Hosbec preveu una reserva «massiva» de turistes britànics per a tot l’estiu en el territori valencià

 

L‘Associació Empresarial Hostalera de Benidorm, Costa Blanca i Comunitat Valenciana (HOSBEC) augura una reserva massiva de turistes britànics per a allotjar-se des de final de primavera i durant tot l’estiu, ja que el Regne Unit permetrà viatjar a partir de mitat  del mes de maig. De fet, calcula que esta setmana pot ser «la de més reserves en la història d’estiu» per a temporada alta.

 

«Hi ha ganes de venjar-se del virus, i per a venjar-se del virus no hi ha res millor que anar-se’n de vacacions», ha reivindicat el seu president, Toni Mayor, en declaracions després de reunir-se amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

 

Per a la patronal, la desescalada ha d’anar sempre en funció de l’evolució sanitària, però confia que l’«espectacular» recuperació dels últims dies es mantinga per a salvar la temporada d’estiu, ja que veu «complicat» tornar a viatjar per Setmana Santa sense descartar-ho.

 

 

Regne Unit no establirà una cartilla de vacunació

Encara que és «difícil» fer previsions a mitjà termini, confia que les dades puguen donar «una alegria inesperada en els pròxims mesos», després de la desacceleració de contagis tant en el territori valencià com en la resta d’Espanya. També espera que la vacunació siga massiva i progressiva a partir d’abril per a donar confiança als turistes.

 

Davant de les bones perspectives del mercat britànic, després de l’anunci de Boris Johnson de permetre viatjar a partir del 17 de maig «com molt prompte», HOSBEC augura que les reserves seran per a tot l’estiu fins a setembre i descarta preocupació per la soca d’este país. «Va haver-hi molta dramatització, crec que ha anat a menys i la vacuna està fent el seu efecte al Regne Unit, Israel i els EUA», ha asseverat el seu president.

 

En tot cas, rebutja la possibilitat que el Regne Unit establisca una cartilla de vacunació perquè «no es pot discriminar la gent que està vacunada de la que no», sinó que creu que hauria d’establir-se un document universal per a viatjar amb l’aval de vacunes, PCR o test i «assegurar que tot el que puja a un avió està net de virus». Critica que «Grècia està actuant de manera unilateral» en advocar per un passaport sanitari a la UE.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.