Guerra entre els banyistes per la primera línia de platja a Orpesa

 

Les platges d’Orpesa s’han fet virals en les xarxes socials després de conéixer-se que centenars de turistes i residents de la zona s’amunteguen per a prendre el sol sobre l’arena o donar-se un capbussó en l’aigua. A més, alguns perden les formes per a gaudir d’aquests plaers estiuencs.

 

Els veïns asseguren que això ocorre cada dia a primera hora del matí. Davant aquesta situació, l’ajuntament d’Orpesa ha decidit prohibir l’entrada a la platja fins a les 09.00 hores. Així i tot, aquesta mesura no ha evitat que es produïsquen enfrontaments per aconseguir un bon lloc. Així mateix, els turistes han denunciat que molts d’aquests banyistes deixen la tovallola i l’ombrel·la i es van als seus domicilis. 

 

«Baixe sobre les 9.00 hores i pose l’ombrel·la»; «tenim lloc perquè el meu pare ha baixat aquest matí i ha posat l’ombrel·la», diuen alguns dels banyistes. No obstant això, els més ressagats, els que arriben més tard només poden aspirar a estar entre els cotxes o prop dels parcs infantils. 

 

L’opinió de l’alcaldessa d’Orpesa

L’alcaldessa d’Orpesa, Araceli de Moya, manifesta: «Em pareix un espectacle vergonyós i em dóna molta tristesa perquè són imatges molt lamentables i d’un egoisme supí. Ja ens passava l’any passat i l’anterior». Així mateix, actualment l’alcaldessa estudia regular els horaris i multar als amos de les ombrel·les.

 

La primera edil de la població recorda que fa anys «ja deixaven ombrel·les, cadires i tovalloles esteses a les 6.00 del matí”, però per a evitar aquesta vergonyosa situació, perquè després d’aquesta maniobra tornaven als seus respectius domicilis, van prohibir la pràctica: “Hem volgut regular aquesta situació i ja no es pot entrar abans de les 9.00 a les platges perquè no podíem ni netejar l’arena. Entraven, ocupaven tot i s’anaven a dormir o desdejunar”.

 

Per més mesures que es prenen des de la corporació municipal, segons la mateixa alcaldessa Araceli de Moya no es pot erradicar aquesta conducta: “Demostra una ansietat increïble per part de la gent. No deixarem que deixen abandonats els utensilis de platja i si hem d’entrar per a llevar ombrel·les o cadires que no s’usen, ho farem perquè no podem donar aquesta imatge”.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.