleuja momentàniament l’estrés i l’ansietat. I tot este temps que estem vivint de pandèmia ho agreuja més Però, de veritat ho te lleva el estrés menjar malament? “Hi ha que adquirir pautes saludables de forma progressiva menjant d’una forma adequada i saludable i de vegades este procés requereix més temps, però és el millor per a la nostra salut. A més de fer alguna cosa d’esport, caminar…” ha explicat la nutricionista Carolina Garrido.

Ja saps està en les teues mans aconseguir una vida més saludable. Segons Garrido no és tan complicat, és qüestió de mentalitzar-se i ser responsable en un mateix.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.