L’Hospital de campanya d’Alacant comença a rebre als primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat esta setmana l’habilitació de 280 llits en els tres hospitals de campanya el territori valencià, dels que un total de 80 corresponen a l’hospital de campanya d’Alacant. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 242 en el cas que fora necessari.

 

L’hospital de campanya d’Alacant, igual que els seus homòlegs de Castelló i València, tractarà a pacients majors de 18 anys Covid positius, confirmats per PCR, que hagen estat prèviament ingressats en un hospital d’aguts i es troben en fase de resolució de la malaltia (en el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen).

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. I ateses les baixes temperatures que s’han conseguit en els últims dies, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

 

Diferents tasques assistencials 

Des de la seua creació, a l’hospital de campanya d’Alacant s’han fet diferents actuacions, sent les més destacades l’estudi de seroprevalença del Ministeri de Sanitat i la presa de mostres de PCR del Covid-19 com a suport als equips d’atenció primària del Departament, i a pacients quirúrgics i als cossos de seguretat de l’estat o derivats per Salut Pública, entre altres.

 

A demés, en este espai es van posar en marxa dos consultes mèdiques de revisió a pacients Covid-19, tant de la primera ona com de les successives. En les seues instal·lacions s’ha vacunat de la grip estacional al personal sanitari fins a finals de novembre, com a suport al Servici de Medicina Preventiva, i s’ha administrat la vacuna als professionals durant l’última setmana. També, s’han fet les extraccions de sang del Servei d’Anàlisis Clíniques. 

 

Finalment, atés el protocol de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van habilitar a l’hospital de campanya espais per a les persones migrants que requerien aïllament per haver sigut contactes estrets de persones amb PCR positiva. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renzo Saravia seguix un pla específic de treball amb el València

Renzo Saravia seguix un pla específic i progressiu en els seus primers dies al València. El lateral, fitxat fins a final de temporada per a cobrir a Foulquier, combina treball grupal i individual.

Logan Costa s’incorpora parcialment i és la gran novetat en l’entrenament del Vila-real

El central francés ha participat en els rondos inicials i suma set mesos de baixa després de la seua lesió de lligaments. Kambwala avança i Gerard Moreno seguix quasi descartat davant el Barcelona.

Colp a la banda albanesa que va robar 11 xalets de luxe de Dénia a Rota i es va emportar fins a 2 milions

La Policia ha desarticulat parcialment una organització albanesa que va assaltar 11 xalets i viles de luxe de Dénia a Rota. El botí va ascendir a entre 1,5 i 2 milions en efectiu, joies i rellotges.

PP i Vox aproven de manera definitiva el pressupost municipal d’Alacant: 367,3 milions

PP i Vox han aprovat definitivament el pressupost de l'Ajuntament d'Alacant, que ascendix a 367,3 milions i creix un 5,8%. Els comptes prioritzen neteja, manteniment i impuls social i cultural.

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.