Un grup activistes feministes ocupa la Delegació de Govern de València

 

Este matí de divendres, cap a les 10.30 hores, un grup d’activistes feministes de l’Assemblea Feminista de València ha ocupat el Palau del Temple de la capital valenciana, seu de la Delegació del Govern, com a senyal de protesta i per a demanar la derogació de la Llei Mordassa.

 

 

Segons explica el col·lectiu feminista a través de les seues xarxes socials, el que demana és l’arxiu de tots els procediments administratius en curs relatius al moviment feminista; el reconeixement públic a on conste que les persones més afectades per la Llei Mordassa han estat les essencials, en major mesura són dones migrants; i eI reconeixement de les càrregues i abusos policials a les mobilitzacions per la llibertat d’expressió.

 

A conseqüència d’esta protesta, al llarg del matí la gent s’ha anat acostant fins a les portes del Palau del Temple, a on a hores d’ara hi ha persones agrupades en la porta. Mentres, el grup d’activistes de l’Assemblea està dins, en el pati de l’edifici, el que les forces de vigilància i seguretat han tancat a causa de la protesta.

 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.