Homenatge al grafiti clàssic en el ‘Serpis Urban Art Project’ de Gandia

 

Gandia ha celebrat el seu programa d’art urbà compromés i solidari que enguany unix el grafiti i el muralisme en una intenció d’homenatjar al grafiti clàssic. Per això, un dels artistes de murals valencians més importants, Hermecé Bichos, ha pintat la paraula ‘Gandia’ en les instal·lacions municipals d’abastiment d’aigües potables, al costat del camp de futbol de Roís de Corella.

 

L’artista ha gastat una tipografia clàssica de la II República, que, a demés, connecta amb l’art mossàrab, que utilitzava les lletres per a fer les creacions artístiques. En este cas, la paraula ‘Gandia’ inclou paisatges representatius de la ciutat, coma ara la Marjal, el Molló, el camp, les tinglades del port o la Torrassa del Pi, emblemes importants d’este municipi de la Safor (València).

 

Hemecé Bichos ha estat durant dos setmanes fent este grafiti que a banda d’incloure els elements representatius, en un segon nivell ha posat  triangles amb colors que representen a tota la ciutadania de Gandia. «Es tracta d’una peça de grafiti gegant, invers, que connecta amb l’art mossàrab» ha explicat l’autor.

 

Tornar a unir el grafiti amb el muralisme

 

«Li devíem al grafiti la presència en el projecte ‘Serpis Urban Art Project’, la unió amb el muralisme. I és que, des de fa uns anys, els camins s’havien separat, sobretot des de l’arribada de les galeries d’art al món del muralisme. Nosaltres volem abastir tot l’art que es fa al carrer», sentencia Bichos.

 

El regidor de Cultura, Nahuel González, junt a un dels coordinadors del projecte municipal d’art urbà compromés i solidari, Serpis Urban Art Project, Eloi Ángel, han volgut agrair el treball de l’artista. El regidor ha animat a la ciutadania a fer-se fotos davant el mural i pujar-les a les xarxes socials amb l’etiqueta: #arturbàGandia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.