Guerra entre els banyistes per la primera línia de platja a Orpesa

 

Les platges d’Orpesa s’han fet virals en les xarxes socials després de conéixer-se que centenars de turistes i residents de la zona s’amunteguen per a prendre el sol sobre l’arena o donar-se un capbussó en l’aigua. A més, alguns perden les formes per a gaudir d’aquests plaers estiuencs.

 

Els veïns asseguren que això ocorre cada dia a primera hora del matí. Davant aquesta situació, l’ajuntament d’Orpesa ha decidit prohibir l’entrada a la platja fins a les 09.00 hores. Així i tot, aquesta mesura no ha evitat que es produïsquen enfrontaments per aconseguir un bon lloc. Així mateix, els turistes han denunciat que molts d’aquests banyistes deixen la tovallola i l’ombrel·la i es van als seus domicilis. 

 

«Baixe sobre les 9.00 hores i pose l’ombrel·la»; «tenim lloc perquè el meu pare ha baixat aquest matí i ha posat l’ombrel·la», diuen alguns dels banyistes. No obstant això, els més ressagats, els que arriben més tard només poden aspirar a estar entre els cotxes o prop dels parcs infantils. 

 

L’opinió de l’alcaldessa d’Orpesa

L’alcaldessa d’Orpesa, Araceli de Moya, manifesta: «Em pareix un espectacle vergonyós i em dóna molta tristesa perquè són imatges molt lamentables i d’un egoisme supí. Ja ens passava l’any passat i l’anterior». Així mateix, actualment l’alcaldessa estudia regular els horaris i multar als amos de les ombrel·les.

 

La primera edil de la població recorda que fa anys «ja deixaven ombrel·les, cadires i tovalloles esteses a les 6.00 del matí”, però per a evitar aquesta vergonyosa situació, perquè després d’aquesta maniobra tornaven als seus respectius domicilis, van prohibir la pràctica: “Hem volgut regular aquesta situació i ja no es pot entrar abans de les 9.00 a les platges perquè no podíem ni netejar l’arena. Entraven, ocupaven tot i s’anaven a dormir o desdejunar”.

 

Per més mesures que es prenen des de la corporació municipal, segons la mateixa alcaldessa Araceli de Moya no es pot erradicar aquesta conducta: “Demostra una ansietat increïble per part de la gent. No deixarem que deixen abandonats els utensilis de platja i si hem d’entrar per a llevar ombrel·les o cadires que no s’usen, ho farem perquè no podem donar aquesta imatge”.

Últimes notícies

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.
FILMOTECA D'ESTIU