Guerra entre els banyistes per la primera línia de platja a Orpesa

 

Les platges d’Orpesa s’han fet virals en les xarxes socials després de conéixer-se que centenars de turistes i residents de la zona s’amunteguen per a prendre el sol sobre l’arena o donar-se un capbussó en l’aigua. A més, alguns perden les formes per a gaudir d’aquests plaers estiuencs.

 

Els veïns asseguren que això ocorre cada dia a primera hora del matí. Davant aquesta situació, l’ajuntament d’Orpesa ha decidit prohibir l’entrada a la platja fins a les 09.00 hores. Així i tot, aquesta mesura no ha evitat que es produïsquen enfrontaments per aconseguir un bon lloc. Així mateix, els turistes han denunciat que molts d’aquests banyistes deixen la tovallola i l’ombrel·la i es van als seus domicilis. 

 

«Baixe sobre les 9.00 hores i pose l’ombrel·la»; «tenim lloc perquè el meu pare ha baixat aquest matí i ha posat l’ombrel·la», diuen alguns dels banyistes. No obstant això, els més ressagats, els que arriben més tard només poden aspirar a estar entre els cotxes o prop dels parcs infantils. 

 

L’opinió de l’alcaldessa d’Orpesa

L’alcaldessa d’Orpesa, Araceli de Moya, manifesta: «Em pareix un espectacle vergonyós i em dóna molta tristesa perquè són imatges molt lamentables i d’un egoisme supí. Ja ens passava l’any passat i l’anterior». Així mateix, actualment l’alcaldessa estudia regular els horaris i multar als amos de les ombrel·les.

 

La primera edil de la població recorda que fa anys «ja deixaven ombrel·les, cadires i tovalloles esteses a les 6.00 del matí”, però per a evitar aquesta vergonyosa situació, perquè després d’aquesta maniobra tornaven als seus respectius domicilis, van prohibir la pràctica: “Hem volgut regular aquesta situació i ja no es pot entrar abans de les 9.00 a les platges perquè no podíem ni netejar l’arena. Entraven, ocupaven tot i s’anaven a dormir o desdejunar”.

 

Per més mesures que es prenen des de la corporació municipal, segons la mateixa alcaldessa Araceli de Moya no es pot erradicar aquesta conducta: “Demostra una ansietat increïble per part de la gent. No deixarem que deixen abandonats els utensilis de platja i si hem d’entrar per a llevar ombrel·les o cadires que no s’usen, ho farem perquè no podem donar aquesta imatge”.

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.