L’horari habitual de Metrovalencia s’estendrà durant tot el dia fins a finals de juliol

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), estendrà fins al pròxim 24 de juliol els serveis habituals que es presten en les jornades laborables i de cap de setmana en les diferents línies de metro de la xarxa de Metrovalencia per a afavorir la mobilitat a València i la seua àrea metropolitana.

Aquesta decisió permet millorar el servei que s’ha prestat en els últims anys durant el mes de juliol. En 2018 el servei que es va planificar per a aquest mes era l’intermedi, el corresponent als dissabtes. En 2019 es van programar circulacions com a dissabtes, però amb reforços als matins i migdies. En 2020 els trens tenien horaris de dies laborables, només fins a les 15 hores, quan passaven a freqüències de dissabtes. En 2021, el metre ja va funcionar com a dies laborables durant la primera quinzena.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha mantingut una reunió amb la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato per a analitzar el servei que prestarà l’empresa pública a València i l’Àrea Metropolitana.

Sobre el servei, la consellera ha explicat que, «any rere any, Metrovalencia ha apostat per anar millorant el servei amb la finalitat de potenciar la mobilitat sostenible en un mes en què continua havent-hi una demanda important, tant de persones treballadores, com de visitants«.

A partir del dilluns 25 de juliol començarà l’horari d’estiu, coincidint amb la segona fase de les obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia. Aquestes obres han sigut planificades per a l’estiu per a causar les menors molèsties entre persones usuàries, veïns i veïnes de les localitats en què es vagen a produir els treballs.

Els nous horaris es podran consultar en les estacions de la xarxa de Metrovalencia, en la pàgina web Metrovalencia i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com a través de xarxes socials @metrovalenciafacebook/metrovalencia.fgv i l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

Messi estudia comprar l’Eldense i l’Ajuntament d’Elda garantix el seu suport

L’alcalde d’Elda ha assegurat que el Club Deportivo Eldense continuarà rebent suport municipal si es materialitza l’entrada de Lionel Messi en la propietat. El consistori ja ha aportat més de quatre milions des de 2022 i veu l’operació com una oportunitat històrica per a la ciutat.

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.