Homenatge al grafiti clàssic en el ‘Serpis Urban Art Project’ de Gandia

 

Gandia ha celebrat el seu programa d’art urbà compromés i solidari que enguany unix el grafiti i el muralisme en una intenció d’homenatjar al grafiti clàssic. Per això, un dels artistes de murals valencians més importants, Hermecé Bichos, ha pintat la paraula ‘Gandia’ en les instal·lacions municipals d’abastiment d’aigües potables, al costat del camp de futbol de Roís de Corella.

 

L’artista ha gastat una tipografia clàssica de la II República, que, a demés, connecta amb l’art mossàrab, que utilitzava les lletres per a fer les creacions artístiques. En este cas, la paraula ‘Gandia’ inclou paisatges representatius de la ciutat, coma ara la Marjal, el Molló, el camp, les tinglades del port o la Torrassa del Pi, emblemes importants d’este municipi de la Safor (València).

 

Hemecé Bichos ha estat durant dos setmanes fent este grafiti que a banda d’incloure els elements representatius, en un segon nivell ha posat  triangles amb colors que representen a tota la ciutadania de Gandia. «Es tracta d’una peça de grafiti gegant, invers, que connecta amb l’art mossàrab» ha explicat l’autor.

 

Tornar a unir el grafiti amb el muralisme

 

«Li devíem al grafiti la presència en el projecte ‘Serpis Urban Art Project’, la unió amb el muralisme. I és que, des de fa uns anys, els camins s’havien separat, sobretot des de l’arribada de les galeries d’art al món del muralisme. Nosaltres volem abastir tot l’art que es fa al carrer», sentencia Bichos.

 

El regidor de Cultura, Nahuel González, junt a un dels coordinadors del projecte municipal d’art urbà compromés i solidari, Serpis Urban Art Project, Eloi Ángel, han volgut agrair el treball de l’artista. El regidor ha animat a la ciutadania a fer-se fotos davant el mural i pujar-les a les xarxes socials amb l’etiqueta: #arturbàGandia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU