Un grup activistes feministes ocupa la Delegació de Govern de València

 

Este matí de divendres, cap a les 10.30 hores, un grup d’activistes feministes de l’Assemblea Feminista de València ha ocupat el Palau del Temple de la capital valenciana, seu de la Delegació del Govern, com a senyal de protesta i per a demanar la derogació de la Llei Mordassa.

 

 

Segons explica el col·lectiu feminista a través de les seues xarxes socials, el que demana és l’arxiu de tots els procediments administratius en curs relatius al moviment feminista; el reconeixement públic a on conste que les persones més afectades per la Llei Mordassa han estat les essencials, en major mesura són dones migrants; i eI reconeixement de les càrregues i abusos policials a les mobilitzacions per la llibertat d’expressió.

 

A conseqüència d’esta protesta, al llarg del matí la gent s’ha anat acostant fins a les portes del Palau del Temple, a on a hores d’ara hi ha persones agrupades en la porta. Mentres, el grup d’activistes de l’Assemblea està dins, en el pati de l’edifici, el que les forces de vigilància i seguretat han tancat a causa de la protesta.

 

Últimes notícies

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.

Desmantellen a València un grup itinerant especialitzat en robatoris en vivendes

La Policia Nacional, amb suport de la Policia de Geòrgia, ha desarticulat a la província de València un grup criminal itinerant especialitzat en robatoris amb força en vivendes, amb tres detinguts que han ingressat en presó. Els investigadors els atribuïxen almenys 18 robatoris en domicilis i diverses falsedats documentals.

Així serà l’estrena de la Lliga F Moeve: derbi madrileny i debut del València al camp de l’Alavés

La Lliga F Moeve 2026-2027 començarà el 29 d’agost amb cinc partits, entre ells el derbi Real Madrid-Atlético, i el València debutarà el diumenge al camp del Deportivo Alavés.

Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny més de 6 milions de turistes internacionals, que han gastat 7.394 milions d’euros, un 8,7 % més que en 2025. La duració mitjana de les estades arriba als 9 dies, la més alta entre les autonomies.

Presó provisional per al responsable d’un prostíbul per agredir i explotar sexualment una dona

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional a València acusat d’explotar sexualment una dona al prostíbul que regentava i d’agredir-la i amenaçar-la greument. La víctima, en situació de vulnerabilitat, ha denunciat que l’obligava a mantindre relacions sexuals amb ell.

Aemet activa avis groc per tempestes i granís al nord interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de Castelló i per altes temperatures a València i Alacant. Dilluns ja s’han registrat avisos per calor extrema al litoral sud d’Alacant, sobretot a la zona d’Orihuela.

Musuayi i Ryan ja treballen a la ciutat esportiva del Llevant

Yanis Musuayi i Mathew Ryan s’han incorporat als entrenaments del Llevant a la ciutat esportiva de Buñol en la penúltima setmana de pretemporada. El club ha tancat el fitxatge del davanter belga i la renovació del porter australià.
FILMOTECA D'ESTIU