12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Un grup d’alumnes dels Salesianos d’Elx visita Notre Dame just abans de l’incendi

Imatge de l'incendi que està tenint lloc a la catedral de Notre Dame

Imatge de l’incendi a la catedral de Notre Dame | València Diari

 

Un grup d’alumnes valencians van visitar aquest dilluns de vesprada la catedral de Notre Dame de París, instants abans que es produïra l’incendi que ha deixat greument danyat aquest monument gòtic de la capital de França.

 

L’alumnat pertany al centre educatiu Salesianos d’Elx (El Baix Vinalopó), i són els estudiants del curs de 4t d’ESO, que es troben a França de viatge de final de curs.

 

Els alumnes, acompanyats pels seus professors, van realitzar la visita a la catedral de Notre Dame de vesprada, just uns minuts abans que s’originara el devastador incendi. D’aquesta manera, van ser uns dels últims visitants que van poder admirar el monument en el seu estat previ al tràgic incendi.

 

 

Des del mateix centre Salesianos d’Elx es va realitzar una publicació a les xarxes socials per a informar que tots els participants en el viatge, alumnat i professors, es trobaven bé. A més, s’assenyalava que el col·legi estava pendent de la situació per a fer que el viatge dels estudiants de 4t continuara amb normalitat en terres franceses.

 

Els bombers donen per controlat l’incendi de la catedral de Notre Dame de París

Els Bombers de París han aconseguit finalment controlar l’incendi declarat aquest dilluns de vesprada a la històrica catedral de Notre Dame de París, el monument més visitat del món, amb tretze milions de turistes anuals. Segons ha indicat el cos d’emergències, les flames han afectat sobretot la teulada, però l’estructura «està fora de perill», i la possibilitat de quedar completament destruïda sembla ja improbable.

 

Tot i això, els bombers continuen actuant a la zona, remullant i inspeccionant les zones afectades. També cal dir que la Fiscalia de París ha informat que ja està en marxa una investigació per tal d’esbrinar les causes de l’incendi. En concret, la investigació s’ha obert per «destrucció involuntària per incendi» del conegudíssim monument.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.