Homenatge al grafiti clàssic en el ‘Serpis Urban Art Project’ de Gandia

 

Gandia ha celebrat el seu programa d’art urbà compromés i solidari que enguany unix el grafiti i el muralisme en una intenció d’homenatjar al grafiti clàssic. Per això, un dels artistes de murals valencians més importants, Hermecé Bichos, ha pintat la paraula ‘Gandia’ en les instal·lacions municipals d’abastiment d’aigües potables, al costat del camp de futbol de Roís de Corella.

 

L’artista ha gastat una tipografia clàssica de la II República, que, a demés, connecta amb l’art mossàrab, que utilitzava les lletres per a fer les creacions artístiques. En este cas, la paraula ‘Gandia’ inclou paisatges representatius de la ciutat, coma ara la Marjal, el Molló, el camp, les tinglades del port o la Torrassa del Pi, emblemes importants d’este municipi de la Safor (València).

 

Hemecé Bichos ha estat durant dos setmanes fent este grafiti que a banda d’incloure els elements representatius, en un segon nivell ha posat  triangles amb colors que representen a tota la ciutadania de Gandia. «Es tracta d’una peça de grafiti gegant, invers, que connecta amb l’art mossàrab» ha explicat l’autor.

 

Tornar a unir el grafiti amb el muralisme

 

«Li devíem al grafiti la presència en el projecte ‘Serpis Urban Art Project’, la unió amb el muralisme. I és que, des de fa uns anys, els camins s’havien separat, sobretot des de l’arribada de les galeries d’art al món del muralisme. Nosaltres volem abastir tot l’art que es fa al carrer», sentencia Bichos.

 

El regidor de Cultura, Nahuel González, junt a un dels coordinadors del projecte municipal d’art urbà compromés i solidari, Serpis Urban Art Project, Eloi Ángel, han volgut agrair el treball de l’artista. El regidor ha animat a la ciutadania a fer-se fotos davant el mural i pujar-les a les xarxes socials amb l’etiqueta: #arturbàGandia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.