16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Guerra entre els banyistes per la primera línia de platja a Orpesa

 

Les platges d’Orpesa s’han fet virals en les xarxes socials després de conéixer-se que centenars de turistes i residents de la zona s’amunteguen per a prendre el sol sobre l’arena o donar-se un capbussó en l’aigua. A més, alguns perden les formes per a gaudir d’aquests plaers estiuencs.

 

Els veïns asseguren que això ocorre cada dia a primera hora del matí. Davant aquesta situació, l’ajuntament d’Orpesa ha decidit prohibir l’entrada a la platja fins a les 09.00 hores. Així i tot, aquesta mesura no ha evitat que es produïsquen enfrontaments per aconseguir un bon lloc. Així mateix, els turistes han denunciat que molts d’aquests banyistes deixen la tovallola i l’ombrel·la i es van als seus domicilis. 

 

«Baixe sobre les 9.00 hores i pose l’ombrel·la»; «tenim lloc perquè el meu pare ha baixat aquest matí i ha posat l’ombrel·la», diuen alguns dels banyistes. No obstant això, els més ressagats, els que arriben més tard només poden aspirar a estar entre els cotxes o prop dels parcs infantils. 

 

L’opinió de l’alcaldessa d’Orpesa

L’alcaldessa d’Orpesa, Araceli de Moya, manifesta: «Em pareix un espectacle vergonyós i em dóna molta tristesa perquè són imatges molt lamentables i d’un egoisme supí. Ja ens passava l’any passat i l’anterior». Així mateix, actualment l’alcaldessa estudia regular els horaris i multar als amos de les ombrel·les.

 

La primera edil de la població recorda que fa anys “ja deixaven ombrel·les, cadires i tovalloles esteses a les 6.00 del matí”, però per a evitar aquesta vergonyosa situació, perquè després d’aquesta maniobra tornaven als seus respectius domicilis, van prohibir la pràctica: “Hem volgut regular aquesta situació i ja no es pot entrar abans de les 9.00 a les platges perquè no podíem ni netejar l’arena. Entraven, ocupaven tot i s’anaven a dormir o desdejunar”.

 

Per més mesures que es prenen des de la corporació municipal, segons la mateixa alcaldessa Araceli de Moya no es pot erradicar aquesta conducta: “Demostra una ansietat increïble per part de la gent. No deixarem que deixen abandonats els utensilis de platja i si hem d’entrar per a llevar ombrel·les o cadires que no s’usen, ho farem perquè no podem donar aquesta imatge”.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.

Simulacre d’incendi en la Llotja de València: rescats en altura i 135 evacuats

Bombers de València ha assajat un incendi en la Llotja amb rescat en altura i 135 evacuats en tres minuts. L'exercici ha provat protocols, coordinació i temps de resposta en una zona d'alt risc per la seua estructura de fusta.

El vicepresident de la comissió de la DANA ha anticipat un interrogatori molt dur a Feijóo

El vicepresident de la comissió de la DANA ha avançat un interrogatori molt dur a Alberto Núñez Feijóo el 2 de febrer. Se li demanarà que aclarisca el seu paper durant l'emergència i el presumpte encobriment a Carlos Mazón.

El Consell ha demanat declarar zona catastròfica en els municipis danyats per les pluges de desembre

El Consell ha sol·licitat al Govern declarar zona catastròfica per a tots els municipis de València i 30 d'Alacant després de les pluges del 28 i 29 de desembre de 2025. La mesura busca activar ajudes i agilitzar reparacions.

El Consell adapta l’Atenció Primària a la nova demanda: menys demores i més capacitat resolutiva

El Consell ha aprovat el decret que redissenya l'Atenció Primària en la Comunitat Valenciana. La norma agilitza cites, impulsa la digitalització i crea noves direccions.