12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

L’horari habitual de Metrovalencia s’estendrà durant tot el dia fins a finals de juliol

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), estendrà fins al pròxim 24 de juliol els serveis habituals que es presten en les jornades laborables i de cap de setmana en les diferents línies de metro de la xarxa de Metrovalencia per a afavorir la mobilitat a València i la seua àrea metropolitana.

Aquesta decisió permet millorar el servei que s’ha prestat en els últims anys durant el mes de juliol. En 2018 el servei que es va planificar per a aquest mes era l’intermedi, el corresponent als dissabtes. En 2019 es van programar circulacions com a dissabtes, però amb reforços als matins i migdies. En 2020 els trens tenien horaris de dies laborables, només fins a les 15 hores, quan passaven a freqüències de dissabtes. En 2021, el metre ja va funcionar com a dies laborables durant la primera quinzena.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha mantingut una reunió amb la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato per a analitzar el servei que prestarà l’empresa pública a València i l’Àrea Metropolitana.

Sobre el servei, la consellera ha explicat que, “any rere any, Metrovalencia ha apostat per anar millorant el servei amb la finalitat de potenciar la mobilitat sostenible en un mes en què continua havent-hi una demanda important, tant de persones treballadores, com de visitants“.

A partir del dilluns 25 de juliol començarà l’horari d’estiu, coincidint amb la segona fase de les obres de manteniment i millora de via en les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia. Aquestes obres han sigut planificades per a l’estiu per a causar les menors molèsties entre persones usuàries, veïns i veïnes de les localitats en què es vagen a produir els treballs.

Els nous horaris es podran consultar en les estacions de la xarxa de Metrovalencia, en la pàgina web Metrovalencia i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com a través de xarxes socials @metrovalenciafacebook/metrovalencia.fgv i l’App oficial de Metrovalencia.

Últimes notícies

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.