Guerra entre els banyistes per la primera línia de platja a Orpesa

 

Les platges d’Orpesa s’han fet virals en les xarxes socials després de conéixer-se que centenars de turistes i residents de la zona s’amunteguen per a prendre el sol sobre l’arena o donar-se un capbussó en l’aigua. A més, alguns perden les formes per a gaudir d’aquests plaers estiuencs.

 

Els veïns asseguren que això ocorre cada dia a primera hora del matí. Davant aquesta situació, l’ajuntament d’Orpesa ha decidit prohibir l’entrada a la platja fins a les 09.00 hores. Així i tot, aquesta mesura no ha evitat que es produïsquen enfrontaments per aconseguir un bon lloc. Així mateix, els turistes han denunciat que molts d’aquests banyistes deixen la tovallola i l’ombrel·la i es van als seus domicilis. 

 

«Baixe sobre les 9.00 hores i pose l’ombrel·la»; «tenim lloc perquè el meu pare ha baixat aquest matí i ha posat l’ombrel·la», diuen alguns dels banyistes. No obstant això, els més ressagats, els que arriben més tard només poden aspirar a estar entre els cotxes o prop dels parcs infantils. 

 

L’opinió de l’alcaldessa d’Orpesa

L’alcaldessa d’Orpesa, Araceli de Moya, manifesta: «Em pareix un espectacle vergonyós i em dóna molta tristesa perquè són imatges molt lamentables i d’un egoisme supí. Ja ens passava l’any passat i l’anterior». Així mateix, actualment l’alcaldessa estudia regular els horaris i multar als amos de les ombrel·les.

 

La primera edil de la població recorda que fa anys “ja deixaven ombrel·les, cadires i tovalloles esteses a les 6.00 del matí”, però per a evitar aquesta vergonyosa situació, perquè després d’aquesta maniobra tornaven als seus respectius domicilis, van prohibir la pràctica: “Hem volgut regular aquesta situació i ja no es pot entrar abans de les 9.00 a les platges perquè no podíem ni netejar l’arena. Entraven, ocupaven tot i s’anaven a dormir o desdejunar”.

 

Per més mesures que es prenen des de la corporació municipal, segons la mateixa alcaldessa Araceli de Moya no es pot erradicar aquesta conducta: “Demostra una ansietat increïble per part de la gent. No deixarem que deixen abandonats els utensilis de platja i si hem d’entrar per a llevar ombrel·les o cadires que no s’usen, ho farem perquè no podem donar aquesta imatge”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.