Un grup d’alumnes dels Salesianos d’Elx visita Notre Dame just abans de l’incendi

Imatge de l'incendi que està tenint lloc a la catedral de Notre Dame

Imatge de l’incendi a la catedral de Notre Dame | València Diari

 

Un grup d’alumnes valencians van visitar aquest dilluns de vesprada la catedral de Notre Dame de París, instants abans que es produïra l’incendi que ha deixat greument danyat aquest monument gòtic de la capital de França.

 

L’alumnat pertany al centre educatiu Salesianos d’Elx (El Baix Vinalopó), i són els estudiants del curs de 4t d’ESO, que es troben a França de viatge de final de curs.

 

Els alumnes, acompanyats pels seus professors, van realitzar la visita a la catedral de Notre Dame de vesprada, just uns minuts abans que s’originara el devastador incendi. D’aquesta manera, van ser uns dels últims visitants que van poder admirar el monument en el seu estat previ al tràgic incendi.

 

 

Des del mateix centre Salesianos d’Elx es va realitzar una publicació a les xarxes socials per a informar que tots els participants en el viatge, alumnat i professors, es trobaven bé. A més, s’assenyalava que el col·legi estava pendent de la situació per a fer que el viatge dels estudiants de 4t continuara amb normalitat en terres franceses.

 

Els bombers donen per controlat l’incendi de la catedral de Notre Dame de París

Els Bombers de París han aconseguit finalment controlar l’incendi declarat aquest dilluns de vesprada a la històrica catedral de Notre Dame de París, el monument més visitat del món, amb tretze milions de turistes anuals. Segons ha indicat el cos d’emergències, les flames han afectat sobretot la teulada, però l’estructura «està fora de perill», i la possibilitat de quedar completament destruïda sembla ja improbable.

 

Tot i això, els bombers continuen actuant a la zona, remullant i inspeccionant les zones afectades. També cal dir que la Fiscalia de París ha informat que ja està en marxa una investigació per tal d’esbrinar les causes de l’incendi. En concret, la investigació s’ha obert per «destrucció involuntària per incendi» del conegudíssim monument.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.