Hosbec preveu una reserva «massiva» de turistes britànics per a tot l’estiu en el territori valencià

 

L‘Associació Empresarial Hostalera de Benidorm, Costa Blanca i Comunitat Valenciana (HOSBEC) augura una reserva massiva de turistes britànics per a allotjar-se des de final de primavera i durant tot l’estiu, ja que el Regne Unit permetrà viatjar a partir de mitat  del mes de maig. De fet, calcula que esta setmana pot ser «la de més reserves en la història d’estiu» per a temporada alta.

 

«Hi ha ganes de venjar-se del virus, i per a venjar-se del virus no hi ha res millor que anar-se’n de vacacions», ha reivindicat el seu president, Toni Mayor, en declaracions després de reunir-se amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

 

Per a la patronal, la desescalada ha d’anar sempre en funció de l’evolució sanitària, però confia que l’«espectacular» recuperació dels últims dies es mantinga per a salvar la temporada d’estiu, ja que veu «complicat» tornar a viatjar per Setmana Santa sense descartar-ho.

 

 

Regne Unit no establirà una cartilla de vacunació

Encara que és «difícil» fer previsions a mitjà termini, confia que les dades puguen donar «una alegria inesperada en els pròxims mesos», després de la desacceleració de contagis tant en el territori valencià com en la resta d’Espanya. També espera que la vacunació siga massiva i progressiva a partir d’abril per a donar confiança als turistes.

 

Davant de les bones perspectives del mercat britànic, després de l’anunci de Boris Johnson de permetre viatjar a partir del 17 de maig «com molt prompte», HOSBEC augura que les reserves seran per a tot l’estiu fins a setembre i descarta preocupació per la soca d’este país. «Va haver-hi molta dramatització, crec que ha anat a menys i la vacuna està fent el seu efecte al Regne Unit, Israel i els EUA», ha asseverat el seu president.

 

En tot cas, rebutja la possibilitat que el Regne Unit establisca una cartilla de vacunació perquè «no es pot discriminar la gent que està vacunada de la que no», sinó que creu que hauria d’establir-se un document universal per a viatjar amb l’aval de vacunes, PCR o test i «assegurar que tot el que puja a un avió està net de virus». Critica que «Grècia està actuant de manera unilateral» en advocar per un passaport sanitari a la UE.

Últimes notícies

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.
FILMOTECA D'ESTIU