Un grup d’alumnes dels Salesianos d’Elx visita Notre Dame just abans de l’incendi

Imatge de l'incendi que està tenint lloc a la catedral de Notre Dame

Imatge de l’incendi a la catedral de Notre Dame | València Diari

 

Un grup d’alumnes valencians van visitar aquest dilluns de vesprada la catedral de Notre Dame de París, instants abans que es produïra l’incendi que ha deixat greument danyat aquest monument gòtic de la capital de França.

 

L’alumnat pertany al centre educatiu Salesianos d’Elx (El Baix Vinalopó), i són els estudiants del curs de 4t d’ESO, que es troben a França de viatge de final de curs.

 

Els alumnes, acompanyats pels seus professors, van realitzar la visita a la catedral de Notre Dame de vesprada, just uns minuts abans que s’originara el devastador incendi. D’aquesta manera, van ser uns dels últims visitants que van poder admirar el monument en el seu estat previ al tràgic incendi.

 

 

Des del mateix centre Salesianos d’Elx es va realitzar una publicació a les xarxes socials per a informar que tots els participants en el viatge, alumnat i professors, es trobaven bé. A més, s’assenyalava que el col·legi estava pendent de la situació per a fer que el viatge dels estudiants de 4t continuara amb normalitat en terres franceses.

 

Els bombers donen per controlat l’incendi de la catedral de Notre Dame de París

Els Bombers de París han aconseguit finalment controlar l’incendi declarat aquest dilluns de vesprada a la històrica catedral de Notre Dame de París, el monument més visitat del món, amb tretze milions de turistes anuals. Segons ha indicat el cos d’emergències, les flames han afectat sobretot la teulada, però l’estructura «està fora de perill», i la possibilitat de quedar completament destruïda sembla ja improbable.

 

Tot i això, els bombers continuen actuant a la zona, remullant i inspeccionant les zones afectades. També cal dir que la Fiscalia de París ha informat que ja està en marxa una investigació per tal d’esbrinar les causes de l’incendi. En concret, la investigació s’ha obert per «destrucció involuntària per incendi» del conegudíssim monument.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.