Hosbec preveu una reserva «massiva» de turistes britànics per a tot l’estiu en el territori valencià

 

L‘Associació Empresarial Hostalera de Benidorm, Costa Blanca i Comunitat Valenciana (HOSBEC) augura una reserva massiva de turistes britànics per a allotjar-se des de final de primavera i durant tot l’estiu, ja que el Regne Unit permetrà viatjar a partir de mitat  del mes de maig. De fet, calcula que esta setmana pot ser «la de més reserves en la història d’estiu» per a temporada alta.

 

«Hi ha ganes de venjar-se del virus, i per a venjar-se del virus no hi ha res millor que anar-se’n de vacacions», ha reivindicat el seu president, Toni Mayor, en declaracions després de reunir-se amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

 

Per a la patronal, la desescalada ha d’anar sempre en funció de l’evolució sanitària, però confia que l’«espectacular» recuperació dels últims dies es mantinga per a salvar la temporada d’estiu, ja que veu «complicat» tornar a viatjar per Setmana Santa sense descartar-ho.

 

 

Regne Unit no establirà una cartilla de vacunació

Encara que és «difícil» fer previsions a mitjà termini, confia que les dades puguen donar «una alegria inesperada en els pròxims mesos», després de la desacceleració de contagis tant en el territori valencià com en la resta d’Espanya. També espera que la vacunació siga massiva i progressiva a partir d’abril per a donar confiança als turistes.

 

Davant de les bones perspectives del mercat britànic, després de l’anunci de Boris Johnson de permetre viatjar a partir del 17 de maig «com molt prompte», HOSBEC augura que les reserves seran per a tot l’estiu fins a setembre i descarta preocupació per la soca d’este país. «Va haver-hi molta dramatització, crec que ha anat a menys i la vacuna està fent el seu efecte al Regne Unit, Israel i els EUA», ha asseverat el seu president.

 

En tot cas, rebutja la possibilitat que el Regne Unit establisca una cartilla de vacunació perquè «no es pot discriminar la gent que està vacunada de la que no», sinó que creu que hauria d’establir-se un document universal per a viatjar amb l’aval de vacunes, PCR o test i «assegurar que tot el que puja a un avió està net de virus». Critica que «Grècia està actuant de manera unilateral» en advocar per un passaport sanitari a la UE.

Últimes notícies

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.