L’Hospital de campanya d’Alacant comença a rebre als primers pacients amb Covid-19

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.   La Conselleria de Sanitat Universal i […]

 

L’hospital de campanya d’Alacant, situat en el recinte de l’Hospital General Universitari d’Alacant, ha posat este diumenge en funcionament l’hospitalització de pacients Covid-19 amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió hospitalària dels centres d’aguts de la província, davant del repunt de casos.

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat esta setmana l’habilitació de 280 llits en els tres hospitals de campanya el territori valencià, dels que un total de 80 corresponen a l’hospital de campanya d’Alacant. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 242 en el cas que fora necessari.

 

L’hospital de campanya d’Alacant, igual que els seus homòlegs de Castelló i València, tractarà a pacients majors de 18 anys Covid positius, confirmats per PCR, que hagen estat prèviament ingressats en un hospital d’aguts i es troben en fase de resolució de la malaltia (en el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen).

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. I ateses les baixes temperatures que s’han conseguit en els últims dies, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

 

Diferents tasques assistencials 

Des de la seua creació, a l’hospital de campanya d’Alacant s’han fet diferents actuacions, sent les més destacades l’estudi de seroprevalença del Ministeri de Sanitat i la presa de mostres de PCR del Covid-19 com a suport als equips d’atenció primària del Departament, i a pacients quirúrgics i als cossos de seguretat de l’estat o derivats per Salut Pública, entre altres.

 

A demés, en este espai es van posar en marxa dos consultes mèdiques de revisió a pacients Covid-19, tant de la primera ona com de les successives. En les seues instal·lacions s’ha vacunat de la grip estacional al personal sanitari fins a finals de novembre, com a suport al Servici de Medicina Preventiva, i s’ha administrat la vacuna als professionals durant l’última setmana. També, s’han fet les extraccions de sang del Servei d’Anàlisis Clíniques. 

 

Finalment, atés el protocol de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van habilitar a l’hospital de campanya espais per a les persones migrants que requerien aïllament per haver sigut contactes estrets de persones amb PCR positiva. 

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama inversió al València i qüestiona Meriton

Juanfran Pérez Llorca ha celebrat l’arribada de nous inversors al València CF, però ha assenyalat la visió de Peter Lim com a problema principal del club.

CCOO convoca a omplir els carrers l’11N per la vivenda i els salaris

Unai Sordo ha cridat a participar en la vaga general de l’11 de novembre, centrada en la vivenda i els salaris. CCOO reclama més vivendes protegides i pujades salarials.

Compromís aconseguix que retiren quatre comunicats de Catalá

La Junta Electoral ha ordenat retirar quatre comunicats del govern municipal de València després de les denúncies de Compromís. Altres tres textos ja s’havien retirat.

El Castellón firma la millor defensa del futbol professional espanyol

El CD Castellón només ha rebut quatre gols en les onze primeres jornades de la Liga Hypermotion. És l’equip menys golejat de Primera i Segona divisió.

Vox reclama una campaña electoral sin violencia en València

Ignacio Gil Lázaro ha demanat a Roger Llanes que garantisca una campanya electoral sense altercats violents en la circumscripció de València.

La incertesa sobre les ajudes encara frena el camp valencià

La Unió denuncia que, dos anys després de la dana d’octubre de 2024, continuen pendents ajudes, reparacions i respostes sobre les parcel·les afectades.

El pla climàtic de la UE vol protegir les llars i les infraestructures

La Comissió Europea vol que els països integren els riscos climàtics en les seues decisions i es preparen per a un escalfament de tres graus en 2100. El pla també aborda infraestructures, assegurances i protecció davant la calor.

El PP promete que València tindrà veu en el Govern d’Espanya

El PPCV ha presentat les llistes al Congrés i al Senat per al 29 de novembre. El partit afirma que hi estan representades totes les comarques.