L’Hospital de campanya d’Alacant comença a rebre als primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat esta setmana l’habilitació de 280 llits en els tres hospitals de campanya el territori valencià, dels que un total de 80 corresponen a l’hospital de campanya d’Alacant. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 242 en el cas que fora necessari.

 

L’hospital de campanya d’Alacant, igual que els seus homòlegs de Castelló i València, tractarà a pacients majors de 18 anys Covid positius, confirmats per PCR, que hagen estat prèviament ingressats en un hospital d’aguts i es troben en fase de resolució de la malaltia (en el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen).

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. I ateses les baixes temperatures que s’han conseguit en els últims dies, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

 

Diferents tasques assistencials 

Des de la seua creació, a l’hospital de campanya d’Alacant s’han fet diferents actuacions, sent les més destacades l’estudi de seroprevalença del Ministeri de Sanitat i la presa de mostres de PCR del Covid-19 com a suport als equips d’atenció primària del Departament, i a pacients quirúrgics i als cossos de seguretat de l’estat o derivats per Salut Pública, entre altres.

 

A demés, en este espai es van posar en marxa dos consultes mèdiques de revisió a pacients Covid-19, tant de la primera ona com de les successives. En les seues instal·lacions s’ha vacunat de la grip estacional al personal sanitari fins a finals de novembre, com a suport al Servici de Medicina Preventiva, i s’ha administrat la vacuna als professionals durant l’última setmana. També, s’han fet les extraccions de sang del Servei d’Anàlisis Clíniques. 

 

Finalment, atés el protocol de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van habilitar a l’hospital de campanya espais per a les persones migrants que requerien aïllament per haver sigut contactes estrets de persones amb PCR positiva. 

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.