Homenatge al grafiti clàssic en el ‘Serpis Urban Art Project’ de Gandia

 

Gandia ha celebrat el seu programa d’art urbà compromés i solidari que enguany unix el grafiti i el muralisme en una intenció d’homenatjar al grafiti clàssic. Per això, un dels artistes de murals valencians més importants, Hermecé Bichos, ha pintat la paraula ‘Gandia’ en les instal·lacions municipals d’abastiment d’aigües potables, al costat del camp de futbol de Roís de Corella.

 

L’artista ha gastat una tipografia clàssica de la II República, que, a demés, connecta amb l’art mossàrab, que utilitzava les lletres per a fer les creacions artístiques. En este cas, la paraula ‘Gandia’ inclou paisatges representatius de la ciutat, coma ara la Marjal, el Molló, el camp, les tinglades del port o la Torrassa del Pi, emblemes importants d’este municipi de la Safor (València).

 

Hemecé Bichos ha estat durant dos setmanes fent este grafiti que a banda d’incloure els elements representatius, en un segon nivell ha posat  triangles amb colors que representen a tota la ciutadania de Gandia. «Es tracta d’una peça de grafiti gegant, invers, que connecta amb l’art mossàrab» ha explicat l’autor.

 

Tornar a unir el grafiti amb el muralisme

 

«Li devíem al grafiti la presència en el projecte ‘Serpis Urban Art Project’, la unió amb el muralisme. I és que, des de fa uns anys, els camins s’havien separat, sobretot des de l’arribada de les galeries d’art al món del muralisme. Nosaltres volem abastir tot l’art que es fa al carrer», sentencia Bichos.

 

El regidor de Cultura, Nahuel González, junt a un dels coordinadors del projecte municipal d’art urbà compromés i solidari, Serpis Urban Art Project, Eloi Ángel, han volgut agrair el treball de l’artista. El regidor ha animat a la ciutadania a fer-se fotos davant el mural i pujar-les a les xarxes socials amb l’etiqueta: #arturbàGandia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.