Una història d’amistat entre dos xiquetes durant el confinament guanya el Premi de Teatre Infantil Escalante

 

La dramaturga castellonenca Àfrica Hurtado s’ha alçat amb el Premi de Teatre Infantil Escalante 2020 per la seua obra ‘Abril a casa’, una història d’amistat epistolar entre dos xiquetes ambientada i forjada durant el confinament.

 

Com assenyala la diputada provincial de Teatres, Glòria Tello, «el guardó, que busca fomentar la creació i divulgació de la literatura dramàtica en valencià per al públic infantil, es consolida en la seua quinta edició com un dels premis més destacats en la seua especialitat i reafirma l’èxit de la seua convocatòria, a la que enguany han concorregut 12 obres, el número més gran de candidatures presentades des de la seua creació».

 

El Premi de Teatre Infantil Escalante, dependent de la Diputació de València, està dotat amb 5.000 euros i la publicació del text guanyador per l‘editorial Bromera. El jurat d’esta edició va acordar per majoria de vots concedir el guardó a ‘Abril a casa’, «un text acurat, senzill i emotiu sobre la realitat de la pandèmia per a xiquetes, i les seues conseqüències. L’amistat, els conflictes familiars o la rutina creativa d’una xiqueta són els temes tractats amb una delicadesa molt expressiva i plena d’emotivitat».

 

Per a Àfrica Hurtado (Castelló, 1983), rebre este guardó ha sigut tota una sorpresa: «El de l’Escalante és un premi molt important i necessari, perquè no hi ha molts reconeixements que donen suport a la dramatúrgia infantil. A demés, no era la primera volta que em presentava, i quan em van cridar per a comunicar-m’ho em va donar molta alegria perquè no m’ho esperava».

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.