L’Hospital de campanya d’Alacant comença a rebre als primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat esta setmana l’habilitació de 280 llits en els tres hospitals de campanya el territori valencià, dels que un total de 80 corresponen a l’hospital de campanya d’Alacant. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 242 en el cas que fora necessari.

 

L’hospital de campanya d’Alacant, igual que els seus homòlegs de Castelló i València, tractarà a pacients majors de 18 anys Covid positius, confirmats per PCR, que hagen estat prèviament ingressats en un hospital d’aguts i es troben en fase de resolució de la malaltia (en el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen).

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. I ateses les baixes temperatures que s’han conseguit en els últims dies, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

 

Diferents tasques assistencials 

Des de la seua creació, a l’hospital de campanya d’Alacant s’han fet diferents actuacions, sent les més destacades l’estudi de seroprevalença del Ministeri de Sanitat i la presa de mostres de PCR del Covid-19 com a suport als equips d’atenció primària del Departament, i a pacients quirúrgics i als cossos de seguretat de l’estat o derivats per Salut Pública, entre altres.

 

A demés, en este espai es van posar en marxa dos consultes mèdiques de revisió a pacients Covid-19, tant de la primera ona com de les successives. En les seues instal·lacions s’ha vacunat de la grip estacional al personal sanitari fins a finals de novembre, com a suport al Servici de Medicina Preventiva, i s’ha administrat la vacuna als professionals durant l’última setmana. També, s’han fet les extraccions de sang del Servei d’Anàlisis Clíniques. 

 

Finalment, atés el protocol de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van habilitar a l’hospital de campanya espais per a les persones migrants que requerien aïllament per haver sigut contactes estrets de persones amb PCR positiva. 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.