8.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Una història d’amistat entre dos xiquetes durant el confinament guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante

 

La dramaturga castellonenca Àfrica Hurtado s’ha alçat amb el Premi de Teatre Infantil Escalante 2020 per la seua obra ‘Abril a casa’, una història d’amistat epistolar entre dos xiquetes ambientada i forjada durant el confinament.

 

Com assenyala la diputada provincial de Teatres, Glòria Tello, «el guardó, que busca fomentar la creació i divulgació de la literatura dramàtica en valencià per al públic infantil, es consolida en la seua quinta edició com un dels premis més destacats en la seua especialitat i reafirma l’èxit de la seua convocatòria, a la que enguany han concorregut 12 obres, el número més gran de candidatures presentades des de la seua creació».

 

El Premi de Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text guanyador per l‘editorial Bromera. El jurat d’esta edició va acordar per majoria de vots concedir el guardó a ‘Abril a casa’, «un text acurat, senzill i emotiu sobre la realitat de la pandèmia per a xiquetes, i les seues conseqüències. L’amistat, els conflictes familiars o la rutina creativa d’una xiqueta són els temes tractats amb una delicadesa molt expressiva i plena d’emotivitat».

 

Per a Àfrica Hurtado (Castelló, 1983), rebre este guardó ha sigut tota una sorpresa: «El de l’Escalante és un premi molt important i necessari, perquè no hi ha molts reconeixements que donen suport a la dramatúrgia infantil. A demés, no era la primera volta que em presentava, i quan em van cridar per a comunicar-m’ho em va donar molta alegria perquè no m’ho esperava».

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.